Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Ik zit ook niet stil.....

ma sep 25, 2006 19:32

Mooie foto's!!!! Gaaf om hem eens in aktie te zien. Ik heb Serge er ooit mee zien racen op Assen, mooi zicht hoor. Hij heeft dan niet veel pk, maar Serge kon toch aardig mee komen, zeker in de bochten. Ben je nog iets van plan met de motor? Ik zie wel dat je moet gaan poetsen, hij verkrijt al weer helemaal :wink: . Ze zeggen dat rood zo snel verkleurt, maar geel kan er ook wat van hoor. Succes er verder mee!
Ach, op het rechte stuk hou ik een V6 of 2.0 TS niet bij maar het valt niet echt tegen. Maar er gaat wel verandering in komen! Wat het uieindelijk gaat worden is nog niet helemaal zeker maar reken maar op voldoende PK's.

En inderdaad, geel is misschien nog wel moeilijker mooi te houden als rood. Maar daar komt ook verandering in .. er zijn ook nog wat scheurtjes in de bumpers weg te werken enzo en dat pak ik dus allemaal tegelijk aan... nu de tijd en het geld nog :roll:
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Ik zit ook niet stil.....

ma sep 25, 2006 20:16

Maar er gaat wel verandering in komen! Wat het uieindelijk gaat worden is nog niet helemaal zeker maar reken maar op voldoende PK's.
** gniffel ** We gaan een leuke winter tegemoet :wink:

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Ik zit ook niet stil.....

zo dec 17, 2006 15:02

Maar er gaat wel verandering in komen! Wat het uieindelijk gaat worden is nog niet helemaal zeker maar reken maar op voldoende PK's.
** gniffel ** We gaan een leuke winter tegemoet :wink:
De plannen beginnen zich langzaam te ontvouwen. Motorblok ligt uit elkaar, nog laatste dingetjes schoonmaken, krukas balanceren enzo en het opbouwen kan weer beginnen.

Verdere plannen voor de komende tijd:
- Onderstel aanpassen: schoefveerset ligt klaar om eronder te Mc Guyveren (even kijken hoe ik dat met APK ga doen)
- Schermranden wat aanpassen om aanlopen te voorkomen na verlaging
- Remschijven achter monteren om een wat voorspelbaardet remgedrag te hebben na een rondje of wat op Zandvoort
- Kijken of de standaard remkrachtverdeler een redelijke verdeling tussen voor en achter kan maken anders een instelbare remkrachtverdeler monteren (wederom APK problemen wellicht)
- Sleepoog aan de voorkant maken
- Voorbumper aanpassen om plaats te bieden voor sleepoog en koele lucht toevoer naar voorremmen
- Voordeuren lichter maken (ongelooflijk wat die krengen standaard wegen)
- Lexaan zijruiten maken
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

zo dec 17, 2006 15:56

hahaha ja jeroen das idd niet te geloven het gewicht van die voordeuren, erg leuk ook om in je eentje in te hangen (onmogelijk dus)
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

zo dec 17, 2006 15:59

Afgelopen zomer bij alle twee de beide scharnieren laten voorzien van nieuw ebusjes. Daarna dus volledig opnieuw afhangen: deur erin, verschil bekijken, deur eraf, ringtje erbij, deur er weer in, weer bekijken, weer eruit, iets dunner ringetje ...etc etc zo een hele middag bezig geweest, nou dan hoef je voorlopig niet meer naar de sportschool hoor. :shock:
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

zo dec 17, 2006 16:00

respect!!! ik had een van die deuren al lang over straat gesmeten uit frustratie :p
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

do dec 21, 2006 21:19

schroefset mag toch geen problemen opleveren voor de APK?
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

do dec 21, 2006 21:25

schroefset mag toch geen problemen opleveren voor de APK?
2 problemen:
1)
Aan de achteras zit dat op de achterkant gelast. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er niet aan het onderstel gelast mag zijn, maar dat kan ik weer niet terugvinden in de APK boeken.
2)
De as van een Sprint heeft aan weerszijden 1 reactiearm naar achter en 1 naar voor. Bij een 33 gaan die allebei naar voren. Om deze achteras te plaatsen moet ik dus zelf een ophangpunt voor de reactiearmen bijmaken.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

Re: RE: Ik zit ook niet stil.....

do dec 21, 2006 21:27

De plannen beginnen zich langzaam te ontvouwen. Motorblok ligt uit elkaar, nog laatste dingetjes schoonmaken, krukas balanceren enzo en het opbouwen kan weer beginnen.

Verdere plannen voor de komende tijd:
- Onderstel aanpassen: schoefveerset ligt klaar om eronder te Mc Guyveren (even kijken hoe ik dat met APK ga doen)
- Schermranden wat aanpassen om aanlopen te voorkomen na verlaging
- Remschijven achter monteren om een wat voorspelbaardet remgedrag te hebben na een rondje of wat op Zandvoort
- Kijken of de standaard remkrachtverdeler een redelijke verdeling tussen voor en achter kan maken anders een instelbare remkrachtverdeler monteren (wederom APK problemen wellicht)
- Sleepoog aan de voorkant maken
- Voorbumper aanpassen om plaats te bieden voor sleepoog en koele lucht toevoer naar voorremmen
- Voordeuren lichter maken (ongelooflijk wat die krengen standaard wegen)
- Lexaan zijruiten maken
Geen kunststof voorschermen? Of wordt dat een volgende fase? :wink:

De deuren worden vooral zo zwaar vanwege de dikte van de ruiten, dus lexaan zal ook veel gewicht schelen.

Ik zoek nog een standaard remkrachtverdeler, zijn die nog te krijgen? Die dingen zitten bijna altijd muurvast...

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Ik zit ook niet stil.....

do dec 21, 2006 21:37

Geen kunststof voorschermen? Of wordt dat een volgende fase? :wink:

De deuren worden vooral zo zwaar vanwege de dikte van de ruiten, dus lexaan zal ook veel gewicht schelen.

Ik zoek nog een standaard remkrachtverdeler, zijn die nog te krijgen? Die dingen zitten bijna altijd muurvast...
Dat was eigenlijk de volgende fase inderdaad, maar aangezien ik hopelijk aan het eind van de winter ook een polyester motorkap heb kan dat allebei weleens naar voren gehaald worden.

Ja die zijn nog nieuw te krijgen... tenminste een paar maanden geleden nog wel. Heb echt geen flauw idee van de prijs had namelijk meerdere onderdelen ineens besteld. Was eerst van plan een oude te reviseren maar het duurde te lang om alle rubber ringetjes in huis te hebben en het SS kwam in gevaar.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Ik zit ook niet stil.....

ma jan 08, 2007 17:37

Een gele auto is mooi, maar als racer een beetje te saai naar mijn zin. Aangezien er binnenkort nieuwe zijschermen en motorkap op komen en de voorbumper aangepast gaat worden is het voor mij een mooi moment om het kleurenschema wat aan te passen. Maar hoe? Zwarte race strepen van voor naar achter om alles mooi zwart-geel te houden? Misschien nog te saai: Rode strepen dan? Of een rood neusje? Of een zwart geel geblokt neusje? Of... of ...

Wie heeft er nog ideeën? Het grootste deel blijft geel, daar ben ik al uit. Vooral de neus kan wel wat kleur gebruiken denk ik.

Is er iemand goed met photoshop die eens wat ideeën kan uitwerken? Dat zou helemaal super zijn!!!!

Afbeelding
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

ma jan 08, 2007 18:35

Heb je die kunststof voorschermen al besteld?
Anders weet ik nog wel een setje.

En over de kleur.
de schermranden zwart/zwarte strepen en wiite vlakken voor de startnr's.
En een mooi zwart alfa logo op de kap. zoals Rees cees bv
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

ma jan 08, 2007 18:43

Heb je die kunststof voorschermen al besteld?
Anders weet ik nog wel een setje.

En over de kleur.
de schermranden zwart/zwarte strepen en wiite vlakken voor de startnr's.
En een mooi zwart alfa logo op de kap. zoals Rees cees bv
Kunststof schermen heb ik vorig jaar al opgehaald zelfs, een collega forummer had ze al een tijd ongebruikt liggen, maar een reserve setje is niet gek natuurlijk.

Witte vlakken voor de startnummers zat ik zelf ook aan te denken... zwarte schermranden :-k hmmm hoe zou dat eruitzien op een gele Sprint?
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

ma jan 08, 2007 18:49

zwarte schermranden :-k hmmm hoe zou dat eruitzien op een gele Sprint?
Niet doen lijkt je auto hoger dus of er een groter gat zit tussen het wiel en scherm.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Opbouw semi-racer ... Nieuwe plannen

ma jan 08, 2007 19:43

2)
De as van een Sprint heeft aan weerszijden 1 reactiearm naar achter en 1 naar voor. Bij een 33 gaan die allebei naar voren. Om deze achteras te plaatsen moet ik dus zelf een ophangpunt voor de reactiearmen bijmaken.
Niet helemaal, dat is alleen bij de 33 type 3. De type 1 en 2 is hetzelfde als de sprint. Niet dat je er veel aan hebt want die zijn weer niet met schijven achter geleverd... ](*,)
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Terug naar “Racen - Technisch”