Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za sep 19, 2015 15:14

Vandaag de laatste details, met als toetje olie en oliefilter wissel. Juul warm laten draaien, motortje klonk als een klok, zoals vanouds.

Warm gedraaide auto op de brug, carterstop lossen en....

Afbeelding

Wat jullie zien is PRECIES hoe 'ie uit het carterpannetje kwam. Met een "mistery bolt": totale lengte 16 mm, lengte van de schroefdraad 12 mm, diameter 5,8 mm, boutje lust steeksleutel 10. (net als ringsleutel of doppie 10, overigens...)

Paniek-ende crisisoverleg met mijn technische steun- en toeverlaat/vaste tuner Marco van Doorn/Alfaspecials, en ff het nodige gewhatsapp't met de "Racing for Alberic" makkers. Carterbeschermer & pannetje gedemonteerd, geen gekke dingen, geen missende boutjes/moertjes waar dan ook. Conclusie van een aantal professionals: dit boutje hoort NIET in een Nord motor thuis. Past NERGENS.

Feit blijft dat 'ie er de vorige x NIET in zat. Dus alleen door de vuldop/kleppendeksel naar binnen kan zijn gekomen, en GELUKKIG langs de distributieketting gevallen zonder schade te veroorzaken.

Ik doe daar alleen olie in, geen boutjes/moertjes. Ik dank mijn Engelbewaarder (thanks Pa ! Ik mis je nog steeds man !!), ik heb weer mazzel gehad, en plaats maar weer (was eind jaren 90 ook nodig in de Squadra Bianca cup...) hangslotjes op de hoodpins als de auto onbeheerd staat....
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za sep 19, 2015 17:07

Ai

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za sep 19, 2015 18:03

even nadere info ingezameld, en nu ik een helder beeld heb kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat er een saboteur bezig is geweest... Zowel Marco als Emile zijn te consciëntieus en te ervaren om een boutje en ook andere dingen in een olievuldop te kiepen ipv terug in de kast te leggen.
Of het een rijder is of een daaromheen hangend groupie die dacht zijn/haar idool een dienst te bewijzen weten we (nog) niet.

Ik weet wel dat het een ontzettend domme maar ook gevaarlijke actie was.
Met grote risico op terugslag voor dader(s) of idool van dader(s).
Als daar een serieuze motorklapper het gevolg van geweest was, en dat was ook op de verkeerde plek op de baan kon daar een serieus ongeval (of meervoud) uit volgen.

Hiermee zijn gewoon rijders en ook omstanders (fotografen bv) in gevaar gebracht. Ook degeen die er voordeel uit had moeten of willen halen...

Ik ben van mening dat degeen die dit gedaan heeft niets binnen of in de kring van SI te zoeken heeft....!
Sterker nog, als dit onverhoopt een rijder zou zijn (kan het mij niet voorstellen eigenlijk..) zou die van mij voor het leven geschorst mogen worden door de KNAF...
SI is toch een beetje ook mijn kindje (met gedeeld ouderschap , dat wel) en dit steekt....
Bij herhaling zal ik daarom ook trachten de onderste steen boven te krijgen. En degeen of diegenen die hier een handje in hadden hoeven zich daarna niet meer bij de DNRT of binnen de Alfaclub te vertonen...
(maak er als het moet zelfs een facebookaccount voor aan...!)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za sep 19, 2015 18:35

Tja Walter, what can I say.. Behalve dat racen mijn passie is, ik kei- en keihard werk om het te kunnen doen, heel veel tijd en energie in steek in (door)ontwikkeling van de auto (ook al gaat het vaak op de "Bekker-klooit-aan" manier), het me warempel ook wel wat brengt, en een motor rebuild voor mij óók een pak knaken kost, (ondanks dat Marco me weer zou matsen) en dat ik vader van twee kinderen ben. Weliswaar jong volwassenen, maar toch. En Karin vind het ook wel nice als ik nog even gezond en wel meehobbel. En tzt (ik heb géén haast hoor) ook wel de vraag gesteld zou willen krijgen van "en opa, hoe ging het ??"

Als ik zelf iets zou verkloten, of Marco (is ook maar een mens) is het net zo kak/net zo potentieel gevaarlijk, maar ik vind de gedachte dat er een 1000% motor-veemd boutje in een kritieke plek terecht komt zeer onaangenaam en verontrustend, om het begrip "understatement" maar weer eens een nieuwe dimensie te geven.

Ik hoop dat de boutjes-werpert niet heeft stil gestaan bij de mogelijke gevolgen buiten puntenverlies (voor mij dan.. :mrgreen: ) om, dit alles leest, en het nu wél doet. Je kunt meerdere keren ongelukken krijgen in je leven, maar je kunt maar één keer in je leven fataal verongelukken. Ik heb (open deur) in beide gevallen nul trek. NUL.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za sep 19, 2015 20:11

Als iemand zoiets bewust doet, dan is die goed verknipt en hoort inderdaad nooit meer ook maar in de buurt van een circuit te komen.

Gebruikersavatar
koos artc343
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 20:51
Locatie: Appelscha
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za sep 19, 2015 22:08

Misschien kan dat boutje afkomstig zijn van de oliepomp?

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za sep 19, 2015 22:20

Nee. Past niet en geen missende bouten waar dan ook. Volgens de profi' s kent een Nord deze maat niet !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 20, 2015 00:01

Dat is goed ziek, mocht dat boutje er inderdaad met opzet in zijn gedaan...

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 20, 2015 09:33

Ooeeii das niet goed als dit moedwillig gedaan is kolere
Ik hoop dat je er achter komt hoe dit er in gekomen is en dat evt schuldigen gestraft worden !!!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 20, 2015 10:35

Ach.. Met het passeren van de 40 (alweer lang geleden..) ben ik wat milder geworden Harold !

What goes around comes around.. Ben erg blij dat de " schade" vooralsnog bestaat uit een uurtje of 5 sleuteltijd en (moet nu klantenwerk doen) een zondag-met-mooi-weer offeren. En dat ik op het SRW ben uitgevallen door problemen met bak en koppeling. Op naar O' leben, NU ben ik tot op het bot gemotiveerd die illustere, wereldberoemde, "wild card voor het WTTC " opleverende SI champ beker voor de derde x op rij te winnen ! \:D/
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 20, 2015 11:21

Go for it! zeker nu hieruit gebleken is dat SI ECHT MEETELT OP WERELDNIVEAU!
Wow dat ik dat nog mag meemaken!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 20, 2015 11:37

<voicemail, ergens in oktober/november 2015>

Hello Emieieielle, this is Gabrieeeeele speaking. Goode jobbe !!! I discussed with my teamme. We canne use another olde but experiencede dogge in ouere teamme. Woulde you be willing to trye if youe coulde gette used to "trazione anteriore" instead of the "trazione Posteriore" form your Cassa di Pere SuperLeggera ? You lette me knowe okay ? Ciao !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 20, 2015 13:00

Afgezien van hoe het gevaarte daar heeft kunnen komen, prijs je jezelf extra gelukkig met zo'n magnetische carterplug. of niet?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 20, 2015 13:41

:jumping:
<voicemail, ergens in oktober/november 2015>

Hello Emieieielle, this is Gabrieeeeele speaking. Goode jobbe !!! I discussed with my teamme. We canne use another olde but experiencede dogge in ouere teamme. Woulde you be willing to trye if youe coulde gette used to "trazione anteriore" instead of the "trazione Posteriore" form your Cassa di Pere SuperLeggera ? You lette me knowe okay ? Ciao !!
:jumping:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Oschersleben-karavaan ! wie/waar/hoe laat ??

di sep 22, 2015 19:29

Oscherslebengänger !!!!

Donderdag nadert met rasse schreden.. WIE GAAT ER NU ALLEMAAL RIJDEN ??

Ik heb even op routeplanner gereden: vanuit Doetinchem 5 uur rijden (met aanhanger)/425 kilometer. Routeplanner zegt bij Doetinchem de A18 richting "Twenteroute", en bij Enschede de grens over.

Ik wil er wel tegen 18.30 zijn (dan kunnen we de baan op) , daar relaxed een vorkje prikken/ranjaatje drinken. Betekent (incl. plas- en tankpauze) zo rond 12.30 vertrekken. Spreken we ergens af ? Doetinchem ligt dus "aan de route", we zouden bijvoorbeeld bij mij kunnen afspreken (Voltastraat 88 Doetinchem), ff bakkie doen en dan en route, maar als iemand/jullie een beter idee hebben laat maar horen !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”