spidertjuh
Member
Member
Berichten: 173
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 17:06
Locatie: Nijmegen

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

vr sep 12, 2014 07:57

Goed om te lezen dat je je goed hebt vermaakt op Assen, of was het nu toch Veendam.....?? Haha

Zelf lkkr gereden in race 1. Leuk samen met Andre die ik paar rondjes voor het einde in Mandeveen voorbij kon steken. Tijden van 2.12/2.13 een eerlijk gezegd viel me dat wat tegen....

Vanaf race 2 begon de ellende van 2014 weer...stroomproblemen...knettergek word je ervan. Ondanks super hulp op de paddock niet gelukt om te starten in de 3e race. Flink balen.....:(

Autotje reed verders heel behoorlijk, wel wat rookontwikkeling en lochte tik in de motor....ahummm.... en rechte lijn snelheid is ook nog stteeds ad lage kant, met name bij uitacceleren vanuit wat langzamere bochten zoals gister vanuit de Strubben heel goed was te zien.

Op naar CPZ....? Wie weet :)
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

vr sep 12, 2014 08:17

Dit was voor mij echt weer een stap in de goede richting. De laatste paar jaar weinig kunnen rijden en als ik reed waren er veel technische problemen. Zeker na het afgelopen SSAR waarbij de wagen weer niet wilde was bij mij de motivatie ver gedaald. Maar ik had met Pieter afgesproken dat we naar Assen zouden gaan dus de motor weer deels gedemonteerd, alles gecheckt en dinsdag een tijdje op de rollenbank gezet om te kijken of alles goed bleef. Zag er goed uit maar dat had ik laatste jaren al vaker gezien.
Aangezien Pieter, Andre, Marcel ook zouden rijden hoopte ik in iedergeval met hen wat strijd te kunnen hebben. Woensdagmiddag om 15:30 met Pieter de start gemaakt met de 260 km richting "het einde van de wereld". Mooi de auto's nog kunnen keuren ! Gisterochtend was dus redelijk relaxed (wel in het achterhoofd wat zal er nu weer zijn...) Vrije training weer even wennen aan de baan (was toch een jaar of 5 geleden) en kijken of de auto het goed houd. Ging lekker en het voelde goed. Kwalificatie lekker gereden maar had geen idee van de tijden, totdat ik de lijst zag en zowaar 3e tijd gereden had 2:11.1 He dat is leuk Cees en Emile wel in de 2:09 maar in iedergeval een keer 3e. Squadra-tje deed wat ie moest doen dus het vertrouwen groeide. Start eerste race slecht weg dus Andre en DJ kwamen voorbij. DJ hoorde ook voor me te rijden maar Andre moest ik kunnen hebben vond ik. Dat ging ook, Jezus wat liep het Squadratje lekker acceleren yess !
uiteindelijk 4e geworden achter Emile, DJ en Cees, waarbij op startfinish bijna geheel naast Cees zat. En rondetijd naar de 2:09.1 ! 2e race 4e gebleven en ook weer de rondetijden in de 2:09 maar verder veel alleen gereden. 3e race weer 4e maar paar rondes voor het einde maakte DJ een fout en kon ik op hem inlopen. Hij voelde de hete adem en zette een stapje bij. Helaas moest ik in een snelle doorsdraaier over het kunstgras en kon hij weer verder weglopen. 4e van de dag maar het voelt voor mij als de 1e prijs kan ik zeggen. Hoop dat de Squadra nu weer in de goede flow zit. Op naar de laatste race !

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

vr sep 12, 2014 09:32

Gisteren was voor mij de eerste gelegenheid dit jaar dat ik ook weer eens een SI wedstrijd kon meepakken.
En naast de deur van de stalling van m'n racer, EN veel baantijd in vooruitzicht gesteld in de aankondiging.
Dus begin van de week het kleine malheur hersteld waardoor ik met de ARC op Spa in race 2 na 4 ronden was uitgevallen om op Assen te kunnen gaan racen.
Nu was dat kleine malheur koelvlst lekkage door een lekke kachelkraan, en mijn 75 heeft nog origineel dash en kachel, souvenir van trackday/nordschleiffe verleden van de auto. K..t klusje dus. Maar woensdagavond half elf stond de racer vastgesjord op de trailer met voor de zekerheid toch ook maar setje verse remblokken rondom.
Op Assen s'ochtend na keuren eerst nog ff geschroken, stond met Andre te praten naast m'n auto. Zie ik ineens klvlst uit m'n kachel druppelen. Terwijl ik nieuwe oude kachel had afgeperst in bak water. Bleek gelukkig alleen kwestie van slangenklem iets harder aandraaien.
In de vrije training verse blokken ingeremd en baan verkend. Ik heb m'n licensiecursus op Assen gedaan maar dat is alweer even terug. Lastig daar om referentiepunten te vinden voor remmen en insturen.
Kont van de auto voelde heel los zowel bij insturen als uitkomen, zelf met gewoon TS blokkie. En met de nieuwe remblokken was de rembalans ook niet goed meer. (nieuwe achterblokken zijn veel "bijteriger" dan de oude) Dus voor tijdtraining achterstabi maar afgekoppeld, kijken of dat beter ging. Ondanks losse achterstabi en minder benzine mee was de balans in de auto ook in de tijdtraining ver te zoeken. Iets van 2.14 met alle zeilen bij en Marcel en Andre die op het eind weer steeds groter werden in m'n spiegels.
Intentie was om gisteren setje oude slicks op te stoken maar was wel duidelijk dat dit setje echt wel klaar was.
Prima vermaakt op die oude dingen met "koorddansen" tijdens vrije en tijdtraining maar snel was het duidelijk niet.
Toch maar setje versere slicks gemonteerd in de pauze. En de remdrukbegrenzer naar achter helemaal minimaal gezet.
Dat bleek gelijk stukken beter te gaan. In race 1 snelste tijd van 2.08.xx en op een gegeven moment Emile nog in het vizier gekregen. Maar die ging toen volgens mij snel een tandje bij schakelen. Voor race 2 de achterstabi maar weer vast gezet omdat auto toch iets onderstuurderig voelde. Auto voelde in race 2 meer in balans maar snelste ronde tijd was niet sneller. Wel nog tweede kunnen worden ondanks dat Cees einde race wel dichtbij kwam.
In race 3 weer als tweede gestart maar verliep nu iets minder soepel. Kwam op p3 terecht en reed als aan een lijntje achter Cees aan. Tot dat ik foutje maakte in slinger op de veenslang, wilde eens proberen of die bocht ook niet tandje harder erin kon zetten. Niet dus. Net naast de baan geraakt en motor afgeslagen. Cees uit zicht en Barend in m'n nek. Die kwam steeds iets dichterbij totdat gat in eens weer groter was. Achteraf bleek dat hij foutje had gemaakt waardoor ik rustig kon uitrijden.
Prima racedag gehad. Veel gereden en weinig gedoe en weer twee gezichten aan namen kunnen toevoegen.
Over week of 3 op naar de N-ring met de ARC.

Gr
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op vr sep 12, 2014 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

vr sep 12, 2014 10:47

’s Ochtends in alle vroegte vertrokken richting Assen (het lijkt wel werk..), gelukkig had ik de auto al klaar staan op de trailer.

Aangekomen even snel de medestrijders een hand gegeven en op naar keuring en inschrijving. Bij de inschrijving vroeg Ria naar mijn licentie. Oeps niet in mijn portemonnee, even graven in mijn geheugen en ik wist weer waar die gebleven was. De keuring verliep soepel, niets aan veranderd? Nee. Hup sticker er op.

In de vrije training rustig wat rondjes gedraaid om de baan te leren kennen (ok stiekum al wat geoefend op de computer) en bijtijds de pitstraat weer in gereden. Gelukkig maar, want ik bleek na het spettacolo vergeten te zijn mijn tank weer vol te gooien, had nog amper een liter over…Ik had een mooie 2.14.9 gereden en daarmee de 3e tijd in de vrije training.
In de kwalificatie ben ik er eens goed voor gaan zitten en heb er een 2.13.3 uit weten te persen. Dit was goed voor een 4e tijd. Barend Aarts had ineens het licht gezien en had met een 2.11 een aardig gat geslagen.

Bij de start van race 1 heb ik Barend ingehaald in de 1e bocht. Barend had echter zoveel snelheid, dat er geen houden aan was en na een paar ronden met hand en tand verdedigen kon ik hem niet meer achter me houden. Hierna had ik Marcel in mijn nek hangen en na een aantal pogingen van hem en een fout van mij, kon hij me voorbij steken. Omdat ik in de kwalificatie getergd werd door onderstuur had ik mijn voorste schokbrekers zachter gezet. Slecht plan, het werd alleen maar erger. In een verwoedde poging om bij Marcel te blijven desondanks toch mijn snelste tijd verbeterd naar 2.13.1 en als 6e gefinished.

Voor race 2 mijn schokbrekers weer op medium gezet en het onderstuur was weer beheersbaar. Bij de start had ik maar liefst 3 man te pakken, Marcel, Barend en Dirkjan kwamen niet lekker weg. Al vrij snel kwamen Dirkjan en Barend weer voorbij toen ze hun slicks op temperatuur hadden. Daarna weer in gevecht met Marcel, totdat die opeens stil viel met (alweer) problemen met de elektra. Daarna de race op mijn gemak uitgereden en als 5e gefinished.

Voor race 3 toch maar wat extra benzine gehaald, anders werd het wel erg krap allemaal. Bij de start Barend en Dirkjan net niet in kunnen halen, ondanks, dat ze opnieuw niet lekker wegkwamen. Al vrij snel liepen Dirkjan en Barend weg toen ze hun slicks op temperatuur hadden. Daarna de race op mijn gemak uitgereden en als 5e gefinished.

Lekker baantje Assen, in de langzame bochten wel veel onderstuur, maar dat krijg je zonder camber op de voorkant. Ramshoek kon ik gewoon volgas doorheen, dat dan weer wel.
Lekker wat puntjes gepakt voor het kampioenschap, op naar de finale op 10 oktober!

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

vr sep 12, 2014 15:07

Afbeelding

de winnaars!

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

vr sep 12, 2014 15:24

Mooi synchroon gesprongen :lol:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

vr sep 12, 2014 16:02

Behalve ik dan ;-)

Ik hou mijn raceverslag lekker kort: "I could have pooped my pants, but didn't..." Remproblemen, remproblemen, remproblemen, maar toch twee van de drie races uitgereden :)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

ma sep 22, 2014 11:52

De heftige vibratie's in de Juul na race twee zijn lekker snel verklaard/gevonden, quick fix !! :mrgreen:

Afbeelding

Bandje RV. Die van RA ziet er ook ongeveer zo uit...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

ma sep 22, 2014 14:51

jij wisselt de bandjes in ieder geval niet te vroeg... :mrgreen:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

ma sep 22, 2014 15:09

erfenisje van een werkelijk véél te optimistisch ingeschat rempunt voor die chicane, na dat lange(re) rechte stuk, wat volgt na die k*l*rebocht die zo naar links knijpt, 3 bochten na start & finish. (al die namen leer ik nooit hoor ! ) Was zelfs nog even soort van kansloos aan het insturen geslagen (hence de twee rechterbandjes)...

Voor de laatste race maar een stel ouwe Kumho's erop, (voor die anderhalve bocht naar rechts op Zandvoort.. :mrgreen: ) of misschien wel een viertal afgekauwde R888's. Geloof niet dat het nog ergens om hoeft te gaan, behalve gezellig met zovéél mogelijk (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) andere deelnemers lekker rondjes knallen .. Zijn er overigens nog mensen van plan mee te rijden ? Zou wel leuk zijn.. Maar ff een topic over aanslingeren, baat het niet, schaden zal het ook niet !?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

spidertjuh
Member
Member
Berichten: 173
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 17:06
Locatie: Nijmegen

Re: Racen op Assen: donderdag 11 september

ma sep 22, 2014 21:37

Das die bocht waar je tog altijd gewoon rechtdoor gaat....?? Hahahaha
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

Terug naar “Racen - Algemeen”