Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: Standen SI 2015

di sep 29, 2015 08:08

Jaja Marcel, klinkt alsof je je alvast aan het indekken bent voor tegenvallende resultaten .........

spidertjuh
Member
Member
Berichten: 173
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 17:06
Locatie: Nijmegen

Re: Standen SI 2015

di sep 29, 2015 08:17

Jaja Marcel, klinkt alsof je je alvast aan het indekken bent voor tegenvallende resultaten .........
Hahaha uiteraard :)

Ik weet trouwens nog niet of ik aanwezig zal zijn dus dan valt het resultaat altijd mee... Of tegen... Haha
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

Gebruikersavatar
Larini
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 20:46
Locatie: Bemmel

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 13:01

Bestaat der eigenlijk niet een regel, dat als je maar een race alleen hebt gereden en daarna met iemand samen doet de rest van het seizoen dat de punten dan bij elkaar gevoegd worden, Ria zijn dat namelijk tegen mij. dat dit bij de DNRT zo is. en aangezien wij onder het DNRT regelement vallen?

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 13:06

NEE LARS !!!!!!!!!!!!!!! FORGET IT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 16:33

Wijnand heeft het eerste weekend ook gereden, dus dat wordt lastig.

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 19:01

Lars heeft eerste race ook alleen gereden
ik vind dat hij ook punten moet krijgen.
Maar zoals Niels al eerder zei de punten telling volgens de DNRT is waardeloos.
Punten krijgen naar de hoeveelheid rijders.
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 19:31

Je bedoelt individuele punten? Dus allebei de helft?
Anders even een lijstje wie welke race gereden heeft, dan verdelen we de punten over jullie 2.
Als de rest het daar ook mee eens is?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 19:50

Een constante puntentelling, dus onafhankelijk van et aantal deelnemers, is volgens mij eerlijker en goed voor de opkomst.

Doordat Oschersleben slecht is bezocht, schieten degenen die wel zijn geweest er weinig mee op ten aanzien van het klassement. Dat vind ik onterecht, ze hebben de volle mep verdiend, als je het mij vraagt...

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 19:51

Het is natuurlijk een wat vage puntentelling maar eigenlijk ook heel logisch, zeker bij een gelegenheids collectief als Squadra Italia.

De 'verre' races als Zolder en Oschersleben trekken altijd een stuk kleiner deelnemersveld dan de Zandvoort of Assen dagen. Met een vaste puntentelling zou iemand die op de drukke dagen in het middenveld rond rijdt, op de rustige dagen zomaar top3 kunnen rijden en dus flink punten vergaren. Puur vanwege het aanwezig zijn en zijn rondjes rijden. Dat geeft naar mijn idee een vertekent beeld van de werkelijkheid, op drukke dagen zou die gene immers zoek gereden worden.

Vaste puntentelling is leuk, als je elke keer met het zelfde veld aan de start staat. Zolang dat niet bij ons zo is lijkt me het niet handig.

Voordeel van een vaste puntentelling zou zijn dat de 'verre' races drukker bezocht worden, er zijn immers veel punten te verdelen, maar ook te verliezen ! 'Ellek foordeel heb se nadeel' zullen we maar zeggen.... :lol:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 20:02

Meedoen is belangrijker dan winnen toch?

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 20:07

Helemaal eens met Jan Willem

Dit is nou eenmaal de afgesproken puntentelling en ik had graag meer punten gehaald in Oscherleben/Zolder, maar dat geeft inderdaad niet de verhoudingen juist weer.

Een vaste puntentelling zou de snelle jongens waarschijnlijk wel motiveren ook eens naar den vreemde af te reizen, omdat ze dan niet op 3 drukke zondagmiddagen in Zandvoort hun punten kunnen verzamelen.

Als we een andere puntentelling moeten afspreken kan dat natuurlijk, tenminste, als je al die gekke racers op 1 lijn kunt krijgen....

:jumping:

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 20:07

Mee eens, maar zou me zo voor kunnen stellen dat de top5 daar anders over denkt!

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 20:11

Denk dat de huidige top 5 dat prima vind 8)

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 20:13

Ik doelde daarmee op de laatste reactie van Michel...

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Standen SI 2015

di okt 13, 2015 20:20

Ehh.... Waarom willen racerts eigenlijk zo graag punten/waarom moeten er eigenlijk punten worden uitgedeeld ?? Is toch alleen maar rondjes rijden voor de lol !! Nee ? Niet ?? Oh, we hebben een soort van competitie ??!! Wedstrijdje doen ? Ah.. Ik snap het. Maar hoe zit dat dan ? een "standaard" autootje tegen bijvoorbeeld die untrahightech witte 155 van den Hartog ? Da's nogal oneerlijk, toch ? Oh, jullie hebben sub-klasse's ! Zodat (min of meer) gelijkwaardige karreke's om een sub-klasse bekert kunnen (st)rijden ? Hee !! Da's een goed plan !! Leuk ! Kun je met een ouwe zeep- of perenkist je klassebekert winnen ?!?! Gaaf man...Maar daarboven een algemeen klassement zou dan wel leuk zijn toch ? Wazzeggunu ? Hebben jullie óók ?? Potverpillepap !! En hoe werkt dat dan ? Punten gerelateerd aan het aantal deelnemers ??

Hmmm.. Tja... :-k Dus met véél deelnemers vooraan rijden levert véél punten op ? Én omgekeerd uiteraard ook ?? Dus uitvallen bij een "volle bak" kan je een smak punten kosten ? Goh.. Daar zit wel een "big equalizer" in toch ? Dus als je nou heel echt wilt winnen, hoog eindigen in het klassement, dan moet je eigenlijk zorgen dat je spullen in orde zijn ? En een beetje kunnen sturen ?? Ook een beetje mazzel hebben ??? En als je een "snelle jongen" bent die een beetje voorbereid aan treedt scoor je dus altijd punten, als je mee rijdt ?? Veel met veel rijders, weinig met een dun startveld ? Dus als je het echtwerkelijkbijzonderleukenbelangrijk vind om de "Champ-of-the-season" te worden moet je er eigenlijk ALTIJD bij zijn, ALTIJD wel een beetje tempo maken, en zo veel & vaak mogelijk finishen? En als je dus dat (geheel of gedeeltelijk) NIET doet, danwordegegenekampioene ?? Nou, khebbergeenverstandvan maar lijkt me een perfect systeempje ? De Maxgemotiveerde Motivado die er altijd bij is en een beetje vooruitkomt kan winnen ? Dikke 155, opgeleukte Juul, kekke 146 TS 16V k(l)uppert of een inmiddels lekker doorontwikkelde Rooie Bert ?? Allemaal kanshebbers ? Ja joh ? Eg ?? Dus eigenlijk heeft iedereen kans, afhankelijk van de persoonlijke motivatie/inzet (op komen draven) en omstandigheden/aantal deelnemers ??? Dus niet alleen degene die een half seizoen rijdt met bijvoorbeeld een dikke 355 Challenge of Ghibli BiTurbo cup ??

GAAF SYSTEEM MAN !!!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Laatst gewijzigd door GTA287PK op di okt 13, 2015 20:34, 3 keer totaal gewijzigd.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”