Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

Re: Paasraces SI!

ma mar 28, 2016 22:34

wat een bomvol startveld hadden we, wel 34 italiaanse renpaarden. :mrgreen:
top seizoen opener !!!!!!

auto was top, motor loopt eindelijk weer oké.

‪vrije training lekker gereden, nieuwe remmerij ingeremt 2;12 ofzo gereden

kwalificatie, auto reed top maar voelde steeds meer trillingen van mijn achterwielen afkomen... wilde toch een goede en snelle tijd neerzetten dus heb 2 rondes alles of niets gereden. zag de duim van Paps aan de pitmuur omhoog gaan en vond het prima zo. 2:10,868 nieuw pr voor mij 8)

na kwalificatie bleek toch mijn aandrijfas homokaneten kapot te zijn, en achterremmen die behoorlijk aanliepen...
dit gefixst met hulp van Barend :thumbs: , want me pa was voor hem een achteras halen die helaas mocht dit niet baten.

Race 1, super start (vanaf p 12) vloog gelijk dat witte GTA hok van joke voorbij, en in gerlagh Walter buitenom, en toen had ik met mijn 75 TS eff 2 GTA / m achter mijn bumper hangen. toen begon het kat en muis spelletje, op rechten stukken kwam de GTA power erin en zaten ze weer vlak op mijn bumper en aan mij om dit in de bochten weer een voorsprong te maken :mrgreen: wat best goed lukte, mijn rondentijden waren ook super strak 2;11 en constand viel mij op allemaal binnen 0,5 sec.
uiteindelijk kwamen ze dichterbij en op de rechten stukken was dit niet echt meer een partij.....
daarna zag ik dat ik een grote voorsprong had op de auto achter mij dus race met iets rustiger empo uitgereden. P10

Race 2, ook wederom rap van start, en dacht dit keer aan de binnenzijde van hugenholts bij joke in te halen. helaas had ze mij daar niet helamaal verwacht en hadden we een heel kleine tougee :roll: . daarna gas er weer vol op en lekker gereden tot er een een of andere Lancia olie op het scheivlak gooide en er nog GEEN olie vlag werd gezwaaid :evil:
schrik je wel eff als je vol aankomt en ineens een oliespoor ziet lopen. glijpartij, fullock, grasmaaien maar auto in het rechte spoor weten te houden.
en dan die code 20 (wat 60 hoort te zijn) vond het zo langzaam gaan dat bij de herstart half lach te slapen..
zie zo arie en JW voorbij vliegen en was gelijk weer wakker, arie pakte ik in de Tarzan gelijk terug en JW remde ik een paar rondes later uit buitenom in de tarzan.

ik vond het een super racedag!!! op naar de volgende race

ojaaa hierbij het filpje van de paasraces https://youtu.be/0DcQ1Vn64Sc
:driving:

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

di mar 29, 2016 12:55

Ook nog ff onze ervaringen;
Om half 5 opstaan, das niet mijn hobby, maar met de eerste SI race in het vooruitzicht toch snel wakker.
Alles stond al klaar, dus hup in de auto naar Zandvoort.
Aangekomen snel alles afgeladen, Barend was er inmiddels ook.
Keuring stelde nix voor, niet onder motorkap en kofferdeksel gekeken, meteen sticker erop.
Door naar de pitbox.
Tijd zat voor de voorbereidingen, ik ging als eerste van ons tweeen de baan op voor de vrije training.
Gelijk in de Tarzan al dwars bij 20kmh, met koude nieuwe toyos.
Eerste ronde dus rustig aangedaan, daarna wat vlotter.
Bij binnenkomst bleek de snelste tijd 2.19 :evil:
Dat viel toch wat tegen.
Luuk reed de kwali, ging een stuk beter, 2.13.
Ik zou de eerste race rijden, heb mezelf maar terug laten zetten naar de laatste plaats, geen zin om tijdens mn eerste race een rijdende chicane te zijn.
In de box bleek een aandrijfashoes gescheurd, gelukkig had ik en reserve as mee, snel gemonteerd. Dan is veel tijd tussen kwali en race 1 wel lekker :thumbs:
Bij de start van race 1 kon ik meteen een fiat verschalken, die reageerde nogal traag.
Daarna een witte 75, die niet lekker liep en, meen ik, een tweede fiat.
Daarna een paar ronden gebatteled met de 145 van vd Oetelaar.
Op een gegeven moment liet die me maar voorbij, waarna ik toch nog redelijk makkelijk weg kon rijden.
Twee Giulias die 30-40 meter voor me reden kon ik niet inhalen, de afstand bleef ronde na ronde constant.
Op en gegeven moment kwam er een Volvo voorbij, waarmee 1 van mn doelstellingen in de grond geboord werd :twisted: :lol:
Nog een hele tijd met een paar andere Volvos geknokt, ging er fair aan toe, maar moest er uiteindelijk 4 voor laten gaan.
Als 22ste gefinished.
Viel me toch wel tegen...
Kom vooral bochtsnelheid (lef) tekort.
Tweede race reed Luuk dus vanaf plaats 22 gestart.
Voor de Tarzan had hij al 3-4 autos te pakken, bij de eerste doorkomst al een stuk of 5.
Mooi om te zien, hij knokte zich van plaats 22 naar uiteindelijk 11.
Helaas te hard gereden onder code 60 (geen km-teller en toerenteller), 20 strafseconden en weer terug op de 22ste plaats :lol: :lol: :lol:
Al met al een fantastische dag gehad, smaakt zeker naar meer.
We moesten snel terug naar Breda omdat mn schoonzus haar 50ste verjaardag vierde, nog tot half 4 gefeest (wintertijd) en helemaal stuk naar bed, moe maar voldaan :thumbs:
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Willem146_1.4TS
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: do dec 30, 2004 20:09
Locatie: Leiden

Re: Paasraces SI!

di mar 29, 2016 19:18

Bij deze wat foto's van de heren van de SI klasse...meest Alfa's..ikke(FIAT 127) aanwezig als support bij de FIAT 128 3p van Michael...beetje catering verzorgen en..fotokes..DEEL 1..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fiat 127 Brazil '86 1300

Gebruikersavatar
Willem146_1.4TS
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: do dec 30, 2004 20:09
Locatie: Leiden

Re: Paasraces SI!

di mar 29, 2016 19:25

Deel 2 :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ciaoooooooooooooo 8)
Fiat 127 Brazil '86 1300

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Paasraces SI!

di mar 29, 2016 19:34

Nou, complimenten Willem ! Mooie foto's man !! :thumbs:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Paasraces SI!

di mar 29, 2016 21:55

die laatste vind ik de mooiste! :mrgreen:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”