Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Zandvoort SI 12 juni

wo jun 15, 2016 10:50

We doen weer mee!

Na de ellende met de remmen met de paasraces was de gifbeker nog niet leeg: vlak voordat ik naar Spa-Francorchamps (bucket list!) vertrok voor de MyAlfa track day, bleken ook de voorste klauwen te lekken. De achterste waren een paar weken daarvoor vervangen en ik had er nog mee getest op Zandvoort. Gelukkig heb ik met hulp van de Slopjes de voorste klauwen op tijd weten te vervangen en kon ik toch rijden!

Ik wist mij redelijk te kwalificeren, wat een goed vooruitzicht leek voor de eerste race. Echter: vlak voor de race kwam er een flinke bui over en de paddock was aardig nat. Met mijn koprol in de regen op Assen in het achterhoofd sloeg de twijfel toe: regenbanden of toch op de normale intermediates? Die laatste zijn verre van vers en ik wist niet hoe die zich op een half natte baan zouden houden. Maar een laatste blik op de Weeronline app liet nog een blauwe vlek zien die zich richting Zandvoort bewoog. Zelfverzekerd op wat komen ging, heb ik - met wat hulp van Sander - de regenbanden eronder geschroefd. Gekscherend had ik de buit met Marc, die op ook regenbanden vertrok, al verdeeld: jij eerste, ik tweede.

Maar wachtend op de startopstelling bleven de spetters uit en toen we de baan opreden, was deze al grotendeels opgedroogd... Shit! Wat nu? Wisselen was geen optie meer, dus gewoon starten. De start ging goed en ik kon redelijk mee komen. Het was een beetje aftasten qua grip, maar van sleutelmaatje Marcel wist ik dat je op deze regenbanden nog redelijk door kunt rijden op een droge baan. Ik verloor in het begin wat posities, maar uiteindelijk heb ik maar één plek verloren in de TS Cup en overall zelfs eentje gewonnen!

Bij de start van de tweede race kwam ik goed mee met de rest, maar direct na de -eerste - Tarzanbocht was er gelijk een de klapper van Roy van Exter: hij werd door een Fiat er afgetikt. Ik ging er gelijk vanuit dat er een neutralisatie zou zijn, maar er werd met de groene vlag gevlagd: die misrekening kostte mij een positie aan Jasper. Aan het einde van die ronde werd bij het opkomen met de paarse vlag gevlagd: het teken dat je 60 moet gaan rijden. Ik ging echter eerder van mijn gas dan Harold van Wessel, die kwam mij voorbij zetten en zodoende verloor ik nog een positie. Eigenlijk moet je in zo'n geval je positie terug geven, maar dat deed hij niet.

Ik was natuurlijk wel erop gebrand om zo snel mogelijk die plek weer te heroveren, en dat uitte zich in een ietwat te optimistische inhaalaktie bij de Tarzanbocht: met blokkerende wielen gleed ik hem voorbij en dook ik bijna in de zijkant van Jan-Willem Terhordst. Die zag mij gelukkig aankomen en week uit: in één klap twee posities gewonnen! ;-)

Later heb ik nog Elmer gepakt in het Scheivlak en liep ik op Jasper in. Echter: iedere keer als ik mij weer oplijnde voor een inhaalaktie in het Scheivlak, hing daar nog een gele vlag voor een Volvo die zich in het grind had ingegraven. Maar tweede in onze klasse en tiende algemeen is nog steeds een mooi resultaat.

Uiteindelijk ben ik in het dagklassement zevende algemeen geworden (van 23 auto's)! Een mooi resultaat, en nog belangrijker: ik heb weer vertrouwen in de auto en weet dat de snelheid er bij mij en het autootje weer in zit!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Zandvoort SI 12 juni

wo jun 15, 2016 10:56

Nooit aan jezelf twijfelen Pieter. Waarom zou je ? Ga je niet sneller door.... Geen twijfel = meer plezier & meer punten !! :lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Zandvoort SI 12 juni

wo jun 15, 2016 14:42

Leuk om te lezen Pieter en nog beter: resultaten om mee thuis te komen :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Racen - Algemeen”