Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

di aug 28, 2018 21:36

Superweekend gehad, Ja!

Kwalificatie erg wennen aan de nieuwe motor, hoop meer lawaai, andere toerentallen, kijken hoe de temperatuur zich houden enz. Niet zo’n beste tijd gereden 2.17 maar goed daar ging ik ook niet voor.
Race 1 begon wat droog, sommige delen nat. Bij de start geen zicht op de lichten voor door de auto voor me. Maar goed nog nooit met deze auto op een natte baan gereden, wennen, kijken wat de auto doet/kan. 2.18 maar goed nog even rustig met het nieuwe torretje. Race 2 droge baan, helaas weer geen zicht op de lichten, verder prima start. Iets meer gevraagt van het motortje. Wat een verschil met het oude motortje, heerlijk! In 2 ronde wel het 1 en ander in kunnen halen. Helaas zag ik in de 3de ronde af en toe wat rook achter me, dus van het gas afgegaan wat zorgde dat de rook binnen kwam. Auto veilig langs de kant gezet. Hoorde verder geen rare geluiden, dus zelf terug naar de pits en de baan afgegaan. (Puur uit voorzorg) terug op de paddock, alles even controleren, scheen dat de pijlstok er half uit was gekomen. Wat dus zorgde voor olie op me uitlaat. Gelukkig niks ernstigs. Maar helaas maar kort kunnen rijden, race 2 maar een 2.13 kunnen rijden in druk verkeer.
Al met al heb ik toch een erg leuk weekend gehad, was nog even twijfelen of ik het ging halen. Maar werken tot diep in de nacht (af en toe tot 05:00 smorgen nog met gereedschap in de hand) heeft er toch voor gezorgt dat ik aan start kon staan van dit geweldige weekend!

Mvg,
Jesper

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

di aug 28, 2018 22:24

Jij bikkel !! =D> Beetje fijnslijpen die tor en de volgende keer eens goed doorstampen ! Ga ik ook doen. een losgewokkeld stekkertje (die zou toch goed geborgd moeten zijn..) van cylinder 1 betekende niet alleen het gemis van zo'n 45 PK, maar ook zo'n 530 cc tegenwerking.. Alles wordt nu zo gefatsoeneerd dat de bobines van de achterste cylinderbank zicht- en bereikbaar zijn. The devil is in the details..

Afbeelding
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

di aug 28, 2018 23:07

Even mijnerzijds een woord van dank voor het initiatief van Robert cs. Hierdoor hebben velen van ons lekker kunnen sleutelen, scheuren, proberen, testen, racen, tijd verbeteren en sommigen ook nog een mooi resultaat kunnen boeken. Op naar de volgende keer ! En dan de ARC in ons voorprogramma ! 8)
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

wo aug 29, 2018 10:55

:thumbs:
Even mijnerzijds een woord van dank voor het initiatief van Robert cs. Hierdoor hebben velen van ons lekker kunnen sleutelen, scheuren, proberen, testen, racen, tijd verbeteren en sommigen ook nog een mooi resultaat kunnen boeken. Op naar de volgende keer ! En dan de ARC in ons voorprogramma ! 8)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

zo sep 02, 2018 12:32

Spettacolo sportivo Alfa Romeo 2018 Zandvoort.
Afgelopen weekeend werd het jaarlijks grote Alfa Romeo weekend gehouden.
Een evenement van ongekende internationale omvang met betrekking tot Alfa Romeo klassiek en modern.
Met vele demo's van kapitale klassiekers mogelijkheden om zelf met je straatauto te rijden en allerhande gezellige standjes met onderdelen en model auto's en Italiaanse lifestyle producten.
Traditioneel rijd ook altijd de internationale Alfa Romeo challenge een aantal races.
Dit keer waren wij de DNRT Squadra Italia ook uitgenodigd om een paar races te rijden buitenkansje.
Het was wel slecht weer .
Maar de fun wordt daar niet minder van integendeel.

Dus de zaterdag ochtend gestart voor de qualificatie.
Zonder al te grote problemen door het over de 40 auto's grote veld worstelend kwam ik op een 21 plek uit wat me zeer tevreden stelde net achter alle pk monsters.
En met een tijd van 2.10.0 en voor mijn concurenten

De dag was afwisselend droog en nat en toen we starte was het redelijk droog maar niet helemaal en wel dreigend.
De laatste tijd gaan mijn starts niet zo geweldig zodat ik nog wel es wat plaatsen verlies mn Pieter verheij wil altijd graag voorbij zo ook nu.
Ik zag hem komen en gooide de deur dicht bam Pieter knalde op mn bumper waardoor mn auto heftig uitbrak maar ik kreeg hem weer onder controle en gaf meteen weer gas om Pieter voor te blijven.
Volgende bocht Bam Pieter zat er weer op.
Shit het moet niet gekker worden.
Goed door... dan maar.
Ik kon toch een gaatje trekken en probeerde weg te rijden dat lukte en ik haalde de ene na de andere auto in ondertussen werd het weer steeds slechter en de baan steeds gladder.
In de snelle bochten werd het steeds lastiger om het gas er goed op te houden maar eigenlijk ging ik nog steeds keihard.
Tot er ineens een soort omslag kwam waardoor ik niet meer laat kon remmen en ik elke bocht met allerhande blokkerende wielen aan kwam zeilen.
De Semislicks konden het water gewoon niet meer aan.
Dat konden de auto's met ABS wel.
En Arie Vreugdenhil probeerde laat remmend mij buitenom in te halen.
ik probeerde ook zo laat mogelijk te remmen zo laat dat ik 4 wiel blokkerend gewoon recht door gleed tegen Arie aan.
Ai Arie sorrie jongen dat was niet de bedoeling.
Door rijdend dacht ik laat ik die plaats dan maar aan Arie terug geven.
En met een tandje minder op de grens reed ik door om te finishen.
Terug in de pits ik niet blij Arie niet blij maar hij vatte het sportief op.
Daarna is het de bedoeling je even te melden in de wedstrijd toren .
Waar ze met mijn aktie ook niet blij waren en ik een straf kreeg van 20 seconden in de uitslag wat me zo een 10 plaatsen terug zette.
De beelden werden me nog getoond en daar kon je wel zien dat mijn rem moment echt te laat was.
Nogmaals sorry Arie!

In de avond werd een heerlijke barbeque met hollandse foute zanger en drank en plezier en gezelligheid gehouden maar ik wilde het toch niet al te laat maken volgende dag weer.

Zondag.
ik stond nu dus op de 23e plek.
Valt eigenlijk nog wel mee.
De start die ging nu eigenlijk best wel goed.
En vrij snel zat ik aan de staart van Pieter die kon ik ook voorbij .
En ik reed zo snel mogelijk door .
Enkele snelle auto's die eerste race door het slechte weer waren terug geworpen haalden me weer in en uiteindelijk haalde ook Eric van Hinte me in maar die raakte een bocht later van de baan en in een spin waardoor hij weer terug de baan op slingerde recht voor mijn neus.
Nog net kon ik hem ontwijken maar ik moest wel volledig van mn gas.
Shit direkt wordt ik ingehaald door Mike mijn direkte concurrent in het algemeen klassement.
Dus in de achtervolging.
Dat viel best tegen die Mike rijd flink door.
Terwijl ik zo door rijd zie ik in de gerlach een heel glinsterend spoor ai wat is dat?
benzine olie geen idee maar ik ga volledig van het gas en glijdend hou ik hem net op de baan maar verlies hem nog bijna een bocht later.
Robert de Ceuninck stoof me binnen kant voorbij die zat dus op een niet gladde lijn en ik denk ook niet dat ie dat spoor gezien had.
Blijkbaar reed ie op slicks en hij ging in gevecht met Mike maar ik was er ook nog.

En in de laatste ronde waar Mike met hand en tand verdedigde tegen Robert knalde ik ze beide tegelijk aan de binnen kant van de bocht voorbij.
Haha boem die zagen jullie niet aankomen.
Mike in de achtervolging en op het rechte stuk zette hij hem er weer langs.
Aah dat werd een echte foto finish.
Terug in de paddock was Robert niet zo blij dat kwam ie wel even vertellen Mike vond het wel een gaaf gevecht en ik ook.
Ik dacht Mike zal het wel gewonnen hebben zijn transponder zit wat verder naar voor in de auto.
Maar op een duizendste bleek ik nog net voor te staan.
Haha wat een geweldige wedstrijd.

Jammer van de schade.
Sorry Arie!
Hulde en dank aan Fam Slop voor de organisatie top!!!

Op naar de volgende race !!
#dnrt #spettacolosportivoalfaromeo #zandvoort #squadraitalia #alfa75ts #alfa75cup #racing #alfaromeo #circuitzandvoort #toyor888r #intrax

Ps :ik ben ook wat aan het klungelen geweest met een camera de eerste race staat er niet op dat ging niet goed.
De tweede race heb ik bijna helemaal in delen 4 grote bestanden van gigabytes groot met korrelig beeld en abominabel geluid.
De finsh staat er net niet op het glinsterend spoor wel.
Dus mischien komt er wat beeld als ik de camera wat beter begrijp..ooit

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

zo sep 02, 2018 19:41

Van mijn kant ook even een klein verslag.
Heb een heerlijk weekend gehad, veel geleerd. Het word wel eens tijd om wat meer te gaan racen in de SI.
Hoop dat het volgend seizoen qua budget een stukje beter is en ik er vaker bij zal zijn :thumbs:

Het was zaterdag de gehele dag spannend met betrekking tot de weersomstandigheden.
In de kwalificatie toch gekozen voor de slicks. Bleek een prima keuze. Op de laatste 2 ronden ná was het droog en snel genoeg voor de slicks.
12e tijd gereden, dik tevreden.

Race 1 was nog veel lastiger te voorspellen. Uiteindelijk wederom voor de slicks gekozen. Op de startopstelling al weer wat regen.
De start was niet best. Weinig temperatuur in de banden en zelf net iets te onzeker van start in het volle veld.
Toch kwam ik al snel in het ritme en kon ik wat plekken terug winnen in mooie gevechten.
Dit totdat het de 2e helft van de race steeds harder ging regenen en het een stuk lastiger werd op de slicks. De race geëindigd op P17.
Leuke gevechten gehad en door de camera naar voor én achter staan vele van jullie ook nog wel eens op beeld :lol:

Zie de video;
https://youtu.be/JLdK56eC86w

Race 2 ben ik nog aan het verwerken en zal ik later delen zodra deze klaar is.

Veel dank aan de familie Slop voor de organisatie! :thumbs: :thumbs:
Ook de bbq van Mike was top geregeld.

Groeten

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

zo sep 02, 2018 21:15

Dat afgelopen race bij mijn de versnellingsbak niet iedeaal was, zijn we nog even aan het uitzoeken wat we gaan doen met de bak.
Als we dan toch de bak gaan vervangen kunnen we net zo goed gelijk achter alles er onderuit halen. De huidige as... ja vervelend dat je zoiets niet kan afstellen, is wat gecamberd wat toespoor. Maar goed niet ideaal, dusja als we toch alles er onderuit halen, dan maar gelijk een andere as eronder.

Afbeelding

Ik vind het in ieder geval een plaatje van een as!!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

zo sep 02, 2018 23:06

Fraai hoor.. STT ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

ma sep 03, 2018 01:07

Is inderdaad een as van STT :thumbs:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

ma sep 03, 2018 09:18

Kan je op die as ook toespoor instellen? Zie ik zo ff niet?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

ma sep 03, 2018 16:22

De as ken je op toe en uit spoor zetten inderdaad.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

ma sep 03, 2018 16:48

dat wordt dan veel testen... :thumbs: mooi ding hoor. Maar ik rijd te weinig om zon ding optimaal te benutten denk ik. (even denkend richting transaxle). naast dat ie bij de klasses waar ik aan denk verboden is.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

ma sep 03, 2018 17:05

De as ken je op toe en uit spoor zetten inderdaad.
Begint met sparen...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

ma sep 03, 2018 19:41

Ik rijd nog met gewoon rubbers achterin de watstangen.
wel een hardere versie.
En de dion kogel is een unibal sz versie dat wel.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Squadra- italia op SSAR 25-26 aug UPDATE.

di sep 04, 2018 09:22

Wat kost zo'n as eigenlijk?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Racen - Algemeen”