Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

SI rijders bij SS /ARC

wo apr 20, 2016 08:32

Je moet je goed voorbereiden, dus bij deze:
Ik heb al paar jaar (helaas ) niet meegedaan aan de ARC races bij SS. Dit jaar moet het er maar weer van komen.
Ik heb al gezien dat het algemeen ARC reglement 2014 nog vigeert (KNAF site, helaas niet duidelijk op ARC site zelf)..

Was in voorgaande jaren nog steeds de regel van toepassing dat mbt verloopdata stoelen en zo SI technisch reglement van toepassing is, dus ARC alleen voor klassenindeling? waarmee ik dus gewoon weer in modified 200 val vanwege de injectie.
Hoe waren de ervaring van diegenen die wel gereden hebben vorig jaar?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

Re: SI rijders bij SS /ARC

wo apr 20, 2016 22:02

Niels kan het je precies vertellen en uitleggen.
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI rijders bij SS /ARC

do apr 21, 2016 19:40

Walter, de gordels moeten de juiste datum hebben uiteraard, maar dat is bij DNRT ook zo toch?

Stoel mag verlopen zijn, niet 10 jaar ofzo, maar wel wat mits in goede staat.

Verder zal jij idd door de injectie en miss andere aanpassingen dan idd klasse 3 komen (Voorheen mod2000). ARC rijdt vanaf dit jaar volledig onder het regelement van de SAC. Miss kan je op hun site verdere duidelijkheid vinden.

SSAR bevalt me altijd goed, veel rijders/auto's dus altijd strijd. Afgelopen jaar niet gereden, dit jaar ook weer van de partij.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI rijders bij SS /ARC

do apr 21, 2016 21:11

Thanks Niels, alleen mijn stoel is verlopen, net sinds dit jaar. rest is ok qua datum. Dat moet dus goed gaan. Nu nog kijken waar ik aansluit voor pitstop :mrgreen: Denk dat ik Martin en zijn crew lief aankijk.

Ik moet inderdaad modified 2000, had ik laatste keer paar jaar geleden ook op ingeschreven trouwens.

Ik kan nergens vinden dat reglement van ARC veranderd is, staat ook nog niet op de site ook. Op KNAF site staat gewoon nog 2014, wat toch als norm voor geldigheid van een reglement beschouwd mag worden denk ik. dus ik vraag mij dan even af (zelf aan basis Trofeo/ARC reglement gestaan hebbende en dus de oorspronkelijke visie en missie daarachter goed wetende) wat het voordeel ervan is, en of het omdat het niet gepubliceerd is wel mag. reglement moet toch een 1 liefst 2 maanden voor eerste race bekend zijn niet alleen bij rijders maar ook bij potentiële rijders.... Is ook geen eenvoudiger of eerlijker reglement, lastiger controleerbaar ook nog eens (meer variabelen, want je moet het hele Duitse technische deel van het autosporthandboek erbij hebben, is fors afwijkend van de basis FIA regels wat ik gezien heb).
Snap die keuze absoluut niet, ARC gaat dus SAC worden, moeten we straks ook bij de Duitsers inschrijven? (niets tegen Duitsers, zeker niet als ze ook alfist zijn, maar dit gaat regelrecht in tegen de visie waarmee de klasse ooit is opgericht, vind ik als medeoprichter erg jammer...). Begin van het einde vrees ik ook eigenlijk...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI rijders bij SS /ARC

do apr 21, 2016 21:44

@Niels, zijn trouwens geen vragen aan jou, maar zomaar wat gedachten die door mijn hoofd gaan. ARC is toch nog steeds een beetje mijn kindje (gedeeld ouderschap! de eer gaat ook naar anderen!)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

Re: SI rijders bij SS /ARC

vr apr 22, 2016 16:22

Walter,
Brandblusser mag geen verlopen FIA keur hebben, motorstop buitenop moet het doen. Maar dat heb jij op orde.
Kijken ze naar geldig ATL certificaat?
SCARB 00694

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI rijders bij SS /ARC

vr apr 22, 2016 17:29

Dat het nog niet op de site e.d staat klopt, en wij vinden dan ook dat het reglement dat bij de knaf staat zou gelden... Kan ik geen antwoord op geven. Wij hebben namelijk al een protest lopen dat hiermee te maken heeft van afgelopen races op Hockenheim. Zal nog wel vervolgd worden dus. Dus ARC heeft iig aangegeven vanaf dit jaar op het SAC reglement over te gaan, en zei zeggen dit ingediend te hebben bij de KNAF. Alleen gaf Harm (Van de Knaf) aan in Hockenheim zelf, dat aan het begin van het jaar het reglement dat bekend is bij de knaf geld voor dat autosport jaar... (Vandaar ook ons protest). Dus ook daar geen exact antwoord op.

ARC werkte sowieso al jaren aan steeds wat meer daar het SAC reglement te willen gaan, en dat is dus nu gebeurd. Bij de SAC zijn ook vele malen meer rijders/c.q inschrijvers. Van de 41 of 42 inschrijvers/rijders op Hockenheim waren dr slechts 9 van de ARC meen ik...

Brandblusser mag niet verlopen zijn nee! ATL kijken ze niet altijd naar, maar moet wel gekeurd zijn (voor als ze dat dus wel doen...)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI rijders bij SS /ARC

za apr 23, 2016 11:55

Hi Niels, thanks, duidelijk.

Jammer dat er onduidelijkheid is over reglement, nog meer jammer dat ARC dus eigenlijk ophoudt te bestaan en onderafdeling SAC gaat worden, wat dat is het directe gevolg hiervan. Doet mij best beetje pijn, mede omdat het niet nodig is...
Op hockenheim deden ook Fransen en belgen en zo mee, dus niet alleen dik 30 duitsers naast NL.
En dan nog: het is niet zo dat zij daarmee het recht verwerven het reglement te maken. In het verleden was het zelfs zo dat zij gewoon hun eigen klassement hadden en eigen prijsuitreiking deden. We hebben zelfs een periode gehad dat er 2 Duitse raceclubs waren die ook nog ruzie hadden.

Onder de streep schrijven zij in bij de ARC, en hebben zich dan aan het reglement te conformeren.
En er zijn ook zoveel andere klassen waar zij terecht kunnen...SI wellicht.. :mrgreen: lijkt mij persoonlijk onnodig alleen daarvoor een wijziging te doen.

vind het geen goede ontwikkeling, zeker waar het duitse reglement veel complexer is en ik dan meer situaties verwacht die uit kunnen lokken richting technische protesten. Wat ik een slechte zaak vindt...Als je een protest nodig hebt om te winnen....nou ja, laat ik het zo zeggen: als je wilt winnen moet je een sneller (reglementaire) auto bouwen en/of gewoon meer gas geven ...als je het moet hebben van wellicht onduidelijkheden of vaagheden in een reglement ben je vind ik persoonlijk verkeerd bezig in een klasse als de ARC. Vind het terecht dat jullie protesteren tegen de onduidelijkheid over welk reglement van toepassing is. Dat kan er mi maar 1 zijn, namelijk degene die bij begin seizoen op de KNAF site stond, dus ARC 2014. Succes daarmee. Hoop dat het nieuwe bestuur het licht ziet daarin..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI rijders bij SS /ARC

za apr 23, 2016 19:53

Trouwens Niels, al tijd gehad te kijken wat je aan 155 8v motordelen hebt?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI rijders bij SS /ARC

za apr 23, 2016 21:53

Oww sorry Walter, ik heb helemaal niet meer gekeken in het ''gezocht'' gedeelte... Whahah! Ik zal eens kijken, moet sowieso nog een kop, carter en nog wat spul hebbben dacht ik. Ik heb dr nix meer aan, dus als ik jou dr blij mee kan maken! :thumbs:

Ben het weekend niet thuis, zal van de week even kijken voor je!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: SI rijders bij SS /ARC

zo apr 24, 2016 19:17

Volgens mij is dit niet helemaal het verhaal walter. Ik heb het volgende begrepen.

We willen graag buiten nederland racen. Arc mag maar 1 race buiten nederland organiseren(frankrijk) en heeft derhalve de samenwerking gezocht met de sac, die datzelfde doet(belgie). Om 1 klassement te kunnen maken wordt geprobeerd de beide reglementen te harmoniseren. Dat vraagt aan beide kanten aanpassingen. Als er in dld en belgie geracet wordt is dat onder sac/dmsb reglement in nederland en Frankrijk onder arc/knaf reglement.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI rijders bij SS /ARC

zo apr 24, 2016 21:43

Alleen is dat dus nergens duidelijk te vinden.als het klopt ...nogal verwarrend ook, er hoort maar 1 reglement te gelden, los van in welk land de race plaatsvindt.
Denk dat die discussie ook verder op een ander platform hoort.
Terug naar SS en waar de auto aan moet voldoen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI rijders bij SS /ARC

za mei 21, 2016 17:06

Zit ik net op de ARC site te kijken, staat dat je kan inschrijven voor Hockenheim volgende race, met link. Wordt je doorgelinkd naar een formulier van 2015 met verkeerde racedata en circuits? :shock:

Was mn benieuwd of er al wat meer info over inschrijven SS was, even geduld hebben dus...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI rijders bij SS /ARC

za mei 21, 2016 22:22

Walter, denk als je meer info wilt je ze het beste even kan mailen!

Inschrijving voor SSAR is al op, het is er altijd er druk dat er soms meer inschrijvingen zijn als dat er auto's op de baan mogen. Ze kijken dat wie het eerste is ingeschreven EN betaald om de volgorde te bepalen en ook wie waar staat op een reserve lijst, indien nodig.

Vandaar dat ik al een tijdje ben ingeschreven voor SSAR, buiten dat ik nog niet weet welke race's ik verder nog ga doen dit jaar met de Challenge. Iig nog wel Bilsterberg ook nog! 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

Re: SI rijders bij SS /ARC

vr mei 27, 2016 14:16

ARC site wordt volgens mij nagenoeg niet bijgehouden! Laatst in de NK-GTTC tijdens HZT waren er maar liefst 6 Alfa's (Lees Bertone's), 4 uitgebouwde en 2 smalle, leuk hoor, en we deden het niet slecht ! (maar da's dan weer een ander onderwerp :? )
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Terug naar “Racen - Algemeen”