Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Verzekeren circuitauto tijdens stalling

di nov 18, 2014 13:10

Deze vraag plaats ik even bij Racen-Algemeen omdat ik er vanuit ga dat de meeste coureurs hier kijken.
Mocht ie ergens anders beter passen dan mogen de moderators hem van mij daar naartoe verplaatsen.

Ik ben in het bezit van een circuitauto, welke ik in een ruimte stal die ik met een aantal vrienden huur.
Zijn er clubgenoten die hun raceauto (zonder kenteken of zonder geldige apk en verzekering) hebben verzekerd tegen bijvoorbeeld brand en diefstal? Mogelijk op basis van taxatiewaarde?
Het gaat mij niet om een verzekering tijdens het racen, maar de auto an sich in een stalling tegen invloeden van buitenaf.

Of zijn er leden met een sleutelruimte die ervaring hebben met een indoedelverzekering voor deze hobbyplek waar vervolgens de dekking van de auto onder valt?

Ik ben benieuwd!

Groeten Wesley

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

di nov 18, 2014 13:24

Interessante, ik sta in een andere stalling en heb mij eigenlijk nog niet afgevraagd hoe dat zit?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

di nov 18, 2014 14:55

Taxatie van mijn (inmiddels ex want ik deed er toch niks mee :oops: ) trackdayhok -zonder kenteken- was gewoon mogelijk via Dennis Rietveld.
Dit rapport werd zonder morren of aanmerkingen geaccepteerd bij de maatschappij waar ik de brand- diefstal- en stormschade heb lopen voor mn loods.
Lijkt mij dat een volbloed racer dan ook gewoon in de stallingsdekking kan worden opgenomen na taxatie?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
MOGA
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma jul 23, 2012 19:07
Locatie: Regno del Belgio

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

di nov 18, 2014 19:26

In Belgenland is dit in ieder geval perfect mogelijk.
Verzekering dekt dan wel enkel en alleen de schade of de diefstal die het voertuig opgelopen heeft in de loods/gebouw.
Onder de schade wordt dan wel begrepen brand of schade door de natuurelementen.
Dus niet erbuiten of ergens onderweg.
De verzekerde waarde kan door een taxatierapport of door een realistische waarde die je doorgeeft aan de verzekeringsmakelaar.

Grtz,

Mauring
Cuore sportivo

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

di nov 18, 2014 19:35

En in eerder genoemde gevallen dekt de verzekering ook alleen als de brand ontstaat door het gebouw of buitenaf zeg maar.
Niet door werkzaamheden aan 1 vd auto's in de stalling of brand die onstaat bij 1 vd andere of je eigen auto.
Deze vraag heb ik eerder ook al gesteld aan mijn makelaar voor mijn gtv6 die niet omnium verzekerd is maar wel gewoon in mijn verzekerde garage staat.
Recent nog ergens in belgië een stalling vol met oldtimers afgebrand 'k geloof ergens in het west vlaamse hoor je ook wel meer met caravan's ofzo.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Niksanders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 95
Lid geworden op: za apr 07, 2012 19:35
Locatie: Enschede

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

do dec 04, 2014 18:26

Interessante informatie!

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

za jan 10, 2015 13:53

Taxatie van mijn (inmiddels ex want ik deed er toch niks mee :oops: ) trackdayhok -zonder kenteken- was gewoon mogelijk via Dennis Rietveld.
Dit rapport werd zonder morren of aanmerkingen geaccepteerd bij de maatschappij waar ik de brand- diefstal- en stormschade heb lopen voor mn loods.
Lijkt mij dat een volbloed racer dan ook gewoon in de stallingsdekking kan worden opgenomen na taxatie?

Grtz,fRank
Zie net dit draadje. Blijft een lastige. fRank, jij hebt, denk ik, dekking op je inboedelverzekering. Echter inboedel is alleen gedekt op woonadres. En zelfs dan zijn er maar weinig verzekeraars die een motorvoertuig wensen te dekken (behalve een bromfiets o.i.d.).

Probleem in een loods, die je mogelijk ook nog eens deelt met anderen, is dat de verzekeraar moeilijk in kan schatten wat daar gebeurt en wie daar allemaal over de vloer komt/toegang heeft. Volgende discussiepunt is vaak wat is van wie. Denk aan onderdelen/gereedschappen die verloren gaan bij brand of diefstal. Allemaal niet onoverkomelijk maar bij verzekeraars moet het bij voorbaat in een 'standaard'produkt passen. Zo niet is het al snel, gelet op de kleine vraag hiernaar en de hierboven genoemde punten, een niet sluitende business case en dus een no-go.

Indien er hier belangstelling voor is wil ik nog wel eens wat proberen uit te zoeken/regelen.

Just my few cents :wink:
Dennis

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

za jan 10, 2015 14:12

Dennis, ik heb een paar jaar geleden een aanbieding gehad, niet van jou.. :oops: , voor verzekering van de racer tegen taxatiewaarde. Kwam er eigenlijk op neer dat alleen het cascodeel betaald zou worden , en de WA geschrapt omdat de auto niet aan het verkeer deelneemt.
Auto was dan voor alles verzekerd, waar dan ook gestald, en tijdens transport, alleen niet tijdens deelname aan wedstrijden.
alleen de premie toch vrij fors gezien de taxatiewaarde...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

za jan 10, 2015 15:17

Zie net dit draadje. Blijft een lastige. fRank, jij hebt, denk ik, dekking op je inboedelverzekering. Echter inboedel is alleen gedekt op woonadres. En zelfs dan zijn er maar weinig verzekeraars die een motorvoertuig wensen te dekken (behalve een bromfiets o.i.d.).

Probleem in een loods, die je mogelijk ook nog eens deelt met anderen, is dat de verzekeraar moeilijk in kan schatten wat daar gebeurt en wie daar allemaal over de vloer komt/toegang heeft. Volgende discussiepunt is vaak wat is van wie. Denk aan onderdelen/gereedschappen die verloren gaan bij brand of diefstal. Allemaal niet onoverkomelijk maar bij verzekeraars moet het bij voorbaat in een 'standaard'produkt passen. Zo niet is het al snel, gelet op de kleine vraag hiernaar en de hierboven genoemde punten, een niet sluitende business case en dus een no-go.

Indien er hier belangstelling voor is wil ik nog wel eens wat proberen uit te zoeken/regelen.

Just my few cents :wink:
Dennis
Om je gerust te stellen, je vermoeden klopt niet... :mrgreen:
Gestalde auto's zijn apart verzekerd tegen brand diefstal en storm, dit staat 'los' van de verzekering op de loods.
Los daar nog van staat de loods op hetzelfde woonadres.. :wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

za jan 10, 2015 21:10

@Walter, correct dat kan idd. Maar ook duur in verhouding tot de oplossing van fRank waarvan, daarvan ben ik behoorlijk zeker, de verzekering van de inhoud van de loods incl. auto's zonder kenteken, bij dezelfde verzekeraar loopt als de rest van de priveverzekeringen :wink: .

Vroeger stelde ik zelf verzekeringen samen, dan gaat het wat gemakkelijker. Als voorbeeld bij een racer met een waarde van 30k. kost een oplossing zoals fRank heeft (schatting) zo'n € 60,-. De oplossing van Walter al gauw richting de 250,-.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

za jan 10, 2015 21:54

Ok, maar bij Frank is het dan alleen gedekt in eigen stalling, in mijn geval ongeacht waar hij zich bevindt. Ok bij meeste bedrijven valt hij daar onder de dekking, en bij schade tijdens transport is degeen die achetrin rijdt aansprakelijk. Dan is een taxatierapport trouwens wel fijn..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: Verzekeren circuitauto tijdens stalling

za jan 10, 2015 23:24

Dat is waar Walter :thumbs:, behalve op het circuit tijdens de race. Daar hebben we dan wel weer oplossingen voor :? :wink:

Terug naar “Racen - Algemeen”