Gebruikersavatar
Morsche
Full Member
Full Member
Berichten: 407
Lid geworden op: do feb 25, 2010 15:26
Locatie: Heiloo(NH)
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 17:31

Aankloppen bij Alfa Romeo Nederland heeft geen zin, kan ik je nu al vertellen. Ik film onder de naam van (WEARE)RIDE die de Social Media doet voor Alfa Romeo Nederland en FIAT Nederland. We hebben een prachtig mooi format genaamd Alfa Profiles. Daarmee willen we Alfisten hun emotie en passie laten spreken samen met (één) van hun Alfa's. Zelfs hier is Alfa Romeo Nederland sceptisch over en is eigenlijk geen geld voor. Waarom sceptisch? Nouja de meeste Alfisten rijden namelijk een oude Alfa Romeo en (willen) geen nieuwe Giuliettta, Mito of 4C. En Alfa Romeo Nederland wil natuurlijk auto's verkopen, dan ben je dus met 3 video's eigenlijk alweer klaar.
Tot slot, ik wil niet vervelend overkomen, de meeste Alfa's die in de SI rijden staan er niet allemaal even strak en top bij. Ik snap dat dit niet prioriteit nummer 1 is bij racen maar voor een (potentiële) sponsor is dit wél van belang. Een sponsor wil graag zijn naam koppelen aan een mooi uitziende raceauto die opvalt bij het publiek, en dan positief opvalt natuurlijk.(je valt immers ook op bij het publiek als je hem telkens hard de muur in knalt).
Zoals hier eerder is gemeld wil Alfa Romeo Nederland zich alleen interesseren in de racerij als jullie allemaal met moderne auto's gaan racen waarbij de kijker het kan koppelen aan de auto's die in de showroom staan en dat aanzet tot koop.

Verder over filmen gesproken, sommige mensen kennen mij hier wel als dé jongen achter al dat filmen langs de baan. Onder de naam MotorsportMedia. Ik kom regelmatig bij de SI kijken en afgelopen jaar ben ik in opdracht mee geweest met Scuderia H&S Corse bij de Alfa Challenge. Ik las iets over een video kanaal voor de SI. Wat is hier precies de gedachten achter? Wat zijn de wensen hierachter? Ik wil mij hier best voor inzetten maar jullie moeten wel snappen dat dit verschrikkelijk veel tijd kost, voornamelijk de montage en dergelijk. Ik ben best geïnteresseerd als het voor mij ook interessant en haalbaar is.

Voor jullie potentiële sponsoren kan het namelijk best wel erg leuk zijn! Een stickertje op een auto tijdens een niet publieksevenement als de races van de DNRT is niet zo boeiend, weinig mensen zien het. Zie je het op een video die over Social Media verspreid wordt, is het meteen een stuk interessanter. Bovendien is er best wel een mogelijkheid dat ik dit voor kan leggen bij MotorsTV Nederland. Ik heb zeer goede banden met MotorsTV Nederland waardoor de Alfa Challenge afgelopen jaar dankzij mij op televisie is geweest en het jaar daarvoor de Saker SportsCar Challenge.

Jullie kunnen alles vinden op: https://www.facebook.com/MotorsportMediaNL
(de website is nog in aanbouw)


Tot slot, ik lees hierboven ook dat mensen denken dat het mensen aansporen tot racen niet het probleem is als ze niet willen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De drempel voor de meeste mensen is denk ik het geld, tijd en ruimte en vooral het gebrek aan kennis. Het is misschien juíst interessant om mensen te laten zien hoe gemakkelijk het is om een race auto te hebben, te bouwen, te stallen, te onderhouden, te racen in het weekend en dergelijk. Wellicht een soort bedrijfsvideo/documentaire/introductie/handleiding achtig iets?
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 18:18

Ik denk dat de meeste auto's er heel netjes bij staan. Een enkeling heeft daar wat minder oog voor.

Dat we met "oud spul" rijden heeft natuurlijk alles te maken met dat we een budgetraceklasse zijn.
Als ik een halve ton per jaar mag stuk slaan van een sponsor, kan ik misschien wat nieuwers op de baan zetten, maar dan zit ik misschien ook in de verkeerde raceklasse?

Ik denk dan ook niet dat we het bij alfa nederland of überhaupt bij een cupsponsor moeten zoeken om professioneler te worden.

Ik denk dat we juist duidelijk moeten maken, dat je bij ons met beperkt budget (circa 5000 per jaar), heel veel plezier kunt hebben. Verder geen gedoe, geen mensen die belangrijk lopen te doen, etc.

Dat is precies wat we afgelopen zondag op de beurs in rosmalen gedaan/geprobeerd hebben.

Misschien moeten we de mensen, die een paar keer meegedaan hebben, maar niet het hele seizoen, eens vragen, wat hun reden daar voor is en of we daar wat aan kunnen doen.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 19:12

Ik denk dat de meeste auto's die in het Si rond rijden redelijk netjes zijn maar denk dat het voor de meeste onder ons geen top prioriteit is. Als ik mag kiezen voor 400 lappen om de buitenkant op te knappen of een dagje Si rijden dan weet ik het wel... :wink:

En op de foto's ziet mijn 146 er altijd prachtig uit, maar in het echt pleurt aan alle kanten de blanke lak eraf... :lol:

Mijn reden om niet het hele seizoen te rijden? Heel simpel, budget.

Gebruikersavatar
Morsche
Full Member
Full Member
Berichten: 407
Lid geworden op: do feb 25, 2010 15:26
Locatie: Heiloo(NH)
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 19:19

Tja dat jullie met oud spul racen geef ik jullie groot gelijk. Om verscheidende redenen.

Verder denk ik dat 'professionaseren' niet het woord is dat we naar zoeken, eerder naar het 'verzorgen' van de klasse. Zoals Het-Licht(JanWillem) al zei, bij de Max5cup is het gewoon verzorgt met een stand van de gehele klasse, een plek waar je even bij elkaar kan komen en de rijders en crew bij elkaar kan brengen. Meer eenheid krijgen binnen de klasse. Nu heb je bij ik bij SI een heel erge verdeeldheidsgevoel. Een paar in die pitbox en een paar daar en een paar helemaal aan de andere kant op de paddock. De klasse is geen eenheid.

Of zeg ik nu compleet iets verkeerd?!


Dat is ook zo JW, is ook heel begrijpelijk. Het heeft ook geen zin om je auto er als nieuw uit te laten zien als de auto niet eens rijdt.
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 19:29

@ Jordy: Ik zou het onwijs tof vinden als jij wat zou willen doen wat betreft het video kanaal. Ik zit altijd te genieten van je filmpjes!
Wat je zegt, als je een potentiële sponsor hebt is een dergelijk kanaal onmisbaar, maar in eerste plaats onmisbaar om het Si te promoten via het internet. Je zou kunnen denken aan niet alleen de races enzo in beeld te brengen, maar ook de personen erachter, de auto en het hoe en wat...

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 19:35

Tja dat jullie met oud spul racen geef ik jullie groot gelijk. Om verscheidende redenen.

Verder denk ik dat 'professionaseren' niet het woord is dat we naar zoeken, eerder naar het 'verzorgen' van de klasse. Zoals Het-Licht(JanWillem) al zei, bij de Max5cup is het gewoon verzorgt met een stand van de gehele klasse, een plek waar je even bij elkaar kan komen en de rijders en crew bij elkaar kan brengen. Meer eenheid krijgen binnen de klasse. Nu heb je bij ik bij SI een heel erge verdeeldheidsgevoel. Een paar in die pitbox en een paar daar en een paar helemaal aan de andere kant op de paddock. De klasse is geen eenheid.

Of zeg ik nu compleet iets verkeerd?!
.
Ik denk dat je de spijker precies op zijn kop slaat...

Remco 145ts
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: za mei 10, 2014 21:03
Locatie: Oudkarspel

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 19:45

En als iemand deze klasse nu eens promoot bij de andere italiaanse merken aangezien er op italiaanse dagen (en andere) op het circuit toch wel eens wat meer dan een alfa op de baan verschijnt.
Krijg je ook grotere startvelden en meer actie op de baan.
Alfa Romeo 145 1.8 ts
bella tecnologia automobilistica italiana

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 19:57

Zeker geen verkeerd idee!

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

di okt 21, 2014 20:46

Als Jordy een videokanaal op kan zetten,dan heb je een prima uitgangspunt voor promotie,al denk ik dat wel dat Jordy het misschien fijn zou vinden als er wat meer mensen met motorsportmedia stickers op de auto gaan rijden.
Is er toevallig iemand die een vinger in de pap heeft bij een sticker maker?
Video's delen via een SI facebook lijkt me ook een goed idee,zeker als je als SI rijder de video's zelf ook deelt op je facebook,dan bereik je namelijk veel meer mensen.

Wat me ook slim lijkt,is om wat andere italiaanse merkenforums op te zoeken,en eens een beetje informeren of daar ook intresse is om DNRT te gaan rijden.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

wo okt 22, 2014 09:26

Als Jordy zich met het videokanaal gaat bezig houden plak ik met alle liefde een zooi stickers op de 146 !

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

wo okt 22, 2014 10:00

Even tussen de drukke zaken-beslommeringen door:

Ik ben blij met alle input/ideeën die tot dusver zijn gepost ! Ik ga er deze week een soort plan van bastelen, gooi dat uiteraard weer in de groep en dan kijken of het te leggen ei de komende maanden kan worden uitgebroed.

Paar losse flodders erbij: verreweg de meeste SI auto's zijn (imho) nette, representatieve karren voor datgene waar SI voor staat. Mijn Juul bijvoorbeeld is (vind ik) een frisse kar met een zeer duidelijk race-patina (zoals dat hoort , vind ik eigenlijk ook wel), maar nergens roest en technisch zéér verzorgd en goed. Denk/vind dat dat voor de meeste auto's geldt. En er zitten veel pláátjes tussen hoor !

"Wij" gaan echt geen "profi" sponsors scoren voor die hobbybakken van ons. Voor wie is dat nou interessant ? "Clubsponsoring" zou moeten komen van mensen die affiniteit hebben met die hokken, er wellicht al mee racen, en die zoiets hebben van "ach, 500, 1000 of 1500 euri's méér bedrijfskosten in het boekjaar boeit ook niet, en voor dat geld wil ik wel een stikkert op een stuk of 20 van die hokken, leuk voor m'n ego". Je zou kunnen denken aan één of ander loodgieters- en/of installatiebedrijf, een loslopende beroeps-sleutelaar met z'n accent op 105'jes, vanuit de tot in de diepste krochten van de samenleving doorgesijpelde IT branche, een enthousiaste tandarts misschien (goede zet: de meeste rijders zetten steeds hun tanden in het stuur, dus volop werk ?!?!) en ik zou eens kunnen overleggen met de DGA/BigChief van één of andere plasticboer, moet raar lopen als ik die niet van het nut kan overtuigen.. :mrgreen:

Zoiets. Als we gebruik zouden maken van "gratis' kanalen/social media en de reeds aangeboden hand- en spandiensten (gaaf, mannen !!!), "we" de SI boel eens wat opschudden/stroomlijnen/zichtbaarder/toegangkelijker maken en we per seizoen een duizendje of één, twee, drie of wat het dan ook wordt kunnen spenderen aan datgene wat nét niet gratis is, nou, tja... Als dat crisis-gezeur door blijft etteren zou een low-budget klasse er ook van moeten (kunnen) profiteren.

Voor de stikkerts gaat Wim van Reklamat Reklame Rheden me vast en zeker wel helpen. Mag 'ie zelf ook een stickert plakken..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Morsche
Full Member
Full Member
Berichten: 407
Lid geworden op: do feb 25, 2010 15:26
Locatie: Heiloo(NH)
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

wo okt 22, 2014 14:01

Goed, ik ben benieuwd. We gaan het zien! 8)
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

wo okt 22, 2014 17:06

Ik denk dat er wel wat kanalen te vinden zijn voor wat bijdragen. Ik ga eens links en rechts polsen. Ik had al wat toezeggingen voor bijdragen voor kleding, kan ik mijzelf toerekenen dat dat even niet van de grond gekomen is. Wellicht dat (een deel van) die fondsen beschikbaar zijn voor PR doeleinden, met uiteraard bedrijfsvermelding! Is denk ik belangrijker dan een jasje...Wellicht kan die kleding ook nog steeds trouwens! er gingen wels temmen op om meer een jasje te pakken voor klimaat wat het midden in het jaar is, ipv een dik ding wat je eigenlijk alleen bij de voor en najaarsrace gebruikt.

Dat betekent dus wel een paar stickers op den glimmend gepoetste auto , van uiteraard fatsoenlijk gepast formaat (zeg dak, hele achterscherm en voorscherm :mrgreen: ) , en wellicht is er ook nog voor SI rijders dan wat aanvullend voordeel te regelen. Moet ik even op een gepast moment met betrokkenen voor gaan zitten. Eerst betrokkenen vooraf volgieten met alcoholica, dan wordt de handtekening onder het (wurg-)sponsorcontract wellicht makkelijker geplaatst .

Als we helemaal wild gaan doen rijdersoveralls maar dan wordt er wel een substantiële eigen bijdrage verlangd. ARC had dat destijds netjes geregeld, topoverall voor budgetoverall geld, maar ja heb je eigenlijk niet nodig natuurlijk want hebben we allemaal al....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

wo okt 22, 2014 17:14

Misschien is een Nomex opnaai Squadra Italia patch een leuke tussenoplossing... :wink:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

wo okt 22, 2014 17:24

normaal gesproken laat ik mij niet zo snel opnaaien, maar voor deze keer...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”