Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: seizoensafsluiting op Zolder

di nov 13, 2018 13:34

Zolder 8 Nov Squadra Italia

De laatste wedstrijd van dit jaar.
Op naar Belgie wat een geweldige baan toch .
Ook nu weer was ik tot het uiterste gebrand op een zo goed mogelijk resultaat .
En deze keer ook mijn monteur Auto Christiano erbij met zijn pas opgebouwde Alfa 155.
Dus dat was een super race dag.

Het schema gaf 1 vrije training 1 tijdtraining en 2 wedstrijden aan.
Aleen de opkomst van dd Alfaas was nogal laag .
Daarbij liep het programma door wat uit de bocht vliegende Peugeot Cuppers nogal wat vertraging op.
Gevolg was dat de vrije training dramatisch ingekort werd maar er werden ook wat klasses bij elkaar gezet.

Hierdoor kregen we ineens toch drie wedstrijden.
Hahaa nog meer puntjes!
Diegene direkt voor en achter mij in het klassement waren niet aanwezig.
Dus alle kansen om nog een plekje te stijgen.

Training.
Tjonge jonge wat was de baan glad koud en nat en super link.
Toch de auto ondanks wat linke momentjes op de baan weten te houden.

Race 1
Ik kon de startlichten niet zien
Dus die start was niet geweldig.
Uiteindelijk de bij de start verloren plekken toch weer terug veroverd en in de achtervolging bij Christian.
Die kon jk goed volgen alleen na een iets te enthousiaste sprong over de curbes ging ik toch maar even een beetje van het gas om te voelen of er niks kapot was gegaan.
Dat viel mee en hup het gas er weer op.
Totdat er iemand van de baan schoot wat een code 60 opleverde.
Rustig met 60 over de baan rollend zat ik in de verte te turen of er nog niet met de groene vlag gezwaaid werd.
Ineens werd er inderdaad gezwaaid en ik ging weer op het gas en direkt mn 2 voorliggers voorbij.
Later werd ik door Henk Hees weer ingehaald die was te snel.
Maar Christian kon ik voor blijven die kreeg toch wat problemen met banden en koeling.

2e race
Start weer bagger door de zon stand of zo waren de start lichten niet te zien.
Maar goed maar weer aan gereden zo gauw de rest begon te rollen.
Nu direkt als een speer en de baan was ook minder glad.
Christian kreeg helaas een probleem met de koeling die viel uit.
Ik weer primma geeindigd.
En voldoende puntjes om de 2e plaats algemeen veilig te stellen!!

3e race
Nu stond ik rechts op de baan en de lichten wel te zien.
Dus dat start beter!
Maar nodig was het niet meer .
Dus was eigenlijk van plan het rustig aan te doen.
Terwijl ik zo aan het rijden was werd ik toch weer enthousast van de enorme hoeveelheid grip en snelheid in de bochten waarmee ik kon rijden en ging toch weer harder rijden.
Net nadat ik vol op de grens glijdend door bocht 1 knalde werd de rode vlag gezwaaid.
Nou dat was het dan einde seizoen 2018.

Kampioen Alfa 75 cup!
2e plaats algemeen in de Dnrt Squadra Italia cup!


Eigenlijk het zelfde als vorig jaar aleen ik heb er wel veeel harder voor moeten rijden en strijden.
Mike jammer dat je er niet was anders was ik vast 3e geworden.
Auto Christiano bedankt voor alle hulp anders zou ik dit zeker niet hebben kunnen doen!

Volgend jaar weer allerhande nieuwe uitdagingen met allerhande rijders met boze opvoer plannen.
De 75 cup is helaas terziele.
Dus niet te zeggen waar ik zal eindigen.
Zeker is dat de lat weer een stuk hoger zal komen te liggen.
Ik doe gewoon weer mn best.
En mischien ook weer wat vaker en betere filmpjes.
Als ik een betere camera heb.

We zullen zien.

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: seizoensafsluiting op Zolder

di nov 13, 2018 14:34

De 75 cup is helaas terziele.
Misschien kunnen we binnen de SI een transaxle competitie opzetten. Een algemene regel met PK-gewichtsverhouding of zo. Want in 2019 zouden er best wat transaxles op kunnen duiken. Diverse herintreders. Maar hoe ga je dan een eerlijke BOP (Balance of performance) bepalen? Dat lukt ze bij de WEC al niet....

En anders gewoon binnen de SI rijden en de lol hebben zoals je het elders al omschreef.

En Zolder en de startlichten in de linkerrij, herkenbaar :jumping:
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: seizoensafsluiting op Zolder

di nov 13, 2018 15:36

Das idd de enige manier. Gewoon met een dikke grijns op je bakkes gaan rijden. Ik rij nu 7 jaar SI, de keuringen voor de individuele klassen schitteren door (totale ?) afwezigheid. Nog nooit iets van gezien/gemerkt. Lekker knallen in de "formule Libre" !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: seizoensafsluiting op Zolder

di nov 13, 2018 19:59

Das idd de enige manier. Gewoon met een dikke grijns op je bakkes gaan rijden. Ik rij nu 7 jaar SI, de keuringen voor de individuele klassen schitteren door (totale ?) afwezigheid. Nog nooit iets van gezien/gemerkt. Lekker knallen in de "formule Libre" !

Dat is wel een dingetje idd...
Cup zonder controle en als je hard gaat heb je direct opmerkingen dat het vast niet klopt. Ook al wordt daarna beweert dat het echt een grapje was neemt dat toch iets van de lol weg.

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: seizoensafsluiting op Zolder

di nov 13, 2018 23:19

Aan de ene kant is cup racen de beste manier om te zien hoe goed je het doet.
Ten op zichte van je concurrenten.
Maar aan de andere kant is de verleiding groot om je concurrentie als niet helemaal legaal te zien.

Je kunt echt een blinde vlek hebben voor je eigen gemis aan talent en kunde.

Pas als je heel diep bij je zelf te rade gaat en echt kijkt waar laat ik het liggen.
En daar mee aan de slag gaat
Dan pas zie je dat je het toch kan mischien.
En als je jezelf dan echt verbeterd dan heb je pas echt voldoening en waardering voor jezelf.

Vroeger ging ik veel indoor karten en als ik dan dacht ik heb een wereld tijd gereden het kan echt niet meer harder.
Dan kwam er iemand met echt talent en die reed zo nog 1.5 sec sneller.
Was ik ook wel veel te zwaar altijd maar toch.
Die laatste seconde is zo moeilijk.
Ik weet zeker ik heb dit jaar elke race zeker 1sec per rondje sneller gereden als het jaar ervoor.
En ik weet zeker het kan nog harder.
Dat wordt mijn uitdaging voor volgend jaar.
Zonder heel veel aan de auto te veranderen want dan heb ik geen vergelijk.
Waar ik dan eindig dat zien we dan wel

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: seizoensafsluiting op Zolder

wo nov 14, 2018 10:20

Klopt idd. Cup racen is de ultieme vergelijking op coureurs skills. Kan erg leuk zijn, zie Westfield. Kan ook onaangenaam zijn qua sfeer, zie MX-5. Je hebt gewoon zeer strikte handhaving nodig en veel gelijkwaardige auto's. Bij de SI ontbreekt het aan beide maar is er wel een goede sfeer. En zolang het racen meer kost dan het financieel oplevert zijn we allemaal amateurs. En is de "Smile per Mile Ratio" het belangrijkste. En die smile is niet alleen suf ouwehoeren op de paddock. Maar kan je ook halen uit jezelf verbeteren en leuke gevechten.

De 75TS cup heeft ondanks het ontbreken van strikte controle redelijk goed gefunctioneerd hoewel een onpartijdige arbiter soms handig was geweest. Maar sommigen wilden na een aantal jaren wat anders/doorgroeien. In mijn geval ging ik per race sneller totdat de motor dit niet meer toeliet en ik per race langzamer ging rijden. Nadat het blok open lag werd er veel duidelijk :( Dan blijkt dat een complete blokrevisie qua kosten niet veel onderdoet voor een revisie 2.0 waarbij er wat meer paardjes gevonden worden. En uiteindelijk was het helaas met Harold, Pieter en mijzelf natuurlijk nauwelijks nog een Cup.....

Dus deze winter flink aan de bak om iets frissers in het vooronder te leggen en op naar 2019.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Terug naar “Racen - Algemeen”