DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

di jul 07, 2015 17:27

Prettige racedag morgen heren.
Word geen stralende dag zo als vorig jaar zo te zien, alhoewel die 4,5mm regen waarschijnlijk zo opdroogt met de voorspelde wind erbij.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Racing for Alberic: the morning after...

do jul 09, 2015 09:55

Vanmorgen met een (spier)pijnlijk lijf wakker geworden. Wat een racedag.. Neef Lars was als logistiek expert/fourageur/weer-meneer/prettig gezelschap weer een keertje van de partij. En guess what: oompje moest maar eens een race team beginnen met oom-neef Lars-neef Jarno-(mijn)zoon Thom. Goed plan ! Klein financieel hobbeltje te nemen..

Dinsdagnacht wakker geworden door een stel hoosbuien op het dunne alu camperdakske, weer gaan pitten met de gedachte van "wat er nú valt, valt er morgen niet". Vrije training op een lekker natte baan gebruikt om de maagdelijk nieuwe slicks in te rijden/op te ruwen, om vervolgens een paar uur later te horen dat dat met modern rubber niet meer hoeft !? Anyway, een record rondetijd neergezet van net geen 3 minuten.. Zo ! Doe me dat maar eens na ! :lol: Met afstand de langzaamste Alfa. Dat pakt niemand me meer af.

Tijdtrainen !! Neef Lars checkte zo'n beetje iedere minuut de buienradar app, drukte me op het hart metéén het gas er vol op te zetten. De eerste rondjes lekker droog, ook "ruim baan" gehad en 2.08.66 bleek aanmerkelijk verder verwijderd van de 3.00 als de in de vrije training gescoorde 2.56.53. Na een rondje of 5 (schat ik, niet goed onthouden) weer regen, me meteen voorgenomen deze ronde dan nog wel mee te pakken, maar wat meer te liften in de Ramshoek. Iedere racer kent dat moment wel: je stuurt in, om vervolgens meteen al te weten dat het niet goed gaat komen... Zo ook m'n laatste Ramshoek van de tijdtraining. Kanonne, wat wordt je toch gelanceerd door nat gras... Niet zo héél veel geleerd in 8 jaar racen, wél om in dit soort gevallen van het middelste pedaal af te blijven EN te blijven kijken/sturen, dus het liep gelukkig goed af. P3 !! :lol:

Race 1 ! Voor vertrek naar de opstelplek gaf weerman Lars de verzekering "Oom, dróger dan droog !!". Not.... 10 minuten later dacht ik aan duikpakken/zwemvliezen/regenrubber. Zo ook de beide H&S 155's: vlak voor de opwarmronde terug naar de pits voor een bandenwissel, maar starten vanuit de pits/te laat terug. Bleek overigens een goede keus: in de eerste ronden stoomden ze met lichtsnelheid van achter naar voor. Starten dus op de eerste startrij !! Nou ja, starten... Ik kwam niet weg: geen tractie/geen grip, en aan remmen en insturen had de Juul ook geen trek. Binnen een paar bochten van "vrij zicht" op de eerste startrij naar "geen zicht whatsoëver" omdat het halve veld me al voorbij was. Halverwege de eerste ronde in het gedrang Jasper niet gezien, die kon ook nergens meer heen dus in de rondte (kleine battle scar voor de Juul), waarna ik lekker met me myself and I het volledige veld kon zien bij te gaan houden. Zo gaandeweg een opdrogende baan/droge lijn, dat bood perspectieven. Helaas code 60: Pieter ging niet uit zijn dak, maar op zijn dak, gelukkig bleef 'ie daar niet op liggen maar kwam met 4 wielekes weer op de grond. Ik zag het gebeuren, ging gelukkig niet hard, nooit leuk, maar de volgende ronde stond ie geheel zelfstandig naast de auto & op eigen benen dus dat was goed om te zien.

Dan de snelheid.. Ik moet in 3 rond de 2800 toeren zitten voor 60 km/uur. Tijdens de briefing waren we héél nadrukkelijk gewaarschuwd ! Maar..... 4000 toeren (in 4 !!!!) bleek niet voldoende om "bij te blijven" bij m'n voorgangers... Ik heb me teveel laten opkl*ten met als resultaat 26 strafseconden aan m'n brandvrije racebroek... Kak.. Als vijfde over de finish (na "groen" kon het gas er lekker vol op ! Profijt van de nieuwe slicks !!), maar als achtste geklasseerd door de tijdstraf.

Race twee !!! Lekker droog, geen druppel op de baan. Ik had, geloof ik voor het éérst in 8 jaar racen, een wé-reld-start !! Voor de eerste bocht al (ik dacht) drie plekken gewonnen. Ook Cees kogelde bij de start naar voren. Al vrij snel alleen nog de zwarte H&S 155's voor me, maar daar kwam Marc aangestoven met z'n tsunami aan Turbo-peekaa's EN het snelsoepele schakelwerk, dankzij een rare maat "mistery bolt" welke zomaar op de paddock voorhanden bleek, just when he needed it most.. :jumping:

In m'n grenzeloze optimisme Niels tóch nog te kunnen pakken in de laatste paar ronden (dat 'ie onderhand een halve baan voor lag was natuurlijk totaal niet relevant.. :mrgreen: ) wat te lomp gereden, veel teveel kerb gepakt in de bochten voor de GT, en ff vergeten de remzuigers weer tegen de schijf te positioneren, en voor aanremmen GT véél teveel vrije slag in het pedaal dus.... rechtdoor dan maar.. Uiteindelijk als vierde over de streep, en als derde geklasseerd omdat Niels strafseconden kreeg. Wat ik overigens niet helemaal snap: Niels kreeg 10 seconden, maar lag schat ik 30, 40 seconden op me vóór ???

2.07.186 als snelste tijd gereden, 8 tiende sneller dan vorig jaar, met als ik me goed herinner vergelijkbare omstandigheden. Nu wel hagelnieuw rubber én 15 kilo lichter, dus er moet strakker worden gestuurd !!

Voor iedere niet-SI deelnemer die dit leest, en eigenlijk best ook zou willen gaan racen: andermaal bleek dat het SI uit een groep van hele prettige mensen bestaat ! Je kunt het veel slechter treffen ! En ALS je wilt racen, wil je dat in een Alfa Romeo, voor niet al te veel geld, dus..... :driving:

Speciaal moment voor een speciaal moment: de opstelling van alle Alfa's in "de hoek bij de toren", (kan een handigerd deze foto ff plaatsten hier ??) met Irene en haar twee meiden ervoor: dat was toch wel héél erg gaaf. Thanks voor alle organisatoren hiervan ! Het is natuurlijk afschuwelijk als je een dierbare moet missen, maar om dan te zien dat deze (Alberic, uiteraard) voor veel mensen iets betekent is natuurlijk heel bijzonder en geeft hopelijk wat steun.

Bloedjegave dag, veel geleerd (slicks op nat), redelijk moe, hoop rotzooi in de loods en in de camper, en alweer een redelijk vol zaken-bureau..

Cordiali Saluti, Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

do jul 09, 2015 10:15

Afbeelding

hier is tie, was echt mooi om te zien dat we er allemaal bij staan ook de aanhang

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

do jul 09, 2015 11:19

Mooi verhaal weer Emile, kunnen jou stukjes niet integraal in het een of ander italiaans georienteerde aoto/youngtimer/ klassiekerblad ter SI promotie?
En in klaverblaadje voor de mensen die in de racecorner op het forum komen.
Je kan verschillende racedagen nooit 1 op 1 vergelijken maar met vers rubber en 15kg lichter zou je meer winst verwachten dan 0,7 sec. Verse rubber toch niet helemaal op temp misschien?

Gr
DJ

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

do jul 09, 2015 12:30

Mijn dag lijkt aardig op die van Emile.

Verslag op http://www.facebook.com/alfaraceteam" onclick="window.open(this.href);return false; of via http://www.alfaraceteam.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

do jul 09, 2015 13:26

Tja wat zal ik ervan zeggen... weinig gereden, veel mensen gesproken.
Vrije training lekker nat.... ging lekker, tot ik uitgleed bij Ruskenhoek. Oorzaak? kreeg net lekker gevoel, overmoed of iets anders?
Dacht het net te gaan halen maar nat (kunst) gras is zo glad, leek wel te versnellen. Al met al net niet gehaald, plastic weer kapot en helaas ook de korte stuurarm... Door Barend en hulp van Eric en co voor uitlijnen , vastschroeven en plakken losse delen de tijdtraining kunnen rijden (waarvoor dank!) , die ging best redelijk. Zowel vrije als tijdtraining een 11e tijd, kon beter maar wel veld van 23 auto`s (top jongens!).
en toen...toch maar de slicks erop, wat heb ik daar spijt van gehad...
slechte start, zeer slechte start...en bij uitkomen van de doordraaier (waar hij al gek aan het doen was met de achterkant) ontstond langzaam aan een mega resonantie door de auto...niet mee te rijden, dacht nog aan rotzooi op de banden dus wat drogere plekjes opgezocht voor zover die nog bestonden) om te kijken of ik ze schoon kon rijden, maar dat was het dus niet... langzaam aan terug de pits in.. Auto (weer met hulp waarvoor weer dank) opgekrikt, is bekeken van onder, alles vast, niets te zien alleen achterwielen voelden niet gelijk aan, duidelijk verschil tussen li en re. Eindconclusie probleem in diff....Nu heb ik nog een complete as liggen, wel wat kortere overbrenging maar dan moet ik de toeren maar eens leren beheersen...

Verder wel 2 mooie races (deel ervan in ieder geval) gezien, de perenkist heeft niet alleen de ambitie 155`s binnen te halen, het moment dat het gaat lukken komt steeds dichter bij..... =D>
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

do jul 09, 2015 20:06

Was een top dag!

Ondanks dat ik totaal onbekend ben op Assen (3 jaar geleden een keer gereden voor het laast) blijft het toch echt niet mijn baantje, kan dr gewoon het gevoel niet lekker krijgen.

Ondanks dat uiteraard wel een leuke dag gehad! De training in de regen ging prima, rustig aan de baan weer een beetje proberen uit te vinden.

De Quali maakte ik je juiste keuze toch op slicks te gaan, en kon exact 2 rondjes rijden voor de regen kwam. Daardoor mooi pole te pakken.

Race 1 was wel echt gaaf! 10 min voor de start begon het te regenen, en we stonden op slicks. Ik dacht oke, of het wordt van pole terug zakken, of snel wisselen en achteraan beginnen.... Ik koos voor het laatst! Echt een onwijs goede start had ik, en de eerste ronde was ook briljant. De eerste keer aankomen bij de Geert Timmer lag ik al eerste :shock: Daarna is dat ook niet meer veranderd.

Race 2 van Pole, had wel een goede start, maar al snel kwam Serge dr achter en dr langs. Na een 2 of 3 ronden denk ik, zat ook Marc inmiddels achter me, heb nog even geprobeerd me breed te maken, maar Marc kent op Assen zoveel beter de weg dat die gewoon te snel was er achter te houden. Als 3e over de steep met idd genoeg marge maar zoals Emile al aangaf gestraft voor track limits, al vindt ik die erg vaag. 2x moeten maximaliseren de eerste bocht, maar weet zeker dat ik niet met de rechter wielen over de lijn ben geweest. Anyway, mag de pret niet drukken. Volgende keer weer CPZ, toch meer mijn baantje ;)

Hier mij start van Race 1!

https://youtu.be/U3eC2fl9D5o" onclick="window.open(this.href);return false;
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

do jul 09, 2015 22:35

Was echt een top race dag

In de vrije training rustig aan gedaan, beetje op de metertjes gelet en niet al te veel toeren gedraaid. En natuurlijk die baan een beetje verkennen.

( op italia zandvoort was me koppakking er tussen uit geblazen en net weer een verse ertussen dus vandaar )

In de kwalificatie liep me motor niet echt zat geen power in, niet dat er anders wel in zit maar nu nog minder. Tijd was ook niet al te best

Voor race 1 de timing van de nokassen toch iets anders gezet, was een gok maar motor liep al weer iets beter.

De start was lekker, in de eerste bochten meteen een paar te pakken.
De ronde daarna close racing met elmer gehad, echt een top duel.

in dit duel ging elmer Emile binnen door voorbij, ik probeerde hetzelfde maar helaas stuurde Emile mijn
Sponsor in en kon ik hem niet meer ontwijken, gelukkig bleef de schade bij een klein deukje en een schrammetje.

Duel met elmer ging weer veder en we liepen op Pieter in, Pieter uiteindelijk ingehaald,en is daarna helaas gerold.
Hoe is met je 75 Pieter ?!

Code 60 als gevolg, heb goed me banden lopen warm stoken en zag dat Pieters auto al op de vrachtwagen stond en zat te zoeken naar de vlaggenposten. Zag in de verte groen en gas !!!!!!!!!

Ging zo Elmer, Lars en nog iemand voorbij.

Volgende doelwit was marcel !!
Naar marcel toe gereden en voorbij gegaan. zat een tijdje achter Cees aan te jagen maar Zat te weinig benzine in me tank en de auto begon te stotteren.
Marcel liep weer op me in en heb hem gelukkig achter me gehouden.
En met Wijnand in een aangepast tenue een mooie foto finish.

Helaas in race 2 wat veder naar achter moeten starten door een tijdstraf.

Race 2 ging me motor steeds slechter lopen en hij is nu toch echt op !!!! Wat terug gevallen en een vrij saaie race

Ik heb weer wat huiswerk om me motor weer goed lopend te krijgen en dat er te minste iets van

http://youtu.be/B_E76_Etg3I
:driving:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

vr jul 10, 2015 00:17


Hier mij start van Race 1!

https://youtu.be/U3eC2fl9D5o" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja Niels, warm mes door de boter ! Banden, het zwarte goud van een racer ! (quote DJ) Klinkt trouwens lekker, daar in het vooronder..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

vr jul 10, 2015 00:50

Code 60 als gevolg, heb goed me banden lopen warm stoken en zag dat Pieters auto al op de vrachtwagen stond en zat te zoeken naar de vlaggenposten. Zag in de verte groen en gas !!!!!!!!!

http://youtu.be/B_E76_Etg3I
Kerel, alsof je al jááren racet !! :blue_lol: Yep, dit zijn van die momenten waarop je meters kunt maken. En Cees zal tot nog lang na de race een "gele vlek" op zijn ogen hebben gehad ?? :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

vr jul 10, 2015 09:02

Zwaar vermoeiend dat gerace 8)

Turbootje wilde niet starten op de trailer bij aankomst. Met hulp accu gestart en naar de keuring.
Vervolgens wilde het starten niet lukken. Na wat speurwerk blijkt de dynamo niet te laten.
Gelukkig reserve mee met bijbehorende v-snaar.
Gemonteerd, (gaat zo lekker bij een turbo) en vervolgens probleem niet verholpen.
Toch maar naar andere oorzaken gezocht, maar mocht niet baten. Van Jaco andere Dynamo erop gezet, deze
gaf sluiting? Uiteindelijk bij Barend de door Robert gereviseerde dynamo van Erik geleend #-o
Deze gemonteerd en alles werkte naar behoren :thumbs: Ondertussen was het al 12:30 en gingen we op de foto voor Alberic.
Vrije training gemist, Kali gemist. Race 1 starten achteraan. Begint het toch te plensen paar minuten voor de start.
Regenbanden en krik nog niet eens uit de auto gehaald, dus maar gewoon op de slicks van start.


Enfin, ik op slicks op een kletsnatte baan in de regen (vorige regenrace liep niet zo best af :( ) Beetje voorzicht begonnen.
Helaas vanaf ronde 3 alleen 3e versnelling tot mijn beschikking. Boutje M7 was verdwenen tussen pook en schakelstang.
Alleen met 3 kan je nog aardig meekomen achterin het veld.. Na wat straffen her en der op P16 gefinished.

Paddock afgezocht naar m7... Last but not least gevonden bij Emile :jumping:

Race 2 droog gelukkig. Gestart van P16, hier het het filmpje

Race 2 Assen
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

vr jul 10, 2015 09:50

tatuuuuTatuuuuTatuuu.....


Afbeelding
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

vr jul 10, 2015 09:56

:driving:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

vr jul 10, 2015 17:41

Race 1 voor de liefhebbers ;-)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI 8 juli Assen: Racing for Alberic

vr jul 10, 2015 17:46


Hier mij start van Race 1!

https://youtu.be/U3eC2fl9D5o" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja Niels, warm mes door de boter ! Banden, het zwarte goud van een racer ! (quote DJ) Klinkt trouwens lekker, daar in het vooronder..

Ja zingen kan die goed he! Vooral lekker hoog in toeren :twisted: 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Terug naar “Racen - Algemeen”