Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

ma sep 25, 2017 07:36

Door een ingekorte kwali en een weigerachtige transponder had ik maar een 13e startplaats. De start van de eerste race ging goed, paar plaatsen gepakt. Samen met Jasper Slop een narrow escape gehad in de Slotemaker, gelukkig liep het voor ons beiden goed af. Rest van de race met een ingeklapte spiegel gereden :lol: Daarna achter een treintje kunnen aanhaken en zag ik Jasper weer in de achterspiegel opduiken. Nog even een kusje op de achterbumper van hem gehad (ik vind je ook lief hoor :lol: ), maar daarna moest hij afhaken met een kapotte motor. Ik kon weer inlopen op mijn voorliggers Roy en Dimitri, maar inhalen lukte niet meer. Als 11e gefinished.

Filmpje: https://youtu.be/2cQaOLK0lOo

In de tweede race had ik een redelijke start, ik kwam in een treintje van vijf auto's terecht, bumper aan bumper gereden, voor mij zag ik tot twee keer de glasscherven van spiegels of koplampen door de lucht gaan. Twee auto's in het treintje ingehaald, maar ook flink moeten verdedigen. Dimitri remde de boel af en toe aardig dood in de bochten, waardoor je flink in de ankers moest en dat zat je achterligger ook gelijk weer dicht op je komt. Toptijden zaten er niet in. Wel lekker gestreden! Als 9e gefinished.

Niet helemaal het resultaat waar ik op gehoopt had, maar wel lekker gereden, lekker weer en veel kijkers! Big kudos voor Ewout die mij de hele dag heeft geholpen :thumbs:

Op naar Zolder, 19 oktober. Iedereen komen!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

wo sep 27, 2017 10:49

23 september verliep "laten we zeggen niet helemaal vlekkeloos........"

De kwalificatie: helaas geen goede vrije ronde neer kunnen zetten ivm dat er 2x tijdens een goede vrije ronde geel gezwaaid werd, auto in de grinbak ecetra.... en denk je net weer vrijbaan te hebben en bezig te zijn met een hotlap "rode vlag", hierdoor weer geen goede rondtijd neer kunnen zetten P12 overall P3 75 TScup.

Race 1: Goed uit de startblokken, alleen met doorschakelen naar de 3de schakelde ik mis, hierdoor aardig wat plekken verloren. #-o

Met een Klein beetje duw en trek werk weer terug gevochten naar een 10de plek. :twisted:
zo kreeg ik een leuk Gevecht met Pieter Verheij, binnendoor buitenom, superlaat in de remmen. en telkens kwam pieter weer voorbij op de rechte stukken. in tussentijd ging het vermogen achteruit, miste steeds meer topsnelheid leek het wel en zag ik de temperatuur metertjes ook omhoog vliegen / oliedruk daalde.........

Uiteindelijk heb ik Besloten om de pitstraat in te rijden om verdere motorische schade te voorkomen. (DNF)

Helaas het blijven ALFA ROMEO's en die hebben ook zo hun eigen karakter. (sommigen noemen het ook wel TRADIZIONE......)

Nu alles tot op de bodem uitzoeken en Oplossen.

Hopelijk zijn wij er weer bij met de FINALE RACES op de omloop van Terlaemen! :twisted: :driving:

Afbeelding

de Onboard Beelden Rce 1, Enjoy !!!!!!!!

https://youtu.be/4tanIpjzscE?t=8s

https://youtu.be/oKkBJkRYB0s?t=15s
:driving:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

wo sep 27, 2017 12:22

Leuke beelden hoor !

Enne Pieter, 'tis wat, dat brutale joch in dat gele hok... :blue_lol:
Laatst gewijzigd door GTA287PK op wo sep 27, 2017 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

wo sep 27, 2017 13:16

Leuke beelden hoor !

Enne Pieter, 'tis wat, dat brutale joch in dat hele hok... :blue_lol:
Als je een keer denkt: deze keer niet, zit je gelijk tegen elkaar aan ;)

Overigens is in mijn filmpje wel te zien dat ik mijn laat-remmen-mojo een beetje kwijt ben. :-k
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Alfetta-Amsterdam
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: di aug 21, 2007 17:53
Locatie: Baarn
Contacteer: Website

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

wo sep 27, 2017 14:39

Was weer een genoegen :D . Djan had me overgehaald, blij mee, supermooie, gezellige dag en ondanks slechts 2 races genoten. Allebei 1 goede race, prima! In de kwali stond ik klaar om nog een paar ronden warm te draaien, helaas werd deze na 4/5 ronden afgevlagd...

De bandenspanning gewoon weer als vanouds waardoor we weer prima tijden rijden na het gekloot. Wel iets onderstuur oa scheivlak, ligt ook aan nieuwe asfalt.

Mooie concurrentie strijd met Harold. Ik was de 1e race iets te gretig om Harold weer voorbij te komen. In de 1e of 2e ronde wilde ik er bij de audi S voorbij omdat ik er naast zat alleen linkerpositie is niet zo handig, ging er ff naast. Beter iets meer geduld moeten hebben en goed moment kiezen.

Weet iemand tot waar sector 1, 2 en 3 lopen die worden gemeten?
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

wo sep 27, 2017 15:47

In de kwali stond ik klaar om nog een paar ronden warm te draaien, helaas werd deze na 4/5 ronden afgevlagd...

Weet iemand tot waar sector 1, 2 en 3 lopen die worden gemeten?
Ja, die kwali was .... Heeft mij echt een goede tijd gekost.

Ik weet niet waar de sectoren eindigen en beginnen. Misschien daar waar er een witte lijn over de baan loopt?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 28, 2017 14:02

Was een lekker dagje!

Weer voor toptijden ook! (Gefeliciteerd Emile!)

Lekker gevochten met Harold, Race 1 kwam Harold Elmer voorbij doordat Elmer klem kwam te zitten aan de binnenkant van de Tarzan en Race 2 precies andersom, toen mocht ik buiten starten en kwam Harold klem te zetten aan de binnenkant en kon er weer buitenom langs! Dat we het beste in elkaar naar boven haalden is wel duidelijk aangezien we er beiden gelijk een 2.09,0 en een 2.09,1uitknalden in de tweede ronde! Ik kon hem vervolgens net aan voorblijven een kon iedere ronde 1 of 2 tienden pakken en zo een gaatje veilig stellen. Mooi racen!
Laatst gewijzigd door JGA op do sep 28, 2017 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet je transponder niet.

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: DNRT SI Race, Zaterdag 23 September

do sep 28, 2017 20:32

DNRT Alfa 75 cup

Na de laatste best wel succesvol verlopen races waarin ik zelfs 1 keer snelste van de dag was  en zelfs 1 race wist te winnen wilde ik graag proberen de stijgende lijn vast te houden.

Het hele seizoen gaat het eigenlijk best wel goed aleen qua punten had ik toch wat achterstand opgelopen op Pieter en Djan en Elmer.
Om in de punten te kunnen klimmen was het dus wel nodig die mensen achter me te laten .

Smorgens na de verder probleemloze keuring en briefing starten we met de kwalificatie.

Achter Djan of zat Elmer in de Auto ?
Reed ik de baan op en probeerde een goede tijd te zetten.
Djan /Elmer kon ik goed volgen en ik liet een gaatje vallen om de ruimte  te hebben voor een snelle ronde .
Zo snel mogelijk ging ik rond maar meteen in de 2e ronde werd de rode vlag gezwaaid.
Dus einde quali.
Blijkbaar stond er ergens een auto in de brand.
En ook waren er her en der wat auto's in de grindbak geschoten.
Toch een goede tijd weten te zetten.
Nipt achter Djan/Elmer.

Start 1e race
Meteen schoot ik naar voren en wist Elmer in te halen.
Elmer was eigenlijk wel een beetje sneller dus met hand en tand verdedigend wist ik hem toch achter me te houden.
Tot Elmer bij een iets wat optimistische uitrem actie rechtdoor van de baan schoot waardoor ik een gaatje kon trekken.
Zo snel mogelijk door rijdend en in mn spiegel kijkend zag ik dat Elmer uiteindelijk niet meer aan kon haken en eindigde ik voor hem en als 1e in mijn klasse!
Met een snelste tijd net ietsje beter als Elmer.


Race 2
Bij de start stond ik dus 1 plaatsje verder naar voren maar kwam niet helemaal lekker weg.
Ik werd door Djan ingehaald en verloor nog bijna een plek aan Jan Willem die ik door een niet heel elegante deur dicht gooi aktie voor bleef  (soryy Jan Willem) en na een kort heftig gevecht begon Djan toch langzaam uit te lopen.
Helaas lukte het niet om nog echt aan te vallen  en uiteindelijk zijn we zo geëindigd.
Wel weer een forse aanscherping van mijn pr naar een supersnelle 2.09.1

Volgende laatste wedstrijd gaan we naar Zolder.
Ben daar nooit erg  succesvol geweest maar wie weet.

Harold

Terug naar “Racen - Algemeen”