Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

vr okt 14, 2016 16:08

Dat gaat lukken !! Auto klaar, halve dag later dan gepland/gehoopt maar vooruit. Nord warm gedraaid en potverpillepap, wat blaft zo'n race-tor toch lekker... Ik heb er enorm zin in. Door allerlei gedoe alleen de eerste race van dit seizoen gereden, nu de laatste er eens even flink voor gaan zitten. Volgens mij ben ik in bloedvorm !! :blue_lol: Twee trainingen, drie races !!!!! :P :P :P

Nu ff snel de camper volstorten met race-benodigdheden, banden en proviand en straks naar de baan. Life's good !!!!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

zo okt 16, 2016 11:38

En het IS gelukt, dat "veel plezier". Hoewel de start van de veelplezier-dag wel begon met kou, regen, en (dus) héél veel gladdigheid. De regen zou toch van vrijdagavond op zaterdagmorgen het land uit waaien ? Waar is die zo goed als droge baan dan, om zaterdag 9.00 vrije training ? Kennelijk had deze regen de baan, die máánden "droog" had gestaan, veranderd in Koeweit... Autootje op slicks, nog niet ontbeten, hmm.... Tijdtraining en drie races ? We gaat ontbijten ! :mrgreen: Al kauwend het geglibber van de rest van het SI pack bekeken.

Voor de tijdtraining de Yokohama's semi-straatbandjes (vorig jaar gekocht voor erg weinig als "intermediate") er maar onder gezet, slicks uiteraard totaal zinloos en de baan leek me redelijk killing voor fullwet's. Ik heb dit seizoen, door allerlei omstandigheden, alleen de eerste race gereden. De laatste race meepikken kon en wilde ik niet laten, bovendien wilde ik kijken of ik Giulia-maatje RaceCees een beetje richting SI kampioenschap kon helpen. Nou, dat heb ik geweten.. Tijdens de tijdtraining In de glibberbende kreeg ik van Cees 7 (!!!) seconden aan mijn brandvrije broek.. Ziedaar wat beter rubber en instelbare schokdempers voor de race-mens betekenen.

Goed, race één: 11'e startplek, zo'n beetje halverwege het veld. Nul grip. Na de eerste ronden voor het grootste deel in Niemandsland gereden. Tijd (én noodzaak !!) genoeg voor een zelfcursus 105'je in de hand houden. Handjes vol aan gehad ! In de laatste (of 1 na laatste ?) de S doorgeglibberd, met het plan zodra het stuur recht stond Niels (toch ? Dacht dat Serge was uitgevallen ?) er langs te wijzen en "snap", Juul stond ineens bijna totaal dwars. Gelukkig spin weten te voorkomen en Niels weet gelukkig hoe een dwarsganger te ontwijken. Thanks Niels !! =D> Gefinished als achtste.

Race twee dus starten op P8, durfde nog niet naar slicks (er was wel een goede droge lijn), en had eigenlijk ook geen zin in de korte tijd wielen te wisselen, beetje een gedoe bij mijn auto. Geweldige race. Grip, auto voelde erg goed, ook op de Yoko's. Lekker aangehaakt bij de aanstaande kampioen, hem af en toe "tot spoed gemaand". :biggrin: De concurrenten voor de titel waren op voldoende afstand, dus gelegenheid voor een beetje duwen en prikken. Daar waar ik er misschien langs zou kunnen was het echter nat en glad, redelijke kans dat zoiets voor ons beiden in tranen eindigt en dat mocht uiteraard niet gebeuren. Gefinished als derde, met dank aan o.a. Wijnand die een koppakking zag ploffen.

Race drie op P3 gestart, op slicks, baan was er prima geschikt voor. Ik moet bekennen dat het uitzicht op P3 me véél beter bevalt dan dat op P11 of P8.. Eerste ronden ging best aardig. Cees en ik deden bij de start nog een poging een zwarte 155 te sandwichen, wat een soort van mislukte. Na een ronde of twee de kampioen-in spee voorbij kunnen steken, "Then I has a missfire", en kon Cees er weer langs. Een paar ronden op P3 kunnen blijven, maar Pieter (puik gestuurd man ! Ging een klapje harder als race 2 ?!) bleek onhoudbaar en klop krijgen van Jouke was een totaal nieuwe ervaring voor me.. :blue_lol: Overduidelijk dat Jouke's 75 Turbo een paar weekjes aan de anabolen was geweest. Mooi/goed gestuurd Jouke !!

De laatste ronden enorm veel trilling en vibratie in het stuur, motor wilde ook niet meer goed doorlopen (vrees te weinig peut meegenomen..) dus een beetje op 75% de finish gehaald.

Top dag, wel vermoeiend, wilde zondag blijven kijken maar met bonkend hoofd toch maar lekker naar huis gegaan.

Cees gefeliciteerd man !!! Dik verdiend. Op naar seizoen 2017 met de oranje 3.2-Jet !!! :lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

zo okt 16, 2016 12:46

Ook ik heb een super afsluiter gehad van het 2016 seizoen. Wat wil je met 3 overwinningen! 8)

Het was jammer dat het niet droog was meteen, maar aan de andere kant maakt dat het ook wel weer leuk. De training op de Dunop regenbanden gestart, en ondanks dat het onwijs glad en nat was, meteen een redelijk goed gevoel in de auto!

De Quali ging ook super, en Serge en ik waren maar liefst 10! seconden sneller dan de nummer 3 :twisted: Het verschil tussen mij en Serge was een tiende of 2 in het voordeel van Serge.

Race 1 was nog steeds nat, dus nog steeds op de regenbanden! Dacht dat me start niet zo goed ging, maar hij was iig beter als die van Serge. Toen Wijnand eenmaal grip had, moest ik die nog even afknijpen voor de eerste bocht, maar kon als eerste de bocht in. Een ronde of 7 een met serge kunnen strijden op kop, tot de achterblijvers een wat meer ruimte tussen ons gaf, en daarna begaf helaas een wiellager het bij Serge waardoor die de races moest staken. Uiteindelijk met een riante voorspong over de streep, en idd net voor de flag Emile nog moeten ontwijken, die er soms een rare manier van bocht uitkomen op na houdt... :mrgreen: :twisted: Whahaha. Wel mooi dat je em uiteindelijk recht had en niet spinde! Staat op beeld ;)

Race 2 liet een droge lijn zien, dus gekozen voor slicks. Serge kon nog niet starten, omdat ze nog met het lager bezig waren. Start ging super, en de keuze voor slicks was top! Helaas een wat eenzame race. De baan was toch wel wat tricky nog op sommige plekken en helemaal eenmaal bij de Volvo's en het lappen van auto was het buiten de lijn nog wel eens spannend.

Race 3 dan! Start was niet zo best, had erg veel wielspin! En daar was Cees er als een rakket voorbij. Emile kon ik afknijpen, waarna ik Cees in de gerlach alweer voorbij kon steken. De eerste 3 a 4 ronden gingen super, en de baan en auto voelde super, aangezien het inmiddels volledig droog was. Helaas daarna begon de Electronica in de auto wat te etteren. Ik vertrouw de dynamo niet, waardoor mijn accu stuk gaat. Iig, viel elke keer mijn AIM display uit, waardoor ik geen informatie heb over welke versnelling ik rijdt, shiftlights enz, maar ook de motor die ging haperen/inhouden, en nog veel vervelende mijn electronische rembekrachteging die het dan wel, dan niet deed... Daardoor een aantal keer behoorlijk geblokkeerd waardoor de banden totaal aan het einde waren voor. Kon amper meer insturen zoveel onderstuur en geen grip... Ik keek steeds in mijn spiegel maar zag Serge nergens komen, (zijn nieuwe wiellager was inmiddels weer stuk... Daar moeten we dus eens goed naar gaan kijken) dus ik dacht ik rijdt em gewoon op me ''gemakkie'' uit... maar die gedachte ging niet helemaal op. De laatste ronden zag ik de witte 155 van Henk steeds dichtbij komen. Bjorn reedt de laaste race ipv Henk, en ik wilde eigenlijk toch ook wel die laaste race winnen :P Ik moest alle zeilen bijzetten om nog eenzins een ronde tijd te kunnen rijden, maar het is gelukt Bjorn er achter te houden en de race te winnen!

Super zo het seizoen af te sluiten! Als de beelden klaar zijn volgen deze uiteraard! Op naar 2017!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

zo okt 16, 2016 14:50

Filmpje Niels !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

zo okt 16, 2016 17:26

Helemaal top Cees!
Kampioen 2016!!
Helaas had ik andere verplichtingen, maar volgend jaar kom ik eens kijken...
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

zo okt 16, 2016 21:02

Cees gefeliciteerd! Terechte kampioen, wat een passie voor het racen!

Verslag van mijn dag op www.facebook.com/alfaraceteam

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 08:49

Was leuk met de Alfa rijders onderling, lekkere strijd en faire gevechten.

Dit is de tweede keer dat ik SI rij met mijn nieuwe auto en de tweede keer dat tot toedoen van een Volvo ik schade heb.

Vorige keer ZV, race 2, zag er eentje geen blauwe vlag, bij gerlach, stuurde in zonder te kijken en moest ik uitwijken over de curb: dik 500 euro schade aan chassis en voorpijp. Als de voorpijp er vervroegd aan gaat nog eens 500. Uiteraard ook een plek in de race kwijt.

Deze keer race 3: ik haal een Volvo in onder blauw tussen Marlboro en Renault, die gozer zwabbert maar wat, rijdt de tuin in en uit, whatever. Ik ben er voorbij, stuur in voor Renault en ik wordt er gewoon door hem af gebeukt! Schiet driftende de grindbak in door de klap, verlies een plek en die gozer kijkt niet eens, verontschuldigt zich niet! Denk zo weer 300 EUR schade, bumpersteun afgebroken, etc etc.

Beide hebben zich uiteraard niet bij de wedstrijdleiding gemeld, ik bij het eerste incident ook niet want we hadden die dag 25 min tussen race 2 en 3.

Toen dacht ik ook nog dat het een incident was maar dat is het niet. Ik hoorde dat er ook 3 anderen van ons tennauwernood een klapper hebben kunnen voorkomen.

Zij rijden bij de gratie van onze grote startvelden een nog eigen race met een paar autootjes, onder het mom van een leuke instapklasse. Er zitten echter een paar asociale, totaal onkundige gekken tussen die doen alsof de baan van hun is, en alles wat er rijdt gewoon eraf gebeukt mag worden.

Voor mij is de maat echt vol, die gasten passen zich aan of ik ga mijn heil elders zoeken, ik loop helemaal leeg zo.

Ik wil graag met steun van anderen namens de SI dit voorleggen aan de DNRT dat er een pittig woord met die gasten wordt gesproken. Dat ze elkaar onderling van de baan lopen te beuken prima, maar ik ben het echt helemaal zat.

Reacties en pb's welkom.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 09:42

Tja Pieter... Deze discussie speelt al zolang ik meerij in SI (vanaf 2012). Dan komt óók commentaar bovenborrelen (Huub) van "ze rijden hun eigen race in hun eigen tempo", "kunnen niet in het niets oplossen", en "iedereen heeft een verantwoordelijkheid als hij (zij) een ander inhaalt".

Ik denk dat een behoorlijk aantal seconden rondetijd verschil niet de bottleneck hoeft te zijn. Toen ik begon in 2012 reed ik 2.20 met de Giulia: ik was nogal race-roestig van 10 jaar niet gereden en de Giulia was toen iets minder "technisch" als nu. Ik ben toen uiteraard vaak gelapt door de mannen die 2 minuut nogwat reden. Het kan allemaal best, als je je realiseert dat je nóóit races kunt winnen als de competitie tot 20 seconden per ronde harder gaat. Denk hardop te mogen zeggen dat de SI-makkers aan mij toen altijd minimaal tijdverlies hebben gehad, en nooit een krasje schade. Maar toen ik "Volvo 360" tijden reed ook aan die mannen regelmatig mijn handen vol gehad. En de Juul heeft er in 5 seizoenen ook een handjevol battle scars aan overgehouden.

Punt is denk ik een stuk "vertrekpunt-perspectief": mijn Juul is geen Pebble Beach Beauty, maar desondanks (met/door alle tijd en upgrades/race goodies) een inmiddels best kostbare auto geworden. En ga zelf maar na, hoeveel SI Alfa's er rijden die je never-ever onder de 10, 15K bouwt/koopt. Ik ga er zo hard mee als ik kan, en je kunt met die oude, edoch kostbare hokken best "bumper aan bumper" rijden als je allemaal weet wat je doet, en vooral weet wat je NIET moet/kunt doen. Hebben we afgelopen zaterdag nog demo's van gegeven, toch ? Respect voor elkaars materiaal. We weten allemaal hoeveel tijd en knopen het kost de auto's netjes en competitief te houden. Nagenoeg alle 360's zijn uitgewoonde, waardeloze sch**thokken.

En met dat "vertrekpunt-perspectief": ik heb zaterdag ook gekscherend geroepen dat ik voor een setje nieuwe slicks en een setje remblokken rondom méér kwijt ben dan voor de "kampioensauto 360 cup". Ik zal er in de praktijk ook niet veel naast zitten... Als je meer rally- dan asfaltrijder bent denk ik dat je a) moet gaan rally rijden en b) moet realiseren dat als je dan toch asfalt gaat rijden je met mensen te maken krijgt die liever asfalt rijden (lees racen) dan rallyen.

Ik vond de oproep van Jos Buurman tijdens de rijdersbespreking boekdelen spreken. De mannen rijden hun eigen race, in hun eigen wereldje/beleving. Het zou erg gaaf zijn als we er in de SI structureel 10 auto's bij kregen en die géén Modena's uit ons race/blik veld verdwijnen. Iedere klasse trekt een bepaald soort rijders. 360 rijders passen niet zo goed bij SI rijders. Denk niet dat ik daarmee iets verkeerds zeg, toch ?

Ik weiger mijn race-plezier echter te laten vergallen (lees de handdoek in de ring). Er zit niets anders op dan zodanig hard te gaan dat je geen last/"strijd" hebt met die mannen (en wij beiden gaan daar echt hard genoeg voor), en als het op lappen aankomt wordt het een soort van Russisch Roulette als je ervan uitgaat dat ze 1) in spiegels kijken 2) op blauw reageren 3) ze met hun auto-lichaamstaal (gaan) laten zien wat ze gaan doen. Er zitten mannen tussen die een goed stukje kunnen sturen (deze zul je doorgaans ook nooit (kunnen) lappen), en er zitten horken tussen waarvan je je serieus mag afvragen hoe ze ooit aan hun papiertje zijn gekomen.

Bottom line: je na afloop van schade niet excuseren/melden is een big NoNo/not done. Neem maar van mijj aan dat de 360-mannen/brokkenrijders van Alfisten rechtstreeks niets aannemen, dat zal, áls dat al kan/gebeurt vanuit de organisatie moeten gaan komen.

Slaap er maar een paar nachtjes over man ! Ik ben een Alfa Romeo die-hard, heb weinig tijd, geen onbeperkte middelen, Challenge valt voor mij om diverse redenen af en ook daar is het niet altijd/allemaal koek en ei. Ééndags evenementen op bereisbare afstand met Alfa's ? Ja, graag. Voor mij SI dus. Leuke club. En we hebben (nog ??) te maken met die 360's. Het zij zo.

Enne: mijn steun/"handtekening" heb je !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 10:35

klopt allemaal, het is wel zonde dat ons racefeestje elke keer verstoord wordt door n stelletje beukers.

Ik ga niet met een destruction derby auto rijden omdat die gasten er niks van kunnen en weigeren zich sportief te gedragen, dat is de wereld op zijn kop. Mensen komen niet kijken naar die lelijke hokken.

Wil zeker een brief er aan wijden en dat de DNRT ook eens stelling neemt namens ons. We kunnen zogenaamd allemaal samen door de bocht maar een aantal Volvo rijders ziet dit kennelijk heel anders.

Dat argument van die Volvo rijder tijdens de briefing was idd typisch voor hun mindset. Maar die mannen vooraan bij hun zijn doorgaans het probleem niet, die kunnen wel sturen. Er rijdt nu eenmaal wel eens een auto van een andere klasse voor je, so what. Zeiken wij van de SI toch niet over? Ik zeik er over dat ze me van de baan beuken. Vind ik van een andere orde.

PS Voor diegenen onder ons die hun Alfaatje lastig onder de 2:17 krijgen, spreek wat van de snelle mannen aan voor raad en daad. Meestal kunnen we je op weg helpen richting snellere tijden, is in ieders belang, leuk voor de strijd en voor t veld. In mijn pitbox heb ik ook nog iemand een klein kunstje geleerd, had er op de baan meteen last van :-)
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 11:14

Ik ben het helemaal met jullie eens. Die gasten doen maar wat. Laat ze lekker in Valkenswaard gaan rijden. Ik had in mijn 1e seizoen al last van ze, toen ik tijden boven de 3.20 reed, toen wilden ze met alle geweld met je racen, terwijl je in een andere klasse rijd en nu 4 jaar later, met rondetijden richting 2.10, heb ik nog steeds last van ze, nu bij het lappen. Die gasten kijken nergens naar, dus ik durf ze inmiddels niet zomaar voorbij te steken, dus het kost je veel tijd.

Voorbeeld: Zaterdag had ik het in de regen in race 1 niet erg naar mijn zin en de volvorijders wel, dus ik heb ze 1 voor 1 netjes voorbij gelaten. Vervolgens gaat er in zowat elke bocht wel 1 dwars voor je neus en vliegt het grint je constant om je oren, maar ok, ik ken mijn plek.....

In race 3, was het droog en had ik de gang er weer lekker in met als gevolg, dat je volvo's moet lappen. Dacht je, dat ze je dan voorbij laten? Écht niet. Blauwe vlaggen of niet, je komt er alleen op het rechte stuk voorbij op snelheid en dan moet je nog uitkijken, of er in de bocht niet weer 1 komt aanglijden, stuiteren oid.

Vorig jaar in Oscherleben ging het ook zo lekker....Ik lag op kop, met een mooie voorsprong op Marcel. Tot ik achter een Volvo klem kwam te zitten, die in elke bocht het hele asfalt nodig had voor zichzelf. Binnen no time had ik Marcel weer in mijn nek hangen. Daardoor nog ternauwernood, me met hand en tand verdedigend, die wedstrijd kunnen winnen.

Dús, als er ergens een brief ondertekend moet worden, count me in.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 11:37

Ik ken jullie frustratie, die blauwe vlaggen zien ze nooit. Moet eerlijk bekennen dat ik een seizoen of wat een keertje na een paar bochten vast te hebben gezeten een Volvo in een pirouette geholpen heb (want zeg nou zelf, dat gebeurd op een of ander moment vanzelf ook ;-). Mag niet, lucht wel op :jumping:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 11:56

Ik huldig nog altijd het kredo, dat racen een non contact sport is, zeker als je dit voor de hobby doet.

Dus ik ga niét opzettelijk tegen iemand aanrijden', ook niet tegen een Volvo.

Al is het maar, omdat hun niet malen om een deuk meer of minder en ik gelijk met een dure schade zit :evil:

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 14:40

PS Voor diegenen onder ons die hun Alfaatje lastig onder de 2:17 krijgen,
Je zult altijd instappers houden ook binnen de SI. Ikzelf bijvoorbeeld, 1e race op cpz en de 2.17 komt in de buurt en ook al eens gereden en de tijden dalen gestaag :wink: mede dank zij tips & tricks van de anderen. En de instappers zijn nodig om de SI in leven te houden. Maar met een peekaa pakhuis van Niels en consorten heb je daar ook al geen Volvo's nodig. De snelheidsverschillen zijn ook in SI enorm. Het zij zo, moeten we maar mee omgaan. En dat lukt ook goed als ik het zo bekijk.

Zou me eerder zorgen maken hoe belangrijk de SI voor het DNRT is. Met de populariteit van de aanstaande Peug 206 cup zou het DNRT misschien keuzes moeten maken. Daarom de terechte opmerking dat een startveld met 10 auto's er bij zeer welkom zou zijn. Nu schijnt ook de SLK cup onder druk te staan (veel defecten en kostbaarder dan gedacht). De SI is nu te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken en dus lastig voor een organisatie als DNRT qua planning. Dus collectief maar aan de PR :D 30 Italiaanse bolides......

Het eeuwige gedoe met de meeste gemotoriseerde sporten in NL. De klasses op peil houden.

Maar heb me zaterdag bijzonder goed vermaakt en veel geleerd. Paar details aan auto aanpassen en kilometers maken.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 15:32

Ik huldig nog altijd het kredo, dat racen een non contact sport is, zeker als je dit voor de hobby doet.

Dus ik ga niét opzettelijk tegen iemand aanrijden', ook niet tegen een Volvo.

Al is het maar, omdat hun niet malen om een deuk meer of minder en ik gelijk met een dure schade zit :evil:
Heb je volkomen gelijk in, maar ik had er al een paar keer naast gezeten en flink in de ankers gezeten. Toen een keertje net iets minder hard geremd.

Overigens moet ik zeggen dat er zaterdag ook een aantal Volvo's waren die echt heel netjes aan de kant gingen.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

Re: Finale Race's SI

ma okt 17, 2016 15:50

Voor zover je het als een teken kunt beschouwen: de site http://www.volvo360cup.nl/ is momenteel niet bereikbaar..
Ik wilde eens zien of men daar ook iets te zeggen heeft over de SI rijders :wink:
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Terug naar “Racen - Algemeen”