Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

zo aug 06, 2017 14:21

Gedaan :thumbs:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

zo aug 06, 2017 14:43

En gedeeld!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

di aug 08, 2017 13:45

Ha,

iemand nog wat up Youtube gezet?
Vergeet je transponder niet.

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

di aug 08, 2017 15:30

Wordt momenteel hard aan gewerkt!
Heb mooie beelden van alle 3 de volledige races met een camera naar voren én naar achteren.

Heb genoten van mijn debuut! Zal nog even een verslagje typen zodra ik alle filmpjes online heb en de linkjes hier post :thumbs:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

di aug 08, 2017 15:34

Crashes & Fails DNRT SRW 2017 Friday https://www.youtube.com/watch?v=xAiGbYQ6wX0
SuperRacingWeekend crash & action - DNRT (Friday/Saturday) https://www.youtube.com/watch?v=-vz1YJS ... e=youtu.be

Heul veul Peugeots :mrgreen:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

di aug 08, 2017 15:39

Wordt momenteel hard aan gewerkt!
Heb mooie beelden van alle 3 de volledige races met een camera naar voren én naar achteren.

Heb genoten van mijn debuut! Zal nog even een verslagje typen zodra ik alle filmpjes online heb en de linkjes hier post :thumbs:
Ha ook camera van achter! Dat is dan 25 min. ikke in close up! :D
Vergeet je transponder niet.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

di aug 08, 2017 16:18

Dat is dan 25 min. ikke in close up! :D
Hard to handle :jumping:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

di aug 08, 2017 16:43

Wordt momenteel hard aan gewerkt!
Heb mooie beelden van alle 3 de volledige races met een camera naar voren én naar achteren.

Heb genoten van mijn debuut! Zal nog even een verslagje typen zodra ik alle filmpjes online heb en de linkjes hier post :thumbs:
Ha ook camera van achter! Dat is dan 25 min. ikke in close up! :D
Haha dat klopt helemaal!
Ik heb 3 races lang een 75 in beeld. Het was alleen elke race een ander, Harold, Jij/jullie en Pieter :mrgreen:

In de strijd met jullie (Djan/Elmer) had ik ook wel camera's aan de zijruiten kunnen plakken, dan was er nog voldoende te zien :shock: 8)

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

di aug 08, 2017 20:25

De dag begon niet lekker: omdat de wekker op mijn telefoon te zacht stond, werd ik dik een half uur te laat wakker. Ik liep ook al een paar dagen met verstopte holtes, dus een optimaal begin van de dag was het niet.

Vlak voor de kwalificatie begon het ook nog eens te regenen terwijl ik alleen maar droog weer banden bij mij had. Maar gelukkig was er bij het begin van onze sessie alweer een droge ideale lijn. Wel was er in die sessie minder grip en had ik last van onderstuur en blokkerende remmen. Al met al liep het niet lekker, ik was ook niet scherp en kwalificeerde met een matige 12e tijd.

Ik had wel een goede start van de eerste race, binnen een ronde had ik al een aantal auto's verschalkt. Eén inhaalaktie was wat aan de optimistische kant, maar gelukkig zag Roy mij goed en liet hij ruimte. Een paar rondjes later was er een gele vlag, ik positioneerde mij niet handig en zat daardoor vast achter twee Volvo's waardoor bij groen Jelmer mij gemakkelijk in kon halen. Niet goed opgelet!

Bij het lappen van de 145 van Michael Chin, ging het bijna mis: hij vertraagde voor de Tarzan meer dan ik dacht, daardoor gleed ik blokkerend met een hoop rook van de banden bijna zijn kofferbak in. Rem los, weer op de rem, door de grindbak de baan weer op. Toen ik de baan opkwam voelde ik het gelijk: flatspots! Vlakke plekken op voorbanden, en daardoor hevig trillen in het stuur. Eén van de banden is tot op het canvas versleten :shock:

Afbeelding

Vervolgens haperde in de Audi S bocht de auto en de volgende ronde ook weer: brandstoftank bijna leeg. Ik had verkeerd ingeschat hoeveel erin zat en hoeveel ik zou verbruiken. In dezefde ronde zag ik de finish vlag en ben ik naar binnen gegaan, ik wilde niet het risico nemen om in de uitloopronde stil te vallen. Zodoende ben ik in de pitstraat als 12e algemeen en derde in mijn klasse gefinished.

Bij de start van de tweede race zat ik te suffen. Ik reageerde te laat en had ook teveel wielspin: twee auto's haalden mij in en ik kon aan een inhaalrace beginnen. Uiteindelijk heb ik vier auto's ingehaald. Roy met zijn 145 als laatste op de finishlijn, ik had hem in de laatste ronde al een keer ingehaald, vervolgens haalde hij mij weer in maar ik kwam beter het rechte stuk op en kwam met een halve neuslengte verschil de finishlijn over. Resultaat: 10e algemeen en derde in mijn klasse.

Al met al liep ik met een ontevreden gevoel rond. Ik had de snelheid niet en zat niet in het groepje auto's waar ik normaal tussen rijd. Maar na een kort motivatie praatje van vriend Ewout dacht ik, dat zal niet weer gebeuren. Knopje omgezet en besloten er vol voor te gaan. Dus een superstart, aantal auto's ingehaald, een paar vielen er uit en zodoende was ik 4e algemeen en eerste in mijn klasse. Bam: toch de dag lekker geeindigd.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

wo aug 09, 2017 11:10

Nou ik ben ook benieuwd naar de filmpjes
Het was een mooie strijd voor een debuut zeer knap!
Kun je wat vertellen over de specs van jou auto ik heb geen idee.

:D

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

wo aug 09, 2017 13:50

Nou van mijn kant dan ook even een klein verslagje van mijn debuutrace.
Het begon s'ochtends al direct goed met een flinke regenbui circa 30 minuten voor aanvang van onze kwalificatie.
Sieger, mijn pitboxgenoot zei; 'ach dat buitje is zo voorbij, dat komt wel goed..' Om vervolgens enkele minuten later druk te gaan wisselen van slicks naar semi's. (Maar hij had dan ook nieuwe slicks, dus er viel wat voor te zeggen).
Ik heb toch besloten op de slicks te starten. De regenbui ging al snel over en Zandvoort droogt altijd wel redelijk snel.

Dat pakte ook wel goed uit, na even mijn ritme en een plekje op de baan te hebben gevonden met wat ruimte voor een paar snelle rondetijden bleek ik mij gekwalificeerd te hebben als 5e. Boven verwachting!

Met gezonde spanning op naar de startgrid voor mijn allereerste officiële race / start.
Het starten gaat mij op zich goed af. De GT van Martin komt slecht weg en ik ga als 4e de Tarzan in.
Wat volgt is een gevecht met diegene achter mij, in het bijzonder Harold, welke mij op 3/4e van de race binnendoor voorbij komt in de Tarzanbocht. Door mij echter goed te positioneren, de bocht wat ruimer aan te snijden en scherp naar binnen te sturen kom ik bij het uitkomen van Tarzan weer naast hem en zit ik aan de goede kant voor de Gerlach waardoor ik mijn positie weer terug heb. Vervolgens gaat de strijd de rest van de race onverminderd door.
Tussendoor komt Martin met de GT nog voorbij, dat acht ik niet te verdedigen en houd mij daar dan ook niet te lang mee bezig. Ik ben druk genoeg met de 75's in mijn binnenspiegel. Door het uitvallen van Luuk (of vader?) finish ik als P4.

Race 2 mag ik dan ook starten als 4e. Ik kom wederom goed weg en de spanning is iets minder. Het is immers niet meer mijn 1e race :lol: :wink:
De GT van Martin komt wederom slecht van zijn plek waardoor ik als 3e Tarzan in duik.
Gedurende de race komen Martin en de heren Wuytens mij nog voorbij, maar ik ben de hele race vol in gevecht met de 75 van Djan/Elmer en Harrold. Op een aantal momenten rijd ik samen met de 75 van Djan/Elmer (weet nog steeds niet wie er toen eigenlijk reed.. :oops: ) hele secties van het circuit deur aan deur. Een heerlijk gevecht waarmee Harrold zich ook continu bemoeit. De race finish ik op P5.

Ook race 3 kom ik weer goed weg bij de start. De GT van Martin heeft weer moeite om weg te komen. Ik zie de 75's de gehele race in de spiegel waarbij nu ook Pieter zich heeft geschaard om mijn positie af te pakken. Martin komt mij weer voorbij, maar blijkt vervolgens helemaal niet zo hard weg te lopen.. Ik blijf hem aardig kunnen volgen. Zijn rondetijden blijken deze race ook niet zo strak als voorheen. Ik begin direct te denken dat ik de volgende keer toch wat harder moet verdedigen voor mijn positie tegen de 'snelle' jongens. In de tussentijd is de 75 van de heren Wuytens uitgevallen en halen we Emile in die buiten de baan terecht is gekomen. Hé wacht eens, volgens mij rijd ik nu op P3! Zou ik dan voor het dagklassement ook voor P3 kunnen gaan..?
Mijn eerste code 60 volgt en ik blijf goed naar de baanposten kijken. Het gat tussen mij en de 75's achter mij blijft redelijk gelijk en ik heb het idee dat ik wel de juiste snelheid onder code 60 te pakken heb. De GT van Martin loopt echter met enorm rasse schreden bij mij weg. Omdat ik niet weet waar Emile zich bevindt en ik niet het risico op een tijdstraf wil lopen blijf ik mijn eigen plan en snelheid volgen met die P3 overall in het achterhoofd. De 'herstart' volgt echter al snel en ik zit er redelijk goed bij. De GT is nergens meer terug te vinden en de 75's zitten nog steeds vlak achter mij.
Ik finish de race als 3e en Emile blijkt zich herpakt te hebben. Ik zie hem uiteindelijk achter de 75's finishen waardoor hij 1 puntje meer heeft en ik overall als 4e mijn 1e racedag mag afsluiten.

Ik vind het allemaal prachtig, want vooraf had ik hier voor getekend! Een heerlijk debuut dat naar meer smaakt. Er valt nog veel te leren maar ben erg tevreden over het verloop van de dag. Vervolgens blijkt dat je op P4 ook nog een beker krijgt en je je ook nog eens mag melden op het podium. :lol:

Al met al enorm genoten! Veel nieuwe mensen en gezichten. Sommigen van jullie heb ik even gesproken, anderen helemaal niet. Dat halen we t.z.t. dan nog wel in. Zo'n eerste racedag ben je al druk genoeg met jezelf he :wink: Bovendien viel er wel een beetje te sleutelen. De sporing liep steeds scheef weg i.v.m. een niet-meewerkende spoorstang en zo waren er nog een paar kleine, niet onoverkomelijke zaken.
Gelukkig had ik goede hulp aan 2 vrienden die mee waren als sleutelcrew en mijn pitboxgenoot Sieger (gefeliciteerd met de overwinning!), waarvoor dank! En daarnaast mijn supporters :thumbs: =D>

Ik ben druk bezig met de filmpjes. Race 1 en 2 heb ik al voor elkaar. Race 3 zal waarschijnlijk richting het weekend komen.
In de beschrijving van de video's heb ik wat 'highlights' benoemd. Makkelijker zoeken voor de mensen die even snel een kijkje willen nemen.

Race 1; https://www.youtube.com/watch?v=a90NcXqOVCE

Race 2; https://www.youtube.com/watch?v=OEsVE7Y-FL4

Emile nogmaals dank voor de ruildeal en alle andere coureurs bedankt voor de leuke kennismaking met de Squadra Italia en de sportieve gevechten!

Ohja de specs van de 155; het blokje is vrij standaard. 2.0 16v Twinspark met chipje, BMC inlaat en een RVS uitlaat. Onderstel van AST en de remmerij zijn de wat grotere brembo's van de 166. Ik rijd op oude gebruikte slicks of indien de weersomstandigheden er om vragen op Toyo R888. De bak is een wat kortere variant (1.4 TS) en bezit sinds kort een Quaiffe diff.

Groeten Wesley

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4143
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

wo aug 09, 2017 16:05

Leuk, goed gedaan!

Off topic: welk camera systeem gebruik je?

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

wo aug 09, 2017 16:07

Gaaf Wesley!

Ik was het tijdens race 2 (Djan)

Super mooi debut, heel netjes, ik kwam er niet langs ondanks 12 ronden druk zetten.

Goed om te zien waar ik het steeds laat liggen ook in bepaalde bochten!
Vergeet je transponder niet.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

wo aug 09, 2017 19:12

Crashes & Fails DNRT SRW 2017 Friday https://www.youtube.com/watch?v=xAiGbYQ6wX0
SuperRacingWeekend crash & action - DNRT (Friday/Saturday) https://www.youtube.com/watch?v=-vz1YJS ... e=youtu.be

Heul veul Peugeots :mrgreen:

Daar zit nog wel wat ''onervarenheid'' bij de Peugeot gebruikers... :shock: :jumping:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

vr aug 11, 2017 09:35

Leuk, goed gedaan!

Off topic: welk camera systeem gebruik je?
Aan de voorzijde een Contour HD. Toen de Go Pro een beetje opkwam was dat destijds de concurrent. Maar ze hebben het niet echt gered geloof ik..
De achterzijde was een geleende Go Pro Hero 4.

Terug naar “Racen - Algemeen”