Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

ma sep 28, 2015 22:16

Echt een lekker baantje. 8)

Gebruikersavatar
robert slop
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: za jan 02, 2010 18:42
Locatie: Huizen
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

di sep 29, 2015 23:29

Het verslag van de Sloppies
Donderdag Na dat Michel klink Jasper zijn kanarie op de parkeerplaats langs de A27 had opgepikt voor transport konden wij mijn blauwe smurf opladen en ons klaar maken voor vertrek naar Oschersleben onderweg nog afgesproken met Emile zo dat hij niet alleen hoefde te rijden.
Aangekomen na vele opstoppingen langs de weg konden we het kamp opslaan en alles klaar zetten voor de volgende dag . we moesten vroeg keuren en om 9:00 trainen.
Jasper was wat gespannen want de laatste 2 races liep zijn 75 niet naar behoren en miste hij heel wat vermogen wel waren we intussen bij 105 workshop op de rollebank geweest en bleek hij een brandstofdruk probleem te hebben. Maar hoe hij zich nu op de baan zou houden moest nog blijken.
na de eerste training was onze eerste reactie van ons allemaal wat een lekker gaaf circuit.
Jap zijn motor liep weer als van ouds.
rond 11uur mochten we weer die super baan op voor de kwalificatie, ·Harold zijn motor had geen zin in dit mooie circuit en ging helaas stuk met een gebroken distributie ketting.
Voor ons verliep het verder gelukkig vlekkeloos maar niet iedereen kon zijn ronde tijd nog verbeteren.
We waren wel verbaast toen we de rondetijden onder ogen zagen want de Perekist van Emile en de Smurf hadden op een 1000ste nauwkeurig de zelfde ronde tijd neer gezet. Hoe krijg je het voor elkaar. Terwijl Nina boodschappen voor de BBQ aan het doen was na de training probeerde wij nog om onderdelen voor Harold zijn 75 te regelen maar er was niemand die in ruil voor een BBQ wat spullen wou komen brengen en in de buurt was er helaas niets te vinden. Dit was een grote teleur stelling want hier voor was hij niet gekomen.
Vrijdag Race1. Tijdens op opwarm ronde miste ik® Emile al die naast mij had moeten staan aan de start, hij stond stil met lege accu Balen! ik had een wereld start en zat direct achter een Z3 aan gevolgd door het SI veld maar ook bij mij mocht het niet goed gaan, bij opkomen recht eind brak er wat af van mijn druk groep en kon ik niet meer schakelen voor mij game over dacht ik. Jasper startte als 2e 75ts maar door een foutje wist Erik hem voorbij te gaan en was hij achterop gelopen maar zo gedreven als hij is wist hij zich terug te knokken en Erik weer te passeren en werd hij 3e alg. en 2e 75ts.
Na deze race moest er dus weer gesleuteld worden aan de smurf maar helaas had ik geen reserve drukgroep. Ik had 2 opties of de boel opladen en de rest van het weekend toe kijken of aan mijn HELD van het weekend Harold vragen of ik zijn 75 tot donor mocht omdopen, hij keek wat beduusd maar hij stemde er mee in, tewijl ik mijn auto aan het demonteren was met Eric was Michel en Jan Willem al vast onder toezicht van Harold aan de donor begonnen wat een SI Team, na de nodige uren op de grond gesparteld te hebben en te weinig van de BBQ van mijn lieftalige echtgenote te hebben genoten was de smurf laat in het donker weer klaar voor de start van race2.
zaterdag Race 2, Jasper, had een best goede start en kon Marcel gelijk voorbij komen, heb een tijdje achter Andre aangezeten maar blokkeerde mijn achterwielen en kreeg hem slecht in zijn versnelling daardoor miste ik hoop top snelheid op het rechte eind en Marcel heeft mij zo ingehaald. daarna een paar rondes een beetje in niemandsland gereden maar door het verkeer kon ik goed inlopen op Marcel en Andre, Marcel heb ik slim in kunnen halen in de eerste linker knik na het rechte eind door een snelle beemer binnen door te laten en aan te sluiten bij de beemer om vervolgens bij marcel ook binnen door in te halen. Hierna liep ik ook snel in op Andre, vooral in de bochten liep ik snel in, in de laatste 2 bochten heb ik André buitenom ingehaald maar helaas kon Andre door die extra Paardenkrachtjes van hem op het rechte mij weer inhalen. Daarna heb ik rustig aan gedaan om de race uit te rijden. En werd 4e alg en 1e ts
Zelf ® moest ik achteraan starten maar had wederom een super start Andre was al voor de eerste bocht zijn pole plek kwijt, had een behoorlijke voor sprong op de rest maar werd opgehouden door een Z3 waar ik niet voor bij kwam helaas werd die perekist steeds groter in mijn spiegels en kon ik Emile niet achter mijn houden want de Toyo’s hielden het niet vol ten opzichten van de slicks van Emile en ben dus 2e alg geworden.
Zaterdag Race 3, Jasper , goede start en eerste rondes achter Andre aan gezeten, Henk Hees in zijn 155 is uiteindelijk voorbij gekomen op het rechte eind. Paar rondes achter hem aan gejaagd tot ik wat probleempjes kreeg met mijn versnellings bak, kreeg hem niet goed in zijn versnelling en hij schoot soms ook ineens uit zijn versnelling  . helaas ook daardoor konden uiteindelijk Marcel en Eric mij voorbij. En zo waren het 3 75tsjes die achter Henk hees aan het jagen waren. Door wat verkeer konden we zo met zijn 3en Henk hees voorbij komen in 1 bocht  RDW vs FWD!!!!! Henk hees kwam snel weer op het rechte eind voorbij zeten en blokkeerde tijdens aanremmen en zo konden eric en ik er weer voorbij. Begon steeds meer problemen te krijgen met de versnellingsbak en heb de race wat rustiger uit gereden. vermoedelijk stuk bak rubber. Ik ® had in de smurf daar in tegen een zaaie race bij de start wist ik Emile voor bij te steken maar al snel wist hij zijn plekje terug te veroveren en was hij ontketend ik probeerede bij hem te blijven maar ik reed er een stuk uitlaat op de curbs onderuit en met een geweldig kabaal deed ik wat rustiger aan na een paar rondjes begon er een rook ontwikkeling in mijn auto te komen er stond wat weg te branden maar ik was vast besloten om hem over de finish te brengen al was dat in vuur en vlam ik had ten slotte niets voor niets uren liggen sleutelen op de grond . later bleek de dorpels weg gebrand te zijn. maar mijn weekend kon niet meer stuk
Wat een top weekend wat een gezelligheid wat een samenhorigheid Ect ect
Mannen bedankt voor de gezelligheid en de hulp en Harold speciaal bedankt voor het lenen van je spullen.
1 ding weet ik zeker volgend jaar zijn wij er weer bij.
Gr R en J

Jasper heeft ook nog een leuk filmpje gemaakt zie:
https://youtu.be/Fjj-SofdU0c" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

do okt 01, 2015 22:09

Dikke lap tekst! :thumbs:


Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za okt 03, 2015 10:41

Erg net verslag met leuke sfeerplaatjes. Stel je voor dat je zoiets kon schrijven over een startveld van 20, 25 (of (veel) meer) Alfa's.. Over publiciteitswaarde gesproken !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: DNRT op Oschersleben 25/26 september

za okt 03, 2015 12:38

Hopelijk voor de finaleraces!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Racen - Algemeen”