Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

ma jun 15, 2015 22:15

Hallo,

Gezien de zoon van een goede vriend me beetje bij beetje terug richting circuit duwt zou het mischien
handig zijn om de ervaring te polsen die mogelijk op dit forum rondwaard....

Heeft er iemand ooit een GTV (modeljaar 2000) omgebouwd tot een circuitwagen?
Ik zou met mijn twee zeer jeugdige maar enthousiaste vrienden een wagen willen opbouwen om wat eerste ervaring op te doen.

Dus, heb je ooit al een GTV over het circuit gejaagd dan hoor ik graag wat uw ervaring was.

Groetjes Lemans
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

ma jun 15, 2015 22:42

In Engeland rijden er meerdere, hier (nog) niet. Emile Bekker had plannen er eentje te bouwen, maar bleef toch trouw aan zijn Giulia. Als het een 2.0 TS is, kan je in de TS Cup gaan rijden. In dat geval zou ik contact opnemen met A-Repair of HS Corse.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 08:42

Full race 916 gtv ken ik ook niet in NL.
Weet er wel eentje waar trackdays en racelicencie cursus mee gereden zijn.
Ging prima wat ik ervan heb mee gekregen.
Beetje zwaar misschien maar vermoedelijk is er in Engeland wel een lichter neusje te koop. Dan win je al veel
Weet dat er in GB idd meerdere 916 gtv's op circuits rondrijden. Die ik ken zijn V6'en maar vast ook 2ltr's.

Gr
DJ

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 09:51

In Engeland rijden er meerdere, hier (nog) niet. Emile Bekker had plannen er eentje te bouwen, maar bleef toch trouw aan zijn Giulia. Als het een 2.0 TS is, kan je in de TS Cup gaan rijden. In dat geval zou ik contact opnemen met A-Repair of HS Corse.
Ik heb even de sites van A-repair en HS-Corse bekeken en het lijken zeer bekwame bedrijven, bedankt alvast voor die links.
De TS-cup is wat beperkt qua vrijheid tot ombouw.
Wie me nog kent weet dat ik zeer ver durf gaan en indien de GTV het toelaat gaat de eerste 'race-track' wagen telkens worden vervangen door een 5% lichter en 5% krachtiger exemplaar.
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 09:57

Full race 916 gtv ken ik ook niet in NL.
Weet er wel eentje waar trackdays en racelicencie cursus mee gereden zijn.
Ging prima wat ik ervan heb mee gekregen.
Beetje zwaar misschien maar vermoedelijk is er in Engeland wel een lichter neusje te koop. Dan win je al veel
Weet dat er in GB idd meerdere 916 gtv's op circuits rondrijden. Die ik ken zijn V6'en maar vast ook 2ltr's.

Gr
DJ
Weet je toevallig welk gewicht die 'leeggemaakte' gtv's op de weegschaal lieten optekenen?
Zo'n V6 turbo trekt inderdaad wel mijn aandacht. Hitte wegkrijgen in het vooronder zal wel een pijnpunt worden.
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 09:57

indien de GTV het toelaat gaat de eerste 'race-track' wagen telkens worden vervangen door een 5% lichter en 5% krachtiger exemplaar.
Dat is nu juist het mooie van de TS cup. Lekker simpel!
Auto bouwen en klaar!

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 10:05

indien de GTV het toelaat gaat de eerste 'race-track' wagen telkens worden vervangen door een 5% lichter en 5% krachtiger exemplaar.
Dat is nu juist het mooie van de TS cup. Lekker simpel!
Auto bouwen en klaar!
Ik heb daar niks op tegen, ver van!
Alleen wil ik voor de twee 'groentjes' de lat wat hoger leggen.
Die motor hoeft niet echt te blijven zitten waar hij origineel zit.
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 10:33

:thumbs:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 11:58

er staan bergen mooi opgezette en ook leuke racers te koop...altijd goedkoper dan zelf bouwen, dus sneller rijden.
Persoonlijk zou ik voor een achterwielaandrijver gaan.
Staan een paar zeer competitieve Giulia's o.a. te koop, en ik weet ook een paar bertones. Leuke van het oude spul is dat je ook nog wat meer kan doen dan alleen DNRT/SI of ARC, hoewel beide Giulias die ik bedoel dan wel wat aanpassing nog nodig hebben (waarmee ook de sleutelaar bediend wordt)
Laatst gewijzigd door vV op di jun 16, 2015 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 12:16

er staan bergen mooi opgezette en ook leuke racers te koop...altijd goedkoper dan zelf bouwen, dus sneller rijden.
Persoonlijk zou ik voor een achterwielaandrijver gaan.
U heeft overschot van gelijk, alleen is hier het ontwerpen en opbouwen belangrijker dan rijden.
Doorzicht krijgen in techniek en raceprestaties is iets wat je je maar heel moeilijk eigen kan maken.
Het helpt je ook om snellere rondetijden neer te zetten.
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 12:47

Ik zou niet durven zeggen wat een leeggehaalde gtv weegt.
Is ook maar net hoe ver je kan (ivm reglement) en wil (tijd, vaardigheid,financieen) wil gaan.
Als bouwen en ontwerpen belangrijk zijn is een gtv een leuke keus denk ik.
Volgens mij niet zo veel gewoon voor te koop. (correct me if i'am wrong!)
Dus veel zelf doen.
Nu kan dat natuurlijk altijd, feit dat iets te koop is wil nog niet zeggen dat je het niet alsnog zelf kan maken.

Gr
DJ

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 13:09


Nu kan dat natuurlijk altijd, feit dat iets te koop is wil nog niet zeggen dat je het niet alsnog zelf kan maken.
Gr
DJ
Ongeveer 15 jaar geleden een BMW V8 gebouwd en er jaren mee deelgenomen aan het BELCAR kampioenschap.
Toen enkel een stel remtangen en schokdempers aangekocht. De rest was eigen bouw.
Vandaag zou ik ook de remtangen niet meer kopen.
Het remsysteem van de GTV zou tegelijkertijd ook moeten dienen als eindwerk van beide jongens.
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 13:52

Standaard gtv lichter maken is niet zo makkelijk ben ik bang. Zit heel veel gewicht in de koets en plaatwerk delen. Motorkap is kunststof maar gruwelijk zwaar bv.

Zelf spaceframe ervoor maken en ombouwen naar rwd.maat dan niet met een Ts, wilt dan ook vermogen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

di jun 16, 2015 17:40

Oude bekende kiest er niet altijd de evidente modellen uit :wink:
Engstler heeft 24u Ring nog met Gtv gedaan, er is zelfs 'n Cup geweest .http://www.squadra916.com/history/the-gtv-cup-story/
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

Re: Racen met een GTV ( modeljaar 2000)

wo jun 17, 2015 16:55

Er was in Italië ook een 916 Cup opgezet en eer zijn demo's mee gereden. Vrij standaard allemaal. Gewicht zal een bottleneck zijn. Turbo vraagt om problemen, zou dan altijd voor de 3.0 gaan. Motor is prima te upgraden ....Onderstel moet je wel serieus aanpakken, ook andere remmen op zetten. Gaat best geld in zitten en je krijgt het er niet voor terug, hou daar rekening mee! De 916 heeft wel de looks maar daar houd het echt op. Kan je beter in het buitenland een Mito of zo met motor schade kopen en daar wat mee doen denk ik dan maar .... Of van een 156 AWD een achterwiel aangedreven wagen maken, daar heeft nog niemand wat mee gedaan (waarschijnlijk ook met reden, maar toch .... ) of 155 AWD naar achterwiel aandrijving.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Terug naar “Racen - Algemeen”