DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Wat zijn de verschillen in onderstel Alfetta GTV en

wo mar 28, 2007 23:08

Klopt, die Performatek torsies zijn ook bepaald niet te geef. En ze passen dus niet op de GTV :wink:
Zouden die 30mm torsies onder mn gtv ook van performatek komen of werden die destijds hier in de buurt ook ergens verkocht.? 8)
Grtz,fRank
Volgens mij heeft AW delta in Duitsland ook dikke torsi's verkocht.

Mzzl,
DJ

_Pieter_
Guru
Guru

do mar 29, 2007 09:49

Klopt, die Performatek torsies zijn ook bepaald niet te geef. En ze passen dus niet op de GTV :wink:
Zouden die 30mm torsies onder mn gtv ook van performatek komen of werden die destijds hier in de buurt ook ergens verkocht.? 8)
Grtz,fRank
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Voor een (Alfetta) GTV met de bijbehorende slappe neus vergeleken met de 75, zijn dikke torsies m.i. een goede oplossing om meer veerstjifheid te verkrijgen, terwijl de krachten over de hele auto worden verdeeld (i.t.t. coilovers, waar alles in de neus terecht komt). Overigens staan er op de Performatec site zowel korte als lange 30mm torsies te koop.
@Frank, hoe hard wordt de voorkant met 30mm torsies eigenlijk?

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mar 29, 2007 12:52

Grtz,fRank
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Voor een (Alfetta) GTV met de bijbehorende slappe neus vergeleken met de 75, zijn dikke torsies m.i. een goede oplossing om meer veerstjifheid te verkrijgen, terwijl de krachten over de hele auto worden verdeeld (i.t.t. coilovers, waar alles in de neus terecht komt). Overigens staan er op de Performatec site zowel korte als lange 30mm torsies te koop.
@Frank, hoe hard wordt de voorkant met 30mm torsies eigenlijk?

Groeten, Pieter
Ik heb met 27mm gereden op mijn ring 75. (in combinatie met RS veren achter) Daar valt op straat prima mee te rijden. Behoorlijk stug maar goed te doen als je niet met je schoonmoeder op stap hoeft. Een ernorme verbetering voor sportief gebruik en zoals Pieter heel terecht opmerkt breng je veel van de krachten netjes naar midden van de auto. Zoals al op de performatek site staat is 30 mm of meer puur voor racetoepassing. Als ik in gedachten neem hoe mijn 75 voelde met 27mm en dat 30 mm nog eens 2x zo stug is geloof ik dat ook echt wel. Voor een fast street/ track day/ N ring 75 danwel alfetta zijn 27mm torsies het zeker overwegen waard. Een aanrader vind ik zelfs als je geen extra verstevigingen aan de neus wil maken bijvoorbeeld omdat je de boel origineel wilt houden of omdat de auto net gespoten is.
Je zal wel wat moeten expirimenteren met de schokdempers die optimaal zijn voor de dikke torsi's. Ik heb had er zelf billsteins bij. Je zou ook iets verstelbaars kunnen nemen. Performatek verkoopt ook bijpassende dempers dacht ik.

Groeten,
DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Wat zijn de verschillen in onderstel Alfetta GTV en 75TS

do mar 29, 2007 13:07

O, die lange torsies van Performatek had ik dan over het hoofd gezien. Wat kosten die torsies tegenwoordig nog in dollars? Op zich lijkt het me ook wel wat voor de 3.5 misschien, ik ben er nog niet 100% over uit of coil-overs voor op de openbare weg wel of niet zinnig zijn. Eind april ben ik in de US en misschien kan ik wel een setje scoren.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mar 29, 2007 13:15

Zo we gaan ff lekker door met Pieter's topic stelen (volgens mij vind tie het niet zo erg??)

Yuri ik weet niet wat je met je 3.5 wilt qua looks en qua gebruik maar mijn mening na ervaring met RS en 27mm tosris is dat ik voor overwegend straat gebruik 27mm torsis zou nemen. In combinatie met RS veren achter. Voor overwegend ring gebruik en track days is de complete RS set natuurlijk beter.

Gr,
DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 29, 2007 13:36

Zo we gaan ff lekker door met Pieter's topic stelen (volgens mij vind tie het niet zo erg??)

Yuri ik weet niet wat je met je 3.5 wilt qua looks en qua gebruik maar mijn mening na ervaring met RS en 27mm tosris is dat ik voor overwegend straat gebruik 27mm torsis zou nemen. In combinatie met RS veren achter. Voor overwegend ring gebruik en track days is de complete RS set natuurlijk beter.

Gr,
DJ
Wordt overwegend straatgebruik, maar ik houd wel van hard geveerde auto's (beroepsdeformatie?). RS veren achter heb ik al liggen voor de 3.5 (ik vind de hoogte achter bij een 75 altijd erg kritsch, dus verstelling is een must). Misschien dat ik dus aan de voorzijde 30mm torsies moet nemen ivm het gewicht van de V6.

Edit: ik zie net op de site dat de keus tussen 27mm en 33mm torsies is. 33 lijkt me inderdaad redelijk, eh, woest. De kans bestaat dat de auto dan niet meer in balans is. Ik vraag me af wat er 'harder' is: de RS coilover of de 33mm torsie.

_Pieter_
Guru
Guru

do mar 29, 2007 14:21

Dit topic is er om te kidnappen, ga aub door ermee. :D Er komen alleen maar meer leuke weetjes op.

Op dit moment koop je voor $1 maar €0.75, oftewel 25% korting op alle aankopen in de States.
Dat heeft wel impact op de bottom line, dacht ik zo!

:idea: 33mm torsies voor, RS veren achter, (ge-revalve-de) gele koni's.

Dan heb je een leuke (redelijk instelbare) racesetup zonder ook maar 1 lasapparaat in de hand te hoeven nemen.

Groeten, Pieter
Laatst gewijzigd door _Pieter_ op do mar 29, 2007 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB # 4710

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 29, 2007 14:36

Dit topic is er om te kidnappen, ga aub door ermee. :D Er komen alleen maar meer leuke weetjes op.

Op dit moment koop je voor $1 maar €0.75, oftewel 25% korting op alle aankopen in de States.
Dat heeft wel impact op de bottom line, dacht ik zo!

:idea: 30mm torsies voor, RS veren achter, (ge-revalve-de) gele koni's.

Dan heb je een leuke (redelijk instelbare) racesetup zonder ook maar 1 lasapparaat in de hand te hoeven nemen.

Groeten, Pieter
Performatek verkoopt ook speciaal gerevalvde Koni's :idea: en volgens de site is de dikke torsie dus 33mm en niet 30mm. Dat scheelt een slok op een borrel, en t.o.v. de standaard dikte is het helemaal fors. Als Performatek dat spul op de juiste datum op mijn adres in de US kan krijgen en ik vind een manier om het mee te nemen, wil ik best voor anderen ook wat shoppen.

_Pieter_
Guru
Guru

do mar 29, 2007 14:48

Als Performatek dat spul op de juiste datum op mijn adres in de US kan krijgen en ik vind een manier om het mee te nemen, wil ik best voor anderen ook wat shoppen.
Ik voel een grote clubactie aankomen :D Volgens de site is het "in stock".
Wanneer ga jij Stateside, en lukt het überhaupt om met stalen staven te terug te reizen? Als je business class vliegt moet het wel lukken qua omvang, maar het weegt ook een boel.

Groeten, Pieter

PS Iemand een catalogus liggen van AW - Delta? Die zitten slechts +/- 100km van de nederlandse grens. Ik heb er al een mail heengestuurd.
SCARB # 4710

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 29, 2007 16:04

...... en lukt het überhaupt om met stalen staven te terug te reizen? Als je business class vliegt moet het wel lukken qua omvang, maar het weegt ook een boel.

Groeten, Pieter
De dounanier@'ergensintheusa'/airport tijdens de tassencontrole van Yuri; :shock: Ahum meneer, en wat gaan wij híer mee doen??? :? Nou da's reeshardware; dikke torsies voor de jongens thuis... :jumping:
Wédden dat de stokskes in de USofA blijven...?? (Yuri niet in t gunstigste geval... :wink: )

Maar on topic;
@pieter; ik heb nog geen meter gereden met de reesgtv hier (ja op heen en weer duwen na dan he.. :lol: )dus heb eigenlijk geen idee hoe stug die wordt/is..Diameter is 30mm zoals gezegd dus ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ze niet van Performatek zijn maar van een andere stavenboer...
Als ik de neus zo in probeer te duwen is ie wel stug maar niet dat je zegt zó hard... :wink: Staat momenteel zonder voorstabi en schokkers dus een echt vergelijk trekken met bv de (behoorlijk stugge) numerata alhier is niet mogelijk...
Leuk topic, grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Onderstel Alfetta GTV en 75TS en (race)modificaties

do mar 29, 2007 16:22

Ik vind wel een manier om dat spul mee te krijgen, want er gaat ook een kist met allerlei auo-onderdelen met me mee heen en terug vliegen, lijkt me stug dat ik daar niet op een of andere manier die torsies bij kan frotten.

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: Onderstel Alfetta GTV en 75TS en (race)modificaties

do mar 29, 2007 17:00

Ik vind wel een manier om dat spul mee te krijgen, want er gaat ook een kist met allerlei auo-onderdelen met me mee heen en terug vliegen, lijkt me stug dat ik daar niet op een of andere manier die torsies bij kan frotten.
Kijk, dat is nog eens fijn geregeld, dat biedt kansen. 33mm torsie's met weinig portokosten naar NL krijgen...
Wist je dat ATL tanks in de States ook heel goedkoop zijn? :wink:

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

do mar 29, 2007 17:11

Afbeelding
Stück 30mm 225,- / 35mm 275,- (dwz 450,- resp. 550,- per set) in good old Germany.
Dus prijstechnisch performatek ok, als er niet een flinke pruim belasting en invoer erop komt.

En wat is stug :roll:
Voor een gevoel te krijgen stijfheid gaat met 4de macht van de diameter. dwz 30mm is ~3.4x stugger dan 22 mm
En voor funverkeer naar mijn zin niet te stug :wink:

Maar voor een serieuze reeeeecert is prijstechnisch coilovers veel leuker. 2.25" veren kosten niks in verhouding en zijn ook nog eens op een verloren uurtje te wisselen.
Dat wil ik je nog wel eens zien doen met 30/33/35mm torsies :schrik:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

_Pieter_
Guru
Guru

do mar 29, 2007 20:19

Maurizio, dank, dat scheelt weer moeilijk doen.
Heb jij zelf ervaring met die 35mm torsies onder een auto, en wat dat doet?

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

do mar 29, 2007 20:53

Veel stuiteren :lol:

Nee geen ervaring met 35mm torsies, is (6.5x stijver dan 22mm!) alleen wat voor op full race, biljart laken circuit, slicks, zeer stijve auto en echt goed kunnen sturen :wink:
En natuurlijk horen daar dan wel passende schokbempers bij.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Terug naar “Racen - Technisch”