Gebruikersavatar
MOGA
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma jul 23, 2012 19:07
Locatie: Regno del Belgio

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

za okt 17, 2015 08:26

Gisteren een dagje sleutelvakantie kunnen scoren, dus...

Mauring is er ook bij!
Cuore sportivo

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

za okt 17, 2015 08:40

GIJ HELD !!!! :thumbs:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

za okt 17, 2015 13:19

Mag ik ook komen Emile ? Gr. Arie Vreugdenhil.
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

za okt 17, 2015 13:23

Neem maar geen regenbanden mee Emile. Morgen volop zon ! Gr. Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

za okt 17, 2015 16:16

Ik STA er zelfs op Arie ! En ik had niet anders verwacht ! Sta nu nij Marco van Doorn voor onverwacht technisch gezever... (laadstroom) Tot later/morgen !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

zo okt 18, 2015 20:08

Gefeliciteerd Arie!

Ja mag alleen wel een ander weerbericht gaan volgen :wink:

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

zo okt 18, 2015 22:55

Gefeliciteerd Arie!

Ja mag alleen wel een ander weerbericht gaan volgen :wink:
:lol: :lol: :lol: laat me raden, jullie hadden geen zonnebril nodig vandaag 8)

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

zo okt 18, 2015 23:56

Iedereen schadevrij gebleven met het glibberige weer?
gr DJ

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

zo okt 18, 2015 23:57

We hadden wat last van zeedampen.

Desondanks 3e Algemeen in het eindklassement Squadra Italia 2015!

Het was een lekker dagje racen, helaas maar 1 race, 2e is afgelast vanwege een incontinente porsche. Uitgebreid verslag volgt later.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

ma okt 19, 2015 08:39

Voor mij was het een testdagje voor de opnieuw opgezette auto, en met name de versnellingsbak!

Ondanks het weer en wat kleine opstartprobleempjes, een top dagje gehad.

Vrije training ging prima, al was het de hele dag eruuuuug glad :roll: :lol: Na de training merkte ik dat de boutjes van mijn linker aandrijfas los waren gelopen. (Had helaas ook niet helemaal de juiste op tijd kunnen regelen... :roll: ) Deze wel weer vast gezet, en met het idee steeds maar te controleren. Na 3 of 4 ronde was het uitkomen tarzan en opschakelen van 2 naar 3 ineens grrrrrrr en geen aandrijving meer. Kon wel raden wat het was dus :P

Omdat het speciaal draad en ik een spacer tussen de aandrijfas heb, dacht ik dat mijn dag erop zat helaas. Gelukkig had held Wijnand de juiste boutjes bij zich! Waarvoor 1000maal dank! :thumbs: Auto weer klaar gemaakt, en op naar race 1! Dat starten met een sequentiele versnellingsbak heeft nog wat oefening nodig kan je zeggen... Whahha! Ik kwam echt niet van m'n plek, en lag meteen 4 (starten als 2e) maar volgens mij hadden dr nog een aantal niet een al te beste start achter me, waardoor ik ook weer niet te veel verloren was. Uitkomen tarzan kon ik al langs Arie en niet veel later ook Wijnand voorbij gaan. Ik zal al dat Gerben aan het glijden was, en na een rondje aanhaken, kon ik dr na de 2e ronden na het schijvlak voorbij. Die 3 a 4 ronden erna gingen super en lag de auto top! Tot de achterblijvers en met name de gele vlaggen kwamen. De banden begonnen door de drogere lijn warm te worden en steeds meer te glijden. Ik zag Louis dr al een beetje achterkomen, maar toen ik bij een gele vlag achter een Volvo moest blijven hangen kon die in 1 keer het gat dicht rijden en meer snelheid de bocht mee innemen waardoor die er eigenlijk zo voorbij kon. Heb geprobeerd aan te haken, maar op een gegeven moment begon de onderbreker van de bak steeds in te grijpen uitkomen van de bocht waardoor de ontsteking dus word onderbroken. Heeeel vervelend kan ik je melden... Whahah! Maar daardoor, en de banden die echt niet meer wilde rustig uitgereden.

Onderbreking aangepast, en gezien de droge lijn in race 1 en het feit dat het droog bleef vol goede moed de slicks er onder. Was heeel benieuwd om te zien hoe de auto nu op slicks zou rijden, maar het mocht niet zo zijn. Zoals bekend werd helaas de laatste race afgelast. Dat zal moeten wachten tot volgend seizoen :P

Arie, nogmaals gefeliciteerd! :thumbs:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Squadra Italia 18 okt CPZ, the day after...

ma okt 19, 2015 10:44

Memorabel race weekend. Had me voorgenomen zaterdag rond het middaguur op de baan te zijn, ff lekker races kijken, komt er anders toch nooit van. Maar, traditiegetrouw, allerlei stoorzenders op de lijn, en zaterdag namiddag nog ff een pitstop moeten maken bij Alfaspecials: geen laadstroom, en de op Oschersleben van Eric geleende verse dynamo bleek niet (meer) te laden. Snel een andere dynamo erop & naar Zandvoort.

Team Slop/Loohuizen/van 't Veer hadden een mooie plek voor me gereserveerd achter hun pitboxen en omdat JW pas zondagochtend kwam kon de Cassa di Pere lekker warm/droog/veilig overnachten.

Toen begon het geruchtencircuit: komt die maffe Ier nu wel of niet ? Bleek dus niet zo te zijn. Aan de regerend kampioen dus de taak vóór Arie en André te finishen, da's genoeg. Doorgaans is dit geen onoverkomelijke hindernis. Maarrrr....Omdat ik het getob om het juiste rubber voor de dan geldende weersomstandigheden écht beu was, tijdig een set OZ UltraLeggera's besteld bij Gerjan Stroeve. (Dan zou ik drie sets velgen hebben met slicks/full wets/inters) Die de verzekering kreeg van de importeur (van der Klei) dat ze er tijdig waren. Gerjan deed een prima follow up, maar Vincent van van der Klei fuckte up en wist het af te doen met "Sorry". Wel met vier stuks "!!!!". De jokkebrok.... Bah !! Ik moest dus een keuze maken, op basis van de weersvoorspellingen besloten de inters en de slicks mee te nemen. Wat dus een verkeerde keus bleek....

De nieuwe Yokohama's Advan deden het in de vrije training best aardig. De baan was ook redelijk begaanbaar, en mijn favoriete referentiepunt (einde Scheivlak, overigens de ENIGE bocht die de hele dag een beetje fatsoenlijk te nemen was !!!) gaf hoop: op max attack op slicks zeil ik halfgas-vijf dat bochtje door en vlak voor het korte rechte stukkie dan 5000 toeren. Op de Yoko's 4900, marginaal minder ! Yeuhh !!!! Goede hoop.

Tijdtraining !! "Spitter spetter spater, lekker in het water" (Herman van Veen: Alfred Jodocus Kwak.. :mrgreen: ), wat overigens voor de rest van de dag gold. Gewoon gé-é-n grip. Jasper heeft het gros van de training /race 1 kunnen zien hoeveel kunst en vliegwerk er nodig was m'n C. di P. enigszins op het juiste spoor te houden. Kan geen winter-driftcursus tegenop.. :blue_lol: Dráák van een tijd, P12 op rij 6... Áchter m'n twee directe concurrenten ?!?! :roll: Goed: op naar race één. Redelijk goede start, André snel voorbij. Over snel gesproken: Arie was snel uit mijn gezichtsveld. Behalve wat zuur gezeik van de onttroonde Champ ook een welgemeend compliment aan Arie: Kerel ! echt goed gestuurd in die semi-straatauto met WangPangs !! Als je met dat materieel in die omstandigheden zo weg kunt wandelen kun je een kampioenswaardig goed stukkie sturen en is de BigBekert je van harte gegund, je hebt 'm 100% verdiend !! Ik ga proberen het bekertje zonder schade los te weken (het ding heeft wortel geschoten op mijn kast, go figure...) !

Hele race op eieren gereden: continu zoeken (en wachten.... Voelde steeds meer glazuur van mijn kiezen barsten.. (Is er een tandarts in de zaal ?????) naar tractie. Het eerste deel van de race was alleen het Scheivlak goed te doen, Hunzerug op ook goed, Hugenholz een dráma en de Audi S ronduit ontoegankelijk. Alsof je op een knikkerbed reed. De Slop guys beetje achter me weten te houden (of hadden jullie te veel medelijden met de SI Senior ?? :lol: ), maar Barend (op nota bene stokoud en uitgedroogd regenrubber) showde no mercy en André zag ik steeds groter worden in de spiegels. Tot overmaat van ramp bleek de baan het tweede deel van de race gladder dan glad.. Met flinterdun gas in drie de Mitsubishi en Bos uit in vierwieldrift, de eerste keren doodeng, daarna wel vermakelijk, maar o o o wat ging het langzaam...

Uit pure competitiedrang en diepgekrenkt ego André een ronde of drie genadeloos geblokt en afgehouden en met één wagenlengte voorsprong over de meet. Waarna in de uitloopronde ná Tarzan m'n gasstang eraf fl*kkerde en ik op "restsnelheid" nog net de escape in de Hugenholz kon halen.

Daarna tevergeefs geprobeerd het ding erop te knutselen (één of andere amateur-sleutelaar had in de motorruimte bij de carbs allerlei alu luchtgeleidingen geknutseld....) maar je komt er niet bij en kunt die onnozele knelgewrichten niet tussen duim & wijsvinger vastkrijgen. Dat wordt voor komend seizoen een draadeind in twee kleine stangkopjes met uniballs. Ik denk/vrees dat een X-aantal SI'ers me gisteren voor het eerst flink hebben horen ketteren.... Sorry, boys & girls !! Ik kan nu eenmaal niet tegen mijn verlies... :jumping: Toen ik er mijn snuit vol van had bleek de rest van het programma afgelast: de baan stond vol olie en water, vangrails te zeer beschadigd. Ik denk dat de organisatie de juiste beslissing heeft genomen. Onze ex-SI'er Hans de Graaf bleek een litertje of 12 Porsche-olie op de baan te hebben gedropt, niet echt een goede manier om de ideale lijn te markeren. (Wie strooide ook al weer een spoor van broodkruimels zodat 'ie de weg terug kon vinden ??)

Dan spullen opruimen, prijsuitreiking, pizza'tje eten met Barend/Pieter/André en Marcel (wat was ik toe aan iets te eten, de hele dag nauwelijks gedaan, met die zenuwtjes van/voor de dag in de bloedbanen...) en 00.15 uur op de zaak. 01.00 oogjes dicht, nu nieuwe plannen uitbroeden...

Nou, iedereen bedankt voor een zeer gezellig, sportief en vermakelijk seizoen 2015 en op naar seizoen 2016 !!

Cordiali Saluti, Emile.

heeft iemand nog schone zakdoeken over ? de mijne zijn op...


PS !!! Weten jullie dat:

* Niels de eerste race kon rijden dankzij TRANSAXLE boutjes ?
* Lars twee dingen kennelijk maar niet kan laten: 1) racen in een transaxle en 2) donuts's draaien in een transaxle ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

ma okt 19, 2015 14:37

was weer geweldig, tering weer, met lekker stijve strakke plankmodus ging ik dus echt langzaam, zelfs de rechte stukken maar geen gas gegeven , werd toch niks, hulpkoppelingscilinder de geest gegeven en achteras na vervangen wiellagers (waren ietwat verrot) nog ni ok, van de winter maar eens wat knutselen. 1e race gekeken, 2e race ni gezien maar der was ook niks te zien lees ik. wel een nieuwe kampioen;-) das best goed! :thumbs:

Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

ma okt 19, 2015 17:12

De finale race,
Tijdens de vrije training lekker de goednieuwe Nankang’s op geruwd. Ik had na Oschersleben mij zelf voor genomen om proberen meer rust in de auto te krijgen en heb mijn rijstijl wat aangepast. Pakte dat snel op en merkte dat ik meer balans in de auto kreeg.

In de kwalificatie als laatste de baan op gegaan en eerste ronde rustig me banden opgewarmd, Daarna vol het gas er op gegooid. De nieuwe banden deden hun werk top en eerste 2 rondes had ik ook lekker vrije baan (:
Daarna kwam ik al snel in de file terecht tussen wat TS cuppers / 75 ts en volvo’s. maar werkte me best snel doorheen en kon de laatste paar rondjes aanhaken achter de perenkist van Emile.

Race 1.
Bij de start veel en veelste veel wielspin, was lekker glad. Al snel was Emile met de perenkist en de turbosmurfmobiel van mijn vader mij al voorbij. In de Hugenholts liet mijn vader mooi ruimte voor een geel kanarie dus sloot aan achter Bart, helaas bij het uitgaan heb ik niet de PKtjes om met hun mee te trekken…. zo volgde ik vaders en uitgaand scheivlak ging ik Andre voorbij.
Al snel zat ik eerste rij om dat gedrift en geploeter van Emile te zien om zijn perenkist op de baan te houden om vervolgens te ontdekken dat jouw achterwielen ook ineens de voorwielen proberen in te halen :jumping:
op het rechte eind liep hij telkens weer op mij uit en kon ik pas in de Tarzan de achtervolging weer inzetten en kroop ik weer dichterbij. Na wat inhaal pogingen kreeg hij het telkens weer voor elkaar om weg te trekken op de rechte stukken. Ondertussen kwam Barend ook nog even voor bijzetten. En al snel kwam mijn Pa in zijn turbosmurf ook op voorbij. Andre zag ik in mijn spiegeltjes ook steeds groter worden en heb hem met moeite een paar rondes achter mij kunnen houden.

Wat lopen die oude Hokken hard op de rechte stukken Niet leuk !!!!!!!!!!!!! :evil:

Ook JW kwam dichterbij na het gestoei tussen mij en Andre. Na een slechte en nog al glijdende exit van Bos uit kwam hij me ook inhalen op het rechte stuk. Ik had veel ruimte achter mij dus ben toen ietsjes rustiger uit gaan rijden.

Na Afloop van de race had ik gehoord Dat Eric 6de 75ts was en dat dus het puntenverschil in de 75 TS cup was terug gelopen naar nog maar 1 puntje tussen mij en Eric. Helaas omdat er een stomme plat geslagen kever roet in het eten gooide ging race 2 niet door :evil: :evil: :evil: :evil:

In het 75 TS eindklassement is Eric dus eerste geworden, hij heeft helaas wel op Zolder (BE) gereden en ik niet, stom stom stomme school examens en gedoe ook altijd, was ik ook maar naar Zolder (BE) gegaan.
Eric gefeliciteerd het is je gegund !!, anders was het vast nog spannend geworden in Race 2.
Arie jij ook gefeliciteerd!!!

Was een Mega Gaaf eerste Race seizoen met zijn UPs en DOWNs ik heb er veel van geleerd en super veel lol mee. Jammer dat het seizoen nu al voorbij is.
ik kijk nu al weer uit naar volgend seizoen !!!!!!!

de Filmpjes volgen nog.………
:driving:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

ma okt 19, 2015 18:58

Ik zag Eric onder een groene Porsche wat boutjes losdraaien :jumping:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Squadra Italia 18 okt CPZ

ma okt 19, 2015 20:11

Ik was erg gemotiveerd voor de laatste racedag 2015, want gebrand op het verdedigen van mijn 3e positie in het kampioenschap, met nog een (kleine) kans op de eindoverwinning.
Het weekend begon zaterdagmiddag niet goed. Bij het naar buiten rijden van mijn auto stond deze opnieuw koelvloeistof te verbranden. Ik baalde hier erg van omdat ik de koppakking had vervangen en kop had laten vlakken, nadat dit in Oschersleben ook het geval was. Tijdens proefritten eerder die week, was er niets aan de hand geweest. Even overwogen niet te gaan, want als ik iets vervelend vind is om met materiaal aan de start te staan, dat niet 100% is. Uiteindelijk besloten toch te gaan, want tja, die 3e plek.

’s Avonds gepiekerd over wat te doen aan de lekke koppakking. Ik had bij het aanhalen van de kopbouten eerder het idee, dat dit niet zo soepel ging. Zouden de kopbouten misschien te lang zijn, de kop is behoorlijk gevlakt?

Plannetje bedacht en ’s ochtends uitgevoerd. Plan was om extra ringen M12 onder de moeren te doen. Ik had er helaas te weinig 4 stuks en 8 nodig, dus de paddock afgestruind om nog 4. Diverse mensen gevraagd, waaronder Hans de Graaf, die tegenwoordig met een porsche racet. Hij kon me niet aan de ringen helpen en liet mij nog weten, blij te zijn niet meer alfa te racen, want die gaan altijd stuk, hierover verop meer….Gelukkig kon Wijnand Loohuizen mij aan de juiste ringen helpen, Wijnand bedankt!

Terug snel de kopbouten gelost en extra ringen er onder en weer volgens voorschriften aangehaald en gelijk door naar de vrije training. Dat bleek iets teveel haast, want aan het begin van de tweede ronde hoorde ik in de Tarzan dat de olio-dop van mijn kleppendeksel viel. Kwaad op mijzelf rustig het rondje uitgereden terug naar de paddock. Snel op de vouwfiets naar de Tarzan en na de training de marshalls gevraagd, of ze mijn dop zagen liggen. Na enig zoeken hadden ze de dop gevonden, lag nog midden op de baan. Toppers!!!!

Mijn racedag gered, want er kwam ook aanzienlijk minder kvs-damp uit de uitlaat.

Voor de kwalificatie goed op de weerberichten gelet en mijn 2e hands intermediates gemonteerd. Ik had daardoor supergrip in de regen, wat veel vertrouwen gaf, met als resultaat een 7e plek. Had nog wel wat sneller gekund, maar het was druk op de baan, dus niet overal voluit kunnen gaan.

De 1e race beloofde ook nog nat te zijn, dus de intermediates laten zitten. Start behoorlijk verkloot, wat me een flink aantal posities kostte. Nadat ik mijn banden op temperatuur had me terug kunnen knokken tot plek 12, door vader en zoon Slop in te halen. Hierna een stevig gevecht gehad met Emile Bekker, die alle zeilen bij moest zetten om op de baan te blijven. Meerdere keren er bijna voorbij, door een veel hogere bochtensnelheid, maar Emile kon steeds blokken of op rechtelijn snelheid me net voor blijven. Uiteindelijk een autolengte achter Emile gefinshed op plek 12.

Voor race 2 weer de buienradar bekeken en de toyo’s er weer onder geschroefd. Op een bepaald moment vonden we het wachten op de start van de volgende race wel erg lang duren. Dit bleek te komen doordat Hans de Graaf(ja de eerder genoemde) 12 liter olie was verloren met zijn Porsche en zodoende bijna over de hele baan de ideale lijn had besmeurd met olie. Niet lang daarna kwam het bericht van de wedstrijdleiding, dat de rest van het programma werd afgelast.

Dit betekende dat Arie Vreugdenhil kampioen was geworden, Emile Bekker 2e en dat ik 3e was geworden. Aan de ene kant blij met mijn 3e plek, aan de andere kant balen, want ik had nog graag een extra race gereden, daar kom je tenslotte voor. Inpakken en opladen maar.

Hierna nog met bijna het hele gezelschap naar de prijsuitreiking bij de OCA geweest, waar Emile inmiddels van de teleurstelling bekomen was en weer kon lachen. Na de prijsuitrijking, met mooie toespraken van Huub, ben ik nog naar de Pizzeria geweest met Barend Aarts, Pieter Verheij, Marcel de Roos en Emile Bekker, was gezellig mannen! Was om 22.30u thuis, moe maar voldaan.
Nu begint het lange wachten op het volgende seizoen. Plannen genoeg met de auto, maar dat merken jullie volgend jaar wel.

Arrivederci!
Laatst gewijzigd door HAAK28 op ma okt 19, 2015 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Racen - Algemeen”