Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Waarom race jij?

ma nov 12, 2018 13:37

Ik houd van het onbeschrijfelijke gevoel dat vol driftend keihard door de bochten glijden en zo laat mogelijk te remmen voor de bochten geeft .
Met niks anders te vergelijken.
En met volledige voertuugbeheersing strijd te leveren met je concurenten met vergelijkbaar materiaal.
En dan iedere keer weer een beetje sneller en beter.
Het verleggen van grenzen van mens en materiaal.
Zandvoort zal me daarom ook nooit gaan vervelen.
Zo kan ik ook honderduizend keer op de zelfde kartbaan rijden dat blijft leuk om de grenzen op te zoeken van wat kan en van wat je zelf kan.
Het is ook de uitdaging die je met jezelf aangaat.
Fijn als dit zo makkelijk en goedkoop mogelijk kan.
Waar en wie het organiseert boeit mij minder.
Als degene met de grootste portemonee altijd wint is ook jammer.
En ik geloof ook niet dat je dan zoveel meer plezier hebt.
Ik kan wel zeggen dat ik mijn grenzen dit jaar weer enorm verlegd heb dus dit jaar was voor mij een daverend succes.
Hopelijk kunnen we dit nog lang zo simpel en relatief goedkoop doen.
Wat vinden jullie?

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Waarom race jij?

ma nov 12, 2018 15:29

Uitprinten in 'tigvoud, en uitdelen onder alle "ex"/ingeslapen SI'ers, alle deelnemers aan het SSAR 2018, en/of mailen naar iedereen die ooit eens een snelheidsbekeurinkje heeft gehad. En de twijfelaars van "zal ik of zal ik niet". En uitdelen aan alle deelnemers aan de wintercursus(en). Ook maar even leventjesgroot op een "SI paddockbord" plakken. En/of als eye-opener op je racert ! Mag ook op de mijne.

Jij slaat de spijker op zunne kop man ! Wat mij betreft verdien je de titel "Boegbeeld SI 2018". Je bent er altijd met je rustige, aimabele zelf, op een, laten we zeggen, behoorlijk low-budget-spartaanse manier, en (omdat je ook een goeie pot kunt sturen) een beetje stealth-style hóóg in de SI scorelijst. Sta je nou derde of zo ?

Veel (ex/gelegenheids)rijders kunnen een voorbeeld aan je nemen !!!! :thumbs: =D>
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Waarom race jij?

ma nov 12, 2018 15:37

Omdat ik niet kan golfen :P :mrgreen: :jumping:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Waarom race jij?

ma nov 12, 2018 17:22

Oei oei Emiel je laat me blozen!
Bedankt voor dat je het met me eens bent !

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Waarom race jij?

di nov 13, 2018 10:21

Uitprinten in 'tigvoud, en uitdelen onder alle "ex"/ingeslapen SI'ers, alle deelnemers aan het SSAR 2018, en/of mailen naar iedereen die ooit eens een snelheidsbekeurinkje heeft gehad. En de twijfelaars van "zal ik of zal ik niet". En uitdelen aan alle deelnemers aan de wintercursus(en). Ook maar even leventjesgroot op een "SI paddockbord" plakken. En/of als eye-opener op je racert ! Mag ook op de mijne.

Jij slaat de spijker op zunne kop man ! Wat mij betreft verdien je de titel "Boegbeeld SI 2018". Je bent er altijd met je rustige, aimabele zelf, op een, laten we zeggen, behoorlijk low-budget-spartaanse manier, en (omdat je ook een goeie pot kunt sturen) een beetje stealth-style hóóg in de SI scorelijst. Sta je nou derde of zo ?

Veel (ex/gelegenheids)rijders kunnen een voorbeeld aan je nemen !!!! :thumbs: =D>
:jumping:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Waarom race jij?

di nov 13, 2018 10:23

Omdat ik niet kan golfen :P :mrgreen: :jumping:
Racing, because football, baseball , bowling, golf (en vul maar in) require only ONE BALL!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Waarom race jij?

di nov 13, 2018 11:56

Wat vinden jullie?

Tsja, wat moet je daar nu aan toevoegen...
Ben er zelf nu ook bijna 20 jaar aan verslingerd door als 1e jaars student HTS Autotechniek 1x met een gare Sierra aan een circuitdag van de opleiding mee te doen... Na die 1e circuitdag een Alfa 75 TS tracktool gekocht en de rest is geschiedenis zullen we maar zeggen...

Ik had de racer 3 jaar eerder dan mijn eerste straatauto (Alfa 33)...

Dus tsja, ik weet niet waarom, het is een soort drang, net als eten of ademhalen. O.k. je kan iets minder lang zonder eten of ademhalen, maar toch.

Al had ik dit jaar wat motivatieproblemen doordat de auto niet helemaal naar het zin was en ik steeds gezeur had bij de keuring, dat ben ik nu allemaal aan het fixen voor volgend jaar. De keren die ik ben geweest ging het redelijk goed en waren het leuke races.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Waarom race jij?

ma nov 19, 2018 20:37

Lekker scheuren zonder bekeuren. De gevechten met de gebroeders Aarts, de heren Slop, de Roos, Arie vreugdenhil, de 75 vrienden, etc. Close, maar nooit té, kan er nooit genoeg van krijgen. Goud.

Komend seizoen ga ik er weer voor!

Terug naar “Racen - Algemeen”