Pagina 4 van 6

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: do aug 23, 2018 20:44
door vV
Mooi resultaat hoor!

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: do aug 23, 2018 22:26
door GTA287PK
Vandaag achteras gemonteerd maar gemodificeerd diff niet goed.. komt ook niet op tijd goed. Er is me door veel rijders hulp geboden met allerlei 105-assen, maar ik zit inmiddels in blessuretijd. .

Morgen snel de 156 rijklaar maken, zij het wat provisorisch (buitenste homokineten beetje zo-zo..). Dat lukt nog net op tijd.

Ik zie wel op welke plek ik start en finish.. :blue_lol:

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: do aug 23, 2018 22:43
door HAAK28
Wat zeg jij nou altijd Emile, stoppen met sleutelen en gewoon rijden! :twisted:

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: vr aug 24, 2018 02:19
door DJ
Hier ook nog een hoop te doen, maar ga me best nog steeds doen om aan de start te staan.
Vandaag rollerbank op geweest, mis wat pk’tjes door een te krappe uitlaat, hoge inlaat temperatuur, en nog wat dingetjes.
Iets in de toekomst naar te werken.
Temperatuur motor liep ook wat hoog op tijdens de run, daar zal ik ook nog naar moeten kijken. Nog wat dingetjes afwerken en ophangen en zou ik gereed moeten zijn.
Iedereen wil natuurlijk weten wat eruit gekomen is, nou net geen 200pk maar wel een hele mooi vlakke lijn vanaf 4500tpm tot 7200tpm.
De rest van de pk’tjes is voor de toekomst, eerst maar rijden!

Afbeelding
Let dan goed op je temperatuurmeter tijdens racen straks. Zou zonde zijn als je motorschade op loopt tijdens eerste race omdat je haast hebt om aan de start te komen. Zie het als een shakedown op SSAR en niet als een echt race zou ik zeggen. Zet het desnoods op een briefje op je dash. :D
Ik weet niet hoe groot de waas is die jij voor je ogen krijgt als de lichten uitgaan... :wink: :lol:

Maar mooie resultaten, zeker gezien dat er nog meer in het vat zit met betere uitlaat, betere koeling en koude inlaat lucht. 8)
Gefeliciteerd.

Gr
DJ

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 11:42
door GTA287PK
Nou, dat was me het race-weekendje wel... Afgelopen vrijdag nog über-overdreven nauwkeurig de homokineten van de 156 uit elkaar gehaald, "cleanroom-kwaliteit" schoongemaakt, bij Doetam ashoezen uitgezocht, en alles (inclusief de "ontluchtingstaktiek" met een stukje kabelbinder) in elkaar geprutst: de auto stond, zonder aandrijfassen, op bokjes . De Giulia bleek donderdag(na)middag niet racewaardig: aangepaste sper maakte allerlei geluiden die je juist NIET wilt horen..

Het liep vrijdag allemaal zo uit de planning-klauwtjes dat ik pas om 22.30 alles klaar en ingepakt had. Paar uurtjes shut-eye thuis, wekker op 04.30 en op naar de baan. 08.00 aan de balie bij Nina/Ria. Met redelijk knikkende knietjes de training (2.10.08) gereden, maar alle binnenschermen bleven homokineetvet-vrij. Yess.... Verder van Gerben opbeurende uitleg gekregen over het al dan niet wenselijk zijn van iets speling van homokineten in race-omstandigheden, dus dat gaf de racende burger extra moed.

Ik had maar één setje wielen/banden ter beschikking (Toyo R888R), onder (op zaterdag) uiterst wisselende omstandigheden, dus dat geeft enorme rust met betrekking tot de bandenkeuze. Een aanrader ! :mrgreen: Race 1 als 17'e gestart, en met dank aan het tweede, natte gedeelte van de race op kunnen stomen naar de 9'e plek. Niet ontevreden. En bijna net zo snel (2.10.6) als in de kwalificatie ! :blue_lol: Race twee dus als 9'e gestart, Paar plekken verloren (12'e gefinished) : ik had in race 1 een paar plekken gewonnen van (veel) snellere mannen die op slicks reden en in de nattigheid dus geen tempo konden maken. Beetje met de instelbare dempers gerommeld en ziedaar: 2.08.7. Mooi. Lekker veel race-meters gemaakt en kunnen wennen aan de 156. Nog best wel e.e.a. te doen.. Te beginnen met de voorwielen op camber te zetten. Snelle lange bochten gaat goed, beginnend onderstuur met flinterdun liften resulteert meteen in "bijtrekken" van de achterkant, zodat je (nog net) met 4 wielen op het asfalt blijft. En ik kan je verzekeren: dat is prettig. Erg prettig. Kortere bochtjes zijn redelijk drama: mijn ongeduld, geringe zelf/FWD wagenbeheersing, en niet gecamberde voorwielaandrijving resulteert in dráken van lijnen. Wat ik ook leuk vind als verstokte Perenkist-rijder: in het Scheivlak kun je met wat meer liften de achterkant mooi zetten/laten sliden, beetje tegenstuur en gas houden, erg vermakelijk.

Okee ! Toetje !!! Bij de Challenge waren er nogal wat deelnemers uitgevallen, en hun 1-uurs race dreigde een magere vertoning te worden. Of we zin hadden om mee te rijden ? Ehh, hoezo ? Is de paus katholiek ? En does a bear shit in the woods ?? :lol: Dus versterkt met een 7-tal SI'ers toch nog een leuk startveld van 24 auto's. Achteraan gestart, en 10'e overal geworden met als snelste tijd 2.08.3, theoretisch snelste tijd 2.07.8.

De hele dag gereden met een motor die niet lekker liep: staat niet goed op tijd en/of vervuilde injectoren. Mijn race-hoop in bange dagen en Chief Mechanic Marco van Doorn van Alfaspecials was even komen buurten en gaf groen licht voor doorrijden. Op de terugweg de auto bij Alfaspecials gedropt: Marco gaat de afgedwaalde paarden terug naar de kudde drijven. Er moeten er best wel een paar aan de wandel zijn gegaan... Of ik nu kan sturen of niet: zodra de stuurtjes/voorwielen recht staan moet ik toch redelijk weg kunnen lopen van 2.0 16V cuppers bijvoorbeeld, en dat lukte dus bepaald niet. Met de voorwielen op camber, alle paarden weer bij de les en een stel "verse gladde bandjes" wil ik er toch wel een seconde of 4 afhebben, dan zit ik zo'n beetje op "Cassa di Pere" niveau.. 8)

Last but not least: Familie Slop heeft heel veel en heel goed werk verzet, hulde & applaus. En Jasper heeft zijn eerste diesel-race gereden waarbij hij de finishvlag ook zag !! =D> En even een 2 minuut blank neer gezet. Zeer serieus goed stuurwerk Jasper !!

Hele weekend goede hospitality en verzorging van de inwendige racert: Mike en zijn crew hadden dit, zoals vanouds, weer zeer goed in de culinaire knuisten.

40+ deelnemers in het SI heeft de "gelegenheids-aanwas" hopelijk overtuigd/doen inzien dat je weer gewoon moet meedoen. Zolang het nog kan. We blijven dus NIET eeuwig jong, net als het DNRT, en we zullen ook zeker NIET eeuwig op peut kunnen blijven rijden... :idea:

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 11:48
door Hylke
Ik heb op zondag staan genieten van het geluid dat de 156 maakte, echt muziek :thumbs:

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 11:58
door GTA287PK
Yep. Ook achter het stuur Genieten met een hoofdletter G Hylke. Kom de volgende keer vooral weer luisteren, als alle 260-265 paardjes weer synchroon mee galopperen !

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 16:28
door Hylke
Yep. Ook achter het stuur Genieten met een hoofdletter G Hylke. Kom de volgende keer vooral weer luisteren, als alle 260-265 paardjes weer synchroon mee galopperen !
Als het in de planning past: met veel plezier :thumbs:

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 16:57
door GTA287PK
Zonet erg goed nieuws van Alfaspecials. DISbobine aansluiting van cylinder 1 niet goed.. Dus zo'n slordige 45 PK afwezig én zo'n 530 CC "tegenwerking". Wordt nu zodanig gemaakt dat alles van de binnenste cylinderbank zicht- en bereikbaar is. Quick en cheap fix dus. Daarom ben ik zo blij met Marco. Kennis van zaken, altijd-(net)-op -tijd en betrouwbaar als de Zwitserse Bank ! :thumbs: :thumbs: :thumbs:

De Busso blaft weer als een über-pissed-off pitbull.

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 17:03
door vV
goed bericht! proef ik een voorkeur voor de 156 met de juul als backup?

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 17:22
door ErikJ
Vrijdagavond de paddock op komen rijden terwijl net "Comfortably Numb" van Pink Floyd op de radio is maken de vooruitzichten goed. Dan heb ik het overigens niet over het weer. Maar had regenbanden. Wat kan mij gebeuren. 8)

Kampement gemaakt en de forse regenbuien van vrijdag op zaterdag doorstaan. Inschrijven en keuren. Ging allemaal soepel.

Zaterdag de kwali. Met een 2.12 iets boven mijn beste tijd op CPZ. Race 1 begon droog. En ook allerlei weer apps gaven droog aan tot misschien de laatste rondjes. Dus de regenbanden laten liggen. Maar de weer apps zaten er naast. En met afgekloven semi's was het een behoorlijk geklungel. Ik stond achter Arie en de daklijn van zijn 146 zat precies voor de startlichten. Dat was even lastig. Voorrem niet optimaal. RV blokkeerde steeds wat eerder dan LV.

Na de race moest ik toch een halve liter olie er bij mikken..... Dat ben ik niet gewend. DNRT race dag met 1 kwali en 3 races is meestal half litertje. Nu gaf een recente compressie meeting al slijtage aan. Maar dit gaat wel snel. Het goede nieuws was mijn top 10 score in de geluidsemissie hitlist. 94dB :shock: Met een standaard 75 TS? Onwaarschijnlijk maar verder ook niets mee gedaan.

Gezellige avond met de mannen van Mike die een mooie BBQ en bij- en nagerechten presenteerden. :thumbs:

Zondag betere weersvooruitzichten. Lekker met de kop in de zon tegen de bandjes aantrappen en suf ouwehoeren.

Race 2. Droog en dat zou het blijven. De eerst paar rondjes kon ik achter Ewald en Roy blijven hangen. Maar bij volgas stukken liepen ze steeds verder weg. Meer dan ik gewend was. Tijden zakten naar de 2.14 :oops: Van alles geprobeerd het tij te keren maar de TS lijkt steeds vermoeider te worden. Afstelling van de auto was dezelfde als waarmee ik eerder op CPZ 2.11 reed. Na ja, het is niet anders. Bij thuiskomst lag er zeker meer olie op de trailer dan wenselijk. Onderkant van de auto onder de Castrol. Dus er is wat aan de hand en het blok zal er uit moeten voordat ie er terminaal uitknalt.

Mijn eerste SSAR. Mooi om een groot startveld Alfa's te zien. Wat meer track time was leuk geweest t.o.v. een normale DNRT race dag.

Tevens promotie gemaakt met Pieter Verheij en Eric van Hinte tot tank crew van het gelegenheids uur race duo Loohuizen-Gerritsen. Als een geoliede en ervaren machine met een een wat listige jerrycan Cees met de 75 de laatste helft in gestuurd. :mrgreen: :mrgreen:

Op naar het klussen en kijken waneer we de 75 weer race klaar hebben.

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 17:59
door GTA287PK
goed bericht! proef ik een voorkeur voor de 156 met de juul als backup?
Ja, nu ff wel. Ik heb inmiddels een beetje meters gemaakt met de GTA en nu wil ik ook éérst weten wat ik met "The Full Potato" aan motorvermogen kan. Als beide auto's weer perfect-op-punt staan neem ik in het vervolg de GTA voor droge evenementen en de Giulia voor de nattigheid. Max plezier.. :blue_lol:

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 18:05
door vV
:jumping: de meesten zouden het andersom doen...

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: ma aug 27, 2018 22:04
door Lancelot
Ik race helaas niet mee, maar ik heb zondag vanaf de tribune van jullie genoten. Hard racen, met veel respect voor elkaars materiaal. Mooi geluid! Erg leuk om te zien! Ooit mijn licentie gehaald, en het begon weer enorm te kriebelen! Maar dan heb ik nog wat werk te verzetten met Benna...

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

Geplaatst: di aug 28, 2018 00:19
door GTA287PK
Dat zou ik je afraden. Niet alleen gezien haar cult status, maar ook om de plens tijd en duiten die er in gaat zitten. Beter iets (nagenoeg) raceklaar kopen. Ik ben inmiddels redelijk ervaringsdeskundig. Voor "te koop" prijzen bouw je zelden iets zelf. Tenzij centen niet zo'n rol spelen en tijd al helemáál niet. Dat laatste is doorgaans alleen bij pensionado's het geval.. En om nou op je 65+ leeftijd te beginnen..

Zoals al eerder gezegd: voordat je het weet ben je 56 en viert je kleinkind haar eerste verjaardag. Alweer: vraag me hoe ik dat weet.. Life's short. Gisteren was ik nog 40 !! What the fak is er gebeurd de afgelopen 24 uur !?!?

Vernieuwen man, dat race papiertje. Keuringswaardige racert kopen en gaan rjjden. Doen.

De 3.2 116-Jet is/komt te koop. Maak je een vliegende start... :idea: