Re: 10 Juni SI Zandvoort
Geplaatst: vr jun 16, 2017 10:02
Raceverslag 10 juni 2017
Eindelijk de remproblemen opgelost? Het leek er eerder die week wel op: nadat er aan de koeling en het remsysteem was gesleuteld, leken de remproblemen bij een test op Zandvoort voorbij. Met nieuwe bandjes en vers laagje zwarte verf op de velgen stond hij ‘s ochtends klaar in de pitbox.
De kwalificatie:
Ik had besloten om vroeg de baan op te gaan om een vrije ronde te kunnen hebben. Helaas begon de auto na een half rondje te stotteren. Eerder die week had de auto ook al even gestotterd en dacht ik aan een kapotte bobine. Binnengekomen in de pits bleek uiteindelijk de accupool los getrild te zijn! Dit is het achtste seizoen met die auto, en opeens kan ik geen accupool meer vastzetten unsure-emoticon:-/ . Accupool vastgezet en met nog maar acht minuten te gaan ging ik de baan op, genoeg voor vier rondjes. Alleen werd in de eerste twee rondjes geel gezwaaid, niet bevorderlijk voor een toptijd. Maar uiteindelijk wist ik er nog een redelijk rondje uit te persen: 10e algemeen en 2e in mijn klasse. En: de remmen bleven hard, geen fading!
Eerste race:
Gezien de eerdere remproblemen ging ik de eerste race toch wat (te) voorzichtig van start, daardoor heb ik mij het kaas van het brood laten eten en ben ik uiteindelijk wat plekken kwijtgeraakt. Maar later wist ik Roy in zijn 145 in te halen en had ik even de illusie om Emile met zijn Giulietta V6 te kunnen pakken. Dat lukte niet, maar mede door wat uitvallers finishde ik als 10e algemeen, 2e in 75 TS Cup. En een evenaring van mijn snelste ronde op Zandvoort.
Tweede race:
Waarom ik als 11e moest starten is mij een raadsel, maar ik had een goede start, de plekken die ik vorige race had verloren heb ik vrij snel teruggewonnen: Jan-Willem in zijn 146 al snel bij de start, Jorik met zijn 33 een paar bochten later. Ik had ook een kort gevecht met een snellere Alfa 155 Q4, maar op de rechte stukken liep dat ding zo hard weg. Uiteindelijk wel Emile in Giulietta gepakt (later bleek die wat temperatuur en incontinentie probleempjes te hebben). Jasper reed met zijn gele 75 een stuk voor mij, die heb ik niet meer kunnen bijhalen. Finish als 9e, 2e in 75 TS Cup, en de snelste ronde aangescherpt naar 2.10.4, twee tienden eraf.
Derde race:
Ik had een goede start, Jasper verprutste zijn start en ik schoot hem voorbij. Uiteindelijk wist hij mij een paar ronden later in de Tarzanbocht in te halen en ontstond een gevecht tot aan de finish. Ronde na ronde, bumper aan bumper, kruislings inhalen en overal naast proberen te prikken. Jasper verdedigde hard maar fair en ik kon hem er moeilijk naast prikken zonder teveel risico te nemen. In mijn spiegel zag ik op een gegeven moment Harold in de derde 75 dichterbij komen. Ik heb toen even een gaatje laten vallen naar Jasper, waardoor hij minder hoefde te verdedigen en wij weer een gat trokken richting Harold. Uiteindelijk wist ik Jasper richting het Scheivlak buitenom in te halen, maar Jasper sloot gelijk weer aan. Drie bochten daarna verprutste ik het: ik keek teveel in mijn spiegel, mistte mijn rempunt en verschakelde ik mij. Jasper kwam weer binnendoor langs en alhoewel ik er wel weer naast wist te komen, heb ik hem niet meer weten in te halen. Met een halve seconde verschil kwamen we over de finish. In de uitloopronde naast elkaar rijden: duimpje naar elkaar opsteken, dikke grijns op ons gezicht, wat een gaaf gevecht. Jammer van dat foutje, leermoment voor de volgende keer. Uiteindelijk ben ik gefinisht als 8e, 2e in 75 TS Cup. En mijn ronderecord weer scherper gezet: 2:10.2. Volgende keer op Zandvoort verwacht ik in de 2:09 te duiken, maar eerst woensdag 5 juli een uitje op Assen!
Eindelijk de remproblemen opgelost? Het leek er eerder die week wel op: nadat er aan de koeling en het remsysteem was gesleuteld, leken de remproblemen bij een test op Zandvoort voorbij. Met nieuwe bandjes en vers laagje zwarte verf op de velgen stond hij ‘s ochtends klaar in de pitbox.
De kwalificatie:
Ik had besloten om vroeg de baan op te gaan om een vrije ronde te kunnen hebben. Helaas begon de auto na een half rondje te stotteren. Eerder die week had de auto ook al even gestotterd en dacht ik aan een kapotte bobine. Binnengekomen in de pits bleek uiteindelijk de accupool los getrild te zijn! Dit is het achtste seizoen met die auto, en opeens kan ik geen accupool meer vastzetten unsure-emoticon:-/ . Accupool vastgezet en met nog maar acht minuten te gaan ging ik de baan op, genoeg voor vier rondjes. Alleen werd in de eerste twee rondjes geel gezwaaid, niet bevorderlijk voor een toptijd. Maar uiteindelijk wist ik er nog een redelijk rondje uit te persen: 10e algemeen en 2e in mijn klasse. En: de remmen bleven hard, geen fading!
Eerste race:
Gezien de eerdere remproblemen ging ik de eerste race toch wat (te) voorzichtig van start, daardoor heb ik mij het kaas van het brood laten eten en ben ik uiteindelijk wat plekken kwijtgeraakt. Maar later wist ik Roy in zijn 145 in te halen en had ik even de illusie om Emile met zijn Giulietta V6 te kunnen pakken. Dat lukte niet, maar mede door wat uitvallers finishde ik als 10e algemeen, 2e in 75 TS Cup. En een evenaring van mijn snelste ronde op Zandvoort.
Tweede race:
Waarom ik als 11e moest starten is mij een raadsel, maar ik had een goede start, de plekken die ik vorige race had verloren heb ik vrij snel teruggewonnen: Jan-Willem in zijn 146 al snel bij de start, Jorik met zijn 33 een paar bochten later. Ik had ook een kort gevecht met een snellere Alfa 155 Q4, maar op de rechte stukken liep dat ding zo hard weg. Uiteindelijk wel Emile in Giulietta gepakt (later bleek die wat temperatuur en incontinentie probleempjes te hebben). Jasper reed met zijn gele 75 een stuk voor mij, die heb ik niet meer kunnen bijhalen. Finish als 9e, 2e in 75 TS Cup, en de snelste ronde aangescherpt naar 2.10.4, twee tienden eraf.
Derde race:
Ik had een goede start, Jasper verprutste zijn start en ik schoot hem voorbij. Uiteindelijk wist hij mij een paar ronden later in de Tarzanbocht in te halen en ontstond een gevecht tot aan de finish. Ronde na ronde, bumper aan bumper, kruislings inhalen en overal naast proberen te prikken. Jasper verdedigde hard maar fair en ik kon hem er moeilijk naast prikken zonder teveel risico te nemen. In mijn spiegel zag ik op een gegeven moment Harold in de derde 75 dichterbij komen. Ik heb toen even een gaatje laten vallen naar Jasper, waardoor hij minder hoefde te verdedigen en wij weer een gat trokken richting Harold. Uiteindelijk wist ik Jasper richting het Scheivlak buitenom in te halen, maar Jasper sloot gelijk weer aan. Drie bochten daarna verprutste ik het: ik keek teveel in mijn spiegel, mistte mijn rempunt en verschakelde ik mij. Jasper kwam weer binnendoor langs en alhoewel ik er wel weer naast wist te komen, heb ik hem niet meer weten in te halen. Met een halve seconde verschil kwamen we over de finish. In de uitloopronde naast elkaar rijden: duimpje naar elkaar opsteken, dikke grijns op ons gezicht, wat een gaaf gevecht. Jammer van dat foutje, leermoment voor de volgende keer. Uiteindelijk ben ik gefinisht als 8e, 2e in 75 TS Cup. En mijn ronderecord weer scherper gezet: 2:10.2. Volgende keer op Zandvoort verwacht ik in de 2:09 te duiken, maar eerst woensdag 5 juli een uitje op Assen!