Gebruikersavatar
newsgroupalfaromeo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 12, 2006 20:35
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

vr dec 01, 2006 22:19

Wie o wie hier op het forum heeft er ervaring met het (laten) revalven van koni sports voor het verkrijgen van een betere karakteristiek voor circuit gebruik (onder een Alfa 75). Zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee, waar heb je het laten doen en aan wat voor kosten moet ik denken?

Thanks

Remco

Rees-Cees

RE: Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

vr dec 01, 2006 22:23

koni bellen in oud beijerland. ze hebben tegenwoordig een bedrijf die repareerd en verbouwd. zit ergens in Hoofddorp.

succes

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

vr dec 01, 2006 23:24

koni bellen in oud beijerland. ze hebben tegenwoordig een bedrijf die repareerd en verbouwd. zit ergens in Hoofddorp.

succes
Koni repareert en verbouwd volgens mij zelf ook ja, dus dit kan goed kloppen.
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

za dec 02, 2006 00:49

Ik heb net gele Koni's laten revizeren bij dat bedrijf: Suspension Centre in Nieuw Vennep.

Ik ga ze hopenlijk morgen halen dus dan hoor je de ervaring met het bedrijf...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Rees-Cees

Re: RE: Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

za dec 02, 2006 00:55

Ik heb net gele Koni's laten revizeren bij dat bedrijf: Suspension Centre in Nieuw Vennep.

Ik ga ze hopenlijk morgen halen dus dan hoor je de ervaring met het bedrijf...
ja kan heel goed dat bedrijf zijn (weet het niet meer zeker maar de race afdeling van Koni noemde een keer een bedrijf in die buurt)

Gebruikersavatar
Arno Romeo
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:34
Locatie: Warmond

RE: Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

za dec 02, 2006 10:55

Ik heb komplete veerpoten laten maken bij Suspension Centre(Mark). Toen ze eindelijk helemaal klaar waren, was ik er wel van onder de indruk.
Het duurde alleen een tijd voordat ze echt goed waren, iedere keer was er weer iets lek of de karakterestiek was niet zoals ik wilde hebben.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3876
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

za dec 02, 2006 11:34

Doe even een PB naar DJ hier op het forum die had een adresje (de buurman van Koni in oud beijerland) die ze doet.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

za dec 02, 2006 12:34

Mark heet hij inderdaad. Je moet ook geen haast hebben want mijn dempers liggen er al ehhh....een tijd. :wink:
Nu heb ik zelf ook geen haast dus ach... Ik heb ooit een gebruikte set dempers met verlagings veren voor een Thema gekocht en zo op het eerste gezicht zagen ze er aardig uit. Beetje goedkope veren maar het ging mij meer om de dempers. Na de boel gemonteerd te hebben onder de Thema 3.5 reed hij beroerder dan hij al deed! :evil: Dempers lek. Tja, het blijft gebruikt... Ze waren zo te zien niet lek, losse McPherson poten zijn los van de auto moeilijk te beoordelen met de veren er nog op...

Ze zijn nu gestraald en gespoten en bij 2 zijn er zelfs nieuwe zuigerstangen in gegaan. Mark had een partij onderdelen op de kop getikt waar die toevallig bijzaten. Ik geloof dat hij de normale setting monteerd omdat ik niet zo veel ervaring heb om te zeggen hoe ik het dan wél zou willen hebben. :oops:
Gele Koni's zijn de laatste tijd nog al eens het mikpunt op het forum hier maar ik vind het vaak een super verbetering t.o.v. de standaard dempers, zéker op een transaxle!
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
newsgroupalfaromeo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 12, 2006 20:35
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

RE: Revalven Koni Sport voor circuit gebruik

ma dec 04, 2006 17:54

Ik heb vanochtend contact gehad met EFKA Import en zij verwezen mij dus ook door naar Suspension Centre. Ga ik hun dus maar effe lastig vallen.

Iemand trouwens nog ervaring met het gebruik van Coil-over sleeves over zijn shocks? (Coil-over Sleeve Kit voor Koni Sport)

Terug naar “Racen - Technisch”