Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

do okt 09, 2014 09:06

Plaats je altijd pasfoto's van jezelf Emile?! :P Of is dat omdat je eig nooit echt de compitie aan durft te gaan in bijv de Challenge met echte startvelden :P :mrgreen:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

do okt 09, 2014 11:32

Nog iemand interesse om box te delen?

Gr
DJ
Marc was toch nog op zoek naar een plek?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

do okt 09, 2014 15:12

Is geregeld :D
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

do okt 09, 2014 16:32

Idd.

Weersverwachting is goed, zeker voor tijd van het jaar. Beetje veel wind misschien om toch nog wat te zeuren te hebben.
Maar dan wel weer mee rechte stuk. Maar misschien stuifzand op baan?

Tot morgen,
DJ

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

do okt 09, 2014 17:09

Regenbanden blijven lekker thuis 8)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

za okt 11, 2014 14:39

regenbanden niet nodig gehad, gelukkig mar want ik heb ze nog niet.
Eerste keer op slicks sinds 2008 geloof ik bracht niet wat ik gehoopt had, maar aan de andere kant: 4e in dagklassement met 1 puntje verschil met nummer drie en 2 met nummer 2...mag niet klagen na een jaar niet rijden.
Auto draaide lekker, dank Alberic voor de ondersteuning weer.
Race 1 4e startplek en lekkere strijd met DJ, in mijn voordeel kunnen beslechten (wat wel heel hard werken was..)alleen waren toen Louis en Emile al ver vooruit....
naar aanleiding van commentaar en eigen gevoel dat de auto nu met de slicks wel heel stuiterig geworden was de dempers losser gezet. Race 2 ging redelijk de mist in met een 6e plek. Wel lang kunnen genieten van uitzicht op een scherp gevecht tussen Robert (Slop) en DJ. De lossere dempers werkte dus niet, auto was een draak geworden en de bocht niet om te zetten...Uiteindelijk ging ook Barend aandringen en de race had echt niet een ronde langer moeten duren.
Race 3 dempers weer gewoon terug gezet.
Dankzij een glijder van Marc waardoor Emile in uitwijken ook het grind in ging uiteindelijk 4e geworden. Niet dankzij geweldig sturen maar dankzij uitvallen/achterop raken anderen, ook dat is racen....
We begonnen met een redelijk aantal rijders, echter veel uitvallers, en veel (te veel..) schade..
Hoop dat dit geen nieuwe trend gaat worden.
en Emile gefeliciteerd met Squadra Italia kampioenschap 2014!

voor de thuisblijvers: echt wat gemist....
En voor de mensen met een raceauto in de schuur: jullie hebben ook wat gemist.
Ik heb zelf het hele jaar niet gereden (verhuizing en andere redenen) maar ben blij dat ik wel gegaan ben.
Het is altijd goed het gevoel weer even terug te krijgen. De drempel om de licentie volgend jaar niet op te halen werd bij mij merkte ik steeds groter.....Als je weer een keer gereden heb weet je weer hoe ontzettend leuk (en gezellig met deze club!) het ook al weer was en kan zijn.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI !!!!!! 10 oktober, the day after

za okt 11, 2014 15:46

Zoals al door Walter gezegd: top-dag, heerlijk weer en , gezellige mensen en (dus) volop gespreks- en discussieerstof. Donderdagavond/nacht en vrijdagochtend nog de nodige nattigheid & wind, "leuk" om te constateren, ná Marc's goede voorbeeld (regenrubber thuislaten) te hebben gevolgd.. Het ging al snel de goede kant op, maar bekertjesgeil als ik ben, én niet precies wetende hoeveel deelnemers er waren de vrije training maar overgeslagen. Ik heb welgeteld drie bochten "ervaring" met slicks op het vochtig en dit leek me nou niet het uitgelezen moment hiermee verdere ervaring op te gaan doen.. Dus langs de pitmuur Alfaatjes tellen en dat gaf 1) reden tot misnoegen (15 inclusief mezelf is redelijk, maar eigenlijk 15 te weinig) en 2) reden tot "ontspanning", dan hoef je met bejaard race-rubber niet met het mes tussen de tandjes te rijden. Wel héél erg jammer dat Armando, Hans en Cees er niet bij waren met hun mooie en snelle Giulia's, zoals inmiddels wel bekend heb ik een zwak voor die 105'jes...

Voor race 1 derde tijd getraind, als tweede gefinished. Bij de start van race 2 kwam ik warempel eens een keer wél goed weg en kon ik Louis verschalken. (Of was jij slecht weg Louis ? Denk om mijn breekbare ego met je antwoord ! :lol: ) Twee of drie rondjes op kop kunnen rijden (wat mijn LiefMeiske niet heeft gezien.. Gaat ze eens mee en vervolgens te druk met beppen met Mrs. Slop...), toen moest ik die retesnelle 33 voor laten gaan. In deze race warempel wat strijd gehad met Marc en zijn gebazen SuperLeggera, twee keer van positie gewisseld en een gaatje kunnen slaan. De ontstane ruimte in de spiegels leidde tot overmoed en zelfoverschatting: deze combi leidt doorgaans tot huilen, zo ook bij mij: anderhalve 360 graden slinger (of zo) gemaakt (met veel bandengekerm, maar gelukkig geen flat spots gereden) in de bocht naar links, vóór de S. En daar ging Marc weer.. (zonder zwaaien ???) Toch nog als derde over de streep. Race drie dus als derde in m'n witte Juul, achter de witte 33 en de witte 75. Een waar "Squadra Bianca". Helaas bleek in de eerste ronde de bocht ná het Scheivlak een soort van krap, moest Marc zien te ontwijken (wilde géén André/Eric'je), rechts leek smal, links was ruimte. En grind, maar okee, daar kun je met vol gas erop toch wel doorheen ploegen ? Nou, nee. Het was wachten op de cavalerie, en eenmaal vlotgetrokken kon het gas er weer op. Lekker geduelleerd met DJ, (zelfs een blauwe vlag gescoord ?? :?: ), maar de Juul begon wel te dweilen en ik heb Dirk Jan voorbij gewezen. Leuk om te zien hoe goed zijn 75 ligt ! Alleen na de Hugenholz de Hunzerug op kon ik met een slordige 30 PK extra het gat steeds snel dichtrijden. DJ wees me op zijn beurt weer voorbij: bonkend wiellager en gescheurd spruitstuk maken een 75 niet bepaald sneller. Toch wel erg leuk rijden zo hoor !

Minder leuk was het voor Wijnand, Eric, André en Dimitri, die allemaal behoorlijk schade opliepen. Iets minder-minder leuk was het voor Jouke (koppakking in de training) en Marcel (aandrijfas), hoewel Marcel race drie weer kon rijden.

De dag werd uiteraard afgesloten door de prijsuitreiking, ik mijn felbegeerde bekertje (en die is kleiner dan vorig jaar ?!?!?!) met een kenmerkend betoog van Huub. We moeten inderdaad creatief worden en actiever nadenken over het aantrekken van nieuwe rijders, of "oude" die nog een auto hebben maar er (om welke reden ook) niet (meer) naar omkijken. Tuurlijk kan het tegenzitten in het leven (privé, financieel, mij beide ook niet onbekend..) , maar dit is té leuk om niet meer te doen. Als je "veilig" 67+ bent geworden is het een soort van laat om weer eens te gaan racen. (dikke kans dat het dan nog electrisch moet ook, getver...) Dus in de winterstop behalve het reviseer/repareer/modificeer werk ook op dit gebied werk te verzetten !

Ook nu weer is een welgemeend woord van dank verschuldigd aan "Chief Mechanic" Marco van Doorn/Alfaspecials, fine-tuner Hans Vooijs/Onixx Starcraft en bandenboer Marc Frazer. Jullie hebben gezorgd voor steeds een bijna bullet-proof, überbetrouwbare en best kwieke Juul, vakwerk !!

Iedereen bedankt voor een gaafleukgeslaagd seizoen 2014 en gráág tot de eerste race in 2015 !

Ciao, Emile

Oh ja ! Ná de prijsuitreiking/de race's bleek Robert's 75 TS een toerenbegrenzer te hebben !?!? :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

za okt 11, 2014 15:58

Oh ja ! Ná de prijsuitreiking/de race's bleek Robert's 75 TS een toerenbegrenzer te hebben !?!? :mrgreen:
dat is dat ene knopje met ""jasper on"" erop...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

za okt 11, 2014 16:29

Ben nog steeds moe, enerverend dagje. Begon rustig met vrije training, na een rondje had ik het wel gezien.
Opdrogende baan op oude harde slicks, verstand komt met de jaren dus ben naar binnen gegaan.

Vrije training druk verkeer. Toen de baan soort van vrij werd hoorde ik wat uitlaat geluiden uit het vooronder.
Zelfde euvel als op Assen, turbo komt los van het spruitstuk..

Pakking ertussenuit gehaald (was half weg) en de boel net op tijd voor race 1 klaar.. Snel nog wat benzine erin en gaan (dank voor het halen Bas!) Mocht starten van P7, plek voor me was leeg. Wijnand heeft het koprollen helaas goed onder de knie :?

Balans in de auto is nog ver te zoeken, qua remmen en wegligging. Eea heeft wellicht met elkaar te maken.
Bovendien rij ik op slicks die denk ik meer dan 10 jaar oud zijn, volgend jaar maar met verse aan de start.

Klik hier voor mijn bevindingen in Race 1. GoPro stond iets te laag helaas zodat deze focust op het dash ipv op het asfalt....

Race 2 wederom net op tijd klaar. Pook weer vastgemaakt aan de schakelstang, Turbo weer vastgezet nu met borging.
Geen tijd (of vergeten) om te tanken en wederom vertrokken op de oude slicks.
Na afloop van de race 3 banden met kale canvas plekken, kon daardoor niet pushen voor P1, kreeg P2 nog kado van Emile :D
Was alsof ik op ijs reed en auto begon in te houden door te weinig peut. Turbo was wel blijven zitten (half) :P

Race 3 ander set velgen eronder welke achteraf erg weinig grip hadden. Turbo nog extra geborgt. Snel wat peut erin.
Moest achterop liften voor Louis en voor ik het wist stond ik in de grindbak. Van de winter achteras nog eens onder handen nemen. Staat nu niet lekker... Beetje polyester schade en een vieze auto.

Klik hier voor de start van Race 3

Race 2 is nog aan het uploaden, duurt helaas een hele dag hier in het dorp :(

Al met al een hele drukke, zware en vermoeiende dag. Hoop huiswerk van de winter mbt wegligging.
Al zullen nieuwe slicks al een heel eind schelen.

Emile wederom gefeliciteerd! De wisselbeker blijft op zijn plekkie! Een unicum!
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: SI !!!!!! 10 oktober, the day after

za okt 11, 2014 16:58

Minder leuk was het voor Wijnand, Eric, André en Dimitri, die allemaal behoorlijk schade opliepen. Iets minder-minder leuk was het voor Jouke (koppakking in de training) en Marcel (aandrijfas)
En Pieter met zijn kapotte wiellager... 's Middags niet snel eentje kunnen scoren in Haarlem :(
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

za okt 11, 2014 17:16

Oh ja, tuurlijk.. 8-[ Mea Maxima Culpa ! Waren wel erg weinig race-(kilo)meters voor jou Pieter ! Het is een bijzonder goed idee een kistje "slijt-onderdelen" mee te slepen, wiellagers, remlichtschakelaar, kabeltje/slangetje/zekering, realiseer me dat ik er zelf ook nooit iets van bij me heb, tot dusver wel mazzel mee gehad..

Over mazzel gesproken: ga maar eens iets fixen zo ergens tussen (tijd)training en drie races in, lukt eigenlijk alleen als het een quick-fix is van iets wat niet gloeiend heet is..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

za okt 11, 2014 18:30

Hoop problemen en schade's helaas ook zeg! :shock:

Nice die beelden Marc! Ma je moet nog wel een beetje aan de balans van de auto werken als ik het zo zie :shock:

Emile, gefeliciteerd weer!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

za okt 11, 2014 18:51

Auto staat inmiddels in mijn schuur, compleet met battlescars.
Tevens wat blauwe pluimen uit de uitlaat, dus dat beloofd ook niet veel goeds.
Verslag met foto's volgt.

Kan iemand het formilier met de puntentelling van de 3 races posten, dan werk ik de eindstand ff bij.

Ben ook erg benieuwd waar ik zelf geëindigd ben.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

za okt 11, 2014 19:07

Raceresults.nu ;)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: SI !!!!!! 10 oktober !!!! Laatste kans in 2014 !!!!

za okt 11, 2014 19:37

Staat er niet op niels. Alleen uitslag per race.

Ik wil graag het officiële puntentotaal van de racedag hebben.

wordt verstrekt bij de prijsuitreiking.

Terug naar “Racen - Algemeen”