Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

zo jul 30, 2017 20:51

Vandaag getest op het nationaal oldtimerdag, was tevreden over de remmen dus de gtv is bijna klaar voor vrijdag 8)

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

ma jul 31, 2017 10:40

Laatste punten op de spreekwoordelijke "i". Remolie vv/ontluchten, verse slicks monteren, emmertje water erover & de Cassa di Pere kan de trailer op.

Kop licht gevlakt, koppakking vervangen (thanks Marco !), andere acceleratiesproeiers, vlotterniveau op niveau, nieuwe peut-pomp, en de Nord klinkt en blaft weer als een Getergde Terriër. Zo ook ik (nog steeds..), want van die 2.10 (of wat was het ook alweer) in de Sinaasappel-Jet werd ik alles behalve vrolijk.. Zandvoortse asfalt schijnt nu wat sneller te zijn, dus op naar de 2.02/2.03! :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

ma jul 31, 2017 11:47

Ik heb nu op de lijst:
Emile
Pieter
Jesper
Ivan
Paul/Luuk
Wesley
Andre
Harold
Martin

En waarschijnlijk (?)
Cees
Jan-Willem
Roy
Lorenzo
Ewald
Dimitri
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

do aug 03, 2017 07:59

Voor de twijfelaars: morgen droog en 20 graden.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

do aug 03, 2017 08:55

Wunderbar !! Dan ga ik er eens lekker & goed voor zitten. Giga-gummen op vers rubber met de Weijtens-gang, en hopelijk blijken er morgen nóg een handjevol (twee of drie mag ook) mannen die rond de 2.03/2.05 kunnen rijden.

Thuisblijvers/vakantievierders/overwerkers/twijfelaars/"ikmagnietvanmijnvrouw"'ers : helaaskaas van gestampte pinda's.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2051
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

do aug 03, 2017 12:08

Ik haak af, last van mijn bloeddruk, niet verstandig te gaan racen. :(

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

do aug 03, 2017 13:45

Jammer André, maar begrijpelijk.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

do aug 03, 2017 21:09

Dimitri is er ook!

Wij komen rond de middag, kijken of Emile z'n praatjes waar kan maken... :P :jumping:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

do aug 03, 2017 21:48

Let op: de eerste race is om 10:45 ipv 11:15!!!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

za aug 05, 2017 00:54

Dimitri is er ook!

Wij komen rond de middag, kijken of Emile z'n praatjes waar kan maken... :P :jumping:
Ik ben niet ontevreden... Vooralsnog lijkt 2.04.nogwat de vaste nieuwe norm in plaatsvan een lucky uitschieter.

Héérlijk gegumd in de perenkist. Maar daarover morgen meer.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

za aug 05, 2017 09:08

Alleen laatste race terug gezakt zag ik ineens? Problemen?
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

za aug 05, 2017 11:01

Soort van... Na doordenderen Scheivlak in de daaropvolgende bocht (hoe heet dat ding) twee Volvo's, veel blauw vlag gewapper en ik meende te "voelen" dat de Volvisten ruimte zouden laten/op het blauw zouden reageren. Dus ik dacht van "twee voor de prijs van één", maar dat ging niet... Te abrupt van het gas op een te krappe binnenlijn en wég was de bevallige bips van de Juul. In alle eerlijkheid: mijn fout, de Volvisten viel niks te verwijten. Ik had een bochtje moeten wachten. Anyway, MEGA mazzel gehad dat tijdens het gepirouetteer er niemand bij me inkleunde. Alleen op de neus van de Juul een stukske plamuur verdwenen van een derde handpalm.

Maar goed, tijdens de tegenstuur reflexen met de polsband de vergrendeling van de gordels losgetrokken dus daar stond ik in het grind, achterstevoren, met losgeschoten gordels en een hete carburateur motor. De conaisseurs onder u weten dat het een hele heis is, een gespinde hete carb-motor weer aan de praat te krijgen. Dus halve accu leeggestart, handschoenen uit, gordels weer vastmaken, handschoenen aan, en (dat ging gelukkig nog) het grind uitploegen.

Dan maar meteen de rest van mijn avonturen: genóten in de Giulia. Wat een top-auto is dat toch.. Op verse 200 slicks puur genieten. De voorkant is 101% gehoorzaam, onderstuur nul. Achterzijde wel instabiel met remmen als het stuur niet helemaal in het midden staat. Heb besloten de semistraat-Bilsteins te gaan vervangen door iets racewaardigs. Achterzijde is niet stabiel genoeg, met allerlei geëxpirimenteer nooit kunnen verbeteren.

Tijdtraining: eerste rondjes geofferd aan in-slicken van de Kumho's en het zetten van de nieuwe remblokken. Toen nog twee, drie rondjes gas erop, de eerste Volvo's voor me en besloten te stoppen: had vrij baan, nu verkeer en niet het idee dat ik sneller kon. 2.06.6 of zo, P3 voor race één. Tijdens inrijden van de pits geratel in de aandrijflijn.. Dat hoorden Jaqueline en Barend ook, Jaq. de tegenwoordigheid van geest m'n bandenspanning te meten, en Barend had al snel uitgedokterd waar de pijn zat (grote moer/conische passing tussen de twee cardan delen )losgelopen. Voordat ik twee keer met mijn ogen kon knipperen stond de Juul op bokken en lag Barend er met gereedschap onder. Voor de niet-SI'ers onder de lezers: wéér een voorbeeld van hoe de SI'ers met elkaar omgaan. Je bent daar nooit alleen. Top Barend !! :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Okee, start race één ! Ik onthoud nooit (zo goed) "hoe het ook alweer ging", maar binnen een paar bochten lag ik op kop in de Cassa di Pere !! Een rondje of twee, drie de retesnelle 75 van Luuk Weijtens en die idioot snel startende 155 Q4 (en tevens retesnel) van Sieger Veenstra voor weten te blijven met het noodzakelijke defensieve lijntjes rijden. Maar andermaal blijkt dat ik een peekaa'tje of 20 tekort kom,, :blue_lol: Ik kon de beide mannen/auto's niet achter me houden: Luuk tetterde me op het rechte eind voorbij en Sieger weet ik niet meer. Maar wat een retegave eerste ronden !! Jammer dat we dit niet 12 rondjes konden volhouden mannen ! < denkt aan strafgewichten..> Helaas helaas helaas waren Wijnand, Robert en Cees er niet bij (vakantie/technisch malheur/overwerk), doorgaans zijn we goed aan elkaar gewaagd en kunnen we elkaar lekker op de race-hielen zitten. Rest van de race in niemandsland gereden.. Luuk vervolgens gespind, en tweede geworden.

Race twee: P2 dus. Ik was echt supergoed weg. Maar Sieger ?? Denk aan een straaljager die van een vliegdekschip wordt gelanceerd.. Ik heb zijn startplek later onderzocht maar geen sporen kunnen vinden van een stoom catapult. Echt, knipper met je ogen en die Q4 was 20 meter verder. Qua rondetijden redelijk aan elkaar gewaagd, het geslagen gaatje werd gedurende de race niet zo heel veel groter. Wederom heerlijk rondgerost, maar weer in niemandsland.

Race drie: P2 dus, en een soort van kopie van race twee. Alleen Luuk's bak ging stuk.. En ik had m'n akkefietje met de twee Volvo's, waar ik mijn epistel mee begon. In de laatste ronden nog een x-aantal mannen kunnen inhalen en als 7'e geklasseerd. Derde prijs overall !! Op het podium met uiteraard Sieger en Martin, die in zijn fraaie GT heeft laten zien dat 'ie best een puik stukkie kan sturen. Én een compliment naar Wesley Prinsen ! Prettige kerel die debuteerde in zijn ex-trackday 155, en bijzonder goed kon meekomen. Blijf meedoen man !! :thumbs:

Andermaal blijkt dat je op dit soort evenementen AANWEZIG moet zijn !! Geweldige dag gehad. Als "alle mannen" aanwezig zouden zijn geweest, en die Peusjoo-overloper weer zou terug-overlopen (maar rumour has it dat de SuperLeggera deze winter wordt herbouwd) hadden we in het hele veld volop spektakel gehad. Laat dit tot "to whom it may concern" doordringen !!

"To-do" list voor m'n Perenkist: sper reviseren, sper begon in de training al door te slaan en dat werd gaandeweg erger. Heb ik zeker last/nadeel van gehad. En maar eens opnieuw gaan informeren bij de Grote Jongens voor race-dempers !! En motor op 45 mm carbs ?! Ik vrees voor mijn Giulietta project... Gezien mijn beschikbare tijd is laten (af)bouwen de enige optie. En dat gaat niet gebeuren. Misschien door iemand anders ?! ( andermaal: to whom it may concern: ik heb er een nachtje over geslapen en we moesten maar eens praten..)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

za aug 05, 2017 19:01

< denkt aan strafgewichten..>

Hebben we al he, meer dan 100kg :thumbs:

Luuk gaat zn ervaringen ook nog opschrijven, hier vanaf de zijlijn;

Race 1; heerlijk om de strijd te zien gelijk vanaf de eerste ronden, ging echt een paar ronden deurklink aan deurklink de Tarzan door.
Race 2; vanaf de laatste (17de) positie vertrokken. Uiteindeljk als 3de gefinished, de twee koplopers ver uit het zicht.
Race 3; Vanaf de derde plek weg, goed gestart, als derde de Tarzan in.
Helaas begon de bak steeds meer te lekken, waardoor er bij rechter bochten een forse rookpluim onder de auto vandaan kwam.
In de 5de/6de ronde bij opkomen rechte stuk ineens een mega rookwolk en klaar. Luuk kon hem nog voorbij de pitmuur parkeren.
Wel code 60 door olie op de baan.
Bij inspectie in de paddock blijkt er een gat in de bak te zitten.
Merkwaardig, want geen grote knal gehoord en hij schakelt ook nog gewoon.

Al met al niet de resultaten waar we op gehoopt hadden, maat toch een hele gave dag gehad.

Sluit me aan bij Emile, WE MOETEN MEER STRIJD HEBBEN, nog anderhalve maand tot de volgende race, BE THERE!!!
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

zo aug 06, 2017 13:42

Ik heb een heerlijke racedag gehad, samen met pieter en luuk in de box, erg gezellig.

Tijdtraining ging voor mijn redelijk, tijd van 2.13. Eerste race starten van plek 13.
Race 1, ging lekker van start en een aantal plekken kunnen inhalen. Waardoor ik achter de 145 van Roy kwam heerlijk aantal ronden in gevecht geweest met Roy.
Tot na een aantal ronde inkomen Tarzan mijn stuur verstelling los getrilt was en vol in de rem moest anders kwam ik tegen de 145 van Roy, hierdoor kwam ik omgedraaid in de tarzan terecht en kosten me ook gelijk 3 plekken waardoor ik weer eindigde op plek 13.

Afbeelding

Race 2, start was ook lekker weer een aantal plekken naar voren. Pieter kwam mij voorbij en kwamen samen achter de 145 terecht van Mike, ik zag pieter binnendoor bij Mike gaan en ik ging gelijk met hem mee, echter zag Mike dit niet aankomen waardoor we elkaar raakte in de bocht, schade niet veel kan gebeuren. Prima verder achter Pieter aan, tijdje redelijk bij Pieter kunnen blijven echter moet nog wat oefenen om er echt bij te kunnen blijven. Einde race 2 was toch zeker van dat ik eindigde op plek 12. Maar de eind uitslag zei toch echt 13? Hoe kan dat nou ik was toch echt voor de 33 van Ivan binnen gekomen. Iets verder lezen en ja hoor een tijdstraf van 10 seconden door tracklimits!
Afbeelding

Race 3,

Weer starten vanaf plek 13, na start weer de 33 van ivan in kunnen halen, aantal niet heel bijzonderen rondes gehad. Stuk voor mij 145,146 en 147 in gevecht, proberen dichterbij te komen, ja lukt roy komt dichterbij na een tijdje maar helaas te weinig ronde om er nog voorbij te kunnen, echter na tijdstraf van Roy toch geeindigd op plaats 9 en me persoonlijk record verbroken met een 2.11.

Afbeelding

Verder een heerlijke racedag gehad, dit was mijn 2de racedag, heb nog veel te leren maar dat komt wel goed denk ik!

Mvg,
Jesper

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Vrijdag 4 augustus, Super Race Weekend.

zo aug 06, 2017 14:04

Aaan iedereen: as je een Facebook pagina hebt, zet het verslag er dan op: dan kan ik hem op de SI Facebook pagina delen!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Racen - Algemeen”