Michel vd Grinten
Guru
Guru

RE: Vering + schokdempers

do nov 27, 2008 23:33

Gaat trackdays rijden met een Spider?
Een spider is een auto om genots km's mee te rijden en niet te racen. Net zozeer als dat paarden en kamelen een transport middel zijn, wordt er in de regel ook niet met kamelen....oh shit....er wordt wel met kamelen geracet.......maar je begrijpt wat ik bedoel.

Een spider heeft een wel erge slappe carrosserie, dat wanneer je de vering en demping gaat aanpassen, de carrosserie nog meer onder druk komt te staan.
Resultaat: je banden vreten zich sneller op (want je gaat toch, en je wilt toch steeds harder), je carrosserie tordeert steeds meer en je hele interieur, zeker bij de 916 spider, dat gaat als een gek kraken.

Tip: rijdt trackdays, met een gesloten auto! Of pak het resoluut beter aan en verstevig alles, dus niet alleen de ophanging, maar ook de bodem en kooi (en dat laatste is heel erg duur).

Afbeelding

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 02, 2008 10:49

Racen is niet aan de orde maar meer plezier voor op straat en af en toe op het circuit. Mijn inziens heeft de Spider van huis uit een wat ongelukkige veer-demping combinatie aan de voorzijde. Het laatste wat ik zou ondernemen, zijn nog stuggere veren want deze zijn al aan de harde kant. Monteer minder stugge veren MET een schokbreker met een aansluitende dempingkarakteristiek en meer rebound.
Daarnaast is de conditie van de silentblocs van essentieel belang. Kijk anders even op het oude forum voor tips van racekees.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

dr_Stinky

di dec 02, 2008 11:27

ben nieuw op het forum

heb zelf een alfa 75

maar de achtervering is zowat op zen eind

maar ik weet in geen 100jaar naar wat ik moet op zoek gaan

kan iemand me helpen ?

thx

GTIm
Full Member
Full Member

di dec 02, 2008 13:10

Racy look zijn de RS Racing setjes www.rsracing.nl meen ik! Voor straat gebruik zou ik achter niet verder gaan dan 40 a 50 kg. :wink:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Terug naar “Racen - Technisch”