Pagina 2 van 2

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: do mar 19, 2015 12:29
door giuliettaevo
'officieel' zou je geen uniballs zoals bv een stangkop als fuseekogel moeten gebruiken. Belasting is dan verkeerd. Meeste pakken gewoon een flink grotere maat om dat tegen te gaan.

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: zo mar 22, 2015 12:08
door wijn+kit
Ik heb een komplete coiloverset in de verkoop.
Is nieuw!!
Achterdempers hebben 1 race gereden.
Zijn afgelopen week helemaal afgesteld voor een transaxel.
Voordempers staan goed.
Het is een promax-racing set
iSS dempers en veren.
Tazman autosport en Giacomini rijden er ook mee.
Prijs voor komplete set 1950,- euro
heeft dubbele gekost,
bij serieuze interesse foto's per e-mail

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 08:51
door Niksanders
De draagarmen worden aan de fusee gemonteerd met fuseekogels dus daar heb ik geen problemen met de krachten die op de uniballs komen. De uniballs worden alleen gebruikt aan de corsoserie kant. Ik zal binnenkort het ontwerp verder detailleren en prijzen aanvragen voor de draai- en freesdelen.... ik ben benieuwd :D

En Wijnand ik zie graag wat foto's van het coil-over setje want dat klinkt wel erg goed!. Wellicht dat ik mijn plan qua coil-over wel verander :mrgreen:

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 10:16
door giuliettaevo
Uit nieuwsgierigheid, wat voor fuseekogel ga je gebruiken aan de wielkant? Zit namelijk wel wat verschil in fuseekogels onderling en je wilt wel het juiste type gebruiken.

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 10:51
door Niksanders
Aan de bovenkant ben ik van plan om de originele kogel te gebruiken en aan de onderkant een kogel van bijv een bmw E30.
Deze wordt van onderuit in de arm geperst. De fusee zit dus boven de draagarm. Moet alleen kijken naar de conische pen van de kogel.

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 11:20
door Maurizio
Aan de bovenkant ben ik van plan om de originele kogel te gebruiken en aan de onderkant een kogel van bijv een bmw E30.
Deze wordt van onderuit in de arm geperst. De fusee zit dus boven de draagarm. Moet alleen kijken naar de conische pen van de kogel.
Kijk daar gaat het al mis... :twisted:
E30 is een mcpherson ophanging en daar gaan alle krachten door de schokbreker/veer combi en niet door de kogel.

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 11:53
door giuliettaevo
Vandaar dat ik het vroeg idd.

Als je de kogel onder het fusee monteert trekt het gehele gewicht van de auto aan die kogel.daar moet hij dus wel tegen kunnen.

Ik heb kogels van een volvo 140 serie gebruikt.zijn wel lompe dingen maar wel geschikt voor de toepassing.

Hou er wel rekening mee dat je grote wielen nodig hebt om hierover heen te passen. Kogel steekt aardig uit onder je fusee....

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 11:58
door Niksanders
Zit 17 inch onder dus dat zal voldoende ruimte moeten geven. Maar zal een perspassing niet voldoende zijn om de fuseekogel in de draagarm te houden? Of is het beter om een uniball te gebruiken (zoals je vaker tegenkomt) of een ander type fuseekogel?

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 12:07
door Maurizio
Zit 17 inch onder dus dat zal voldoende ruimte moeten geven. Maar zal een perspassing niet voldoende zijn om de fuseekogel in de draagarm te houden? Of is het beter om een uniball te gebruiken (zoals je vaker tegenkomt) of een ander type fuseekogel?
het gaat er juist om of de fuseekogel geschikt is. Dus of de kogel niet uit de kom getrokken wordt. Idem voor een uniball.
Uniballs zijn in de regel niet bedacht om axiaal te belasten.

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 20:33
door giuliettaevo
17" komt goed.

Volvo kogel gebruiken en het komt goed... :wink:

Re: Afmetingen Coil-over Alfa 75

Geplaatst: ma mar 23, 2015 20:39
door Niksanders
17" komt goed.

Volvo kogel gebruiken en het komt goed... :wink:
Thnx ga ik zeker doen!