_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

75 trackdaytool

vr okt 27, 2006 09:40

Hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie al weten, heb ik een gele 75 TS gekocht voor circuitgebruik.
Het is een goede basis om mee te racen maar er is een hoop achterstallig onderhoud aan techniek en plaatwerk.
Het doel is om de auto APK te krijgen, en de techniek en plaatwerk weer op pijl te brengen.
Vervolgens moet het een leuke trackday/cursusauto worden, waarmee we dit voorjaar de baan op kunnen.
Tevens zullen dus wat (leuke!) race dingetjes gedaan worden voor snelheid en veiligheid.

Tot dusver ben ik bezig geweest met de elektra. Het is nogal een zooitje, met hier en daar gevaarlijke constructies.
De bedrading was ook 1 van de APK afkeurpunten, dus ben ik begonnen met herstellen, herrouteren en verbeteren, zorgen dat alles over de juiste zekeringen loopt, etc. etc.
Tegelijkertijd haal ik draden er uit van zaken die nooit meer gebruikt gaan worden, om het allemaal zo overzichtelijk mogelijk te maken.

Hier enkele sfeerimpressies, zodat jullie kunnen zien hoe ik mijn doordeweekse avonden slijt:

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd, ik hou jullie natuurlijk op de hoogte. Er zal ook over +/- een maand een betere camera zijn zodat de plaatjes wat scherper worden.

En ik zal ook vaak genoeg iets niet weten, dus tips & tricks zijn meer dan welkom :D
Laatst gewijzigd door _Pieter_ op vr okt 27, 2006 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: 75 trackdaytool

vr okt 27, 2006 10:34

:shock: sta jij nou in een parkeergarage spagetti te bereiden...................... :shock:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 trackdaytool

vr okt 27, 2006 14:17

Wel spaghetti aan het koken (effe doorkoken, dan is het lekker zacht en buigzaam, dat werkt makkelijker :D ).

... Maar niet in een parkeergarage, maar in de grootste stalling+sleutelloods die ik ooit gezien heb, in hartje Den Haag.

Wie nog een fijn plekje zoekt voor een prikkie, kan ik voorzien van contactgegevens.
De loods is 24/7 bewaakt, licht, water, stroom (gewoon + kracht), toiletten, douche en alle ruimte (en gereedschap) ter beschikking.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: 75 trackdaytool

vr okt 27, 2006 14:19

De loods is 24/7 bewaakt, licht, water, stroom (gewoon + kracht), toiletten, douche en alle ruimte (en gereedschap) ter beschikking.

Groeten, Pieter
hee pieter, koop een sw erbij en je bent uitwonend :lol:

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: 75 trackdaytool

vr okt 27, 2006 15:07

Mooi Topic en ik zit op het puntje van mijn stoel om het verhaal te volgen...was ook bezig met deze auto en ben toch wel een beetje opgelucht dat ie niet bij mij in de garage staat :roll:

Maak er iets moois van!

Gebruikersavatar
veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 07, 2006 22:10
Locatie: Paramaribo en Assendelft

Re: RE: 75 trackdaytool

vr okt 27, 2006 16:30

Wel spaghetti aan het koken (effe doorkoken, dan is het lekker zacht en buigzaam, dat werkt makkelijker :D ).

... Maar niet in een parkeergarage, maar in de grootste stalling+sleutelloods die ik ooit gezien heb, in hartje Den Haag.

Wie nog een fijn plekje zoekt voor een prikkie, kan ik voorzien van contactgegevens.
De loods is 24/7 bewaakt, licht, water, stroom (gewoon + kracht), toiletten, douche en alle ruimte (en gereedschap) ter beschikking.

Groeten, Pieter

wat is een prikkie???

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 75 trackdaytool

vr okt 27, 2006 19:39

Raamslingers? :shock: Trouwens, de storing zit in dat blauwe draadje linksonder zie ik net. :wink:

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 trackdaytool

za okt 28, 2006 15:47

Ja die raamslingers zijn er door één van de vorige eigenaars al ingezet. Scheelt gewicht en houd het lekker simpel, weer minder draadjes.

De draadjes repareren is gewoon doorzetten, probleem voor probleem nalopen, doormeten en logisch nadenken voor een oplossing.
Zo ingewikkeld is het gelukkig niet in een auto. :D

Gisteravond een dynamo en startmotor gekocht, die zullen dus ook gemonteerd gaan worden.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: 75 trackdaytool

zo okt 29, 2006 12:00

pfffffff ja moet ook nog aan de slag met bedrading bah..........

heb daar nu dus al helemaal geen zin meer in als ik die foto's zie hahahahaha
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: 75 trackdaytool

zo okt 29, 2006 15:53

Mooi project Pieter, binnenkort de GTV weer terugbrengen, kom ik je tracktool eens bewonderen :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
33carbs
Full Member
Full Member
Berichten: 373
Lid geworden op: di apr 12, 2005 22:59
Locatie: Uden

RE: 75 trackdaytool

ma okt 30, 2006 18:21

is dat de oude auto van christian?
wist niet dat ie er zo'n zooitje van gemaakt had :D
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 trackdaytool

ma okt 30, 2006 20:43

Dat zooitje op de foto is nadat ik alle tape van de draadboom heb afgehaald, dus zo erg was het niet hoor :D
Maar er was op sommige plaatsen niet al te handig geklust, waarschijnlijk uit tijdsgebrek.
Gelukkig is met enig geduld alles te herstellen. Morgenavond ga ik er weer tegenaan.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 trackdaytool

wo nov 01, 2006 10:46

Korte update:

Gister gedaan:
- Mistlampen er uit (Dus te koop: 2x intacte mistlamp)
- Bedrading verlichting voorzijde teruggebracht naar veilig & standaard

Plan voor donderdag:
- Uitbouwen ruitewissers + motor, parafan, kachel, bedrading, motorklep, want de plaatwerker gaat de "motorinspectiegaten" :D weer dichten met vers staal.

Groeten, Pieter

PS Ik heb aangevraagd dat dit topic naar de racer's corner verplaatst wordt.
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 trackdaytool

vr nov 03, 2006 09:36

Zo, weer lekker bezig geweest.

parafan eraf, ruitenwissers eraf, kachel eruit.

Afbeelding

Een beetje schoonmaken en dan zie je dit:

Afbeelding

Afbeelding

En van binnen is het ook mooi:

Afbeelding

en in de rechter hoek is het een beetje bal, er zit ook een gat naast het afwatergat in de motorruimte wat gedicht moet worden, want daardoor loopt er nu water naar plaatsen waar dat niet de bedoeling is.

Afbeelding

Gelukkig gaat er nu een geoefend plaatwerker zich hier op uitleven, dus alles komt weer helemaal goed. De kitnaden zijn losgetrokken daar waar nodig.

De kachel heb ik al uit elkaar gehad, schoongemaakt en geolied, dus die doet het weer helemaal top.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 trackdaytool

di nov 07, 2006 09:36

En weer lekker door, noodstroomschakelaar en remblokken zijn binnen.
Gister cosmetisch aan het spuiten geweest, de originele kleur komt weer langzaam boven...

Afbeelding

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Technisch”