Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

SI Seizoen 2019

zo okt 14, 2018 17:44

Nu seizoen 2018 er bijna opzit, met nog 1 race in Belgie, Zolder, te gaan, heb ik een paar vragen aan zowel vaste deelnemers als belangstellenden, en oud deelnemers.

2018 was best een heftig seizoen mbt de vele ongewenste intimiteiten met Volvo`s (me too...).
Ik ben erg benieuwd of er vaste , en oud- of potentieel nieuwe rijders zijn die om deze reden afzien van deelname aan SI 2019.
Dit weekend weer, nu Niels de pineut.
m.i. hem niet verwijtbaar, de wedstrijdleiding ziet dit anders. Wat hem gisteren overkwam is bijna een exacte kopie van mijn event een paar races geleden, nb zelfde bocht. Verschil was dat ik eraf ging en de Volvo niet, en dat het niet onder blauw gebeurde (naar ik begreep vanwege beperkte postbezetting).

Dus , de plannen voor 2019: wie gaat zeker rijden (en waarmee)??
ik trap af, en ben er met de trouwe brede bert.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI Seizoen 2019

zo okt 14, 2018 18:57

Wij zijn uiteraard aanwezig zoals altijd.

Miss bouw ik wel wat bull bars deze winter... :twisted:

Miss deze post ook even op FB Squadra Italia doen Walter, of beheer jij deze niet?
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: SI Seizoen 2019

zo okt 14, 2018 19:57

Ik ben er ook bij met de alfetta gtv, wil het nieuwe seizoen zoveel mogelijk mee rijden. Zat dit seizoen helaas niet mee :(
Mbt de volvo’s ja heb zelf nog niks meegemaakt met hun, maar doe maar extra voorzichtig als ik ze wel tegen kom :evil:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI Seizoen 2019

zo okt 14, 2018 20:50

Plan is volledig seizoen meerijden met afwisselend Giulia en de 156. Ik wil zien de 156 op "2 minuut" nivo te krijgen, én een beetje punten te scoren, vandaar...

Probleem. Ik heb dus de ervaring dat een Klootvo- baviaan een hoek afrijdt van mijn mooie, zorgvuldig geprepareerde en retesnelle Juul. En dat IK vervolgens de pisang ben, financieel én met straf van Vriend Martin vd P. Ik voel(de) me persoonlijk in mn brandvrije pak genaaid. Als zo' n baviaan een hoek van mijn nog niet héél snelle, maar bloedjemooie en best dure GTA afrijdt, EN het weer "mijn fout" is dan haak ik af en ga ik met de GTA wel DRDO of ACNN rijden oid. Ik ben echt te oud en levens-ervaren om me een tweede keer op deze schandalige manier over mijn voeten te laten piesen. Feel free om dit 1op 1 door te sturen naar wie het ook maar aan zou kunnen gaan.

Ik voel me helemaal safe tussen de snelle en minder snelle SI mannen met hun fraaie racers. Ik vertrouw ze ook. Ik schijt, na de kleun op mijn Juul, race-bagger tussen die afgereupte, waardeloze 360 schijthokken en dito "coureurs". Dat onnozele gestunt van Josje Buurman met zijn shitpile op onze paddock- stek afgelopen zaterdag sprak weer boekdelen.
Laatst gewijzigd door GTA287PK op zo okt 14, 2018 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: SI Seizoen 2019

zo okt 14, 2018 20:51

Ik speel met het idee weer een heel seizoen te gaan doen.

Bullbar is geen gek idee....

Eigenlijk hadden we bij de briefing vooraf gewoon onze mening moeten geven. Ik vond het gezien mijn eerste deelname dit jaar niet aan mij om er daar wat van te zeggen, maar misschien had ik dat toch maar moeten doen...

Ik denk dat ze met die volvo's beter op Valkenswaard kunnen gaan rijden.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 08:22

Wij zijn uiteraard aanwezig zoals altijd.

Miss bouw ik wel wat bull bars deze winter... :twisted:

Miss deze post ook even op FB Squadra Italia doen Walter, of beheer jij deze niet?
nee die beheer ik niet. Maar er wordt ongetwijfeld meegelezen door degeen die dat wel doet.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 08:27

Ik speel met het idee weer een heel seizoen te gaan doen.

Bullbar is geen gek idee....

Eigenlijk hadden we bij de briefing vooraf gewoon onze mening moeten geven. Ik vond het gezien mijn eerste deelname dit jaar niet aan mij om er daar wat van te zeggen, maar misschien had ik dat toch maar moeten doen...

Ik denk dat ze met die volvo's beter op Valkenswaard kunnen gaan rijden.
Andre, jij hebt afschrift van mijn mail aan DNRT/wedstrijdleiding (en indirect aan volvo rijders) toch ook gehad als het goed is?

Ik vind het wel een zaak dat we dus de DNRT mede gaan delen dat dit gedoe rijders kost. Zowel dreigende afhakers, als twijfelende (her) instappers.

Probleem is dat verhuizen van Volvo (of ons?) naar een andere dag/tijd/klasse problemen geeft. Toerklasse heeft al een extra start met de BMW compactklasse, een derde start zitten ze denk ik ook niet op te wachten.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 08:51

Zouden we niet Volvo-vrij met alle SI'ers bij de ACCN kunnen gaan rijden ? Meer Assen, (fantastische baan, prima paddock, volop electriciteit ! :mrgreen: ) Meppen erbij, problem solved ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 10:17

Zouden we niet Volvo-vrij met alle SI'ers bij de ACCN kunnen gaan rijden ? Meer Assen, (fantastische baan, prima paddock, volop electriciteit ! :mrgreen: ) Meppen erbij, problem solved ??
wel grappig dat je dit zegt, dit speelt al enige maanden door mijn hoofd.. vrees alleen voor deelname van onze zuidelijker rijders...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 10:22

Heeft dat nog grote kosten effecten om bij de ACNN te gaan rijden?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 10:30

Heeft dat nog grote kosten effecten om bij de ACNN te gaan rijden?
weet ik (nog) niet.. Ik weet bv niet hoe zij omgaan met verlopen houdbaarheidsdata.

Ik adviseer overigens iedereen om daar niet al te veel een punt van te gaan maken, heel langzaam aan zal dat namelijk ophouden te bestaan, zal er in de nabije toekomst ook een HANS od verplicht gaan worden en noem maar op. Als dat zaken zijn die uitmaken of je wel of niet rijdt kan je misschien idd beter stoppen... Daarnaast zal het hopelijk gaan gebeuren dat er af en toe een mogelijkheid komt een uitstapje te maken, als kers op de taart. De bakker verplicht dan echter wel goedgekeurde spullen zonder verlopen data...
En als je de kosten die ermee gemoeid zijn even goed bekijkt , valt het op totale budgetten meestal eigenlijk wel mee...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 10:35

Voor mij maakt de afstand zo goed als niks uit. Vanaf einde snelweg Haarlem tot de paddock is ook best een tijdvretert. Als ik een zuiderling was had ik dat uurtje (of zo ?) extra er, in het Klootvo-vrije perspectief gezien, gráág voor over. En ik denk dat er met (zo ongeveer) een halve euro-ton aan inschrijfgeld (250 x 7 of 8 evenementen x 25 rijders) best een "budget-neutrale" deal te maken is. Ik heb geen snars verstand van kosten die een organisator maakt/moet maken, maar al het hele feessie is opgetuigd en de poppeke's op hun plekken staan moet je met zeg 250 de man toch goed/lucratief uit kunnen komen ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 10:37

Heeft dat nog grote kosten effecten om bij de ACNN te gaan rijden?
weet ik (nog) niet.. Ik weet bv niet hoe zij omgaan met verlopen houdbaarheidsdata.

Ik adviseer overigens iedereen om daar niet al te veel een punt van te gaan maken, heel langzaam aan zal dat namelijk ophouden te bestaan, zal er in de nabije toekomst ook een HANS od verplicht gaan worden en noem maar op. Als dat zaken zijn die uitmaken of je wel of niet rijdt kan je misschien idd beter stoppen... Daarnaast zal het hopelijk gaan gebeuren dat er af en toe een mogelijkheid komt een uitstapje te maken, als kers op de taart. De bakker verplicht dan echter wel goedgekeurde spullen zonder verlopen data...
En als je de kosten die ermee gemoeid zijn even goed bekijkt , valt het op totale budgetten meestal eigenlijk wel mee...
Alles is bij mij nieuw, ik bedoelde meer het inschrijfgeld...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 10:37

ik heb de vraag uitstaan bij ACNN
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: SI Seizoen 2019

ma okt 15, 2018 10:40

Voor mij maakt de afstand zo goed als niks uit. Vanaf einde snelweg Haarlem tot de paddock is ook best een tijdvretert. Als ik een zuiderling was had ik dat uurtje (of zo ?) extra er, in het Klootvo-vrije perspectief gezien, gráág voor over. En ik denk dat er met (zo ongeveer) een halve euro-ton aan inschrijfgeld (250 x 7 of 8 evenementen x 25 rijders) best een "budget-neutrale" deal te maken is. Ik heb geen snars verstand van kosten die een organisator maakt/moet maken, maar al het hele feessie is opgetuigd en de poppeke's op hun plekken staan moet je met zeg 250 de man toch goed/lucratief uit kunnen komen ?
Ik heb ooit eens van een Trackday clubje vernomen dat circuithuur € 10.000,- per dag was.
Nu weet ik niet of dat echt zo is en of daarvoor ook alle poppetjes staan waar ze moeten staan, inclusief Ambulance en raceleiding...

Terug naar “Racen - Algemeen”