Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

do sep 24, 2015 09:11

Mannen, veel plezier en success!

In oktober ben ik er weer bij...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
MOGA
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma jul 23, 2012 19:07
Locatie: Regno del Belgio

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

do sep 24, 2015 10:33

Wegens veeeeeeeeeeeeel te druk op het werk, geen tijd gehad om te sleutelen en een beetje op een normale manier naar Duitsland te kunnen kachelen. Junior moet trouwens ook naar school.
We doen er alles aan om klaar te staan in oktober en wie weet met twee TS- ers.
Ik baal ervan om niet mee te kunnen, maar wens ieder veel succes en raceplezier toe!
Cuore sportivo

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

do sep 24, 2015 18:57

Nou ik ben er geen Alfa te zien nog niet
Allemaal nog in de file zeker

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

do sep 24, 2015 20:52

Mijne staat er, bij een paar westfieldcuppers. Verder ook geen alfas gezie . Om 20u naar mijn hotel gegaan. Er was helaas geen avondkeuring. :evil:

Die bleek er dus wel te zijn. S ochtends alsnog mijn sticker gekregen.
Laatst gewijzigd door HAAK28 op ma sep 28, 2015 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 27, 2015 16:53

Het is een hele reis naar Oschersleben, ruim 7u onderweg geweest, maar het is de moeite waard. Donderdagavond, was het een beetje chaotisch op de paddock, waar te staan e.d. en ander SI deelnemers zouden pas laat in de avond arriveren. Dus het spul maar gewoon ergens neergezet.

Vrijdagmorgen in de vrije training rustig rondjes gedraaid om de baan te leren kennen.
Einde vrije training voor het eerst onder de 2 minuten.

In de kwalificatie er eens goed voor gaan zitten en met een 1.58.0 had ik de 4e tijd.

Vlak voor de start viel de auto van Emile Bekker uit, vervelend voor hem, maar voor mij een plaats winst. Bij de start had ik Marcel de Roos te pakken en kon ik Jasper Slop van me af houden. Bij het opkomen rechte stuk viel Robert Slop stil en reed ik aan de leiding. Op dat moment besloot ik, dit geef ik niet meer weg. Marcel heeft de hele race geprobeerd mij zenuwachtig te maken. Hij was in de bochten sneller en ik op het rechte stuk. Op een moment had ik een gaatje getrokken, maar ging nog bijna mis toen een langzamere volvorijder me er niet langs liet en ik Marcel weer in mijn nek had. We zijn tot de laatste bocht in gevecht geweest, maar ik heb mijn 1e race weten te winnen!

Emile zijn probleem was met het vervangen van zijn dynamo opgelost, maar Robert is de hele middag en avond aan het sleutelen geweest om zijn drukgroep te vervangen door die van de eerder met een kapotte motor uitgevallen Harold van Wessel.Tussendoor hebben we met zijn allen gebbqt.

Voor de 2e race zaterdagmorgen stond ik op pole. Ik had een prima start, maar in mijn ooghoek zag ik een blauwe schicht voorbij schieten, Robert Slop met zijn turbogeweld. Ik heb wederom Jasper slop van me af weten te houden. Een paar bochten later kwam Emile Bekker voorbij. Toen lag ik 3e en dat wilde ik graag blijven. Jasper Slop is me een keer voorbij geweest opkomen rechte stuk, maar aan het einde was ik er weer voorbij op snelheid. De rest van de race lekker aan het knokken geweest met Jasper en ook Marcel heeft zich hier nog in gemengd, maar ik heb me de heren van het lijf kunnen houden en gefinished als 3e.

Bij de 3e race als 3e van start en deze plek kunnen verdedigen, ondanks een aardige driftpartij op een koelvloeistof spoor van een BMW. De 75TS mannen achter me kregen het aan de stok met Henk Hees in zijn snelle 155. Dit groepje hield elkaar lekker bezig, waardoor ik weg kon rijden. Aan het einde van de race kwam Marcel nog dichter bij, maar niet dichtbij genoeg, wederom een 3e plaats voor mij!

Na enig rekenwerk bleek dit ruimschoots voldoende voor de 1e plaats over 3 races.
Voor mij een topweekend. Lekker veel punten gescoord en daarmee sta ik nu 3e in het kampioenschap.
Ik zeg volgend jaar weer naar Oschersleben!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben. WÁT EEN BAAN !!!!!

zo sep 27, 2015 20:28

Magistraal. In één woord. Geweldige links/rechts combi's, een schitterende knijperd aan het eind van het rechte stuk van start/finish, zéér uitdagende "drie-delige" knik naar links, en één van de mooiste chicanes die ik ooit onder de banden heb gehad. Ik vind het een waanzinnige, überg**le baan !! Was er nog nooit geweest, diverse jij-buis filmpjes beloofden veel, héél veel goeds, en in de praktijk bleek het nog weer eens beter ook.

Voor degenen die O'leben niet kennen: zie het als een bezoek aan de kleermaker voor een maatkostuum. Engelse precisie. Je wordt professioneel onthaald (SUPER- paddocks, ruimte te over, perfecte sanitaire voorzieningen en óók nog een koffie/broodjeskiosk die s'ochtends om 07.00 (al) open is. Kom daar nog maar eens om ! ) Vervolgens hetgene waar je voor komt, namelijk "de baan passen". Het meetgereedschap wordt uitgerold, de maten worden gemeten (vrije training), even uitproberen (tijdtraining), vervolgens terugkomen (race 2, helaas niet race 1, later meer) en je (ik ?!) ervaart een maatkostuum. "You look, if you pardon my French, bloody marvellous Sir !" zegt de kleermaker. "Oschersleben" trek je aan. En de baan blijkt te zitten als gegoten. "Taylor-made" , so to speak. Niet alleen ik ervaarde dat zo, de Cassa di Pere idem dito. Pér-fecte baan voor RWD: de neus van de Juul is al zo lekker direct en gehoorzaam, en met het gas kun je de auto plaatsen waar je maar wilt/waar het moet in de krappere bochten. Vergéééét FWD mannen, echt, lift-off oversteer is een lapmiddel, een echte racert heeft Trazione Posteriore !! :mrgreen: :mrgreen:

Okee, heenreis. Traditionele stress op de zaak, defecte verlichting van de trailer, getver.... 2 uur over het geplande vertrek, opgereden met de familie Slop. Met Jasper als gezellige co-piloot (we hebben elkaar lekker toegeschreeuwd in de rumoerige cabine van de Iveco) was het communiceren met de buitenwereld een eitje. Het heeft ons van een "vastloper" behoed zo kort voor de baan: de "TomTom" route bleek opgebroken/onbegaanbaar en heeft Marcel en Eric het leven flink zuur gemaakt. Onderweg wat fast-food naar binnen gemept en na een uurtje of 8 aangekomen. Zonder mijn geliefde Nespresso... Kak... Was liever al m'n gereedschap en spullen vergeten. Marcel en zijn camper boden uitkomst ende verlichting van de behoefte aan cafeïne: Marcels goed geoutilleerde campmobiel bevat een koffieapparaat die prima pleur geeft, zij het met gebruiksaanwijzing. Die Eric ook kent, dus dat hielp. Biertje gehapt en pitten.

Vrije training ! Combi van baantje verkennen en de hagelnieuwe remmerij inremmen. Ik was na 2 ronden al madly in love met die asfaltslinger. Tijdtraining !! Gas er vol opgezet. Werd gehinderd door een dikke Z4 Bimmert, na een paar ronden uitgeremd. Voelde "errug lekker".. :mrgreen: Aardige tijd neergezet, dat bood punten-perspectief... Not, dus. Toen het tijd was voor opstellen voor race 1 bleek drukken op de startknop géén reactie te geven. Aangeduwd. En naar de startopstelling, tegen beter weten in ?! Ja hoor... Toen het tijd was de baan op te draaien geen prik meer voor de benzinepomp en een DNS'je. Daar ga je dan.... Juul terug geduwd, en dan krijgt "SuperLeggera" toch weer een andere dimensie. Spanningsregelaar en/of dynamo overleden. Harold bood zijn accu/dynamo aan, die op details verschilden, maar niet onmogelijk. Top gebaar man !! Wat zuur en ongelofelijk jammer dat je distributieketting sneuvelde in de training. En wat sprortief van de DNRT dat je de volgende keer een "vrijkaartje" hebt/krijgt ! Naarstig overleg op de paddock tussen de aanwezige techneuten (Robert, Michel, JW, Eric, wie vergeet ik ??) en wat Duits gekoeterwaals met diverse Alfa onderdelen boeren door yours truly de conclusie moeten trekken dat Harold klaar was. Harold leende vervolgens ok nog wat aandrijflijn-delen uit aan Robert, die lekker sleutelde terwijl wij lekker BBQ'den. We hadden nog even het plan om Harold , bij wijze van dankjewel, wat foto's te appen van Michel's vorige witte 75 "in opbouw", zonder deuren/plaatwerk e.d. met de text "Harold, we hadden nóg wat nodig !", maar er was teveel zichtbaar op de foto's op Michels telefoon wat verraade dat de fotoshoot niet op O'leben was. Jammer ! :mrgreen:

Robert krijgt de doorzettersprijs, net als Michel en JW. Ik heb het al vaker gezegd: in het SI ben je nooit "alleen". En Eric bleek een gereviseerde dynamo te hebben, precies gelijk aan de mijne ! Die mocht ik er op knutselen, en ik bleek nog een acculader bij me te hebben ook. Tof, Eric !!

Okee ! Race twee !! Achteraan beginnen. Voor de verandering een wereldstart, snel met Robert de polesitter van race 1 voorbij geknord en een paar ronden lekker kunnen duelleren. Robert gaat hard met die Smurf, en dan ook nog eens op semislicks... Op een gegeven moment me voor die Smurf kunnen wurmen (dat was nog een hele tour..)en als eerste over de meet. Lekker.

Race 3 !! Redelijk weg. Beetje positie zoeken/vinden en het gas erop. Heb bijna de hele race een andere dikke Bimmert als een horzel achtervolgd, moest soms een gaatje laten vallen door dat surplus aan Bimmer-PK's en wat knullig stuurwerk mijnerzijds, maar kon elk gat aan het eind van het rechte stuk, vóór die haakse naar links steeds prachtig dichtremmen. Die 12 uur (!!!) kl*ten met de remmerij is niet voor niets geweest ! En in de laatste ronde er voorbij gepiept.. Alwéér een dikke Bimmert aan de zegekar gebonden... Alwéér lekker.

Over lekker gesproken: niet alleen de BBQ was lekker, ook Marcel's koffie ! En de familie Slop hebben zich laten zien als gezellige en geweldige gastmensen. Na de eerste racedag dus een goeie BBQ vergezeld van het nodige gezwets (met zo nu & dan ook nog wat diepgang, kun je nagaan !!!), zaterdagavond dunnetjes overgedaan, en zondag nog bij Lars op de 24-uurs-koffie geweest (kom d'r maar in Lars !!!!).

Dus ! Samenvatte:

TOP weer.
TOP sfeer.
TOP baan.
TOP entourage.
TOP gezelschap.

Boeren, Burgers, Buitenlui: dit was een evenement om in te lijsten. Uitdagend, (zéér) gezellig, enthousiasmerend, provocerend, (ik weet zéker dat de Juul meer kan dan ik....) en zó intens smakend naar "meer"....

Oschersleben: Ik ben door mijn hoeven. Verkocht. Smoor- en smoorverliefd op dat asfaltlint op een luttele (echt waar !!!) 480 kilometer afstand. Als daar een "1" voor zou staan, ging ik ook. Oh ja....

PS Robert nog bedankt voor het geknutsel aan de bedrading van camper/aanhanger !! En hoe sympathiek dat je je eerst had gedouched en schone kleren aan trok !! :blue_lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 27, 2015 22:17

Mooie samenvatting Emile en André!

Het was als toeschouwer/ transporteur ook een super evenement. Volgende keer neem ik een racer mee...
Laatst gewijzigd door Michel75 op ma sep 28, 2015 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

zo sep 27, 2015 23:31

Leuke verslagen! De volgende keer wil ik er ook bij zijn! Ik beloof dat ik vantevoren niks geks doe ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben: sfeerplaatjes !!!

ma sep 28, 2015 12:18

Team Slop-van Hinthe:

Afbeelding

Team van Klink-ter Horst (eigenaar Harold houdt toezicht ! :D )

Afbeelding

Da's nou teamwork toch ?

La Dolce Vita :

Afbeelding

40-plussers (toch, Eric ?? :mrgreen: ) s'ochtends tegen 07.00 aan de koffie, na een dag sleutelen/BBQ'en/racen/blikje bier:

Afbeelding

Op naar de derde SI bekert op rij !!!! :jumping:

Afbeelding
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

ma sep 28, 2015 16:14

De BBQ van team Slop was perfect geregeld overigens!

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

ma sep 28, 2015 16:17

Dat was zeker goed geregeld, nogmaals dank !

Een ding weet ik zeker als Oschersleben volgend jaar weer op de kalender gezet wordt door Huub, ik ben er bij met de 146 !!!

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

ma sep 28, 2015 18:17

Het was de bedoeling hierbij aanwezig te zijn, maar helaas was/is de racer nog niet klaar.

Wordt hard aan gewerkt om deze bij de finale races wel klaar te hebben. Mocht het volgend jaar weer op de kalender staan, gaan we het gewoon nog een keer proberen! Ben dr al wel eens geweest, ma helaas nog niet zelf gereden.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

spidertjuh
Member
Member
Berichten: 173
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 17:06
Locatie: Nijmegen

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

ma sep 28, 2015 19:05

Afgelopen weekend was een groot avontuur.... Het begon al met een heenreis die bijna eindigde in een greppel na vele tijd in de files te hebben gestaan en vervolgens in the middle of nowhere te proberen om camper met aanhanger te keren tussen 2 diepe sloten....... Met dank aan de inventiviteit van Eric lukte het gelukkig allemaal met alleen een kapotte zekering als schade waardoor ik het resterende deel met lamme verlichting ben verder gereden.

Typerend was het dat er na een minuut of wat ook een BMW met paar man erin aan kwam rijden en na onze mededeling dat we niet verder konden als een gek wegscheurde zonder ook maar een hand uit te steken.... Typerend!!!

De weg vervolgd en na wat reeen te hebben ontweken uiteindelijk om 23 uur op het circuit aangekomen. Snel de camper tent etc neergezet en na een uurtje stonde we als kleine maar hechte SI club bij elkaar en werd het tijd voor een drankje.... Of twee :)

Volgende ochtend gingen de alarmbellen rond 615 ok tijdig bij de keuring te verschijnen. Opvallend was dat bij de inschrijving de Alfa deelnemers per bolide arriveerden en de rest allemaal te voet of fiets aan kwam zetten...

Om 9 uur voor het eerst de baan op en man o man wat is dat een gaaf baantje. Heerlijk sturen en supertechnisch! Ik heb echt vh baantje genoten. Race 1 ging heel aardig echter mr Kardol kon ik niet voorbij komen. In de middag al naar de winkel geweest samen met miss Slop om vlees etc in te slaan voor de SI bbq. Super service, vooral bij de broodafdeling heerste nog een mooie DDR mentaliteit.... Hahahaha

Ondertussen werd er door Robert en co nog flink gesleuteld en zelfs tijdens de bbq lag de beste man liever onder een auto dan heerlijk te genieten van het vlees..... Ik heb het met bewondering aangekeken :)

De volgende dag... Wat zal ik zeggen.... Racen om 8.30... Auto volledig beslagen... Bijna met mijn bril op de kofferbak de baan opgetuft en vervolgens in de verkenningsronde door de zijramen de baan kunnen zien.... Een en al chaos bij de start en doordat ik de auto wat liet rollen op een plek 10m achter waar ik kon staan kreeg ik gelijk 10s straf.... Start ook verprutst en eerste ronde aantal keren verschakeld.... Drama dus en snel vergeten!

Race 3 ging echt supers. Erg leuk gereden samen met de andere TSrs Jasper en Eric. Mooi einde van een super race weekend met eigenlijk maar een (grote) smet en dat was het aantal deelnemers bij de SI. 8 autos aan de start op het mooiste baantje vh jaar.....

Zolder waren we ook al met zeer weinig en die magere startvelden doen echt afbreuk aan de lol In de wereld van de Squadra Italia. Doodzonde eerlijk gezegd dat we langzaam maar zeker lijken af te stevenen op een CPZ raceclub. Dat gezegd hebbende is de volgende race... Juist op Zandvoort... Zal wel een vol veld worden zo verwacht ik om het jaar mooi te kunnen afronden :)
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

ma sep 28, 2015 19:59

Mooie verhalen.
Als dnrt Oschersleben volgend jaar weer op de kalender zet en als ik thuis ben (wat nu dus niet het geval was ivm werk) kom ik ook eens kijken of ik het een leuke baan vind.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

ma sep 28, 2015 20:24

Dat ga jij vinden man, 100% gegarandeerd. 1000% !!!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”