Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 11:57

Pas even op met kunstof, die deurpanelen gaan (giftig?) walmen etc als er brand uitbreekt en dat wil je niet.
Zoals DJ zegt, alu van bv caravans etc is erg dun en licht. Dat kevlarspul kun je halen via Pascal Giacomini, maar kost dacht ik iets van 100 euro per deur.
Kijk, zo leren we weer wat bij! Thnx voor de tip!
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 12:59

Pas even op met kunstof, die deurpanelen gaan (giftig?) walmen etc als er brand uitbreekt en dat wil je niet.
Zoals DJ zegt, alu van bv caravans etc is erg dun en licht. Dat kevlarspul kun je halen via Pascal Giacomini, maar kost dacht ik iets van 100 euro per deur.
Goeie tip Dre ,maar hoe zit t dan met kunststof/polyester/kevlar oid deuren? :?
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 13:15

Waarom wordt een deur eigenlijk dichtgemaakt, m.a.w. wat is er op tegen om aangepaste deur niet af te werken met een plaat en gewoon "open" te laten?
Voor het deursluitmechnisme is dat wel prettiger.
Anders hangt die kabel ook maar te bungelen.
En tegen de scherpe randen die na het slijpen ontstaan.
En het staat mooier :)

Maar of dat de echte redenen zijn, dat weet ik niet..

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 13:15

Waarom wordt een deur eigenlijk dichtgemaakt, m.a.w. wat is er op tegen om aangepaste deur niet af te werken met een plaat en gewoon "open" te laten?
Goeie opmerking.

Volgens mij is dat in ieder geval voor de voorportieren verplicht. (als er een stoel naast de deur staat) Zal wel zijn ivm achter kunnen blijven haken/ openhalen als je een klapper maakt. Maar weet het niet zeker. Achterportieren heoft volgens mij niet. Ik doe het wel omdat ik het zonder een rotgezicht vind. Heb alles weggeflext en dreunmat eruit maar het daarna niet netjes gespoten/geverft. Het oog wil ook wat.
Maar als iemand het zeker weet hoor ik het ook graag.

Mijn alupaneeltjes wegen circa nog geen 0.5 kg p/s. En hebben nog geen E10 p/s gekost incl popnagels. Zou wel eens willen weten wat die kevlar dingen wegen. Is geen erg efficiente gewichtsbesparing per geinvesteeerde euro volgens mij.

Mzzl,
DJ

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 13:19

Dat kevlarspul kun je halen via Pascal Giacomini, maar kost dacht ik iets van 100 euro per deur.
Al wat zitten Googlen en is inderdaad erg aan de prijs.
Investeer ik dan liever in andere kunststof onderdelen (kofferklep, bumpers oid).

Daarbij is het natuurlijk totaal onzinnig om me daar zorgen over te maken, terwijl er nog een zwaar (electrisch) raam mechanisme in m'n deur zit :roll:
Zijn er mensen die dit systeem er al uit hebben gehaald?

Bijvoorbeel RV gewoon leeghalen en met lexaan ruit vervangen.
Nadeel is dan wel dat dit raam niet meer open kan.
En bijvoorbeeld LV met een zwengelmechanisme of ook vastzetten en een schuifje in het lexaan monteren.

Enneh..APK-mijnheren, doen die niet moeilijk dan?

Andretti Molletti

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 13:21

,maar hoe zit t dan met kunststof/polyester/kevlar oid deuren? :?
Grtz,fRank
Dat is dan een keuze die je maakt he!
Je wilt lichtgewicht dus kies je voor dat risico.. Misschien kan iemand met wat meer chemie-kennis beter antwoorden op welke materialen meer dan gemiddeld brandbaar zijn en welke bv bedwelmende of giftige gassen produceren.
Zover ik weet is kevlar onbrandbaar.
Ikzelf heb bv ook Lexaan ruiten achter. Geen idee wat dat doet als het brand.

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + electra e

do dec 28, 2006 13:29

ben er zelf voorlopig nog niet aan toe maar wil de boel graag open houden en de holte mat zwart afwerken,
een dun opengesneden zwart siliconen slangetje over de rand vouwen om het "scherpe" af te schermen,
en voor openingsmechaniekje een zo'n klein mogelijk alu beugeltje maken o.i.d.

aangezien mijn wagen apk moet houden zal ik nog goed moeten navragen of het wel mag

(gelukkig is een goede maat van me keurmeester die nu voor de zoveelste keer het boek voor me in moet duiken)


voor wat betreft giftige gassen en brand:
kevlar/carbonfiber bestaat uit carbonmatten en uitgehard hars, ik vermoed dat deze harsen ook giftige verbrandigsgassen zullen geven als de fik d'r in komt
wat dat betreft is een dun plaatje alu mischien wel de verstandigste keus
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + electra e

do dec 28, 2006 13:30

edit; stond er 2 keer
Laatst gewijzigd door Joris Groeneveld op za dec 30, 2006 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 13:33

ben er zelf voorlopig nog niet aan toe maar wil de boel graag open houden en de holte mat zwart afwerken,
Beetje dit idee dus? Zo zit het bij mijn racer onder de achterramen en in de kofferbak (nog net te zien)

Afbeelding
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Rees-Cees

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 14:09

ben er zelf voorlopig nog niet aan toe maar wil de boel graag open houden en de holte mat zwart afwerken,
Beetje dit idee dus? Zo zit het bij mijn racer onder de achterramen en in de kofferbak (nog net te zien)

Afbeelding
jeroen, je riem hoger vastzetten aan de achterkant (de hoek is te groot). met een (kuip)stoel breek je je rug op die manier (auw)

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 14:13

jeroen, je riem hoger vastzetten aan de achterkant (de hoek is te groot). met een (kuip)stoel breek je je rug op die manier (auw)
Thnx voor de tip. Plan is om een dwarsbuis ter hoogte van die dunne dwarsbalk die er standaard zit te maken.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + electra e

do dec 28, 2006 19:24

ben zelf ook aan die fase maar zit dus ook met de apk in mijn maag.....

dat geld dus ook voor de lexaan ramen voor de keuring moet het bestuurders raam open kunnen alleen staat er niet hoe of wat. weet iemand ofdat zo een schijf systeem dan voldoende is?

voor het deur mechaniek wil ik ook nog iets verzinnen ga ook voor het dunne alu op de deuren....

alleen dat verhaal van de fietsen maker kabel krijg ik ff geen beeld van zijn hier misschien ook foto's van?

en weet iemand nog een leuk adresje voor lexaan..... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 20:47

en weet iemand nog een leuk adresje voor lexaan..... :wink:
Goeie vraag! Aangezien er al een boel mensen dit hebben moeten de adressen wel te achterhalen zijn lijkt me...
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

do dec 28, 2006 21:29

en weet iemand nog een leuk adresje voor lexaan..... :wink:
Goeie vraag! Aangezien er al een boel mensen dit hebben moeten de adressen wel te achterhalen zijn lijkt me...
Elke profi bouwmarkt heeft lexaan en ook alu van een halve mm dik.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

vr dec 29, 2006 00:42

jeroen, je riem hoger vastzetten aan de achterkant (de hoek is te groot). met een (kuip)stoel breek je je rug op die manier (auw)
Ik heb mijn gordel ook daarheen verplaatst. Zat eerst aan een paar ogen die aan de kooi zijn gelast, maar dat schijnt af te kunnen breken bij een aanrijding. Maar dit is dus te laag? Op wat voor hoogte moeten ze dan minimaal vast? Schouderhoogte? En wat is dé manier?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Racen - Technisch”