Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 07, 2017 14:39

Ik kan er helaas niet bij zijn!
De race op Zolder weet ik ook nog niet.. De portemonnee is het er niet mee eens :roll:

Zag wel dat het schema helaas is aangepast naar een kwalificatie en slechts 2 wedstrijden ipv 3.
Als het mij lukt kom ik nog wel even kijken.

Groeten

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

za sep 09, 2017 18:01

Wij slaan over.
2 races is gewoon te weinig, zeker als je met 2 rijders bent.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 14, 2017 14:01

Dan rij je toch alleen ;-)
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 14, 2017 14:46

Dan rij je toch alleen ;-)
:jumping:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 14, 2017 15:46

Daar ben ik te sociaal voor 8)
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 14, 2017 15:56

Jij hoeft ook niet te rijden: denk dat er drie anderen staan te trappelen ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 14, 2017 15:58

Leuk joh, om half 5 je nest uit en je mag ieder 1x rijden, echt top :thumbs:
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 14, 2017 17:39

Nee, tot 08.00/09.00/10.00/11.00 in je nest blijven meuren en NIET rijden die dag, dás pas lol...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 14, 2017 17:48

Zekers en dan de maandag erna gewoon DF-en, 5 uur tracktime voor het zelfde geld.
Das dus meer dan 4x zolang.
Ik zeg DNRT weg ermee :thumbs:
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 21, 2017 09:29

Benzine erin, sopje erover en gaan!!!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

zo sep 24, 2017 10:58

Opkomst van 19 SI'ers, op zich niet verkeerd, maar ik had op meer gehoopt/verwacht. Een niet-doordeweekse, zonovergoten race-dag, die moet je niet laten schieten, ook al was er een sessie minder te rijden (1 x tijdtraining, 2 x race).

Met een gehandicapte Cassa di Pere (motor loopt niet goed door, sper had de sper-geest gegeven) naar de baan. Geen tijd, en ook geen zin gehad deze zaken op tijd te fixen. En er is nogal wat tijd en aandacht gegaan naar mijn eerste kleinkind, want mijn dochter heeft me sinds 27 augustus gepromoveerd op de maatschappelijke/sociale ladder (de opa-status !! :D ) met de geboorte van mijn werkelijk fenomenaal mooie kleindochter Mila ! Mijn race-makkers hadden daarop een ludieke aktie bedacht. De boefkes lezen hier uiteraard mee, ik neem aan dat er plaatjes van zijn geschoten !? Laat dan maar doorkomen hier !!

Anyway: andermaal is bewezen dat je met een gemotiveerde, maar met name ook ontspannen zit achter het stuur je eigen limieten bepaalt c.q. verbreekt. Ik kwam puur voor de lol, heb dit jaar in het kampioenschap weer eens niets te zoeken dus gewoon een lekkere pot sturen. Onder het motto van "ik ben er toch, gewoon maar lekker gassen" mijn een jaar of twee, drie gereden 2.04.055 record gebroken met een whopping 2.03.896 ! :jumping: En dan met een motor die boven 6500 RPM in ademnood kwam en in een viertal bochten licht moeten liften omdat de sper echt uitgesperd was. Super voelde en lag ook super ! Helaas helaas helaas een volledige race in niemandsland.. Kon de eerste rondes de 155's van Serge en Sieger in het vizier houden, maar op een gegeven moment waren ze uit zicht. In ronde 8 de eerste koppelingsproblemen, wisselend pedaalgevoel en toenemende resonanties. De laatste twee ronden in 4 gereden om de Juul in ieder geval over de streep te krijgen. Gelukkig had ik wat voorsprong.

Nadat alles een beetje afgekoeld was de auto opgebokt, maar geen lekkage in de koppelingleiding, geen zichtbare scheuren in het bellhouse, geen losse bouten. Dus iets met de drukgroep en/of plaat. Auto nog even gestart, maar mega-vibes dus klaar. Betekende uiteraard een DNS voor race twee.

Heerlijke, gezellige dag gehad, en op het eind nog even gepaddockt naast Pieter in Hans de Graaf's nieuwe speeltje(Bimmer met 3 cylinder 1500 CC turboblokje en electro-tor erbij). Vanuit een race perenkist in zo'n high-tech straatmasjien.. Gaaf apparaat hoor ! Geprobeerd Hans over te halen weer met zijn Giulia (die staat te koop) mee te gaan doen. Zou geweldig zijn continu Hans, Cees en (doorsleutelen Slop !!!) Robert als competitie te hebben. Deze perenkisten zijn goed voor tijden tussen de 2.02-nogwat (heeft Hans ooit eens gereden op SuperSticky Michelins) en 2.05, en dat zou het race-feest toch wel enorm opleuken. Ton van Kuijk moet nog even wat seconden vinden (gaat zeker lukken, de auto kan het), en Barend niet teveel aandacht naar die race-sigaar van je aub, focus op de Juul !! :mrgreen: en Armando, waar blijf je met je racert man !! Mijn race-droom is toch wel een soort van Squadra Bianca revival, veld van 20 (meer mag ook) 105'jes. Simpel reglement: géén spoilers/skirts/diffusers, wel met 4 cylinder atmosferische motor, handgeschakelde 5-bak, de rest onder het motto van "do as you please".

Nou, begin volgende week de auto maar meteen op de brug en de gereedschapkist erbij. De herrie-dag op Zolder wil ik niet missen !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

zo sep 24, 2017 16:44

De afwezigen hebben in elk geval veel gezelligheid gemist.

Met een compleet "nieuwe" auto pas aan het eind van de dag de progressie geboekt. Maar er ligt nu eindelijk een basis die vertrouwen geeft om (vooral mezelf) verder te ontwikkelen. Dus goed dagje geweest.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 580
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

zo sep 24, 2017 18:29

Nou dat was met het dagje weer wel! Prachtig weertje en lekker vroeg aanwezig voor briefing en keuren. We hadden veel modificaties doorgevoerd op de 33, zo hadden we, nieuwe veren achter en voor, nieuwe schokdempers voor, nieuwe panhard achter, nieuwe remmen voor. We waren reuze benieuwd wat dit ons zou brengen.

's ochtends lekker met elkaar hangen op de trailers, leuk dat Geert en Christiaan er ook weer bij waren! Ook de de Muynckjes waren van de partij, super gezellig, maar time for qualifying. De baan op en mezelf zover mogelijk naar achteren laten zakken, een kijken of we wat temperatuur in de bandjes en remmen konden krijgen. Dit ging niet echt goed, de remmen gaven pas laat thuis en de bandjes achter werden ook niet goed warm wat resulteerde in een sneu spinnetje na audi-s. Toen ik start finisch met nog 2:46 passeerde dacht ik nu gaan we er eens ff goed voor zitten maar doen ik het scheivlak opsjeesde gingen de rode vlaggen uit. Sessie afgelopen. Nou hopelijk was er geen grote crash gebeurd...achteraf niets gezien waardoor de code rood kwam. Wij de baan af en tuffen door de pitlane, kijk ik in m'n spiegel staat de hele pitlane blauw van de rook. Ik gelijk in de stress, zal toch niet een van m'n modificiaties zijn die in de fik is gevlogen. Later bleek dat het Niels zijn 155 was, en toen ik thuis de beelden van m'n goprotje terug keek zag ik dat hij achter mij de pits in reed. Vandaar dat rook dus zo dichtbij leek.
Beelden Q1: https://youtu.be/O4HLY2HILXM

Dus geen serieuze tijd neergezet met qualifying, dan maar vlammen in de race, gelukkig hoefden we pas om 13:00 waardoor er wat meer termperatuur in de baan en auto zou komen. Ook hadden we nog ff tijd om de voor veren nog wat lager te zetten en om wat cosmetische dingtjes te fixen. Vanmiddag kwam er wat familie en vrienden kijken en dan moet de racer er op en top bijstaan natuurlijk.

Race 1:
Wat een heerlijke start vanaf P14. Ik pak Jasper (die vreemt stilvalt), en Dimitri en sluit aan achter Pieter en Roy. Na de Hugenholtz heb ik ook Pieter achter me die vervolgens met duizelingwekkende snelheid een potje chicken met Jasper richting Scheivlak speelt. Nou geen van de 2 was de chicken wat resulteerde in wat spectuculaire beelden in m'n spiegel en achtercamera! wow!
Bij bocht 8 weet ik Roy uit te remmen en zo ben ik van P14 naar P9 (Niels was immers niet gestart). De 33 rijdt heerlijk en het vertrouwen in de modificaties begint te groeien en ik voer het tempo op, op naar Jan WIllem in de 146. Redelijk makkelijk weet ik aan te haken en bedenk me waar ik Jan Willen kan pakken. De binnen spiegel is leeg, ik vraag me af waar Jasper, Roy en Pieter zijn gebleven.
Tarzan wordt verdedigd door Jan Willem, dan gaan we voor bocht 8, ook hier nog geen kans, dan positioneren in bocht 9 en dan een goede aanloop naar Audi-s. Ohoh daar zwiebert de kont van de 33, hevig driftent de audi- s in. Nu is de kont van de 33 al tijden listig dus no problemo, hoewel ik met de nieuwe setup dit drift gedrag eigenlijk niet meer had verwacht.
Een aantal rondes het zelfde recept, Jan Willen weet me goed af te houden, tot ik toch echt een goede run naar bocht 9 heb en denk joehoe in audi-s prik ik em er langs. Uit het niets begint de kont van de 33 te glijden in bocht 9 , ik stuur tegen geef gas bij om hem recht te trekken maar de drift wordt erger, nog meer tegenstuur en gas en nu goed opletten want de snelheid zat er al weer aardig in en wilde hem netjes opvangen, ja wagen recht en.....BAM slaan we haaks links af de vangrails in...asjemenou? Echt een flinke klapper en ik weet dat het over is vandaag. Heb nog wel aandrijving en strompel met de 33 terug naar de pits. Zo eindigt een prachtige racedag in mineur. Schade aan de 33 lijkt mee te vallen en hopelijk kunnen we in Zolder erbij zijn.
Gelukkig hebben we de beelden nog:
https://youtu.be/usfTc0WxEsc

Geen verslag van race 2 dus, die heb ik vanaf de audi-s tribune gekeken prachtige knokpartij tussen Dimitri, Pieter, Jan Willem en Roy. smullen vanaf de tribune, ook wist Sieger enige tijd voor Serge te blijven maar uiteindelijk was Serge er toch ineens ruim voorbij.

Ciaooo!
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

zo sep 24, 2017 20:04

Ja dat was niet helemaal het afsluiten van het jaar wat ik in de planning had...

Paar rondjes kunnen rijden voor de code rood, maar in die ronde merkte ik al dat er iets niet helemaal lekker was, en was sowieso al op weg naar binnen. Waarschijnlijk bij het binnen komen en het sluiten van de gaskleppen een backfire gehad, wat een brandje veroorzaakte, en de polyester motorkap deed er meteen schepje bovenop door een pitstraat vol met zwarte rook te zetten!

Dat was wel ff schrikken :shock: Gelukkig valt de schade mee, en is alle ''ellende'' alweer gedemonteerd. Sowieso geen schade aan de auto of motor zelf.

Op naar volgend jaar, in April is die gewoon weer erbij as always!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

zo sep 24, 2017 20:08

Balen van je schade ook zeg aan de 33!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Terug naar “Racen - Algemeen”