Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 11:18

Nieuwe rijders/vers bloed/oudgedienden terug in het Squadra Italia !!!

Afgelopen vrijdag heeft andermaal bewezen hoe leuk, eenvoudig-laagdrempelig (licentie'tje hebben/halen, autootje op de kar snukken, naar de baan, inschrijven & gummen, hoe eenvoudig en makkelijk kan het zijn ???) en (jaja, relatief) voordelig je kunt racen met zo'n enorm charismatische auto van ons illustere merk Alfa Romeo. Zet een paar gelijkwaardige auto's bij elkaar en je hebt de leukste duels ! De huidige groep rijders laat zien dat ze a) een goeie pot kunnen sturen en b) respect hebben voor elkaars materiaal. En laat het daarnaast nog allemaal "goeie gasten" zijn ook !! Mijns inziens een hele goede basis, daar moet je zuinig op zijn en die basis moét toch goed uit te breiden zijn ? Ikzelf zie héél erg graag 105'je en 75's, volgend jaar als het goed is een stel TS 16V cuppers erbij, ik hoop dat dit een doorslaand succes wordt (hoewel ik de eerste 16V TS deserteur ben, mijn nederige, welgemeende excuses, maar mijn Juul, die Kekke Kar...), maar het zal (in eerste instantie) niet genoeg zijn om structureel 20+ auto's aan de start te krijgen.

Huub zei het al in zijn toespraak bij de prijsuitreiking: nieuwe aanwas ! Hoe gaan we dit fixen ? Jasper Slop zal uiteráárd zijn race-papiertje wel halen, maar die moet op doordeweekse dagen uiteraard naar school.. En jij Hylke ? Bloed kruipt toch enz. enz., dus deze winter je papiertje halen en meedoen met je mooie 156 ! Maar nogmaals: het lijkt me niet genoeg. Ikzelf ben, als 52-jarige aartsconservatief, nogal onbekend (& dat mag best zo blijven) met social media, verwacht op dat punt van mij geen zinnige inbreng. Ik zit wel ff te filosoferen (kan nog niet goed op zaken-gang komen, zo na die prachtige seizoen afsluiter) over wat te doen om dit mooie concept nieuw/extra leven in te blazen. Waar zijn toch al die mensen die sinds dat ik mee rij (2012) op de uitslagenlijst hebben gestaan, maar die ik dit seizoen niet heb gezien ? Namen die me zo te binnen schieten zijn Chris Heezen, Eelco, Norbert), en de kersverselingen (Peter-Paul, Jorik, Henk Dommerholt, die namen schieten me ook ff te binnen) ?

De grootste drempels voor "nieuwelingen" zijn (denk/vermoed ik) de aanschaf van de auto, wellicht ook de stalling en de technische ondersteuning.

Kunnen/moeten we niet eens een lijstje proberen te maken van auto's die in de motteballen liggen, maar met relatief weinig TLC weer racebaar zijn ? En met de eigenaren eens een hartig woordje ( :mrgreen: ) wisselen dat ze óf zelf weer gaan rijden óf het ding "voor weinig" te koop aanbieden ? Laten we eerlijk zijn, anno 2014 zijn gebruikte racers eigenlijk nauwelijks snel en voor goed geld (hoeveel is dat eigenlijk) te verkopen. En een racer die 5 jaar in een hoek gezet is, is na die vijf jaar ook in waarde gehalveerd. Of knap ze op, en ga ze voor sympathieke bedragen verhuren !

Dan het sleutelwerk: het is uiteraard reuze handig als je zelf het e.e.a. kunt. Er zijn natuurlijk elke race wel een stel handige rijders en technische support op paddock/pits die een handje zouden kunnen helpen ? Als je er toch bent.. Iedereen zal toch zeker bereid zijn een leergierige debutant wat voor te doen/te leren ? Stalling, sleutelruimte, "vriendelijke" uurtarieven van de onder ons bekende namen/beroepssleutelaars, voor nieuwe, nog maagdelijk onhandige rijders ? Ik zou, helaas niet "binnen" (da's vol), maar op m'n buitenterrein (omheind) een stuk of drie auto's kwijt kunnen, gedurende het seizoen (overwinteren lijkt me geen succes), tegen een aangepaste vergoeding (de al eerder genoemde gevulde koeken van de warme bakker), en m'n brug, gereedschap & inmiddels redelijke technische kennis wil ik altijd delen.

Nou, wie heeft een goed publiciteits-plan wat in cyberspace kan worden gelanceerd ? (SI bevat toch een stelletje ICT/computer goeroe's ????) Wie weet auto's te staan voor klein/redelijk geld ? (Ja Rogier, de jouwe !!) Wie kent heren/dames die graag zouden meerijden maar (nog) niet goed geïnformeerd zijn ? Wie heeft een/werkt bij een drukkerij en kan een flyertje in elkaar bastelen ? Wie heeft er tijd/zin om gedurende de wintercursus eens met zijn racer de cursisten te gaan verleiden ? Wie heeft, als 'ie dit leest, ook weer niet zoiets van "tja, waarom rij ik eigenlijk niet (meer zo vaak) mee ?? Als we er allemaal de komende weken eens even over nadenken/er werk van maken, dan moet het toch wel héél raar/stroef lopen als we voor 2015 niet structureel 20 auto's aan de start kunnen krijgen ? Vollere velden werkt als vliegwiel/magneet, toch ?

Nou stelletje creatievelingen: brand los !!!!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 11:43

Wat de vorige jaren ontbeerde, was een cupleider: een aanspreekpunt voor rijders en Ria/Huub. Maar die is nu gevonden: Emile Bekker. :thumbs:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 16:40

Dit weekend staat mijn racert op de beurs in rosmalen en misschien nog die van iemand anders.

Inmiddels wordt er keihard gewerkt om een flyer in elkaar te draaien voor de SI om daar uit te delen aan potentieel geintresseerden

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 16:47

De site moet ook bijgewerkt worden. Pakkend promotietekstje ed, uitleg bij wie je moet zijn e.d.

O, en nu geeft hij een foutmelding, ook niet handig :shock:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 16:53

Andre, top initiatief!
Was denk ik wel handig geweest dit even tijdig rond te vertellen. Ik weet uit ervaring dat het prettig is meer mensen op een stand te hebben staan. En dan had er beeldmateriaal geregeld kunnen worden (beamer en zo, met die mooie filmpjes van afgelopen vrijdag van Robert en DJ en zo.
Is voor volgend jaar wel een goede, meer filmmateriaal verzamelen en DVD van maken van 2014.
Je moet er maar tijd voor hebben, snap ik, en die heb ik zelf momenteel ook niet.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 17:17

Was een spontaan idee, wat gisteravond bij me opgekomen is.

Ook een stukje promotie voor mijn eigen activiteiten natuurlijk.

Vandaag bericht gehad, dat er nog een (gratis)plekje was.

Robert (zijn vrouw) maakt de flyer.

Ik heb inmiddels begrepen, dat A-repair er ook staat om reclame te maken voor de TS-cup.
Laatst gewijzigd door HAAK28 op ma okt 13, 2014 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 17:21

De site moet ook bijgewerkt worden. Pakkend promotietekstje ed, uitleg bij wie je moet zijn e.d.

O, en nu geeft hij een foutmelding, ook niet handig :shock:
Is inderdaad helemaal niet handig. Wordt nu volgens mij beheerd door HS-corse.

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 18:01

Emile, top hoe jij dit kan vertellen/ schrijven !! Geweldig!
Alfetta gaat volgende week naar de plaatwerker.
Ik wil erover denken om op zaterdag eventueel zondag mijn loods ter beschikking te stellen aan mede SI rijders, om te sleutelen, kost niks. Geen stalling
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 19:31

André, goed gedaan dan!
Neem de rest terug gezien de last minute actie, wel een idee voor volgend jaar. Maar ja dan moet er wellicht betaald worden.... krijg je dat weer.
Misschien eens beginnen met een nieuwsbrief?? Wie wil en kan??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 19:58

Kijk, het balletje rolt, het topic wordt gevuld, goede start.

Ik ben de komende twee, drie dagen kanondruk op het bedrijf, maar laat iedere rijder en anderszins geïnteresseerde vooral blijven posten met ideeën !

"We" kunnen dus verschillende discipline's/vaardigheden gebruiken (realiseer me nu hoe weinig ik eigenlijk weet van de broodwinning van m'n mede-scheurneuzen..):

* Site bouwers/onderhouders, als e.e.a. voor H&S allemaal wat veel wordt,
* Mensen met vaardigheden/ingangen op het gebied van drukwerk/promo materiaal
* Een lijst met allerlei relevante beurzen/evenementen
* Auto-"scouts"/onderhandelaars (aftroggelaars van hardnekkige race-pensionado's ??)
* social media gangers met veel feesvrienden/volgers (hoe geëmancipeerd..) en hoe al die pipapo-tralala ook maar mag heten
* Handige digitale Harry's die van allerlei bestaande youtube filmpjes een pakkende, relevante compilatie kunnen maken en op social media zetten/CD's van branden of digitaal printen op een sleep van 100 x 15 meter (wie heeft er een vliegtuig dat
dat kan slepen ??)
* (al dan niet) beroeps sleutelaars die (in den beginne) bij nieuwe rijders die, ondanks hun twee linkerhanden toch een goeie
pot kunnen sturen maar zelf nog niets kunnen, en die eens "voor (heel ?) weinig bij willen springen.
* Stallings/knutsel/opslagruimte ( Thanks Wijnand !!)
* Mensen die een beetje met woorden/texten overweg kunnen (ik vrees dat hier mijn enige enigszins toegevoegde waarde
ligt... :mrgreen:

Dus !! Keep them comin', die brainwaves, alles posten maar wat je zinnig lijkt.

Ik wil me wel wat naar voren schuiven als aanspreekpersoon/SI-Buutredner/info-verkeersplein oid. Voor alles wat zich "buitenshuis" tussen 08.00 en 20.00 op doordeweekse dagen én zaterdagen zou moeten afspelen heb ik echt geen tijd, dan moet (en wil) ik echt op de zaak zijn. Misschien zijn er nog wel wat mensen/rijders die zich mbt organisatie/promo/regelen willen inzetten ? Soort van mini-bestuur of zo, ik roep maar wat. Hoeft/moet géén -tig koppige groep te worden die alleen maar lult en geen race-gaten vult maar wel een hele trits declaratie's genereert, jullie vatten het wel. Uiteraard is het zinvol/zullen/moeten we e.e.a. ff langs de activiteiten van H&S/Arie leggen/communiceren, we "strijden" immers allemaal voor hetzelfde doel & hebben dezelfde belangen !

Nou, ik voorzie in de nabije toekomst een rijders-stop, als iedereen een duit in dat spreekwoordelijke zakje gaat doen..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 20:07

Helaas geen budget voor een racer, maar ik wil wel mijn professionele ervaring in (communicatie) marketing inzetten op social media en e-mail communicatie/marketing.

Zolang ik maar geen lange teksten hoef te schrijven, gaat me dat prima af :jumping:

squadra-italia.eu heeft Hilbert Flokstra op zijn naam staan, maar squadra-italia.nl staat op naam van een bureau in Vorden, welke nauwe banden lijkt te hebben met CarloAbarth.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 20:54

Helaas geen budget voor een racer, maar ik wil wel mijn professionele ervaring in (communicatie) marketing inzetten op social media en e-mail communicatie/marketing.

Zolang ik maar geen lange teksten hoef te schrijven, gaat me dat prima af :jumping:

squadra-italia.eu heeft Hilbert Flokstra op zijn naam staan, maar squadra-italia.nl staat op naam van een bureau in Vorden, welke nauwe banden lijkt te hebben met CarloAbarth.
squadra-italia.nl wordt is in bezit van Bart-Jan Keizer. nadat ik een tijd de website gedaan heb is deze overgegaan naar H&S hiervoor heb ik een DNS forward opgezet naar het domein van H&S.
indien gewenst stel ik graag web ruimte beschikbaar op de site te hosten en wil ook meewerken aan het bouwen van deze site (mocht het, zoals emile ook al aangeeft, niet meer in agenda van de H&S'ers passen, indien wel is dat natuurlijk ook welkom)

verder is er ook al een facebook pagina van de SI (geloof dat ik die ooit heb opgezet??) zou eensm moeten kijken hoe ik daarvan aan de credentials kan komen.
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 20:57

Helaas geen budget voor een racer, maar ik wil wel mijn professionele ervaring in (communicatie) marketing inzetten op social media en e-mail communicatie/marketing.

Zolang ik maar geen lange teksten hoef te schrijven, gaat me dat prima af :jumping:

squadra-italia.eu heeft Hilbert Flokstra op zijn naam staan, maar squadra-italia.nl staat op naam van een bureau in Vorden, welke nauwe banden lijkt te hebben met CarloAbarth.
squadra-italia.nl wordt is in bezit van Bart-Jan Keizer. nadat ik een tijd de website gedaan heb is deze overgegaan naar H&S hiervoor heb ik een DNS forward opgezet naar het domein van H&S.
indien gewenst stel ik graag web ruimte beschikbaar op de site te hosten en wil ook meewerken aan het bouwen van deze site (mocht het, zoals emile ook al aangeeft, niet meer in agenda van de H&S'ers passen, indien wel is dat natuurlijk ook welkom)

verder is er ook al een facebook pagina van de SI (geloof dat ik die ooit heb opgezet??) zou eensm moeten kijken hoe ik daarvan aan de credentials kan komen.
De huidige website is in elk geval kapot :D

Is deze FB wat je bedoeld? https://www.facebook.com/squadra.italia1?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false; want dat is een persoonspagina, zonde, want die hebben beperkte mogelijkheden tov een groep/bedrijven pagina.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 21:05

ah, en een twitter account: @squadraracing (sqaudraitalia was al bezet :()
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Omdat we er niet snel genoeg mee kunnen beginnen !

ma okt 13, 2014 21:22

Uiteraard is het zinvol/zullen/moeten we e.e.a. ff langs de activiteiten van H&S/Arie leggen/communiceren, we "strijden" immers allemaal voor hetzelfde doel & hebben dezelfde belangen !
De beurs is voor mij in elk geval een mooie gelegenheid even met Arie te overleggen.
En inderdaad alsjeblieft geen praat/declareer groepje met bijbehorende contributie...

Terug naar “Racen - Algemeen”