Gerben
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: do sep 08, 2005 23:23
Contacteer: Website

Re: Si 2017 wie doet er mee

ma apr 10, 2017 21:20

Zitten jullie nou over de vermeende uitslag te wedden 8)
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Si 2017 wie doet er mee

ma apr 10, 2017 21:56

Dit riekt naar matchfixing... :lol:

Gerben
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: do sep 08, 2005 23:23
Contacteer: Website

Re: Si 2017 wie doet er mee

ma apr 10, 2017 22:00

Hmmm, verdacht zaakje dit!
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Si 2017 wie doet er mee

ma apr 10, 2017 22:33

Dat krijg je in de hogere klassen,welke sport dan ook..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Si 2017 wie doet er mee

ma apr 10, 2017 23:47

Zaterdag 8 april was het weer zover, de DNRT openingsraces van 2017!
Afgelopen winter de nodige dingetjes aan de auto aangepast en preventief onderhoud aan de auto gedaan om dit seizoen weer goed voor de dag te komen. Ook een dag instructie gehad om aan het poppetje achter het stuur te werken om zo niks aan het toeval over te laten.

Vrijdag avond de auto naar Zandvoort gebracht en gekeurd om zo zaterdag ochtend rustig aan te kunnen doen. Lekker samen met Michel van Klink een box gehuurd, eindelijk samen met een eigen raceauto een dagje knallen in de Twinspark Cup. Zin in !
Wieltjes natrekken, banden op spanning zetten en gaan !

In de vrije training eigenlijk gelijk snel op gang,wat ligt de baan er toch heerlijk bij met dat nieuwe asfalt ! Zonder moeite naar een 2.12.7 gereden, gelijk al 0,3 seconden sneller als me beste tijd vorig jaar ! Dat belooft wat voor de rest van de dag ! Alleen de remmen voelen niet top aan. Remt wel, maar pedaal gevoelloos, niet ideaal dus. Nadat de boel afgekoeld is de remmen nog eens ontluchten, wie weet zit er ergens een luchtbelletje ofzo. Helaas blijft het pedaal wat vaag aanvoelen maar het remt wel als een beer dus ik zal het ermee moeten doen…

Kwalificatie beetje het zelfde verhaal, na een paar rondjes een plekje op de baan gevonden met niemand om me heen om een goede tijd neer te zetten met als 2.12.3 in ronde 5 als resultaat. Rondje was nog niet top (Volvo’s die kleurenblind zijn, blauwe vlag jongens ???) dus ronde 6 moet beter. Helaas aan het eind van het rechte stuk behoorlijk in de weg gezeten door een andere SI deelnemer dus verbetering was uitgesloten en weer verkeer voor me neus. Achter me wel veel ruimte dus even een rondje van het gas om de boel een beetje af te laten koelen en een gaatje te laten vallen en nog 1 keer voor een ultiem rondje. Dat lukte prima want de laptimer gaf een 2.11.7 aan ! Hoppa, 1,3 seconden sneller dan vorig jaar !
Na de race samen met Michel de nieuwkomer in de cup Lorenzo Bos naar de toren begeleid want die had een naar akkefietje met een Volvo gehad en ik wou net als Michel toch ook aangeven dat er weinig gehoor aan de blauwe vlag gegeven wordt. Toen ik mijn startnummer doorgaf kreeg ik alleen te horen dat ik mijn snelste tijd kwijt was geraakt vanwege niet respecteren van de Tracklimits in de Kumho bocht. Shit, daar gaat me 2.11.7 waarmee ik de snelste in de Twinspark Cup zou zijn geweest! Nu 2e achter de 147 van Dimitri de Jong. Ben me van geen kwaad bewust geweest dus in de races opletten dat ik daar niet buiten de lijntjes kleur…

Race 1
Toch altijd weer effe spannend zo 1e race van het seizoen ! Mooie startopstelling voor de Twinspark Cup, met 4 rijders verdeeld over 5 plaatsen bij elkaar, dat beloofd wat voor de race ! Ik had een prima start alleen Dimitri voor me niet, die komt nagenoeg niet weg dus over het midden van de baan er langs. Daarna achter de 75 Marcel de Roos die ik eigenlijk er links voorbij had moeten gaan maar nu doen Arie en Michel dat en die steken er meteen voorbij. Daarna eigenlijk druk met eigenlijk iedereen die tussen plaats 11 en 20 gestart is (voor me gevoel dan) waardoor het tempo niet heel hoog is. Dimitri die na zijn slechte start zich weer naar voren weet te werken van me af kunnen houden en langzaam aan naar Michel in zijn 156 toe kunnen rijden. Die krijgt het inmiddels aan de stok met Harold van Wessel omdat die even naast de baan is geweest na een tikje van een andere auto. Nadat ik Harold voorbij ben kan ik in de laatste ronde mooi aanpikken bij Michel en die maakt een foutje in de bocht zonder naam (Bocht 10) waardoor ik hem mooi voorbij kan! Thanks mate ! Arie Vreugdenhil is inmiddels te ver weg, die kan ik niet meer bij halen, dus als 2e over de Finish met een snelste tijd van 2.11.9!

Race 2
Race 2 naast Arie en schuin voor Michel starten, dat beloofd wat voor de race ! Heb een prima start en omdat ik rechts sta kan ik bij de eerste bocht het voordeel van de binnenbocht houden en Arie voorbij steken. De eerste ronde kan ik prima mijn plek vast houden en Arie en ik gaan samen het rechte stuk op. Aangezien Arie bekent staat als een late remmer geef ik hem niet de kans om aan de binnenkant te komen dus ik hou rechts zodat hij er wel links naast moet. In een -later dan laat remactie- van hem remt hij net te laat waardoor hij nog net met 2 wielen buiten de baan komt, waardoor hij een gat moet laten vallen. Daardoor rij ik ineens een beetje in me uppie. Voor me rijden Pieter Verheij en Jasper Slop met hun 75’s maar die zijn over het algemeen te snel voor me maar eens kijken of ik bij hun aan kan pikken. Dus head down en knallen. Helaas lopen ze toch bij me vandaan maar het gat naar Arie is wel groter geworden. Die heeft het inmiddels aan de stok gekregen met de 155 van Sieger Veenstra en die gaat hem dan na een tijdje ook voorbij. Met een paar rondes heb ik ook de 155 op de bumper en die gaat me dan ook puur op vermogen voorbij. Staat serieus vermogen in dat ding ! Alleen in de bochten ben ik veel sneller dan hem en bij hem lijkt ook het tempo eruit te gaan waardoor hij mij in de weg begint te rijden in de bochten maar op vermogen is hij telkens weer weg. Hierdoor zakken mijn rondetijden in en zie ik Arie die er vol voor gaat dichterbij komen. Tot overmaat van ramp komen we ook nog een Volvo tegen in de S-bocht die denkt dat hij een toertocht aan het rijden is en zich van diverse blauwe vlaggen en snellere deelnemers zich geen bal aan trekt. Wat is dat toch met die gasten ? Nu dus Arie vol in de kofferbak en hoe hij het flikt weet ik niet maar hij weet zich in de Arie Luyendijk zich er rechts naast te wurmen waardoor hij me voorbij kan en we zo de een na laatste ronde in gaan. Ik zet de druk er bij Arie vol op en zet in op nog 2 rondjes vol knallen om de overwinning, in de laatste ronde moet het gebeuren. Alleen komen in de Kumho en Arie Luyendijk bocht de 155’s van Serge en Niels ons voorbij waardoor onze race met 1 ronde ingekort wordt. Al hadden die ons niet gelapt had het nog een interessant laatste rondje kunnen worden ! Nu weer 2e met een snelste tijd van 2.12.0. Beetje balen want er had meer in gezeten was het niet dat die Volvo zo gruwelijk in de weg gereden had….

Uiteindelijk vanwege de 2 2e plaatsen 2e overall geworden, wat natuurlijk ook prachtig is ! Weer een dag heerlijk gereden, de 146 heeft het weer fantastisch gedaan. Op naar Zolder België?

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 00:11

Nog bij deze een puntje naar de andere SI rijders. Ik hoor iedereen over dat de Volvo's zo verschrikkelijk naar doen. Van vol in de ankers gaan bij het zien van een gele vlag een paar honderd meter verderop tot volledig negeren blauwe vlaggen en echt zo gruwelijk in de weg rijden/gekke acties dat er serieus uitgeweken moet worden om schade te voorkomen. Er reed er eentje rond die de hele dag niet onder de 2.40 is gekomen ! Moeten we hier eens niet melding van gaan maken bij de DNRT want dit begint echt gevaarlijk te worden....

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4143
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 09:07

Ik heb er noodgedwongen 1 onder geel ingehaald en kreeg alle begrip van de wedstrijdleider...
Dat was ook degene die rondjes 2:45 reed... De wedstrijdleider vond het ook bijna onhoudbaar zo.

Maar ondertussen was mijn wedstrijd ook verpest daardoor, omdat ik een poging deed om hem niet in te halen was het gat met Roy daarna onoverbrugbaar, terwijl ik daarvoor een paar rondjes echt aan zijn bumper hing.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 09:19

Kevin vd Pitte heet 'ie. Lag zeker te pitten... D'r was ooit eens in de F1 een regel dat je binnen 110% van de tijd van de polesitter moest rijden, hoe zat dat ook alweer ?? Enne: :idea: ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 09:31

Het is een klasse die langzaam doodbloedt, maar die hards hebben last van een tekort aan zelfreflectie: het problem ligt altijd bij de anderen. Volgens mij zijn ze er al ettelijke keren op aangesproken, maar heel veel verandert er niet. Tenzij wij opeens 50 Alfa's op de baan hebben en zij er niet meer bij passen, zullen we dit soort taferelen houden.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 10:42

Ik begrijp het niet helemaal. Hoe langzamer ze gaan, hoe makkelijker je ze voorbij steekt toch? Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee?
Als je net met een gele vlag situatie zit is het natuurlijk een ander verhaal.
Vergeet je transponder niet.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 10:54

Snelheidsverschil is het probleem niet. Hoe men reageert wel degelijk. Ik heb met de Giulia al -tig "narrow escapes" gehad omdat men vaak niet (ook vaak wel, to be completely honest) op blauwe vlaggen reageert, EN, als men dat wel doet, vaak voor een onlogische (in mijn ogen dan) move kiest. Ik ben een keer "tutti-planki" de hunzerug opgedenderd, zat een Volvo behoorlijk LINKS van de racelijn/instuurpunt voor het Scheivlak, de goede man kreeg blauw, en stuurt naar rechts... De racelijn op... En duwt me vol door het gras. Als ik ergens NIET in het gras geduwd wil worden is het wel het Scheivlak, for obvious reasons. Dus tja...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 11:09

ja da is ook..

Ik herinner me nu inderdaad ook ineens die joker die vorig jaar rond ging in de hugenholz en hem pardoes pal voor mijn neus weer de baan opstuurt.. Die gast had echt een hersenprobleem.
Vergeet je transponder niet.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2051
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 11:10

De vulva's weer..... #-o

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 11:16

ja da is ook..

Ik herinner me nu inderdaad ook ineens die joker die vorig jaar rond ging in de hugenholz en hem pardoes pal voor mijn neus weer de baan opstuurt.. Die gast had echt een hersenprobleem.
Je bedoelt die idioot die hem bijna in mijn zijkant zette...

Maar goed: ik reed afgelopen zaterdag samen met (denk ik) Jasper richting een Volvo. Die reed uitkomen Scheivlak midden op de baan. Ik ben links van hem, randje gras, gegaan, de andere Alfa rechts van hem. Totaal geen idee waar hij naartoe zou gaan, met geknepen billetjes erlangs. Ik snap niet hoe die lui aan een licentie gekomen zijn.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

Re: Si 2017 wie doet er mee

di apr 11, 2017 11:20

Jep, die mafkaas. Ook gelijk een einde aan mijn aspiraties om nog bij jou in de buurt te komen!
Laatst gewijzigd door JGA op di apr 11, 2017 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet je transponder niet.

Terug naar “Racen - Algemeen”