Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Video 12 juni 2016 SI

wo nov 30, 2016 21:57

In het kader beter laat dan nooit....

Race 2 onboard, incl de crash van Roy :cry:

Gestart van P22, en ondanks een probleempje met de koppeling met terug schakelen naar P1 :mrgreen:

https://youtu.be/OJQnmGsPjus
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Video 12 juni 2016 SI

do dec 01, 2016 10:38

Het is toch wel een GroteMannen auto geworden Niels, ondanks de WWD.. :mrgreen: En heb je nog ruimte op de schaal van je toerenteller over ? Tot hoever gaat die eigenlijk ??

Serieuze vraag: een sequentiële bak heeft natuurlijk geen "vrij" die je kunt inleggen bij tussengassen zoals een conventionele bak. Ik meen te merken dat je vooras iets neigt tot "blokkeren" bij hard aanremmen/meerdere verzetten terugschakelen (Tarzan). Zou je auto niet iets minder "doodvallen" als de electronica voor tussengas/match revving zou zorgen ? Is dat in te programmeren, of hoe werkt dat eigenlijk bij een sequentiële bak ? Hoe reageert de auto nu als je met (nog iets) remmen/terugschakelen al in een bocht zit ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

Re: Video 12 juni 2016 SI

do dec 01, 2016 11:58

Mooi Niels!

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Video 12 juni 2016 SI

do dec 01, 2016 15:58

Het is toch wel een GroteMannen auto geworden Niels, ondanks de WWD.. :mrgreen: En heb je nog ruimte op de schaal van je toerenteller over ? Tot hoever gaat die eigenlijk ??

Serieuze vraag: een sequentiële bak heeft natuurlijk geen "vrij" die je kunt inleggen bij tussengassen zoals een conventionele bak. Ik meen te merken dat je vooras iets neigt tot "blokkeren" bij hard aanremmen/meerdere verzetten terugschakelen (Tarzan). Zou je auto niet iets minder "doodvallen" als de electronica voor tussengas/match revving zou zorgen ? Is dat in te programmeren, of hoe werkt dat eigenlijk bij een sequentiële bak ? Hoe reageert de auto nu als je met (nog iets) remmen/terugschakelen al in een bocht zit ?

Haha, zozo en dat uit jou mond :twisted: :mrgreen: Valt mee toch de toeren? Maar draai nagenoeg 8000 toeren.

Het '''probleem'' met remmen in deze video komt eigenlijk door de koppeling. Na de code 60 bleef het pedaal regelmatig plakken met name bij de tarzan wanneer ik terug naar 2 ga. Hij komt dan ''vertaagd'' omhoog en dus ook het remmen van de motor, niet echt optimaal.

Verder is er op deze manier (als de koppeling wel werkt) juist makkelijker/beter te remmen, omdat je veel beter de motor erbij kunt gebruiken ook. Ik rem zelfs nog steeds veel te vroeg (vooral bij Tarzan en Audi S) daar waar ik heel wat versnelling door moet. Puntje voor volgend seizoen! De bocht in remmen gaat prima.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Video 12 juni 2016 SI

do dec 01, 2016 16:05

Dus je kan nu met links remmen en dmv een aantal verzetten terug denderen tegelijk op de motor afremmen?

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Video 12 juni 2016 SI

do dec 01, 2016 19:44

Nee, ik rem met rechts omdat ik met terug schakelen wel de koppeling gebruik. Puur om de bak '''te sparen''.

De ''prof's'' deden/doen het niet, maar die hoefde het ook niet zelf te betalen/repareren :evil: Maar idd, dan zou je dus met links kunnen remmen!
Laatst gewijzigd door Niels op wo dec 14, 2016 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Video 12 juni 2016 SI

do dec 01, 2016 23:19

Ik snap hem!

Terug naar “Racen - Algemeen”