Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Assen, woensdag 5 juli

do jul 06, 2017 13:25

Goed gedaan jongens !
Mare beter starten als een 4 wd zal toch lastig blijven vrees ik ,dus ben niet te hard voor je zelf !
Ik denk dat het niet veel zal schelen met het gewicht van de bak op de achteras.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: Assen, woensdag 5 juli

do jul 06, 2017 13:28

Gaat ie ook nog voor de tweewieler?
Gelukkig niet, is toch echt en stuk risicovoller.
Heb zelf jaren lang trackdays en een aantal races gedaan op mn Duc, maar stimuleer mijn kinderen absoluut niet om te gaan motorrijden.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: Assen, woensdag 5 juli

do jul 06, 2017 13:30

Goed gedaan jongens !
Mare beter starten als een 4 wd zal toch lastig blijven vrees ik ,dus ben niet te hard voor je zelf !
Ik denk dat het niet veel zal schelen met het gewicht van de bak op de achteras.
Hebben te veel wielspin bij de start, beter leren doseren dus.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Assen, woensdag 5 juli

do jul 06, 2017 14:34

welke overbrengingen en eindreductie zit erop? wellicht een iets langer diff pakken, kan je grotere stappen maken ook (afhankelijk van toerengebied waar je nu inzit natuurlijk).
Heb ooit tegen allerlei adviezen in de bert op langere eindreductie gezet, werd er niet langzamer van maar wel beter voor blokje .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: Assen, woensdag 5 juli

do jul 06, 2017 14:54

1.6 bak met sper.
En dan nog komt ie niet in zn 5 op Assen..
Blok is begrensd op 7250 rpm, wil nog graag meer toeren draaien, maar dan moeten eerst de Arrow drijfstangen erin die we laatst voor een zacht prijsje kochten :thumbs:
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: Assen, woensdag 5 juli

do jul 06, 2017 20:54

Gaat ie ook nog voor de tweewieler?
Gelukkig niet, is toch echt en stuk risicovoller.
Heb zelf jaren lang trackdays en een aantal races gedaan op mn Duc, maar stimuleer mijn kinderen absoluut niet om te gaan motorrijden.

Haha, hier idem. Onze 13 jarige zoon zit al te lonken naar de Alfa. Maar motorrijden moet ie echt zelf willen. Ga ik ook niet pushen.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Assen, woensdag 5 juli

do jul 06, 2017 22:20

Als ik na twee "narrow escapes" op m'n 900 SS Carenata het ding niet bij de dealert in de showroom had gedropt voor consignatie was er van SI'en wellicht niks gekomen..

De kick van zo'n Dikke Desmo is mega, maar motoren zijn ondingen. Dol-en dolblij dat beide kiddies er geen biet om geven.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: Assen, woensdag 5 juli

vr jul 07, 2017 10:23

Had een 1098 met 190PK, Biggelaar getuned.
Er is in die tijd echt nooit iemand voorbij gekomen de GT-bocht uit het rechte stuk op.
Echt mega snel dat ding.
Probleem was dat ik zo hard op de Haarbocht aankwam dat ik steevast te hard remde en weer tijd verloor.
Maar wel een fantastische ervaring zon raket :thumbs:
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Assen, woensdag 5 juli

vr jul 07, 2017 10:30

:schrik: Met zo'n Desmoquattro zak je onder 1 op 1 met PK/gewichtsverhouding...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: Assen, woensdag 5 juli

vr jul 07, 2017 10:35

Helaas voegt de rijder ook nog iets van 110kg toe...
Maar dat ding was wel een belevenis, alleen ontbreekt het mij aan het talent/lef om er echt hard mee rond te gaan.
(1.56 op Assen gereden tijdens de Duc Club race)
Heb nu nog een luchtgekoelde NCR Duc met 110PK.
Dat rijdt een stuk relaxter :D
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Alfetta-Amsterdam
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: di aug 21, 2007 17:53
Locatie: Baarn
Contacteer: Website

Re: Assen, woensdag 5 juli

vr jul 07, 2017 16:17

Helaas hadden we onze snelheid er niet zo goed in als voorgaande races. Reden: banden, nieuwe banden, te veel lucht erin :?

1e race: na een paar ronden was de bandendruk veel te hoog, alle kanten op glijden
2e race: druk eruit laten lopen direct na race 1, maar nog te hoog
3e race: nog meer druk eruit alleen na race 2 scheurde de linker 'koperen' remleiding achter, dus niet starten :cry:

Pieter, het is je gelukt op Assen :D
Luuk, geweldig gereden ( helaas niet gezien want we waren al weg)
Harold, blij dat je koos voor de bandenstapel en niet achterzijde van de zwarte 75

Heren, dank voor de gezelligheid op mijn verjaardag :wink: het was een mooie zonnig dag op Assen.
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Assen, woensdag 5 juli

za jul 08, 2017 16:16

Elmer, je blaast dat bandenverhaal veel te veel op. 0.4 bar of zo :D
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Assen, woensdag 5 juli

za jul 08, 2017 19:15

Assen

Wat dat racen met je doet.
Die mannen willen altijd iets van belang zien te bereiken.
Voor een buitenstaander is dat dan mischien maar onzinnig.
De een gaat steeds verder fietsen de ander de hoogste berg beklimmen.
Of gewoon vechten tegen een windmolen.
Je wil het gevoel hebben ergens goed in te zijn.
Het gevoel er toe te doen het gevoel geen mislukkeling te zijn.
Daarom moet je wel ..
Iets.
En daarom kom je soms in situaties waar je anders niet in zou komen.
Je neemt meer risco als anders .
Je maakt je druk je zet je in je bereid je voor.
En verdedigt je positie met hand en tand.
Zo ook diegenen waarmee je strijd.

Het gaat natuurlijk nergens over en kost veel te veel geld.
En zorgt dat je voor de mensen om je heen soms niet te volgen bent.
En soms minder plezierig bent.
Maar je moet...

De training ging primma ik had een goede start positie.
Ik vond de baan wat glad maar dat gold dan voor iedereen natuurljk.
De top stond qua tijd wat ver weg maar ik ben met Assen ook minder goed bekent als Zandvoort.

Start eerste race .
Met wat veel wielspin kwam ik niet top weg.
Meteen werd ik aan alle kanten voorbij gestoken.
Maar door extreem laat te remmen kon ik in de tweede bocht die mannen weer uitremmen en zelfs in de eerste ronden een gaatje trekken .
Echt naar de kop toerijden dat ging niet meer die waren al te ver weg.
Wel zag ik in mijn spiegel de Guilia van Barend Aarts aankomen.
Rondenlang waren we in gevecht mijn auto kan veel later remmend de bocht in maar de auto van Barend heeft veel meer koppel en trekt na de bocht veel harder op.
Met hand en tand verdedigend kwam barend er niet voorbij.
Totdat Er een deelnemer een bandenstapel omgereden had die rolde gevaarlijk over de baan precies op mijn racelijn.
Met zn tweeën kwamen we op de bocht aan zetten maar moest wel op de rem om de banden stapel te ontwijken.
Gelukje voor Barend.
Daarna trok ie een gaatje en was de race eigenlijk over

Race 2
Start ging beter extreem laat de bocht in en kreeg het nu aan de stok met Elmer in de zwarte 75.
Hij lag voor maar ik was op verschillende plekken sneller.
Met alles wat ie kon verdedigde hij.
Maar op een bepaald moment leek ie van zn gas af te gaan ik zette hem er naast en zo reden we zij aan zij op 1 van de snelste stukken van de baan hij lag wel nog iets met zn neus voor mij.
Ik dacht we gaan samen de bocht om maar Elmer liet zijn Auto naar buiten lopen om een aanrijding te voorkomen ging ik ook naar buiten .
Maar daar stond een bandenstappel met 4wiel blokkerend knalde ik er met de rechter punt op!
Damn!
Goed hoort erbij.
En na even gevoeld te hebben door gereden en over de finishlijn.

In de pit knipperlicht kapot en wat wapperende delen die ik met tape weer vast gezet heb.

Race Drie

Bij de start werd ik redelijk snel al ingehaald door Barend weer!
Eigenlijk kon ik gewoon niet door daarna.
Hij zat op plekken in de weg maar kon ook niet voorbij.
Wel een mooi gevecht alles heel gehouden en zo gefinisht

Daarna snel inpakken en weer naar huis en de volgende dag weer gewoon aan het werk.

De dag was mooi ,jammer van de schade
Vorig jaar kon ik nauwelijks aanhaken nu ben ik een stuk competitiever dus progressie is er nog

Wel balen van die bandenstappels die staan er zodat mensen niet de bocht afsnijden maar ze veroorzaken ook gevaarlijke situaties

Op naar de volgende race!!

ik heb al via FB begrepen dat ik een paar dingen qua volgorde verkeerd heb maare annyway dit is mijn verhaal.

Erik dB
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: do mei 20, 2010 14:21
Locatie: Amsterdam

Re: Assen, woensdag 5 juli

za jul 08, 2017 23:11

Had een 1098 met 190PK, Biggelaar getuned.
Er is in die tijd echt nooit iemand voorbij gekomen de GT-bocht uit het rechte stuk op.
Echt mega snel dat ding.
Probleem was dat ik zo hard op de Haarbocht aankwam dat ik steevast te hard remde en weer tijd verloor.
Maar wel een fantastische ervaring zon raket :thumbs:
Klinkt bekend (getunede 1198 hier). Te laat remmen en rechtdoor gaan gaat ook best goed..
Choose life...
'71 Alfa Romeo Giulia Super - 2 liter
'72 Alfa Romeo GT 1300 Junior - 2 liter
‘71 Alfa Romeo Berlina 2000
'09 Mercedes C63 AMG
‘12 Mercedes ML 350
'96 BMW 328i voor trackdays
'09 Ducati 1198s
‘09 Yamaha R1

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Assen, woensdag 5 juli

wo jul 12, 2017 22:00

De vloek van Assen geslecht?

Assen en ik liggen elkaar niet. Tot nu toe heb ik er nooit een normale racedag gehad: brandstofproblemen, remproblemen, problemen met een vliegwiel en als kers op de taart twee jaar geleden een koprol in de grindbak. En als de problemen op een dag nog niet gekomen waren, had ik altijd wel moeite om een behoorlijke tijd neer te zetten en met de top van het veld mee te komen.

Maar nadat de remproblemen van afgelopen races opgelost waren, had ik mij voorgenomen om dit varkentje eens te gaan wassen. De auto uitgelijnd (hij had licht x-pootjes) en thuis op de computer lijnen zitten oefenen (er zit één listig bochtje in die ik maar nooit onder de knie kreeg).

De kwalificatie ging best wel goed: een 4e tijd algemeen en 2e in de cup achter Djan en Elmer (rijden samen). Die zijn altijd wel snel op Assen, dus ik was redelijk tevreden met het resultaat.

De start van de eerste race ging super: Elmer kwam moeilijk weg en bij de eerste bocht lag ik al voor hem. Maar sterker nog: ik had een paar snellere auto’s weten in te halen! Lang kon ik daar niet van genieten, op de rechte stukken kwamen zij mij weer voorbij. Nu weet ik hoe Fernando Alonso zich voelt in zijn McLaren-Honda ;-) Een tijdje kon ik hen wel bijhouden, maar toen we de Volvootjes gingen lappen, verloor ik de aansluiting. Inmiddels zag ik de 75 van Elmer en de 146 Jan-Willem achterop komen. Op een gegeven moment had JW de 75 van Elmer afgeschud en liep hij naar mij toe. In het eerste gedeelte van het circuit was hij wat sneller, maar in het tweede gedeelte liep ik weer op hem uit. Zo hebben we de eerste race al jojo-end uitgereden. Resultaat: 4e algemeen en 1e in de 75 TS cup.

De start van de tweede race ging ook weer goed, ik kon zelfs de 75 turbo van Jouke weer een tijdje bijhouden. Ik had wel een hele tijd de 75 van Djan en de 146 van Jan-Willem in de achteruitkijkspiegel, in het eerste gedeelte van het circuit moet ik verdedigende lijnen rijden maar verderop liep ik weer op hun uit. Op een gegeven moment verloor Djan de aansluiting en reed alleen JW nog een stukje achter mij. Echt een bedreiging werd hij echter niet meer. Resultaat: weer 4e algemeen en 1e in de 75 TS cup.

Wat echter wel een bedreiging bleek, was de rook die in de uitloopronde onder de motorkap vandaan kwam. Gelijk schoten er allerlei (kostbare) scenario’s door mijn hoofd. Bij binnenkomst in de pitbox stond er iemand met een oliedop in zijn handen. Ik was vergeten de oliedop terug te doen! De hele motorruimte en motorkap zaten onder de olie! Boeltje laten afkoelen en schoongemaakt. Uiteindelijk ging er bijna 1,5 liter olie bij, dat klinkt veel en is het ook. Maar op 6 liter standaard is het ook weer niet heel dramatisch. Dus bijgevuld en dop goed vastgedraaid en klaar gemaakt voor de derde race.

Inmiddels bleek dat Djan en Elmer waren uitgevallen met een gescheurde remleiding. De derde race zat ik niet helemaal lekker in mijn vel door het oliedop akkefietje, maar ik heb de race gecontroleerd kunnen uitrijden. Resultaat: alweer 4e algemeen en 1e in de 75 TS cup.

Los van een verstrooid momentje een geslaagde dag, mijn persoonlijk beste tijd met seconden aangescherpt en goed mee kunnen komen met de top. Conclusie: best baantje dat Assen, ik kom er graag terug! :-)

Maar eerst het Super Race Weekend op Zandvoort. Vrijdag 4 augustus mogen we weer!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Racen - Algemeen”