Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 24, 2016 14:01

Erik, kerel, zie het in het perspectief/licht van een forum en (uiteraard) het bijbehorende gegeit daarop. Als je je persoonlijk aangevallen/afgez*ken voelde: niet/nooit de bedoeling & een van harte & gemeend excuus !

Toen ik begon in 2012 reed ik met de Juul op Zandvoort 2.22, op droog, met 165 PK op 960 kilo. Jawel... :oops: En volop ehh "strijd" met de géén Modena's. Werd daardoor enorm gemotiveerd iets aan het tempo van (met name) rijder te doen, en, voor zover direct nodig en de portemonnee toestond de auto.

Per definitie hulde aan nieuwkomens/meerijders. Uiteraard. En als je begint is the only way up ! Neemt niet weg dat ik toch écht elke Alfa ASAP vóór de Volvooke's wil zien.. Zeker André zou daarop tot op het bot gemotiveerd moeten zijn.. :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: Finale Race's SI

ma okt 24, 2016 14:28

Emiel, ik kan er wel mee leven. Maar van lieden die ik ken en/of mij kennen. En de wereldberoemde topcoureurs die na jou schreven ken ik niet (op een enkele na) en zijn blijkbaar vergeten waar ze vandaan komen. Maar goed "delirio di grandezza" is van alle tijden. No offense intended nor taken.

Voor mij is het enige dat telt "smile per mile" ratio. Op de baan en er naast. Al het andere doet er niet toe. Volgens mij hoeft niemand zich na de race te rechtvaardigen bij een Maurizio Arrivabene of zo'n soort type. Hooguit bij een partner die niet snapt waar al het geld blijft en dan zijn de reaguuurders hier allemaal weer kleine jongetjes :wink: Kortom lekker racen, maar laat alle andere pretenties lekker thuis.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

ma okt 24, 2016 15:10

2:18 in je eerste races is best behoorlijk. Het eerste seizoen was mijn streven de Volvo's voor te blijven. Dat lukte aan het einde van het seizoen. Daarna wilde ik net meer gelapt worden door die zwarte 155's, dat lukt meestal (op droog sowieso, op nat meestal niet). Je gaat een ontzettende leercurve in, iedere race zal je je met grote stappen verbeteren. Daarna vlakt het af en moet je echt aan de bak om er tienden vanaf te snoepen.

Maar zo'n driftcursus had ik seizoenen eerder moeten doen, geeft je veel vertrouwen. Beschouw dat als een gratis tip ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: Finale Race's SI

ma okt 24, 2016 15:28

Het eerste seizoen was mijn streven de Volvo's voor te blijven.
Da's tenminste eerlijk. :thumbs: Race 3 op cpz hoefde ik nog maar één Volvo voor me te dulden (die overigens ver voor lag op de rest dus binnen die klasse zijn de verschillen blijkbaar ook groot). Dus ik lig op koers. Deze winter vooral het overhellen van de auto maar eens aanpakken. De foto's waren verhelderend. Evenals Jasper in m'n auto zien rijden. Pfff, wat een verschil met de andere 75TS-jes.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

ma okt 24, 2016 15:55

Zo hing die van mij het eerste seizoen:
AfbeeldingDNRT races 8-8-2010 by Pieter, on Flickr
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Larini
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 20:46
Locatie: Bemmel

Re: Finale Race's SI

di okt 25, 2016 12:51

SPOILER ALERT !!!


21.20 minuten, en 23.00-23.30 minuten... Alfisten ! Kunnen we afspreken dat dit nóóit meer gebeurt....
Ik heb ze er gewoon voorbij gelaten, geen zin om er af gebeukt te worden.
Heb dezelfde mannen op droog gelapt, dus het wordt inderdaad tijd om wat aan mijn wet-skills te werken....

Of weer even een opfris cursusje nemen? :oops:

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

di okt 25, 2016 14:12

SPOILER ALERT !!!


21.20 minuten, en 23.00-23.30 minuten... Alfisten ! Kunnen we afspreken dat dit nóóit meer gebeurt....
Ik heb ze er gewoon voorbij gelaten, geen zin om er af gebeukt te worden.
Heb dezelfde mannen op droog gelapt, dus het wordt inderdaad tijd om wat aan mijn wet-skills te werken....

Of weer even een opfris cursusje nemen? :oops:
Neuh

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

di okt 25, 2016 18:03

Na regen komt zonneschijn

Na mijn ongewilde tandenpoetsaktie van mijn versnellingsbak op Assen bleek uiteindelijk één van de bouten van het vliegwiel afgebroken te zijn. Niks dramatisch zou je denken, behalve dat daarvoor de krukas eruit moest en daarvoor weer het motorblok eruit. Maar goed, een week voor de race stond de auto weer fris en fruitig klaar bij de 105 Workshop in Etten- Leur om opgehaald te worden. 's Zondags nog even de remmetjes gecontroleerd: kan ik inmiddels met mijn ogen dicht ;-)

De dag voor de race zag de weersvoorspelling er gunstig uit: 's nachts een paar druppels regen en dan een droge dag. Maar toen om half zes mijn wekker ging, hoorde ik het geluid van regen :-/ Een blik op de buienradar liet zien dat het voorlopig ook niet droog zou worden. Gelukkig had ik wel regenbanden mee!

Maar ja, wat doe je als het net niet nat genoeg is voor regenbanden en je net op een nieuw type band -Nankangs- rijdt waarvan gezegd wordt dat die best wel okay zijn op nat? Gewoon die banden op nat proberen, lang leve de lol! :-) In de vrije training was het een beetje aftasten, de auto maakte een paar stapjes opzij in de bochten of gleed rechtdoor in krappe bochten, maar op één of andere manier had ik er wel een goed gevoel bij.

De kwalificatie ging goed: ik had weer het goede gevoel en kon goed aftasten waar wel en niet grip was. Dat was later ook te zien, want één van de auto's liet een druppelspoor van olie achter op de baan. Ik bleek mij als 9e van 22 te hebben gekwalificeerd: een resultaat waar ik heel blij mee was, vooral omdat ik mij voorheen nooit zo senang voelde in dit soort omstandigheden.

Inmiddels was het wel gestopt met regenen, maar de baan droogde maar niet op. Ik kwam lekker weg bij de start van de eerste race en kon mijn positie behouden. Ergens onderweg heb ik wel dicht tegen een andere auto gezeten, want opeens was mijn rechterspiegel ingeklapt, hahaha. De auto's voor mij liepen weg en in het begin trok ik een gat naar mijn achterligger (Djan). Maar toen de baan begon op te drogen, begon hij op mij in te lopen. Net op dat moment spon een - achterliggende- Volvo voor mij in de Hugenholtz-bocht. In plaats van te wachten totdat wij gepasseerd waren, begon die mafketel zijn auto te draaien op de ideale lijn. Ik dacht dat hij mij vol in de flank zou raken, maar op één of andere manier heb ik hem toch ontweken. Mijn achterliggers moesten echter in de remmen en over het gras, dat was mijn gelukje waardoor ik de race op mijn gemak als 9e algemeen en als 1e in mijn klasse kon eindigen :-)

In die eerste race lag de auto goed, alleen had ik in de krappe bochten veel last van onderstuur (dat is dat je auto rechtdoor wilt in een bocht). Ik kreeg de tip van _Pieter_ en DJ om mijn stablisatorstang voor los te gooien: daardoor is de voorwielophaning voor minder stijf en heb je meer grip. Dat hielp als een malle!

Ik had de tweede race echt een superstart: ik kwam heel goed weg en dook in een gaatje tussen twee voorliggers. Spiegel aan spiegel gingen we richting de Tarzan, ik besloot hem gewoon te laten staan en uiteindelijk moest de auto links van mij van het gas omdat zijn voorligger niet goed weg kwam. De auto rechts van mij remde eerder en zo kwam ik als vijfde de Tarzan door! Zo reed ik opeens in een treintje van auto's waar ik qua rondetijden helemaal niet thuis hoor. Maar omdat zij druk met elkaar waren kon ik lekker aanhaken bij die snelle jongens. Uiteindelijk moest ik wel wat op hen prijsgeven, maar ik ben als 7e algemeen en weer als 1e in mijn klasse geëindigd.

Bij de derde race was de baan eindelijk droog. Ik had weer een goede start, maar de hele race had ik Djan Alblas hijgend in mijn nek. Op een gegeven moment vergat ik terug te schakelen voor de Hugenholtzbocht (beter niet dan mis geschakeld, haha ;) en kwam ik niet snel genoeg de bocht uit. Voorbij het Scheivlak was ik gezien en kon hij hem voorbij steken. Daarna heb ik de hele tijd in zijn kofferbak gezeten. Na de race vertelde Djan mij dat hij alle zeilen bij had moeten zetten om mij voorbij te blijven. :wink: Ik had ook weer een 2.10 gereden, de tweede keer dit jaar. Uiteindelijk was ik in deze race 8e algemeen en 2e in mijn klasse.

Het dagresultaat was 7e algemeen en winnaar in mijn klasse. Wat een opsteker na zoveel technische malheur dit jaar!

Mijn grote dank gaat uit naar iedereen die mij dit jaar geholpen heeft met de auto en natuurlijk sponsor Wasserette Nieuwmarkt - dankjewel Jan!- en nieuwe sponsor Brandloft!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

wo okt 26, 2016 23:15

2.10 op een baggervette baan is een strakke tijd Pieter.
2.10 hoog of 2.10 laag?

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

do okt 27, 2016 05:24

2:10.8. Maar in dit soort gevallen rond ik altijd af naar beneden :mrgreen:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

do okt 27, 2016 07:11

Ja.
Mijn PR is 2.06

2.06.97.... :mrgreen: :lol:
Dacht dat laptimer in m'n auto stuk was toen ik het op scherm zag. Bleek toch waar te zijn volgens officieele timing. :D


Gr DJ

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

do okt 27, 2016 09:51

Ooit op een HARC dag een 2:09 gereden, maar daar was natuurlijk geen officiele timing.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

do okt 27, 2016 13:14

2.09.9 ?? :mrgreen:

Mijn PR van 2.06.9 was trouwens wel op hele fijne verse slicks en mooi schone baan. Mijn laatste race, oktober 2014.
Met de overtuiging dat het nog wel paar tienden sneller zou moeten kunnen vlak erna m'n auto heel diep in de grindbak geparkeerd.
Op die plek kon het duidelijk niet harder op dat moment.... :mrgreen:
En om niet voor grootheidwaanzinigge versleten te worden, eerste rondjes ZV was 2.18 op hele oude vage slicks, gelijk een toertje door bijna alle grindbakken gedaan met die dingen. En ook kop van Volvo veld in m'n nek. Was op SRW jaar of 6, 7 geleden? Zelfde weekend setje toyo's geprobeerd, dat ging gelijk stukken beter met 2.15.xx en ook gewoon op het asfalt. :lol:
Wel alle jaren met zelfde wagengewicht en vermogen, give or take paar kg of pk. Niks substantieels daaraan veranderd.
Alleen onderstel aanpassingen en ervaring rijder.
Hopelijk in 2017 aan de start een leeggewicht dat eindelijk uit 3 cijfers bestaat en stuk of 20-30 paardjes erbij. Zin in. :D

Gr DJ

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

do okt 27, 2016 13:17

Bij deze sta je opgesteld als vaste rijder in het SI veld DJ !!!! :thumbs: :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

do okt 27, 2016 13:19

Ivm mijn werk sowieso geen vaste rijder maar gelegenheidsrijder.
Net als voorheen zal ik helft van de tijd schitteren door afwezigheid ivm financieeren van de racehobby door activiteiten buiten NL voor mijn werkgever. :wink:

Gr
DJ

Terug naar “Racen - Algemeen”