racecees
Newbie
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 17:51

Re: Zandvoort SI 12 juni

do jun 09, 2016 19:11

Gaat echt de goede kant op zo qua veld. Top!!

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Zandvoort SI 12 juni

vr jun 10, 2016 20:10

Vandaag wezen testen bij Vrij Rijden, auto trok eerst naar rechts bij remmen. Maar nadat ik oude blokken monteerde, remde hij weer recht. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Ik zal morgen de nieuwe blokken controleren op pasvorm en de toplaag wegschuren.

Zou het kunnen zijn dat het materiaal aangetast wordt door de remvloeistof?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Zandvoort SI 12 juni

vr jun 10, 2016 20:49

Niet gaan klooien met de remblokken Pieter, met dat wegschuren worden ze gegarandeerd minder vlak en haaks en dan kom je van de regen in de drup. Zijn het letterlijk nieuwe blokken ? Die zijn vlak. Zogenaamde nieuw- gebruikte blokken kunnen specifiek zijn ingesleten op " die andere" auto en die moet je " gewoon" vlakremmen tijdens het rijden. Je gaat al kijken of de blokken goed "vrij" liggen in de klauw.

Remblokken die remolie hebben " geproefd" wegsnukken !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Zandvoort SI 12 juni

vr jun 10, 2016 21:45

OK, dan gaan ze in de kliko: de linker zijn in contact geweest met remvloeistof.

Waren net nieuwe... :cry:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
MOGA
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma jul 23, 2012 19:07
Locatie: Regno del Belgio

Re: Zandvoort SI 12 juni

zo jun 12, 2016 09:03

Pech, pech en nog eens pech!
Afgelopen week weinig uurtjes slaap genoten om de racer tijdig klaar te krijgen.
Gisteren jammer genoeg een begrafenis in de familie.
In de namiddag de racer afgewerkt en alles geladen voor vandaag.
Deze nacht om 4 uur vertrokken met als doel Zandvoort op tijd halen. Word ik tweemaal door de politie tegengehouden op nog niet 20km van mijn huis. Er blijkt een BOB campagne te zijn, wegens het EK op een bal schoppen. Tweemaal een sleutelhanger ontvangen omdat ik geen alcohol drink, maar toch weer wel wat tijd verloren.
Ik rij naar de werkplaats om de geladen aanhangwagen aan te koppelen, maar 500m verder loopt er een wiel af. Blijkt dat het lager in de soep gedraaid is.
Even nog aan plan B gedacht, om over te laden op de vrachtwagen, maar dan kon ik nooit op tijd CPZ halen.
Ben al bij al nog blij dat ik dit zo kort bij huis heb voorgehad, want het kon natuurlijk allemaal veel erger als het wiel ergens op de autosnelweg eraf vliegt.
Veel succes aan diegenen die CPZ wel gehaald hebben!
Tot in augustus, met waarschijnlijk tegen dan twee 75 TS Cuppers.
grtz. Mauring
Cuore sportivo

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Zandvoort SI 12 juni

zo jun 12, 2016 22:36

Dat is balen, Mauring!

Je hebt een topdag gemist :-(
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Zandvoort SI 12 juni

ma jun 13, 2016 09:11

Nou ja Mauring, het kan altijd slechter, vraag Roy maar...

Mijn "eerste kijk-race".... Leuk hoor, buienradar, bandenkies-perikelen (en verkeerde keuze's, haha ), geen tijdsdruk met opstellen/tanken enz. Maar goed, na een paar minuten begon het toch wel héél erg te jeuken.. "Onder de streep": meedoen is véél leuker dan meekijken.. :idea: :blue_lol:

Jammer van die kleun Roy ! Ik hoop dat de schade heel veel erger lijkt dan 'ie daadwerkelijk is !

Ik ga andermaal een stevige poging doen de brug snel "leeg" te krijgen, bak en nieuwe cardan monteren en zorgen dat de C. di P. begin augustus weer aan de start staat. Hopelijk ook nog een beetje vooraan !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Zandvoort SI 12 juni

ma jun 13, 2016 13:34

een verslagje dan maar:
eerste evenement op de Nankangs, en die zijn OK!
Aangezien mijn motor nog niet optimaal is na wisseling nokkenassen kan ik nog niet ver doortrekken in toeren (doet ie gewoon niet..)
Ben een 12 tot 15 pk aan de wielen kwijt, en na analyse van vorige en deze race dus ook een 12-15 km/u topsnelheid rechte eind.
Maar bij benadering dezelfde rondetijden.
oftewel: ik rijd op de Nankangs minstens net zo hard, zo niet harder (compensatie van verlies toerenbereik en topsnelheid kan alleen uit toegenomen bochtensnelheid komen) als op de toyo`s en gebruikte slicks. Zelfs nu al terwijl ik nog zoekende ben naar de optimale drukken voor de beide varianten band .
Dat belooft wat wanneer na verandering timing het toerenbereik weer is toegenomen en ik grotere stap in 4 en überhaupt stap in 5 kan maken...!

Race 1: gestart op de NS-2r, rest van het veld meeste op regenband. Alleen hield het voor de start al op te regenen en de baan droogde ook nog eens heel snel op...Dus enkelen gingen al gelijk de pit in voor bandenwissel. anderen kozen ervoor de regenbanden op te roken...
Had ik geen last van, dus na een prima start langzaam aan inlopend op Cees. Die uiteindelijk 2e werd! Echter na paar rondjes: brandstofpompen stopten ermee, elektrische gremlin in zekeringkast naar later bleek. Wel kunnen fixen, dus race 2 achteraan egstart van plek 23. Na code 60 van chaos bij de start doorgestoomd naar plek 9, op de AR-1 van nankang. Super, bleef goed tot het eind, werd zelfs beter voor mijn gevoel. gedroegen zich wat dat betreft bijna als slicks. Helaas zoals zovelen straf vanwege te hard bij code 60. stom stom laten verleiden de afstand tot voorgaande auto in stand te houden zoals het hoort ipv eigen snelheid te doen.

Bijna het hele veld had straf, de een meer dan de ander en de logica daarin is mij onduidelijk...blijkbaar naar rato van overschrijding. teruggezet naar plek 12. Op het eind helaas ook Joke langs moeten laten gaan. Stuurfoutje maar anders was ze later wel gekomen.

To do:
baklekkage oplossen
zekeringkast vervangen
timing en afstelling motor optimaliseren.

Moet goed komen.
happy met de Nankangs in ieder geval! Betwijfel of ik dit had kunnen neerzetten op de andere merken.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

Re: Zandvoort SI 12 juni

ma jun 13, 2016 17:07

Was niet zo'n fijn weekend.
Eerste race naar binnen gekomen omdat ik m'n regenbanden niet wilde oproken........

Tweede race werd ik na de tarzan op mijn linker achterwiel geraakt. Hierdoor spinde ik middenin een vol veld.
Toch behoorlijk wat schade aan de 33 helaas, volgende keer beter.........

https://youtu.be/rD8X7eB-s6Q
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Zandvoort SI 12 juni

ma jun 13, 2016 17:25

oe was echt behoorlijke tik... wel mega start! weer wat beter beeld van wat er nu eigenlijk allemaal gebeurde, waren meer auto's bij betrokken dan ik dacht. blijft toch link, 24 tot de nok met adrenaline gevulde mensen die allemaal op dezelfde plek willen zijn....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Zandvoort SI 12 juni

ma jun 13, 2016 17:37

Tjissus Louis, je hebt nog ehh "mazzel" gehad, die 145 van Stefan van den Oetelaar mist je/mis je rakelings.. Dát zou een klap zijn geweest...

Succes met het schadeherstel, hoop dat het meevalt !

Maar wat een start...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

Re: Zandvoort SI 12 juni

ma jun 13, 2016 18:41

race verslagje 12 juni

vrije training had ik Vrijdag al gedaan tijdens vrij rijden! omdat die kanarie uit elkaar is geweest en tocht even goed wilde kijken of alles nou Oke is, toen lekker gereden.
ook me pa heeft wat rondes er mee mogen spelen!! begint bij hem toch wel te jeuken dat zijn ultraleggera nog niet klaar is :blue_lol:

oke Zondag tijdens de vrije training rustig aan gedaan, lekker gereden.

kwalificatie zag ik Elmer en Pieter achter mij staan ( ik zelf vind het altijd fijn om ergens achter na te jagen in kwalificatie) dus heel rustig begonnen en zowel pieter als elmer gingen er voorbij, een gat laten vallen en hopppaaa Gas erop, 2 rondes snel gereden en reed weer op hun bumper. best wel oke tijd neergezet 2;10,6 daarna rustig gereden naar de pits.

Race 1
oke gestart maar merkte dat ik veel vermogen miste, bovenin trok de auto niet echt meer door....
alles wat erin zat eruit geprobeerd te persen maar werkte niet echt zo.
best wel wat gevechtjes in de bochten maar dat hield al snel op als we de rechte stukken bereikte.

na afloop van de race niet zo snel wat kunnen vinden, totdat ik eff snel naar de stekertjes van de nokas vervroeging/versteller zat te kijken een daarvan lag eraf.
nieuwe stekertjes erop gemaakt en just to be sure Tyraps :thumbs:

Race 2 goed van start, zat net genoeg ruimte tussen pieter en harold dus bij aanremmen tarzan auto ernaast gezet en Harold voorbij. toen zat ik helaas eerste rangs voor een $%#$!@#@%$ met die duitse fiat en roy,
bij garlach was alweer groen dus daar buitenom bij pieter om aan de binnenkant bij hugenholts ervoor bij te gaan.
2 155 voorbij laten gaan. daarna reed ik gelijk al op de bumper van Elmer, en ernaast. bocht zonder naam achterlangs gekruist en rechte stuk naar audi s toe liepen we precies even hard, dus wie remt het laatste :mrgreen:
nou we remde allebij gelijk dus naast elkaar audi-s door uitgaand weer gelijk even hard, dus ook maar kumho naast elkaar en bos uit, spiegel aan spiegel. :jumping: daarna gas los code 60 !!

einde code 60 zag ik dat meerendeel al was opgeruimt dus alert ! hugenholts wat hoger ingestuurd zodaat ik eerder de vlaggen post kon zien en jaaaaaa dat lukte zeker, vol voorbij Elmer wel netjes gezwaait zelfs :twisted:
ook JW had ik snel te pakken in de renault bocht.
hoorde steeds erger rare geluiden van mijn v-bak/diff komen dus de race daarna iets boller aan uit gereden, wel net genoeg om pieter achter me te houden :thumbs:

onboard Race 2, (camera volgende keer iets anders instelln :oops:)
https://youtu.be/TESx8D5QcD0

op naar de volgende race !!!!
:driving:

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

Re: Zandvoort SI 12 juni

di jun 14, 2016 09:34

Tjissus Louis, je hebt nog ehh "mazzel" gehad, die 145 van Stefan van den Oetelaar mist je/mis je rakelings.. Dát zou een klap zijn geweest...

Succes met het schadeherstel, hoop dat het meevalt !

Maar wat een start...

Inderdaad nog mazzel gehad. Heb de beelden gezien. Door de spin verderop onstond er chaos en was er te weinig plek en dan raak je elkaar. Dit soort dingen nou eenmaal......
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Zandvoort SI 12 juni

di jun 14, 2016 13:33

kwalificatie zag ik Elmer en Pieter achter mij staan ( ik zelf vind het altijd fijn om ergens achter na te jagen in kwalificatie) dus heel rustig begonnen en zowel pieter als elmer gingen er voorbij, een gat laten vallen en hopppaaa Gas erop, 2 rondes snel gereden en reed weer op hun bumper. best wel oke tijd neergezet 2;10,6 daarna rustig gereden naar de pits.
Bedankt voor de tip, volgende keer blijf ik achter je hangen! :thumbs:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Zandvoort SI 12 juni

di jun 14, 2016 22:18

Nou dame en heer, hier ook mijn relaas. Leuk voor de bladvulling. Na inmiddels twee keer dubbel 0 op het scorebord vanwege serieuze motorschade met de 75 EVO nu maar met Vervangend Vervoer gereden. Over deze motorschade gesproken, ik ken inmiddels wel een adres waar je GEEN motor moet laten bouwen. Zo wordt racen wel heel kostbaar. Hopelijk volgende keer wel weer van de partij met de 75, die nu ergens anders wordt gebouwd.
Terug naar het onderwerp. Ik heb in 2013 van een zeer lange Alfist een brede Bert gekocht die reeds deels was opgebouwd voor historisch racen. Na enige beslommeringen en ombouw operaties inmiddels geschikt voor FIA historisch (wat te denken van Tour Auto) maar ja eigenlijk geen ervaring met deze auto. Dus 2 weken geleden getest op de Bertelsbeck dag op Spa. Heel leuk en veel gelijkgestemde zielen. Gelijk ook maar even de aandachtspunten van de auto naar voren gebracht:
1. Toerenteller geeft 7000 rpm aan terwijl je denkt dat je 5000 rpm rijdt, toerenbegrenzer grijpt in.
2. De 13 inch wielen zorgen ervoor dat je bijna alles in de 5e versnelling kan rijden.
3. En ja een 105 is wat anders dan een 75 laat staan dat FWD spul.
En dan de SI race. Trainen op 13 inch, vreselijk leuk maar weinig vaart. Ferodo 3000 blokken zijn veel te zacht. Temperatuur van de achteras veel te hoog, lekkende keerkring, driften als je het niet verwacht, door eigen olie ?
1e race willen starten op 15 inch met slicks, niet durven vanwege de regen. Dus toch maar weer 13 inch met R888. Uiteindelijk iets opgeschoven. 2e race goed weg, bijna 2 plaatsen gewonnen... En dan roeren in soep die versnellingsbak heet. Dus achteraan aansluiten en na de Tarzan een Alfa soep zien waar je zelf in had kunnen zitten. Zo zie je maar een geluk bij een ongeluk. Tot de volgende keer maar weer. Jouke.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Terug naar “Racen - Algemeen”