DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 08:22

Ja ... Pieter die 477 in je kont. Die gasten zijn gewend om alles vol gas te doen en blijkbaar dacht ie ik ben net de baan weer op dus waarom zou ik remmen ik gooi 'm gewoon dwars door de bocht en die smurf interesseert me niet. irritant.

Heb zelf geen last gehad van volvo's maar wel veel in de rondte zien gaan maar wat die volvo deed voor Pieter en Djan was gewoon een suïcide actie niet normaal.

Verder was het topweekend. Van regen naar droog en zeer gezellige sfeer in de paddock met Pieter&Pieter en de Aartsen. Pieter vdO nog bedankt voor je uitnodiging 's ochtends in de regen om in de paddock te komen :thumbs: en mooie afsluiter met de brabo's in de tiroler stube!

Wij kijken terug naar een zeer succesvol seizoen. 2e algemeen SI na ReesCees :thumbs: ! en dat met een standaard 75 TS met standaard bak en 124pk op de achterwielen :D . Hulde aan onze constructeur Serge ( SKW-amersfoort) die vorig jaar de auto in de basis strak had neergezet en de auto gedurende het seizoen heeft geoptimaliseerd en de grootste afslankkuur heeft gegeven in 6 jaar! - 60kg. De auto heeft ons verder niet 1 keer in de steek gelaten ( behalve het 75 v6-tank probleem, waardoor we 1 race in de laatste bocht stil vielen) :thumbs:

Volgend jaar gaat de motor eruit, we missen wat topvermogen met de 'hoer van de SI, die al ca 10 jaar niet open geweest is) en weten nog niet wat we gaan doen. We hebben met dit seizoen het maximale resultaat bereikt met een standaard 75 TS.

Thanks guys!

Veel sleutelplezier, wij gaan in winterslaap.

Elmer

124 pk op de achterwielen? Dat is met 20% aandrijfverlies 155pk aan de krukas en met 15% aandrijfverlies (dat is weinig aandrijfverlies) nog steeds 146 pk aan de krukas. Zou ik geen slechte standaard TS willen noemen. Of je dat goed nieuws (motor beter dan verwacht) of slecht nieuws (rijders minder snel dan gedacht) wilt noemen mag je zelf uit maken. :lol:

Gr DJ

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 08:27

zijn die volvo`s trouwens echt sneller wanneer ze zo rondgegooid worden ipv meer racelijnen te rijden? Of krijgen ze in het kampioenschap ook extra punten daarvoor?

wanneer je erachter zit komt op rijders met andere autos het wijd gaan voor een bocht over alsof een achteropkomend rijder ruimte krijgt erlangs te gaan. Alleen hoeken ze hem vervolgens naar binnen, waarbij 9 van de 10 keer volgens mij niet bekend is dat er iemand anders al aanwezig is daar. niet gekeken dus, of het idee dat die ander zich even makkelijk smaller kan maken of zo?

Hoe meer ik erover nadenk vind ik de vraag of er meer rekening met hun gehouden kan worden echt verbijsterd, waar zij dat andersom blijkbaar niet doen en blijkbaar ook niet nodig vinden om te doen?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 09:15

Lijkt me niet. Is zware auto met weinig vermogen. Dus vloeiend en netjes rijden als je snelle ronde tijd wilt. Eigenlijk met 99% van de auto's.
Beetje glijden kan wel, over 4 wielen en met minimale drifthoek. Anders kost het snelheid.
Maar goed ik het nog nooit in z'on ding gereden, ook geen behoefte aan. Ook al heeft die ook een dionas.
Mijn eigen racer is al zwaar en underpowered genoeg. :lol: Daar hoeft geen volvo experience aan toegevoegd.

Gr
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 09:26


wanneer je erachter zit komt op rijders met andere autos het wijd gaan voor een bocht over alsof een achteropkomend rijder ruimte krijgt erlangs te gaan. Alleen hoeken ze hem vervolgens naar binnen, waarbij 9 van de 10 keer volgens mij niet bekend is dat er iemand anders al aanwezig is daar. niet gekeken dus, of het idee dat die ander zich even makkelijk smaller kan maken of zo?

Hoe meer ik erover nadenk vind ik de vraag of er meer rekening met hun gehouden kan worden echt verbijsterd, waar zij dat andersom blijkbaar niet doen en blijkbaar ook niet nodig vinden om te doen?
Dat is natuurlijk waar het om gaat. En als de dnrt daar uit eigen beweging te weinig aan doet zal SI dnrt beetje achter de vodden moeten zitten. Anders gebeurt er niks. Gezien aantal tijdstraffen van volvo's voor rijgdrag en tracklimits signaleert de raceleiding ieder geval wel een deel van wat er fout gaat.

Gr DJ
Laatst gewijzigd door DJ op di okt 18, 2016 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 09:26

Daarom zei ik, ze kunnen beter in Valkenswaard gaan rijden, rallycross.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 09:29

Maar als dat soort opmerkingen alleen hier geplaatst worden gebeurt er niks.

Gr DJ

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 10:05

Nou dat was me het weekendje wel!
De DNRT finale races op Zandvoort op Zaterdag en op Zondag zingen in St Oedenrode op het Roois korenfestival.

De Vrijdag avond supersnel gegeten en daarna de Alfa opgehaald bij auto Christian Foederer waar er nog een remdruk verdeler in geknutseld was.
De laatste race op Assen had ik veel problemen met de rembalans vandaar.
En in de weken daarvoor had ik bij INTRAX nog wat onderstel aanpassingen laten uitvoeren.
Nou dus dat beloofde wat !

Vrijdag avond kwam ik laat aan op Zandvoort het was koud en er hing regen in de lucht.
Even later begon het dus ook te regenen.
Marcel de Roos bood me een lekker biertje aan in zijn camper en samen met Erik van Berkel hadden we nog een gezellige avond.
Waarna ik in mijn Skoda kroop om te slapen.
Heel de nacht regende het .

De volgende ochtend regende het nog steeds en het was koud en kil.
Toch hup uit die Skoda en de Alfa afgeladen.
Daarna naar de inschrijving en naar de keuring.
Zonder probleem door de keuring (ze kennen mijn auto wel )en daarna terug naar de paddock om me voor te bereiden op de vrije training.

Het regende nog.
Het plan was in de vrije training zorgen voor de juiste remdruk balans en set up voor de tijdtraining.
Eigenlijk zou ik nog effe banden moeten wisselen.
Ik heb twee merken bij me de Nankang band die duidelijk beter is op nat.
En de Toyo band die beter rijd op droog voor mij althans.
Nou ja ik had geen zin om in de regen banden te wisselen dus ik starte op de Toyo.
Het miezerde een beetje dus ik dacht dat wordt wel droger straks

Nou niet normaal hoe glad het was!
Die remdruk was ik zo uit gewoon alles op de voorwielen!
Verder ging het redelijk.
lekker glibberen!
Ondertussen knalde her en der mensen in en uit en door de grindbakken.
Maar ik niet deze keer!

Goed de tijdtraining.
Aangezien het zo glad was toch maar geswitched naar de Nankang band.
En er effe goed voor gaan zitten.
Vol driftend en glijdend knalde ik over de baan !
Volgens Marcel zelfs iets te dwars wat me ook weer tijd verlies opleverde.
Maar toch een hele beste tijd gezet als tweede 75 cupper.
Nog voor Marcel en Jasper Slop en elmer en djan.

Race 1
Nou ja ik verprutste mn start een beetje ik kwam tussen allemaal anderen klem te zitten en verloor een aantal plaatsen .
Toch kon ik weer wat plaatsjes terug pakken en wist ik gestaag steeds wat meer terein te winnen op Marcel die achter me reed.
Ondertussen probeerde ik nog bij jan willem aan te haken.
Dat lukte uiteindelijk toch niet om hem voorbij te komen en op het laatst liet ik hem maar een beetje lopen.
Ook om de auto te sparen voor de volgende twee wedstrijden.
Hierdoor eindigde ik als derde 75 cupper achter Pieter Verheij en djan
Helaas was de race voor Jasper al na 1 ronde over vanwege een kapotte versnellingsbak.
Dus geen punten
Jasper stond met een ruime voorsprong 1 in het 75 kampioenschap!
De nummer 2 was ik .
Jasper baalde als een stekker en feliciteerde mij al maar ik dacht ho eerst nog 2 wedstrijdjes uit rijden.
Tja en toen kwam de reddende engel dwz erik van berkel met het voorstel dat Jasper zijn Auto mocht gebruiken om alsnog het kampioenschap veilig te stellen.
Na wat heen en weer gedelibreer werd zo besloten.
Er werd nog een poging ondernomen om de Nankang banden van jasper over te zetten maar dat ging niet om technische redenen.

En zo gingen we naar race 2

Ik nog op de Nankang band en Jasper op de Toyo in de auto van Erik.
De start was weer niet geweldig het was nog best wel glad op mijn startplek en mijn wielen stonden gewoon te malen terwijl de rest weg accelereerde
Toch mijn beste beentje voor gezet
En ik kwam in gevecht met Jasper die toch zijn wagen voor me wist te krijgen.
Ondertussen reed ook nog Jan Willem in de weg.
Tja en toen wilde we met zn drieen tegelijk door 1bocht Jasper liet een gaatje vallen waar ik in dook maar hij gooide het ook meteen weer dicht en ik kon hem niet meer ontwijken boem!
Shit dat was niet de bedoeling en dan nog wel in de auto van een ander .
Ik baalde voelde me schuldig en liet het daarna maar weer een beetje lopen .
Het is tenslotte een spelletje.
En zo zijn we gefinishd.

In de paddock reageerde Erik uiterst sportief.
Heb wel uitgebreid mijn excuus gemaakt dit was echt niet de bedoeling .
Snel zijn we daarna maar even ons verhaal gaan doen bij de wedstrijdleiding .
Snel daarna terug naar mijn auto want ik wilde toch nog snel mn banden wisselen omdat het een stuk droger was geworden.
Ondertussen was er al druk gerekend en waarschijnlijk zou Jasper al kampioen zijn.
Dus werd er besloten de derde race niet meer te rijden.

Goed derde race
Voor mij was er niet meer echt noodzaak om gigantisch hard te rijden het was meer zoveel mogelijk punten pakken en toch alles heel houden
Sinds dit jaar mag iedereen de 2 slechtste resultaten aftrekken dus mocht het heel slecht gaan had ik nog 1 mogelijkheid over om de race te schrappen
Toch goed mn best gedaan en op een redelijke vierde 75 cup plaats geeindigd.
Moet wel zeggen die pieter was echt ontketend niet normaal hoe hard die reed.
Is dat de volgende kampioen ?

De definitieve uitslag wordt nog druk over gerekend .
Dus die volgt nog.
Jasper is kampioen van de 75 cup als ze goed gerekend hebben.
Waar ben ik nou geeindigd ?
Ik weet het nog niet het scheelt maar weing met de punten van Jasper denk ik.
Of heeft pieter nog genoeg punten gehaald om er tussen te komen de toekomst moet het uitwijzen al met al was het in ieder geval een enorm enerverend seizoen.
Waarin ik niet altijd zo snel was maar wel steeds wist te finishen en zo mn puntjes pakte

Op naar het volgende seizoen
Dank aan mijn vriendin Ghita Hergarden voor de steun.
En Auto Christano en 105 workshop en Intrax.
En mijn werkgever Buchrnhornen BV waardoor ik dit kan doen

Tja en toen snel naar huis en vlug slapen!
Want de volgende dag moest ik zingen in het koor de Southern Comfort Barbermates!
Ook super leuk maar wel effe heel wat anders.
Om toch een beetje in de racerij te blijven er Zondags in mn Fiatje naar toe gescheurd en een fantastische mooie dag gehad met heel veel zingen en koor muziek (je moet er van houden)

Tot zover het weekend !

Back to bussines en werken.
Maar ook dat is geen straf want ik heb een fantastische baan bij Buchrnhornen!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 10:23

Yep Harold ! Die Grootmoedige Geste van Erik ! Mag best even gezegd worden. Wat een held !! :lol: En jij krijgt bij deze de Grote Bokaal der Ridderlijkheid omdat je (volgens mij als eerste) hier hardop je meisje bedankt ! Een dito-dankjewel aan mijn LovelyKarin, die gewéldige vrouw die ik alweer 4 jaar (hoop dat er nog 40 volgen !!) mijn Meiske mag noemen en mijn Rots in de branding is, verdient dit ook. Ik heb de laatste maanden nog al wat ehh "gedoe" aan mijn bolleke gehad ( & eigenlijk nog steeds), en mede/vooral dankzij haar onvoorwaardelijke steun blijf ik (overwegend... ) smilen en racen. Catoo, je bent een WereldWijffie !!!!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 10:27

@Wessel:

In regen, dan wel bij weinig grip in het algemeen, duikt je auto veel minder bij remmen domweg omdat je door de mindere grip minder hard kan remmen. Dus minder gewichtverplaatsing van achter naar voor. Er blijft dan dus meer druk, dus grip, op de achterwielen.
Dus bij weinig grip juist meer remdruk naar achteren en juist niet alles naar voren.....kan je toch nog beetje remmen :wink:
Niet teveel, blokkerende achterwielen wil je niet. Maar goed dat merk je snel genoeg. :lol:

Hoofdzaak blijft uiteindelijk lachend naar circuit en lachend naar huis, dat is aardig gelukt zo te lezen.

Gr DJ
Laatst gewijzigd door DJ op di okt 18, 2016 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 10:31

Leuk stukje Harold. Hoe ga je de schade oplossen? Heb je nog een spatbord?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 10:37

Pieter, heb je voorstabi eigenlijk nog vast gezet laatste race op droog??

Gr DJ

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 11:16

Nee, en gelijk weer een 2:10 in de laatse race gereden. Denk dat ik hem voorlopig nog wel even los laat :wink:
Was wel een goede tip van jullie :thumbs:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 11:51

Als die op droog zonder voorstabi ook beter gaat dan zou ik toch eens over iets zachtere voorveren of iets hardere achterveren of een dunnere voorstabi nadenken.
Je hebt toch RS set? Ron levert verschillende veersterkstes. Weet je wat er nu onder zit qua veren voor en achter??

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 11:54

Nee, geen flauw idee wat voor veren er onder zitten. Het was een gebruikt RS setje wat onder de 75 van Eelco Schuurman vandaan kwam. Is het ergens op de veren te zien (vees van niet)?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 12:09

Nieuw stond het er meestal op. Ieder geval achter.
Anders in de winter een keer langs bij iemand met veren tester.
Weet niet hoeveel veersterktes er voor zijn geleverd.
Ff aan RS vragen.
Veersterktes achter staan gewoon op de site RSR parts oid. 50, 60, 65 en 70 kg/cm verkrijgbaar.


Gr DJ
Laatst gewijzigd door DJ op di okt 18, 2016 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Racen - Algemeen”