Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

zo nov 30, 2008 13:05

Wie o wie weet er of er een hoofdremcilinder is te gebruiken (van welke auto dan ook) , die een grotere diameter heeft dan de standaard 22 mm van de transaxle.
Moet natuurlijk wel passen op de rembekrachtiger van de Alfetta GTV.

Ik heb nu een veel te grote slag in het pedaal, remt wel goed, maar die slag is kl op het circuit.

Remmerij is nu als volgt opgebouwd:

Voor alu Brembo's GTV6/75TB enz.
Remblokken rondom Ferrodo 3000
Remschijven rondom gegroefd en geperforeerd. ( Dutch Power Trading)
Achter standaard Ate transaxle klauwen, speling blokken 0,1 mm
Hoofdremcil. origineel 22
Rembekrachtiger origineel Alfetta GTV 2.0
Goodrich harde teflon leidingen achter de voorwielen en bij achteras.
Remleiding naar achteren teflon met mantel en in midden onderbroken door remdrukregelaar.

Ik denk nu het lange slag probleem op te kunnen lossen door grotere hoofdremcil., bv. 24 of 25 mm.
Of heeft iemand een andere oplossing? :?:

Ik snap trouwens niet hoe het komt dat die slag zo lang is!!
Mijn GTV6 (straat) heeft hele korte slag met bijna hetzelfde spul :!:
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

zo nov 30, 2008 13:35

Hallo JP,

In dit topic kan je alle info vinden die je nodig hebt denk ik.
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=33596

Heb je de spreidveren ook weg gelaten?
Ik heb op m'n 75 racer ook zo'n lange slag en ben er nog steeds niet achter waar dat door komt...
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7044
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

zo nov 30, 2008 14:58

haal de hoofdremcilinder er eens af en kijk of de pen die uit de bekrachtiger komt niet teveel vrije slag heeft. :wink: Soms zitten er afstelbare pennen in.

Ontluchten is een crime bij transaxles due het kan ook zijn dat er nog lucht in het systeem zit.

Hoofdremcilinder van een oudere BMW 750i past erop en is 25,4 mm. Ook een Fiat Ducato (bv2.5d van 1994 met abs) heeft een 25,4 mm HRC die je kunt gebruiken, zitten alleen maar 2 aansluitingen op en die zitten aan de verkeerde kant dus moet je de leidingen wat bijwerken. is wel aanmerkelijk goedkoper als de BMW HRC, op hbase voor 125 euri, de H619540. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

zo nov 30, 2008 15:51

Lucht zit er absoluut niet in het systeem.
Pedaal is keihard, en remwerking is goed.
Alleen die heeeeeele lange slag kost je al 5 seconden per rondje :twisted:

Ik zag trouwens op Performatec.com dat zij ook 23,6 mm Ate hoofdremcilinders leveren.

Ga ff zoeken of die in NL ook te vinden zijn.

Grtz, Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7044
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

zo nov 30, 2008 18:16

Staat er niet een Ate-nummertje bij op de site van performatec? Kun je hem hier in Nl bij de Brezan of een andere automaterialenboer ook wel bestellen waarschijnlijk.

Ik heb toendertijd bij de Brezan in een boek gekeken waar alle hoofdremcilinders in afgebeeld stonden met de maten erbij. Was een kwestie van plaatjes kijken tot ik er een gevonden had die er het meeste op leek en de goede maat had. Vervolgens hebben ze die naar het filiaal laten komen en heb ik hem vergeleken met de mijne.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5627
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

zo nov 30, 2008 20:35

mij staat bij dat die ruim 23 mm van een 164 is, waarbij dan wel een poort moet worden afgelsoten. Een optie is ook een balancebar met een aparte voor- en achtercylinder die je dan op maat kan aanpassen, zie de Giulia van Prins.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

ma dec 01, 2008 17:44

Heb je de achter klauwen al nagesteld? De standaard remdruk verdeler wil ook nog wel eens roet in 't eten gooien maar da's meer dat de achter remmen dan helemaal niet mee werken! Je kan de slag van je padaal naar de cylinder toch ook instellen [inkorten] ? Beetje ondersteboven onder je stuurkolom gaan liggen :lol:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

ma dec 01, 2008 19:31

Achterremblokken zitten al erg dicht op de schijf.
Ik stel ze bij de racer altijd zo af dat ze net gaan aanlopen, +/- 0,05 - 0,1 mm met voelermaat.
De standaard remdrukverdeler zit er niet meer op, handbediende regelbare drukbegrenzer naar de achterremmen.

Het stangetje dat aan het rempedaal zit is niet in lengte verstelbaar.
Ga nog wel kijken of de bus van de HRC direct aansluit op de pen die uit de bekrachtiger komt. Als dit wel het geval is ga ik voor een Fiat Ducato HRC, met 25,3 mm dia. Deze is ook van Ate, alleen de aansluitingen zitten dus aan de andere kant. Dit is niet zo'n probleem. Heb al een flexleiding naar achteren. Dus alleen 3weg koppelstuk op de voorremleidingen en extra stukje leiding vandaaruit naar de HRC.

Gaan we in januari maar eens beginnen om de auto voor SI helemaal klaar te krijgen.

Zoek trouwens nog een setje 15" velgen ET 25 en 5x98. Hoeft niet in showroomstaat maar wel recht graag.

grtz, Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

zo mar 08, 2009 13:50

je kan er een rembekrachtiger van en gtv-6 op zetten. Is precies hetzelfde, ik dacht dat alleeen de hoofdremcilinder anders is, zelfs je pedal box kan je mee over zetten.
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

zo mar 08, 2009 20:21

Mogelijk is de 1e trap van de remcilinder kapot. Verklaart mogelijk je lange slag. (de HRC van een 75 heeft twee cups, de eerste zou bijvoorbeeld lek kunnen zijn).
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

za mar 14, 2009 14:45

Er zit inmiddels een hrc van Fiat Ducato op . (25,3 mm)
105 serie achterremmen. Zaakje ontlucht, nog steeds lange slag. fck :evil:

Bleek dat er in de Tilton remdrukregelaar naast de stoel lucht bleef zitten, ondanks dat ie helemaal dicht gedraaid (dus volledig open) stond.
Het ding een beetje gekantelt met ontluchten en VOILA.
Hij remt nu als een ](*,) en de slag is aanmerkelijk korter. :banana:

Grt, Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Terug naar “Racen - Technisch”