Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 16:30

Bij mij was de eerste racedag wat anders als verwacht.

Er zat de hele dag totaal geen balans in de auto, en ik moest alle zeilen bijzetten met rijden. Met pijn en moeite niet verder dan 2.02 kunnen komen :? :roll: Zelfs in het scheivlak door het grind gegaan doordat de auto daar 2 keer uitstapte (Die komt wel op beeld bij scheivlak.nl en Louis had em dr ook op staan zei die :P). Door dat uitstapje brak een ronde voor het einde van race 1 af waardoor een bougiekabel eraf schoot en dus op 3 cilinders begon te lopen, en dus helaas een rondje voor het einde naar binnen gegaan. In race 2 in bos uit nog een aardig momentje gehad, wat de hartslag wel opvoerde. Nu blijkt ook dat de achter dempers niet meer naar behoren werken, die moeten naar Intrax voor rebuild. Ook reedt ik met een voor mij nieuw compound banden, waarmee we nog met de spanning moeten werken. Die code 60 was idd waardeloos... ik zag eigenlijk gemiddeld maar een snelheid van 30km/u op m'n display. Puntje voor de wedstrijdleiding! Te hard mag niet, (veel) te zacht moet ook niet mogen. Even wat huiswerk voor de volgende race, maar de motor en bak voelen, klinken en doen het super!

Verder moet ik zeggen dat buiten hoe het met de auto ging, het wel een super dag was verder! Super opkomst en sfeer!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 17:01

Juist Niels ! Zó ziet een goed evenement er uit. Wát een startveld.. Leuk dat er ook nieuwe gezichten bij zitten/bij komen !

Het enige wat bij mij tijdens dit evenement echt goed liep was de camper.. :cry: Gasstang-mod bleek toch wat te haastig in elkaar gezet en vraagt verbetering, maar dat was niet het grootste probleem. Wéér een bellhouse aan bonken in race 2.. Drie jaar nagenoeg probleemloos donut-loos gereden met zo'n Engelse alu flens, maar het laatste seizoen is het huilen. Tijdens de laatste ronden van race één zware vibratie, soort van genegeerd (wat kun je eraan doen zonder reservedelen en met een paar seconden "knutseltijd"), en zodra het gas erop kon na code 60 was het over ende uit. Maar ook de motor voelde zwaar vermoeid, er zat in race 2 boven 5500 toeren weinig dadendrang meer in, en tijdens de eerste race wou 'ie ook al niet lekker doorlopen, al dan niet door gasstang-afstel perikelen. Dat wordt veel, héél veel werk.... :roll:

Anyway: lekker 105-duelleke uitgevochten met Cees. "raceCees" doet zijn nickname volop eer aan, wat gaat 'ie hard met die Juul.. en dat ook nog eens op profielrubber.. :thumbs:

Ik ken de rijder in die Lancia niet, weet ook niet of 'ie meeleest, maar voor het geval dat zo is: let ff op je meters/dash en je spiegel(s). Ik zat rondenlang achter je in race 1, je motor rookte toen als een schoorsteen. En als 'ie dan vervolgens in race 2 vól overtuiging ploft, rij dan please please please niet het halve circuit over, op de ideale lijn, al olie lozend... Was toch een behoorlijke race-bederver. Hoeft niet/onnodig...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 17:20

Present. Auto-ke staat al 4 weken geduldig te wachten op het raceseizoen.

Had je geen wekker gezet André ???
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 17:26

Ik kan er helaas kort over zijn. Niet gereden.

Vrijdagavond heen gegaan, auto vlot door de keuring en naar mijn hotelleke.
In de nacht van vrijdag op zaterdag werd ik beroerd, 's ochtends mijn ontbijt er uit gegooid.
Toen besloten niet te gaan racen en me afgemeld bij Ria.
Juiste beslissing, want terug onderweg naar huis nog 2 keer mijn maag omgekeerd.

De naweeën van een verder leuke vakantie naar Spanje, mijn oren en evenwichtsorgaan kunnen niet zo goed tegen het drukverschil in het vliegtuig....

Volgende race voor mij met de SI zal zijn in september, omdat ik voor mezelf een leuk kalendertje heb samengesteld uit SI, Alfa Romeo Challenge en NK GTTC.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 17:38

Volgens mij was dat een treintje Volvo's, waar de leiders van de SI achter hingen. Leek idd wel code 20.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Paasraces SI

zo mar 27, 2016 18:10

Wat zal ik zeggen? Klote...

's Ochtends al over de zeik omdat een of andere oelewapper bij onze garage zijn aanhanger zo had neergezet dat ik er niet uit kon. Die trailer met de hand aan de kant gesleurd, eigen trailer met de hand er langs getrokken (5 cm speling aan beide kanten).

Vervolgens startte bij de technische keuring de auto niet meer, aangeduwd en toen wilde hij wel weer lopen. In de pitbox lopen speuren: bleek het laadstroomlampje stuk te zijn :(

In de vrije training ontzettende last van warme remmen, richting Audi S op een gegeven moment rempedaal tegen de bodem en niks remmen (voor je gevoel dan). Uiteindelijk toch kunnen vertragen en bocht gehaald. Toen naar binnen gegaan. Van Paul Weytens hoorde ik dat de rook van de voorwielen afkwam :o Je kon de velgen ook niet aanraken, die waren loeiheet.

In de kwali snel een goede tijd geprobeerd neer te zetten, maar ook toen werd het pedaal sponzig. Ik overleefde ook nog een naar mss van Djan Alblas, die dook wat al te enthousiast bocht 8 in ;) Uiteindelijk ben ik als 18e gekwalificeerd. In de pauze hebben we de remmen ontlucht (bedankt Sander :thumbs: ).

Ik had geen al te beste start: het rode licht ging eerder uit dan ik verwachtte. Maar in het gedrang in de eerste bochten kon ik toch een plek of wat goed maken. Daarna heb ik een leuk gevecht gehad met Marcel de Roos, fair and square vanaf bocht negen, door de Audi S naast elkaar door de Kumho en Arie Luyendijk bocht naast elkaar het rechte stuk op. Uiteindelijk kwam ik voor (of Marcel van de verstandigste van ons twee). Daarna heb ik nog een rondje kunnen rijden, maar toen kreeg ik weer last van fading. Ik heb de auto stilgezet, doorrijden was niet verantwoord.

Al met al een domper op de dag, vooral omdat ik niet weet waar ik het moet zoeken: er is aan de remmen en koeling niks veranderd ten op zichte van vorig jaar. Binnenkort maar eens puzzelen: zijn het vastzittende remmen, is het de koeling, lagers?

Maar wat gaaf om zoveel auto's op de baan te zien! En andere Italianen (hoewel liever niet incontinent). Dit belooft een leuk seizoen te worden! :)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
MOGA
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma jul 23, 2012 19:07
Locatie: Regno del Belgio

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 19:12

Heerlijk gereden gisteren, maar 1 ding is me echt opgevallen en ik denk (weet wel zeker) dat dat meer mensen dat hadden:
Wat was er aan de hand tijdens de code 60? Mij is altijd verteld dat je dan max 60 en vooral niet te hard moet rijden maar dit sloeg nergens op. Kijk, je zal altijd een beetje een harmonica effect hebben maar ik heb net de log van mijn laptimer eens nagekeken en ik kom snelheden van beneden de 20 tegen! Een rondje Zandvoort met 60 op de klok duurt 4:18, geen 6:11! Ik weet niet wie er voorop in deze file reed, dus de gene die de handschoen past trekke hem aan, check in wat voor versnelling bij hoeveel toeren je auto 60 gaat!


Een voordeel trouwens van de slaapverwekkende file, bij de groene vlag zat iedereen zo te pitten dat ik meteen 5 man/vrouw te pakken had! :jumping:

En dan krijg ik 20 strafseconden i.v.m. snelheid onder code 60! :(
Snap het niet goed, gewoon mijn voorligger gevolgd en ik had toch echt niet het idee dat dat te snel was.
Heb ik misschien te laat gereageerd op de vlag, of iets anders fout gedaan? :oops:
In ieder geval, volgende keer de GPS erin en toeren nazien op 60 km/h.
Overigens wel een fantastische racedag beleefd!
Cuore sportivo

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 19:42

superdagje, gevoel komt weer terug, nu de tijden nog..
de kleine aanpassingen deze winter hebben wel gewerkt, maar ruimte voor meer.
In race 1 slechte start, kwam langzaam op gang, mede door technische pech van anderen toch plekje opgeschoven.
Koppeling deed wel vreemd maar heeft verder geen roet in het eten gegooid. Oliedruklampje idem maar mechanische meter ernaast gaf gewoon volle portie druk op dus niets aan de hand, wat meer op de meter kijken (je weet nooit) en lampje negeren.

Race 2 betere start,en gelijk goed op gang. Thema voor mij was Joke achter mij te houden (gelukt, zij was erg goed bezig!) en de 147 diesel verschalken (niet gelukt, was ook erg goed bezig, rondetijden wel eigenlijk gelijk).

Vervolgens zat ik jawel eerste rang bij de pech van de Monte Carlo (leuk trouwens dat als deelnemer!) , ging bijna scheivlak uit. Ziet er van buitenaf waarschijnlijk niet spectaculair uit, maar was aardig spannend moment binnenin...
Vervolgens kon ik door de blauwe rook niet eens zien wat hij deed. Ik had verwacht gelijk rechts in de kant zetten maar dat deed ie dus niet....Vervolgens minder blauwe rook en gewoon vol in de fik....nadeel voor hem meer schade , voordeel voor mij meer zicht...en toen dus code 20... (ik weet niet wie het al wel gedaan heeft, voor zover geen betrouwbare meter in de auto, maar reken even uit wat ie loopt in 3 en 4, wat je waarschijnlijk alleen gebruikt met die snelheid. Ik heb het nog niet gedaan maar gaat wel gebeuren, of ik doe het op de rollenbank bij komende rolsessie ). Daarna gelukkig wakker bij groen, net op tijd gat waar Joke doorheen wilde gedicht en vol aan de bak, de juultjes van Emile en Cees waren binnen handbereik... helaas door pech Emile eruit, en Cees ging niet meer lukken, weer plek 7. Oftewel in totaaltelling DNRT goed voor 7e algemeen en 2e in 105. (wat onze eigen telling gaat doen gaan we zien).

En een oproepje: bijna schandalig weinig mensen bij de prijsuitreiking...
enerzijds wellicht met Huub en Ria in conclaaf dat het niet te laat wordt, aan de andere kant jammer dat een aantal prijswinnaars er gewoon niet meer was...En Huub geeft geen prijzen meer aan anderen mee, dan krijgt de eerstvolgende die er wel is hem...
Dus zullen we proberen in grotere getale aanwezig te zijn, ook al zijn we moe en al dan niet voldaan? Zij zijn wel degenen die het ons al jaren mogelijk maken op deze manier ons ei kwijt te kunnen...nu zelfs ook een paasei...een leuke opkomst bij de prijsuitreiking is ook een blijk van waardering daarvoor (ik geef toe, was er zelf ook regelmatig niet...).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 20:07

Ik kan er helaas kort over zijn. Niet gereden.

Vrijdagavond heen gegaan, auto vlot door de keuring en naar mijn hotelleke.
In de nacht van vrijdag op zaterdag werd ik beroerd, 's ochtends mijn ontbijt er uit gegooid.
Toen besloten niet te gaan racen en me afgemeld bij Ria.
Juiste beslissing, want terug onderweg naar huis nog 2 keer mijn maag omgekeerd.

De naweeën van een verder leuke vakantie naar Spanje, mijn oren en evenwichtsorgaan kunnen niet zo goed tegen het drukverschil in het vliegtuig....

Volgende race voor mij met de SI zal zijn in september, omdat ik voor mezelf een leuk kalendertje heb samengesteld uit SI, Alfa Romeo Challenge en NK GTTC.
Heb jij een HTP bij de auto dan Andre? Of zijn de regels voor 2016 afgezwakt tov 2015? (ik bedoel dus voor GTTC). Nu gaat het met de mijne niet lukken, echt te ver vandaan van de homologatie....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 20:13

Nee rijd mee als gast. Ga kijken of ik een beetje in de buurt zit van de grp2 homologatie, heb ik opgevraagd, ws niet, maar leuk om een keer mee te doen.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Paasraces SI!

zo mar 27, 2016 20:24

denk best wel dat je aardig in de buurt zit hoor.
Een keer als gast is leuk, goed idee! van buiten lijkt mijn ding wel wat, wat niet mag/kan zit onderhuids. Hans de Graaf mocht ook meedoen een keer geloof ik.
En die auto is net zo erg zo niet erger dan de mijne.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

ma mar 28, 2016 12:48

Het was een mooi weekend.
Op zaterdag gereden met SI en op zondag heb ik met de sportklasse meegedaan, dit was ook een erg vol veld met veel close racing.

De filmpjes:

Race 1 SI: Slechte start van mij en de hobbelende 155 van Niels later in beeld

https://youtu.be/QqDBG6hXi_M


Race 2 SI: Goede start van mn pa en een te lange code "40"

https://youtu.be/zptKxpLinT4


Race 1 sportklasse: Van 25 naar 13, erg close in het begin en tot het einde moeten verdedigen tegen de oranje grijze BMW M3.

https://youtu.be/oAE6HDjJJac


Race 2 sportklasse: Goede start maar te weinig PKaas, helaas uitgeleden in bosuit (denk over mn eigen benzine).

https://youtu.be/xBW8VkJJet0
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

ma mar 28, 2016 14:37

Al wéér mooie beelden Louis ! Balen van die uitglijder, maar beter dáár dan een seconde later...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: Paasraces SI!

ma mar 28, 2016 14:54

Mooie beelden weer Louis :thumbs:

Hier mijn race 2 van zaterdag:

https://youtu.be/N9KaNlsLtbA" onclick="window.open(this.href);return false;
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

ma mar 28, 2016 16:28

Nice die beelden Louis! De achterkant deed al alles behalve grip geven, maar op deze beelden is zeker goed te zien wat je al zei :shock: :shock:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Terug naar “Racen - Algemeen”