Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: SI 17 augustus

zo aug 17, 2014 22:20

3e? ok, das wel goed, in die race result lijsten leek het of er volvo's voor de alfas waren gefinished, gelukkig waren de alfa's sneller
Zijn ze ook, die dingen gaan goed in de regen.....

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: SI 17 augustus

ma aug 18, 2014 10:14

Nou, ik heb een zéér geslaagde dag achter de race-kiezen ! Het begon natuurlijk met andermaal de flinke teleurstelling (ja, echt..) van andermaal (letterlijk) een handjevol deelnemers. En alsof dat nog niet genoeg was moest Marc na de training afhaken (koppakking).

Ik had de Juul van full-dry hélemaal op full wet specs gezet (de slicks gewisseld voor profielrubber ! 8) ), en de droge vrije training op de Toyo's R1R gereden. Yep, de R1R die het (vind ik) op de straatauto(156) zo goed doet, inclusief regen. Dat dit op het circuit met op Giulia met GJA (GroteJongensAandrijving) dus niét zo is had ik vorig jaar al ondervonden, maar ja, het waren slicks of R1R's, nogal makkelijke keus in dit geval. Bij het opstellen/vertrekken voor de tijdtraining begon de voorruit al vol te spetteren, dus dan weet je dat het na de opwarmronde/eerste ronde metéén "raak" moet zijn. Dus de tweede ronde zo hard als ik maar durfde, met een whopping 2.22 of zo.. Één van de city bromvliegen, die op droog iets van 2.25 had gereden, wist er in de natte training een 2.13 uit te slepen (rara hoe kan dat) maar met dank aan de gescheiden starts werd mij ultiem gezichtsverlies bespaard. Anyway, in de tijdtraining ook voor het eerst sinds weet-ik-hoelang-geleden weer eens een volle 720 graden spinneke gemaakt, op een stuk waar je je dat, als je dat erg graag wilt (maar dat wilde ik niet) nog kunt permitteren ( 2 bochten ná het Scheivlak).

Okee, race één op pole (jaja, een prestatie van formaat, met dat woud van Alfa-concurrentie, kudo's voor mij !!!!) , erg weinig grip/tractie, en in de Hugenholz en de S zelfs nul grip. Mega glad daar, de hele
dag door. Eric liep met zevenmijlslaarzen op me in, zijn vlak voor de race gemonteerde regenbanden (Eric weet nu ook dat je duim van je rechterhand links zit, en je duim van je linkerhand rechts) bleken een gouden greep. Jammer voor hem maar gelukkig voor mij telt Zandvoort een paar stukken waar het stuur rechtuit moet staan en daar hebben m'n 180 Nord-PK's het verder deuken van mijn ego weten te voorkomen. Helaas, helaas, helaas ook nu weer een vorstelijke pirouette gemaakt, Eric langs me heen en ik in Hot Pursuit Mode er achter aan. En wéér, met al dat ge-tegenstuur, met die &*^(*@!&#)) pols-
band mijn zespunts ontgrendeld, dus gordel-loos een beetje nóg-voorzichtiger de pits in gehobbeld om het spul vast te zetten. Ik ga eens uitgebreid droogsturen hier, en kijken hoe dit op te lossen, misschien wel met een kruis-slabbetje of zo !? Met de GJA wil ik immers voldoende vlees voor full-lock, best handig, dus al te kort kun je die slavenband niet afstellen.. Inhaalrace dus, met alleen bromvliegen en geen-Modena's als potentiële slachtoffers. Zo vlak voor de S op brute Nord-power een trosje van 4 bromvliegen voorbij gestoven, dan komt het moment van insturen voor de S, één van de twee plekken op de baan waar ik nul grip had. Één van de bromvliegen hield wat weinig ruimte over. schrok daar kennelijk nogal van kuste de bevallige derriëre van m'n Juul vol passie. Qua geluid een harde klap, en een voelbare duw in de rug, maar na de race bleek de "schade" te bestaan uit een modderig linker achterlicht. Pfff..... :?

In race twee had ik de smaak flink te pakken, veel meer ontspannen gestuurd, bij de start het vollédige (!!!!!!!!) SI veld te pakken en als numero uno de Tarzan in. Lekker gat kunnen slaan ! Toen een code 60, jammer jammer jammer, zat zó lekker in m'n ritme.. Race twee dus beter voor m'n ego als race één !

Voor mij een erg leerzame dag, ik heb zo goed als géén ervaring met deze Juul in de regen. De rondetijden leken nergens op, niet op droog, en niet in het nat, op het genante af. Met "dank" aan de R1R's en de mogelijkheid tot "ontspannen rijden" volop de gelegenheid te kijken/voelen/proberen wat de Juul nou overal doet, en geleerd/ervaren dat ze in de korte bochtjes "direct" onderstuurt, je dit (in tegenstelling tot op droog) dus niét oplost met een stamp op het gas (in tegendeel.. :mrgreen: ) en ze in langere bochten bij overstuur zó veel van te voren waarschuwt, en zó "beschaafd", dat je als medium begaafde rijder tijd genoeg hebt om te corrigeren. Als ik ergens niét wil "rain-sliden" is het Bos Uit, maar ook daar bleek dit te kunnen zonder fatale gevolgen. In de "medium" bochten blijkt ze echter een loeder met aan-uit schakeling.... Het zij haar vergeven. Voor mijn gevoel veel bruikbare ervaring opgedaan. En andermaal eens gaan uitkijken naar een setje Dunlop regenrubber ! Ik ben inderdaad een keer voorbij gestoken door een Volvo, die liep echt idioot snel op me in en heb ik het passeer-leven dan ook maar niet (al te) moeilijk gemaakt. Ik had toen het idee dat ik, gezien het materiaal en de omstandigheden, best lekker vooruit ging, en om zo'n hok dan zó snel dichterbij te zien komen, en daarna zo snel te zien weglopen, oeioeioei.. Knap stuurwerk van die rijder hoor !

Mannen, het was gewoon een gave dag. Okee, gisteren mijn good-old Iveco pas écht gewaardeerd, maar veel droge momenten en af & toe een lekker zonnetje, veel afwisseling, echt uitdagende omstandigheden (voor mij dan) en met 15, 20 SI 'ers hadden we echt een schitterend evenement gehad. Ik durf hardop te zeggen dat de "thuisblijvers" a) de verkeerde keus hebben gemaakt en b) echt véél hebben gemist.

Jongens, zie Marc's korte maar krachtige statement een paar posts terug: kom nou toch gewoon rijden.... Please....
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: SI 17 augustus

ma aug 18, 2014 14:39

September, Assen, ben ik er weer!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: SI 17 augustus

ma aug 18, 2014 17:35

Zou komend weekend maar een paar echte regenbanden meenemen Emile :lol:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: SI 17 augustus

ma aug 18, 2014 18:00

Kom op nou Niels.. Het blijft toch geen dikke 2 weken achter elkaar regenen... Volgend weekend wil ik droog asfalt & daarmee het spreekwoordelijke basta !!

Maar over banden gesproken: ik heb voor het komend weekend al zes splinternieuwe banden besteld, maatje 175/75/16 .. 8)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: SI 17 augustus

ma aug 18, 2014 18:58

Goed bezig!

Hoop dat je gelijk hebt Emile, maar zou niet zonder regenbanden gaan ;)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

Re: RE: SI 17 augustus

ma aug 18, 2014 21:22

(Eric weet nu ook dat je duim van je rechterhand links zit, en je duim van je linkerhand rechts)
Regenzenuwen Emile… dank voor de hulp, en voor de Iveco/Nespresso-gastvrijheid!


Training en qualificatie op Toyo’s, steeds verkeerde bandenspanning; pruttijden, 3e.
Spekglad in Audi-S door koelvloeistof: Koelslang losgeschoten bij Marc door lekke koppakking, en we eindigden met code rood.

Vlak voor 1e race begon de buienradar op te telefoon te waarschuwen voor veel regen; snel regenbanden er onder, en in de race in volle regen achter Emile aan, die op karakter de Hugenholz door kwam. Dunlopjes gingen als op rails; wat een grip hebben die dingen op een zeiknatte baan!
Na paar rondjes achter de dweilende Giulia kwam het open doeltje: Emile tolde rond en ik kon er langs. Daarna lekker achterblijvende PTC’s lappen en bij langzaam opdrogende baan zoveel mogelijk op natte stukken asfalt rijden om de Dunlops te koelen…

In de aanloop naar de 2e race werd de lucht steeds blauwer en kwam er een waterig zonnetje tevoorschijn, maar de buienradar bleef toch volhouden dat er 5 minuten na de start een plensbui zou komen…. Twijfel, twijfel. Volledige droge race rijden zou het einde betekenen van mijn regenbanden…
Niet gewisseld en tot mijn vreugde (wie had dat toch ooit gedacht…) begon het te spetteren tijdens het opstellen en hadden we bakken met regen in de eerste ronde. Pole position gestart, maar direct door vliegende witte Giulia ingehaald? Kennelijk deden de R1R’s het nu stukken beter… Giulia verdween in de verte, tot een code 60 door wat uitgegleden Volvo’s. Na groene vlag weer lekker op het gas en in de overmoed tijdens allerlaatste rondje totaal verremd bij ingaan Tarzan!! Volgas rechtdoor dan maar tot aan het hobbelpaadje langs de reclameborden, en bij einde Tarzan op het gras auto uitschudden en de baan weer op … Behoorlijke onbalans door veel rotzooi in de wielen rondje uitgereden en toch nog 2e gebleven. Boos op mezelf voor stomme fout, weer een leermomentje, en aan het einde van de middag een manneke-pis ontvangen met stickertje “1e plaats”... Nou ja, het "hele" SI veld viel in de prijzen, en dan hadden we zelfs nog een 33 te gast die normaal in de toer klasse van Auto's A meerijdt. Wat dat betreft sluit ik me wel aan bij de waarschuwende woorden van anderen hier op het Forum over de toekomst van de SI, en dat terwijl er genoeg enthousiaste Alfa racers zijn! Voor goeie ideeen moet maar eens een ander topic worden gestart.

Moraal van dit verhaal: scoor een set echte regenbanden, en je kan met elke weersverwachting gaan racen …
(Alhoewel ik toch echt een mooiweer-rijder blijf; Zandvoort met een zonnetje is aanzienlijk prettiger dan de barre wind en regen van afgelopen zondag, maar leerzaam was het zeer zeker, en toch weer wel erg lekker gereden!!)
SCARB 00694

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: SI 17 augustus

di aug 19, 2014 16:49

Goed bezig!

Hoop dat je gelijk hebt Emile, maar zou niet zonder regenbanden gaan ;)
Ze zitten d'r op Niels ! :mrgreen:

Afbeelding
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: SI 17 augustus

di aug 19, 2014 17:00

Ik zat al naar dat maatje wat je noemde te kijken, nu begrijp ik em.. :P
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: SI 17 augustus

di aug 19, 2014 17:09

Eric gefeliciteerd met je overwinning in de regenrace!
Met goede banden en een kacheltje voor het zicht door de ramen is racen in de regen best gaaf toch? Lekker beetje glijden en vegen.
Ik hoop nu al op minimaal 1 regenrace straks op de N-ring :twisted:
"Helaas" was Spa dit jaar kurkdroog hele weekend. Ook een soort van unicum.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: SI 17 augustus

di aug 19, 2014 17:45

Ik zat al naar dat maatje wat je noemde te kijken, nu begrijp ik em.. :P
De volgende 4, ook hagelnieuwe bandjes, komen vrijdag, 190/570/15, deze maat klinkt vast logischer Walter !? Nieuwe full-wet's, het was afgelopen zondag op de R1R's was leuk/leerzaam, en/want het ging nergens over. Komend weekend gaat óók nergens over (dwz. punten/klassement, voor mij) maar het houdt maar niet op met dat hemelwater en ik wil komend weekend wel een beetje redelijk mee kunnen komen.

Al met al een rib uit m'n lijf, die 10 bandjes maar goed, die van de Iveco waren beyond antique (ga onderweg maar eens zo'n bandje vervangen ! ) en met m'n Juul in de hekken eindigen zal zéker niet "voordeliger" zijn. Plan is om met de full-wet's en de R1R's te gaan challengen, ik heb geen velgen beschikbaar voor ook nog slicks, (als iemand nog iets heeft ?? ) en/maar de kans dat ik de slicks "nodig" zou hebben lijkt niet bijzonder groot. En mocht er een droge/licht(er) vochtige sessie zijn ga je met de R1R's nog redelijk rond (begin dit jaar 2.10 mee gereden op droog), in de volle regen én in de "drukte" is met de R1R echt geen doen !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: SI 17 augustus

di aug 19, 2014 18:04

Maatje klinkt goed, ga ik ook nog achterheen. Welk merk heb je?kumho weer?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: SI 17 augustus

di aug 19, 2014 18:32

Hankook Z 206.. :roll: De enige die ik vóór komend weekend geregeld kon krijgen. DWZ voor enigszins schappelijk geld (subjectief begrip natuurlijk). And the proof of the pudding is in the eating.. :blue_lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JGA
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 21, 2010 14:04

RE: SI 17 augustus

di aug 19, 2014 20:03

Emile, waar heb je ze gehaald en wat moest je ervoor betalen?
Vergeet je transponder niet.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: SI 17 augustus

di aug 19, 2014 20:24

www.prins-techniek.nl , prijslijst op de site. Als je ook nog vers regenrubber wilt moet je morgenochtend meteen ff bellen, de banden liggen in Duitsland en gaan/kunnen morgen naar NL, zijn ze donderdag of vrijdag in NL/Noordwijk.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”