Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 16:04

PS Voor diegenen onder ons die hun Alfaatje lastig onder de 2:17 krijgen,
Je zult altijd instappers houden ook binnen de SI. Ikzelf bijvoorbeeld, 1e race op cpz en de 2.17 komt in de buurt en ook al eens gereden en de tijden dalen gestaag :wink: mede dank zij tips & tricks van de anderen. En de instappers zijn nodig om de SI in leven te houden. Maar met een peekaa pakhuis van Niels en consorten heb je daar ook al geen Volvo's nodig. De snelheidsverschillen zijn ook in SI enorm. Het zij zo, moeten we maar mee omgaan. En dat lukt ook goed als ik het zo bekijk.

Zou me eerder zorgen maken hoe belangrijk de SI voor het DNRT is. Met de populariteit van de aanstaande Peug 206 cup zou het DNRT misschien keuzes moeten maken. Daarom de terechte opmerking dat een startveld met 10 auto's er bij zeer welkom zou zijn. Nu schijnt ook de SLK cup onder druk te staan (veel defecten en kostbaarder dan gedacht). De SI is nu te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken en dus lastig voor een organisatie als DNRT qua planning. Dus collectief maar aan de PR :D 30 Italiaanse bolides......

Het eeuwige gedoe met de meeste gemotoriseerde sporten in NL. De klasses op peil houden.

Maar heb me zaterdag bijzonder goed vermaakt en veel geleerd. Paar details aan auto aanpassen en kilometers maken.
Ik denk, dat we redelijk save zitten qua deelnemersveld bij de dnrt. Natuurlijk altijd mooi als er structureel 20-30 auto's meedoen.

Men verzint nieuwe klassen, omdat andere ophouden te bestaan, of simpelweg niet van de grond komen.
Zoals de slk's of de mini's.

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken, dat daar soms ook handige ondernemers achter zitten, die denken daar geld aan te kunnen verdienen(zoals bij de slk biesheuvel). Zulks wordt dan niets omdat het te duur is voor echte amateurs.

Nu verzinnen ze de 206 gti. Hopelijk een suc6, want bij meer deelnemers is er meer draagvlak voor de circuithuur!

Klasse er bij betekent misschien dat we 4 sessies hebben van 8 rondjes ipv 4 sessies van 12 rondjes. So be it.

En qua servet tafellaken, prima, dat we samen met een andere klasse rijden, maar dat vergt wel een stukje opvoeding van mensen die zich op de baan niet gedragen. Ik heb trouwens gezien, dat er aan de Volvo-rijders straffen zijn uitgedeeld vanwege gedrag op de baan, dus het wordt in elk geval door de wedstrijdleiding wel gezien.

Ook bij ons zijn er trouwens mensen, die misschien eens moeten nadenken, of ze niet wat aan hun rijstijl moeten doen, want zigzaggend van links naar rechts en weer terug over het rechte stuk rijden, of iemand van de baan af dreigen te duwen het gras in als je er naast zit, hoort volgens mij ook niet op het circuit thuis.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 16:14

Max mag dat ook... :D )degeen aan de andere kant heeft er wellicht een andere mening over, of ander gevoel bij de situatie, blijft lastig zonder beeld )wedstrijdleiding heeft altijd beelden, misschien even langs gaan als je gevoel hebt dat er iets niet pluis was. en zij kijken mee, vinden zij het niet pluis wordt er echt wat van gezegd. Mercedessen inmiddels al 17 trouwens. niet extreem veel maar net zoveel als de huidige ARC had bij de start aan het einde van het jaar...en die zetten nu 60 autos op Spa neer .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 16:47

https://m.youtube.com/watch?v=AOULq4jQ87I&feature=share
Kijk rond min 7 en oordeel zelf.
De auto die rijdt is nota bene de cupcoordinator.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 16:51

Koekwaus (koekwous) actie.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 16:56

belachelijke actie....snap helemaal dat die jongens op die plek hun hutje gebouwd hebben...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 17:09

Hele fimpje bekeken, de MX5-jes kunnen er anders ook wel wat van.
Ik weet niet of ik daar liever tussen had gezeten....
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 18:31

Ik moet zeggen dat het in de begin jaren veeeel erger was, en ik er nu minder last van heb. Miss omdat wij meestal vooraan rijden, en ze van ons de eerste blauwe vlaggen krijgen dat het redelijk zonder problemen gaat...

Maar met name in de regenrace tijdens het lappen zag ik ook toch weer rare dingen. Er spinde een Volvo in Hugenholtz, en volgens mij kwam Pieter Verheij en nog iemand er aan, net voor mij neus. Die gast (Een Volvo) spint, staat gespind midden op de baan, maar wilt zo weg rijden terwijl Pieter en nog iemand er omheen aan het gaan zijn, en serge en ik er vlak achter rijden. Die lul reedt dus op een haar na tegen Pieter aan (Als jij het was Pieter, anders een andere rode 75)... Wat verwacht ie nou, dat je daar gaat wachten tot hij weer weg is?

Heb het op beeld! Was vol verbazing. Klagen zou ik altijd doen, er zijn (voor) beelden genoeg, laat ze die gasten maar weer eens aanspreken!!

Tuurlijk is het snelheid verschil soms enorm, maar het is een beetje geven en nemen en vlaggen zo nu en dan respecteren zodat je niet de race van een ander, maar op je eigen niet verpest. Race 1 voordat Serge ze wiellager stuk ging, reed ie strak achter me! wij reden de eerste 7 rondjes binnen een halve seconde van mekaar. Dan is het fijn als de vlaggen gerespecteerd worden, en onze race niet verpest wordt. Race 2 en 3 was ik alleen tegen mezelf aan het racen, als ik dan een groepje Volvo's of Si rijders tegen kom die aan het strijden zijn samen, wacht ik gewoon even tot ik er makkelijk langs kan, en hun kunnen blijven strijden.
Laatst gewijzigd door Niels op ma okt 17, 2016 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 18:59

Klopt, dat was ik, ik kon er net langs, schok mij de pleuris door die actie: volkomen idioot. Voordeel was wel dat ik daarna weer een gat had naar mijn achterliggers die aan het inlopen waren :mrgreen: .
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 19:05

Ja ma zo'n actie is toch volkomen zinloos? Ik dacht echt van, moeten we daar gaan staan wachten ofzo tot meneer weer weg is? Zoiets zouden ze moeten aanspreken, meteen naar de race in de toren roepen, en op de baan al de vlag voor onsportief gedrag.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 19:10

Was ook idioot, dacht even dat hij erin kleunde.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 19:14

Vanuit mijn punt scheelde het ook bijzonder weinig :evil:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 20:18

Ik zag het ook gebeuren, dacht in eerste instantie dat ie Pieter raakte...

Toen ik na de briefing in de box stond bedacht ik me nog dat ik in had moeten haken op de Volvo man. Had ook moeten zeggen iets in de trant van: Het zou fijn zijn als jullie ook met ons rekening houden. Een aantal doen het netjes, een aantal totaal niet. Maarja daar denk je achteraf aan.

Ik had ook een ervaring met een Volvo rijder maar dan in Scheivlak. Was race 3, ergens halverwege. Marcel zat een eindje voor me, Harold een eindje achter me. Op dat moment had ik het gevoel dat ik op Marcel langzaam aan het binnen halen was (ik deed daar op dat moment in ieder geval mijn stinkende best voor!). Vanaf Hugenholtz de bult op richting Slotenmaker liep ik hard op de Volvo in, die eerst in Slotenmaker en daarna ingaan Scheivlak voor de 2e maal blauw kreeg. De baanposten staan daar vlak langs de baan dus niet te missen lijkt me. Blijkbaar had meneer oogkleppen op want waar ik in eerste instantie het idee had dat ie de binnenkant wilde houden (dus ik de buitenkant pakken) drukte ie me zowat de baan af, alsof ie me aan het verdedigen was! Met moeite meneer ontweken, door Scheivlak er noodgedwongen achter gebleven en tussen Scheivlak en Masters kon ik er langs. Bij het passeren hem het Internationale gebaar van de Vriendschap gegeven. Wat een Paarde###...
Wat ook minder is dat ik dat rondje een seconde of 3 verloor op Marcel die ik nooit meer goed kon maken en Harold weer op de bumpert. Zeg niet dat ik Marcel binnen had kunnen hengelen maar het had het 2e deel van me race een stuk interessanter kunnen maken...

Ik denk dat het zowiezo geen kwaad kan om dit in ieder geval eens voor te leggen aan de DNRT. Op een keer gaat het goed mis, en dan kan je niet aankomen van: We hebben al een hele tijd last van ze. Dan is het mosterd na de maaltijd...

Gebruikersavatar
Alfetta-Amsterdam
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: di aug 21, 2007 17:53
Locatie: Baarn
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 21:47

Ja ... Pieter die 477 in je kont. Die gasten zijn gewend om alles vol gas te doen en blijkbaar dacht ie ik ben net de baan weer op dus waarom zou ik remmen ik gooi 'm gewoon dwars door de bocht en die smurf interesseert me niet. irritant.

Heb zelf geen last gehad van volvo's maar wel veel in de rondte zien gaan maar wat die volvo deed voor Pieter en Djan was gewoon een suïcide actie niet normaal.

Verder was het topweekend. Van regen naar droog en zeer gezellige sfeer in de paddock met Pieter&Pieter en de Aartsen. Pieter vdO nog bedankt voor je uitnodiging 's ochtends in de regen om in de paddock te komen :thumbs: en mooie afsluiter met de brabo's in de tiroler stube!

Wij kijken terug naar een zeer succesvol seizoen. 2e algemeen SI na ReesCees :thumbs: ! en dat met een standaard 75 TS met standaard bak en 124pk op de achterwielen :D . Hulde aan onze constructeur Serge ( SKW-amersfoort) die vorig jaar de auto in de basis strak had neergezet en de auto gedurende het seizoen heeft geoptimaliseerd en de grootste afslankkuur heeft gegeven in 6 jaar! - 60kg. De auto heeft ons verder niet 1 keer in de steek gelaten ( behalve het 75 v6-tank probleem, waardoor we 1 race in de laatste bocht stil vielen) :thumbs:

Volgend jaar gaat de motor eruit, we missen wat topvermogen met de 'hoer van de SI, die al ca 10 jaar niet open geweest is) en weten nog niet wat we gaan doen. We hebben met dit seizoen het maximale resultaat bereikt met een standaard 75 TS.

Thanks guys!

Veel sleutelplezier, wij gaan in winterslaap.

Elmer
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 22:49

Klopt, dat was ik, ik kon er net langs, schok mij de pleuris door die actie: volkomen idioot. Voordeel was wel dat ik daarna weer een gat had naar mijn achterliggers die aan het inlopen waren :mrgreen: .
Tja, wat een gek was dat.. zet hem er gewoon voor! ! Weten jullie wat, parkeren jullie hem anders even lekker, draai ik 'm in de tussen tijd weer even de juiste richting op :arrow: wat een :idea: , kon er gelukkig net omheen met 2 wielen naast de baan volgens mij. Idiot. Jammer van de het gevecht met Pieter dat die laatste 2 ronden nog mooi was geworden waarschijnlijk!
Vergeet je transponder niet.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Finale Race's SI

di okt 18, 2016 07:56

En is er iemand die (direct) betrokken was bij near miss met midden op circuit straatje kerende volvo ook zijn beklag wezen doen bij de raceleiding??
Met alleen onderling over volvo rijders klagen verbeterd er zeker niks.
Nummer van betreffende volvo bekend? Zijn diverse volvo's die zaterdag tijdstraffen hebben gehad voor rijgedrag. (zie uitslagen op raceresults)
Of tijdstraf zonder toelichting van het hoe en waarom veel invloed heeft op gedrag van de rijder valt te betwijfelen overigens.

Gezien startvelden en snelheden zal SI en volvo voorlopig nog een wel tijdje aan elkaar vast zitten.
Enige wat helpt om in de toekomst zo min mogelijk last van idiote gedrag van sommige van die rijders te hebben is consequent beklag doen bij raceleiding zodat die weten wat er gebeurt en dan vroeger of later vanzelf een keer maatregelen nemen.
Soms weinig tijd voor door drukke schema, maar zaterdag kon het makkelijk.
En anders maar tijd voor maken, einde race gelijk even stoppen voor de toren. Kost het je ieder geval geen wandeling. Of desnoods 1 race later als daar die dag meer ruimte in het schema is.
En als je de volvo rijder niet tegenkomt bij de raceleiding dan kom je hem vanzelf weer tegen op de startopstelling. Tenzij het laatste race is natuurlijk.

Zijn echt niet alleen volvo's trouwens.
Ik heb jaren geleden ook wel eens een Mazda in de kofferbak gehad, einde rechte stuk, reden met z'n tweeen, geen andere auto in de buurt. Ook totaal overbodig dus. Betreffende Mazda rijder ook niet tegengekomen bij de raceleiding waar ik wel was. Daarna zelf naar hem toe gegaan en om tekst en uitleg gevraagd (eerst tot 10 geteld en alle zware voorwerpen uit de buurt gehaald.... :lol: ) en even gemeld dat de raceleiding zijn aanwezig op prijs zou stellen en dat hij daar uit eigen beweging gelijk heen had gemoeten. Ging hij daarna ook schoorvoetend heen. Geen idee wat raceleiding hem verteld heeft. Maar zal heus geen complimentje geweest zijn. Want die is ook de mening toegedaan dat racen geen contactsport is.

En zelf tijd ook wel eens een Volvo aangetikt omdat ik hem afsneed om (te) snel naar de ideaal lijn te gaan voor de volgende bocht. Was alleen maar wat krassen maar bij de startopstelling betreffende volvo rijder opgezocht en sorry gezegd. Tekenend is wel dat de man verbaasd was dat ik daar de moeite voor nam. Had hij niet verwacht van een alfa rijder. Blijkbaar is onze reputatie ook niet al te best? Of dat terecht of terecht is laat ik verder in het midden. Maar met elkaar praten in plaats over elkaar lost meestal wel meer op. Wel stuk lastiger, zeker met adrenaline nog in je lijf.

Ik was zelf niet bij de briefing, maar wat ik begrijp is dat de incidenten vanuit de dnrt uit beetje vergoelijkt worden? Dat is wel slechte zaak. Een goede brief met duidelijke voorbeelden (on boards) met verzoek de regels consequent te handhaven om het veilig en gezellig te houden en om de goeden niet onder de kwaden te laten lijden lijkt me prima. Is verantwoording van de organisatie om in te grijpen als dat nodig is, niet alleen pappen en nat houden. Hebben ze wat om over na te denken komend winter. Want is wel merkwaardig dat blauwe vlag incidenten voornamelijk met volvo's voorvallen en zelden met alfa's onderling, en daar zijn de snelheidsverschillen onderling ook groot. Kan dus wel gewoon met groot startveld met onderling snelheidheidverschil samen rijden. Keren dat ik bij ARC heb gereden kan ik me ook geen blauwe vlag incidenten herinneren. En daar heb je zo mogelijk nog veel grotere snelheidverschillen. Kan dus prima.

Gr DJ

Terug naar “Racen - Algemeen”