Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Si 24 Juni 2018

di jun 19, 2018 19:20

:jumping: :jumping:

Zou bijna uit de pits gaan starten om dat mee te maken :mrgreen: :jumping:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 580
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

Re: Si 24 Juni 2018

di jun 19, 2018 23:13

met wat verse vlotternaalden (zonder membraampjes :roll: ), uitgemeste carburateurs en de zoveelste nieuwe benzinepomp hopen we dat de 33 ook weer bij de TS-jes kan aanhaken!
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Si 24 Juni 2018

wo jun 20, 2018 09:06

met wat verse vlotternaalden (zonder membraampjes :roll: ), uitgemeste carburateurs en de zoveelste nieuwe benzinepomp hopen we dat de 33 ook weer bij de TS-jes kan aanhaken!
OK dan :thumbs: Wil je je accu not terug of kan je wel zonder rijden? :mrgreen:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Si 24 Juni 2018

do jun 21, 2018 13:10

Perenkist is weer rij/strijdwaardig. tenminste, zo klinkt het op m'n oprit. Paar kleine dingen nog en dan de aanhanger op. Zaterdag camper eens uitmesten/in- & opruimen en dan op tijd naar de baan. Zoon& weer-deskundige neef gaan mee. Twee "pitslaven". Wat een luxe.. :mrgreen:

Afsluiten met mijn traditionele 5-voor-12 oproep: doorwerken/doorsleutelen allemaal, waar een race-wil is , is de sleutel tot meedoen. Het héle jaar door staan jullie klaar voor baas/collega's/vrouw-vriendin/klanten/buren/fiscus/Europa, dus die 7, 8 dagen per jaar kan, zal en mag NIEMAND je missen. Als iemand daar anders over denkt/tóch doet: verander van werk/baan/partner/buurt/belastingdienst, en doe lekker mee aanstaande zondag. Gaan we er een race-feestje van maken !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Si 24 Juni 2018

do jun 21, 2018 14:11

Ik hoef er alleen nog een sopje overheen te halen... of niet.
En er komen nog verse bandjes binnen, kan er nog 2 omwisselen voor versleten exemplaren... of ook niet. 2 reserves is zat.
En opladen natuurlijk.

Het lijkt er in ieder geval op dat als de lichten uit gaan straks, de Selespeed er als een haasje vandoor gaat.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Si 24 Juni 2018

do jun 21, 2018 15:12

VanKlinkEngineeringLaunchcontrol ?!?!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Si 24 Juni 2018

do jun 21, 2018 15:24

Je kunt nu in ieder geval op commando in het zwart het getal 11 schrijven!

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Si 24 Juni 2018

do jun 21, 2018 16:50

Kak, vond het wel lekker om die 156 voorbij te schieten bij de start 8)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: Si 24 Juni 2018

vr jun 22, 2018 11:56

Ik ben er ook weer bij met de smurf.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Si 24 Juni 2018

vr jun 22, 2018 12:57

Leuk Pieter ! :thumbs:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Si 24 Juni 2018

ma jun 25, 2018 11:31

Nou, best een intensief racedagje geweest. Zaterdag op de heenweg nog een pitstop gemaakt bij Alfaspecials voor (naar bleek) carb synchronisatie. Bij het "warmdraaien" van de nieuwe heatwrap om de spruitstukken ( dat spul meurt en rookt de eerste twee keer warmstoken als een malle) verkleurde de wrap van cylinders 3 en 4 vrijwel meteen, die van 1 en 2 niet.. Blijkt dat je óók met voorzichtig terugzetten van de carbs de sync. kunt ontregelen. Weer wat geleerd en gelukkig tóch racewaardig.

Zaterdag tegen 15.00 op de baan, ongekend.. Beetje rondgelummeld en samen met Jolanda (van Cees), Cees en Pieter op de paddock een avondhapje gegeten. Opdat jullie het weten: van het "duo Gerritsen" is de m/ een vaardig perenkist bestuurder, en de v/ , zo blijkt, niet alleen voor Cees een technische steun- en toeverlaat, maar ook een uiterst begenadigd kokkin.

Training ! 20 (!) liter in de tank gegooid, en na 6 ronden stilvallen omdat de Nord geen peut/vonk meer kreeg.. Als 7'e geklasseerd. Afgesleept, geknutseld, accu gewisseld, (geen result), bougie's eruit (prima), vonk aanwezig, net als peut bij/in de carbs. Vaatje (5 liter) peut erbij en hoppa, lopen. Tank voor de races maar tot "overlopen" gevuld en die taktiek bleek gelukkig te werken..

Race één ! Als vierde over de meet, maar als vijfde geklasseerd, met "dank" aan 30 seconden penalty voor "misbehavior on the track". Lang verhaal kort: als een Volvist dubbeldik blauw krijgt, ruimte laat/lijkt te laten, en je 'm binnendoor prikt, én die Volvist vervolgens zonder op of om te kijken dat piece of sh*t vol de bocht inkleunt/de deur dichtsmijt, dan krijg je straf. En het niet in je spiegels kijken/negeren/compleet missen van blauwe vlaggen is (kennelijk) okee. Bijzonder vervelende discussie met Martin v./d Pavert in de toren. Nice.

Afbeelding

En dan is er onze nood/redder/hoop in bange SI dagen: de immer bereidwillige/hulpvaardige/handige Ewout... En in no time:

Afbeelding

Thanks Ewout, toffe aktie. I owe you..

Race twee: vierde geworden. In race één en twee heerlijk geduelleerd met Cees in zijn retesnelle Juul. Bij elkaar zo'n 18 rondjes deur-aan-deur (kon soms nog net een duimpjebreed tussen), dubbeldik bochtjes pakken, veel positiewisselingen. Fantastisch. Rijders met wagenbeheersing, spiegeltjes gebruiken (!!!), en op de momenten dat je voorbijgestoken wordt gewoon even je verliesje nemen: het kan wel degelijk.

Race drie: vrij snel in niemandsland.. Gaatje met Cees gevallen, omdat gedurende de hele dag de motor inhield/niet oppakte, en na de eerste rondjes van race één de vers gereviseerde sper er alweer de brui aan gaf. Dat schiet niet op. Zag bovendien een 155 snel groter worden in de spiegels voor Tarzan, dus die er ook eerst maar even voorgelaten. Was geloof ik Niels die door eerdere panne verder in het veld moest starten. Vijfde plek.

Moe, veel gebeurd, ben hééél erg boos geweest, maar ook blij. Lekker duelleren met een andere 105, ook al was het wat gehandicapt, en last but not very least fysieke en mentale support van neef, zoon, dochter én kleindochter. Hopelijk hebben Robert Slop en Walter van Vollenhoven hun 105'jes ook snel op punt, wordt het alleen maar leuker.

Nu snel aan de knutsel. Sper op de schop, nose-repair job, speuren naar de kink in de benzinetoevoer-kabel, en zoals ik er nu tegenaan kijk maar hageltjenieuwe 45 mm's of zo..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: Si 24 Juni 2018

ma jun 25, 2018 11:58

Doel van de dag: optimale "Smile per mile ratio". Daarnaast het uitproberen van de Nankang AR-1 vs. Toyo R888R en het in de praktijk brengen van de mij onlangs door Lars ingefluisterde tips en tricks.

Zaterdagavond al aangereden, ingeschreven en gekeurd. Met Cees vastgesteld dat de dagen alweer korter worden en het tijd is voor Kerstballen en engelenhaar.

De kwali (op AR-1) met een 2.12.4 me tussen Dimitri en Pieter (Verheij) geplaatst. Dat was sowieso een seconde sneller dan voorheen op CPZ (waar ik relatief weinig heb gereden terwijl de meesten juist hier veel hebben gereden).

Race 1. (op AR-1) kwam niet echt lekker weg en Pieter verschalkte me bij de Tarzan al. Had daardoor wel mooi zicht op de liefdevolle contacten tussen Dimitri en Pieter https://youtu.be/2w8mGezXV2A. Eerste deel kon ik aardig volgen Later raakte de aansluiting wat kwijt en ben ik maar wat gaan uitproberen.

Race 2. Op Toyo's en de jonge van Hees in de 155. Björn en Pieter in de blauwe 75 staken me voorbij. Die blauwe loopt wel erg fraai. Einde ronde 1 zat ik Ewald op de hielen die blijkbaar niet aardig tegen ze vierde versnelling was geweest want die was er vandoor gegaan. Björn had z'n cursus stoppen met roken in de auto met succes afgerond want de benzine klotste elke bocht naar links er uit. Na een paar ronden waren de dampen hem zo naar het hoofd gestegen dat ik er voorbij kon. Daarna was het "open road ahead" en wat eenzaam. Maar er zijn ergere dingen op de zondagmiddag. https://youtu.be/pYw1_947WoE

Race 3. (Op Toyo's) Weer even inkomen, het groepje Jan-Willem, Mike, Pieter, Dimitri, Roy maar gaan volgen. En dat ging lekker. Goed op lijnen proberen te letten. Op rechte lijn snelheid kom je een Twin Spark domweg niet voorbij en nemen ze juist wat afstand. Na een paar rondjes ging Roy wat wijd door de Kuhmo en kon ik er voorbij. Op naar Pieter, maar de race was voorbij. Wel voor het eerst 2.11 geklokt. Dus 2 seconden progressie op één dag. https://youtu.be/-OEFlKpKOhA

Al met al prima vermaakt. De Slopjes beginnen een technische malheur fetish te ontwikkelen die buitenproportionele vormen begint aan te nemen. Sterkte. Walter rookte zware sigaren. Emil met "30 sec penalty for misbehaviour" met nota bene een Volvo :thumbs:

Race 1 stonden er 24 auto's in de SI. race 3 17 auto's. Terwijl de Volvo's maar 1 auto verliezen op zo'n dag =D>

Op naar Spettacolo want de vakantie verplichtingen staan SRW in de weg.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Si 24 Juni 2018

ma jun 25, 2018 14:27

Bij deze ook even mijn verslagje van gisteren!

Het had weinig gescheeld of ik was er niet bij gisteren! De auto stond al even getest en al klaar, maar bij het opladen op zaterdagmiddag om 15:00 begon hij kuren te vertonen. Hij liep als een natte krant en een storingslampje aan. Dus ik zei, ik blijf wel thuis! Maar daar waren ze het bij VD Wereld het niet zo mee eens en die hingen de computer er even aan.
Natuurlijk vonden ze toen niks en liep hij weer zoals het moest... nouja, dus toch maar naar Zandvoort gereden de volgende ochtend!
Bij het afladen was het hetzelfde laken en pak, dus wederom was mijn stemming niet zo best... Toch maar gaan keuren en even later was de storing weer weg!

Dus met goede moed aan de kwalificatie begonnen en met een 2:10.527 de eerste plek in de Twin Spark cup veroverd en tevens het ronderecord voor de cup wat aangescherpt!
Voor race 1 wel nog even de ecu uitgelezen, want het storingslampje was wel een aantal keer aangegaan.
Nu was er wel een melding, die de luchtmassameter betrof. Dus die wat nagekeken en maar op gegokt dat hij het bleef doen...

Op naar race 1! De start was aanzienlijk beter dan in de voorgaande races en ik kon gelijk goed mijn plek gaan verdedigen. Het was even een verrassing dat Mike van heel ver gekomen hem voorbij prikte in de Tarzan.
Hierbij kwamen we beiden elkaar een beetje tegen, waardoor ik even mijn spiegel moest uitklappen! Nou ik was wakker hoor! Dat werd een mooie strijd, waarbij Slop sr. er een beetje tussenin zat.
Dat resulteerde ook nog eens in een flinke zwarte cirkel op mijn linkerachterdeur en een mooie drift door de bocht zonder naam. Hierna Mike van mij af kunnen houden, al bleven hij en JW wel erg dichtbij. Eerste wedstrijd dus gewonnen, met maar een halve seconde verschil op de eindstreep, dus was echt de hele wedstrijd close racing!

Afbeelding

Toen race 2! De start was weer redelijk, alleen hadden Mike en JW een iets betere start!
Mike kwam voorbij en JW ernaast. Voor Gerlach zat ik toch nog voor JW en kon ik op jacht naar Mike.
Dat was nog een heel gedoe om die voorbij te gaan, want Harold die zat er lekker tussenin. Zo was het even stuivertje wisselen tussen ons drieën, tot ik zowel Mike en Harold kon inhalen.
Dat creëerde een mooi gaatje tussen mij en Mike en uiteindelijk kwam Harold mij wel weer voorbij, maar was het verschil met Mike gemaakt!
Ook nu was het dus weer erg close, maar net wat minder close met een verschil van 0.76s op de eindstreep en raakten we elkaar niet :-)
Ook race 2 gewonnen dus!

Op naar race 3! De start leek een kopie van race 2, weer zat JW er in de Tarzan naast en kon ik er in Gerlach weer voor blijven. Nu zat ik sneller op de bumper van Mike en leek het wat makkelijker te gaan.
Al in ronde 2 kon ik hem in de bocht zonder naam aan de buitenkant naast Mike zetten en het rechte stuk tot de S-bocht kon ik ernaast blijven, waardoor ik als eerste de S-bocht uit kwam.
Daarna kon ik deze keer makkelijk wegrijden en de race uitrijden met rondetijden van 2:10, waarbij ik het Twin Spark Cup ronderecord nog verder kon aanscherpen naar een 2:10.300.

Uiteindelijk dus een topdag geworden met drie gewonnen races en een nieuw TS 16V cup ronderecord van 2:10.300!

Ook ik moet helaas het SRW laten schieten vanwege vakantie, maar het Spettacolo ben ik er weer bij!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Si 24 Juni 2018

ma jun 25, 2018 15:17

tja... wat zal ik zeggen...
zaterdagmiddag/avond teveel prio gegeven aan het gemonteerd krijgen van 1e proefversie carbon klepdeksel. Daarvoor moest de cartervantilatie veranderd worden. Blijkbaar denk/constructiefout gemaakt, of slordig (te snel?) werk, maar in ieder geval lekte hij behoorlijk olie. Niet langs carbondeksel overigens, had originele weer teruggezet vanwege nog wat kleine zaken in de carbonversie.
heeft mij uiteindelijk wel de racedag gekost.... eigen schuld etc.
Als pleister op den wonde kreeg ik me daar een mooi stukje racen van Emile en Cees voorgeschoteld..! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> , staand.
al met al huiswerk... volgende keer dappere poging op semis`s mij in strijd Cees/Emile te mengen! de gang zat er wat dat betreft wel in, alleen teveel afleiding door een bauw staande cabine...
ik zie/ruik kansen, met een trainingstijd een seconde van Emile.. (gisteren rook ik vnl olie, dat moet anders...)
Vrees alleen dat het voor 2019 investeren in slicks wordt...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Si 24 Juni 2018

ma jun 25, 2018 15:53

zaterdagmiddag/avond
Kijk, daar gaat het mis!
Daarom was ik bijna thuis gebleven, laatste moment sleutelen heb ik geen zin meer in.
Want 9 van de 10 keer verloopt het dan zo.

Jammer, want de gang was er wel weer!

Terug naar “Racen - Algemeen”