A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

Twinsparkcup Zaterdag 11 April 2015

wo apr 01, 2015 12:51

Hallo raceliefhebbers.

Zaterdag 11 April a.s is de eerste race van de DNRT op Zandvoort. De Twinsparkcup rijdt daar ook, bij de Squadra-Italia.
Afgelopen winter is er hard gewerkt aan div Cup auto's. We gaan met 5 cup auto's van start die dag in het veld van de Squadra Italia. Kom kijken, vraag wat je wilt , wordt enthousiast en kom rijden ! Alle info is te vinden op http://www.twinsparkcup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en op de Facebookpagina http://www.facebook.com/Twinsparkcup" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Arie Vreugdenhil
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: Twinsparkcup Zaterdag 11 April 2015

wo apr 01, 2015 17:58

Dag Arie,

Ik heb nog een vraagje over het reglement van de Twinsparkcup.
De bedoeling was om 11 april a.s. te komen kijken en het daar even te bespreken maar helaas gaat dit niet lukken i.v.m. andere verplichtingen.

Naast dat ik zelf een 155 racer heb welke inmiddels helaas al veels te ver buiten de reglementen is gemodificeerd, heb ik samen met een kameraad nog een mooie 155 2.0 16v staan waar op dit moment niets mee gebeurd.
We spelen al langer met de gedachten deze om te bouwen en in te zetten voor de Twinsparkcup, maar lopen tegen het volgende reglementaire probleem aan.
Ik heb er ergens al eens eerder een korte gedachtewisseling over gevoerd op het forum maar hier is uiteindelijk geen duidelijk antwoord naar voren gekomen.

Ik zou dan ook graag willen weten hoe de organisator (Jij en/of Hilbert) het reglement van toepassing laat zijn.
De 155 2.0 16v die wij hebben staan is een origineel Nederlands geleverde auto. Het mogelijke probleem van deze auto is dat de 155 in Nederland enigszins een buitenbeentje is tussen de Twinsparkers qua opties. ABS is namelijk niet standaard geleverd op een 155.

Een letterlijke vertaling van het Engelse reglement is dat élke 2.0 16v Twinspark auto geschikt is. Maar in Engeland was ABS standaard op de 155.
Het Nederlandse reglement spreekt van het volgende;
'De auto’s moeten voldoen aan de specificaties zoals deze auto’s geleverd zijn in Nederland. Als de auto niet origineel in Nederland geleverd was moet deze omgebouwd worden naar Nederlandse specificaties met uitzondering van de positie van het stuurwiel.'

Deze passage zou inhouden dat onze 155 mee mag doen.
Onder het kopje remmerij staat echter het volgende;
'Het standaard ABS systeem moet gemonteerd zijn en werkend zijn. Er mag geen mogelijkheid aanwezig zijn om het ABS systeem uit te kunnen schakelen.'

Hoe dient dit gelezen te worden? Het standaard ABS systeem is immers op de 155 geen standaard optie.
Om een lang verhaal concreet te maken; mag onze 155 meedoen aan de Twinsparkcup?

Achteraf ABS inbouwen is eigenlijk geen doen. Het gaat ons ook niet om het wel of niet racen met ABS, ik denk dat daar bijzonder weinig winst dan wel verlies in zit ten opzichte van een auto mét ABS.
We hebben eigenlijk een leuke auto staan zonder een echt doel, maar de auto heeft wel emotionele waarde. We zouden deze graag willen gebruiken. Een cup auto bouwen op basis van een andere auto heeft daarom géén voorkeur.

Ik hoor het graag!

P.s: Erg gaaf te zien dat er al een start gemaakt kan worden met 5 auto' s! Ik denk dat er veel potentie in de cup zit en hoop dat deze zich snel zal uitbreiden. Bovendien kom ik z.s.m. een wedstrijd bezoeken.

Groeten Wesley

n0sTRa
Full Member
Full Member
Berichten: 456
Lid geworden op: ma feb 02, 2009 15:12
Locatie: Lissewege (België)

Re: Twinsparkcup Zaterdag 11 April 2015

wo apr 01, 2015 19:05

Jullie starten om 13u als ik het zo zie? Tot rond hoe laat duurt het?
Alfa Romeo 916 Spider 3.0V6 12v

verleden: 156 sw 2.0TS, GT 1.9JTD, 75 2.0TS, 156 sw 2.5V6, 156 sw GTA

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

Re: Twinsparkcup Zaterdag 11 April 2015

wo apr 01, 2015 19:37

ABS is verplicht bij de Twinspark Cup.
Destijds onze straat 155 2.0 16V had fabrieks af ABS, maar idd veel ook niet.
De meeste 155 1.6 16 V's hebben ABS Hier mag een 2.0 in worden gezet. Deze auto's zijn zeer goedkoop te kopen.

Een auto zonder ABS wordt niet toegelaten in de Twinspark Cup.
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: Twinsparkcup Zaterdag 11 April 2015

do apr 02, 2015 08:13

@ Hilbert : Is een ABS systeem van 'n sloop 156 over te bouwen op 'n 155 ? Zo ja heb ik misschien nog 1 waar je't mag afhalen Wesley, of 2.0 overbouwen naar de 156 misschien een beter idee ?
Ik weet niet of ik ons "kerkhof" nog kan checken voor morgenmiddag want dan ben ik even out of the Benelux t/m 13-4 .
@ Wesley : je kent m'n mail, ik moet voor Nick trouwens ook daar nog voor die velgen checken ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

Re: Twinsparkcup Zaterdag 11 April 2015

do apr 02, 2015 10:43

Hoi Wesley,
Zie PB.

Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Terug naar “Racen - Algemeen”