Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: SSAR racen ?

ma aug 25, 2014 16:00

Ik heb de pitstops van boven bekeken, en ik moet zeggen dat het bij de meesten een zooitje was (niet bij allemaal hoor..). Rijders die niet goed kijken naar aanwijzingen pitcrew waar ze moeten stoppen, rijders die niet goed opletten op crew die de tijd in de gaten houdt maar al willen gaan rijden, maar ook crew die niet goed signaleert naar rijder wanneer hij weg kan, de belangrijkste dingen die mij opvielen.
Ook bij teams waar ik anders had verwacht...

Er vielen einde race een paar auto's stil, brandstoftekort wellicht ? waren wagens die tot dan als een speer gingen en als een uurwerkje liepen.
Ik had een top pitstop, met dank aan de mannen van A-repair!

Rest verslag volgt.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: SSAR racen ?

ma aug 25, 2014 16:12

M'n Juul, die normaal ook als een zwitsers uurwerkje knort, deze keer ook even niet.. In de opwarmronde van race twee liep de watertemp rapido op van 80 graden naar 100+. Gelukkig kon ik er in de Hugenholz tussenuit knijpen.. Ik denk niet dat ik veel vrienden gemaakt zou hebben als ik de Juul in de formatie/opwarmronde ergens lekker-in-de-weg neer had moeten zetten.. Zou werkelijk zweren na afkoelen & starten belleke's te hebben gezien in het expansievat, dat bleek vanochtend niet meer te zien.. Wel hardnekking lucht, wat na ontluchten terug blijft komen. Aan de knutsel maar weer. Jammer van de gemiste race's, fijn dat m'n Nord niet is gesneuveld.

De (droge) eerste race wel lekker gereden, training op een setje wielen met R888's die ik vrijdagmiddag bij Armando (thanks man !) op mocht halen. Ik had er bij Prins Noordwijk, waar ik regenbanden moest halen (en vervolgens niet heb gebruikt) twee R888's op laten leggen die ik nog had & redelijk vers waren, ook een maatje breder, voor de achterwielen. Prins had ze even op een dikke 2 bar gezet. Bij monteren op zaterdagochtend stond er ééntje op nul bar en een beetje.. en die ene was uiteráárd die van linksachter.. Voor de training op 2,3 gezet en er mee geëindigd op 1,4... Nou ja. Trainings- en startplek voor race één ergens in het middenveld. (ik geloof dat het ná mij zo ongeveer lootjes trekken was bij de startopstelling ? ) Wel wennen hoor, zo'n bomvolle baan, zowel trainen als racen. En dan met de wetenschap dat je spullen niet in orde zijn, ik kan slecht met die gedachte omgaan ! Kon redelijk meekomen, maar moest op een gegeven moment in de Tarzan de gespinde blauwe Giulia van Frank de Hek ontwijken, door het grind, en een stel plekken aan Engelse 156's verloren. Kom daar (ondanks dat ze 1 tot 2 seconden langzamer waren) vervolgens maar weer eens langs.. Echte cupracers, zal ik maar zeggen. ( Dat het meeste in het grind gestrande auto's van over de Noordzee kwamen was vast toeval !? ) Vrij snel daarna moeten remmen voor een overstekend wiel van een Fiat, toen was het safertycarren voor een paar ronden en daarna was het uit met de pret (rode vlag).

Op de overvolle paddock viel genoeg te zien: rechttrekken van gekreukeld plaatwerk, cardan- en bakwissels, geplofte remschijf, trubbels genoeg ! Zondag bleek na de middaghap lekker zonovergoten, lekker voor de racers, en lekker voor het publiek. Heb de meeste race-kilometers dus gemist, desondanks één race lekker rondgeknord in een andere omgeving als ik gewend ben, al met al de moeite wel waard !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SSAR racen ?

ma aug 25, 2014 16:23

Ik heb de pitstops van boven bekeken, en ik moet zeggen dat het bij de meesten een zooitje was (niet bij allemaal hoor..). Rijders die niet goed kijken naar aanwijzingen pitcrew waar ze moeten stoppen, rijders die niet goed opletten op crew die de tijd in de gaten houdt maar al willen gaan rijden, maar ook crew die niet goed signaleert naar rijder wanneer hij weg kan, de belangrijkste dingen die mij opvielen.
Ook bij teams waar ik anders had verwacht...

Er vielen einde race een paar auto's stil, brandstoftekort wellicht ? waren wagens die tot dan als een speer gingen en als een uurwerkje liepen.
Ik had een top pitstop, met dank aan de mannen van A-repair!

Rest verslag volgt.

Dat verbaast me niks. Ben niet anders gewent. (verwent)
Helaas dit jaar zelf afwezig ivm werk. (centjes vergaren voor racebudget)

Gr DJ

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: SSAR racen ?

ma aug 25, 2014 16:56

Mijn weekend was dr eentje met 2 kanten, maar al met al een toch een super weekend van weten te maken!

In de training (opdrogende baan) op slicks de baan op gegaan. Het was echt onwijs glad, en zelfs tijdens de sessie kwam dr al wat lichte regen, waarna het net voor het einde van de sessie met bakken uit de hemel kwam. Toch net voordat het zover was de 3e tijd algemeen neergezet.

Quali begon niet zo heel goed. In de eerste paar ronde merkte ik een (onstekings) probleem met de motor, deze wilde niet altijd goed lopen/trekken. Na die paar rondjes leek het probleem nagenoeg weg, alleen in de laatste ronde (vrije ronde waarin ik een goed rondje reedt) hield die toch in de laatste 2 bochten weer extreem in. Toch heb ik nog een aardige tijd weten neer te zetten. Niet me beste tijd, maar het bleek genoeg voor Pole in me klasse en 10 algemeen. Na de quali div zaken gecontroleerd en vervangen en de motor leek het top te doen weer.

Helaas merkte ik al in de opwarmronde dat het nog niet verholpen was, en bij de start moest ik al opgeven dus meteen naar binnen gekomen. Gelukkig probleem nu wel snel gevonden en opgelost.

Race 2 Zondag morgen, net voor de race had het even stevig geregend, dus wat gaan we doen... Regen banden of slicks? Ik gokte op regenbanden, en dat bleek de juiste keuze. Op de opstelling begon het namelijk weer te regenen! Doordat ik de eerste race was uitgevallen, moest ik achteraan starten, en dat heb ik gedaan vanuit de pits. Het ging echter super in de race en had een goed gevoel met de auto. Vanuit de pits straat dus toch opgereden naar de 10 plaats algemeen en 4e in me klasse.

De uursraces was gelukkig droog en zaten de slicks onder de auto! Dit was echt een super race. Al heb ik nog nooit op zo'n slechte baan gereden, en dan met name het begin van de race. Ik heb weinig auto's gezien die geen brandstof lekte, waardoor het vooral de eerste ronde echt overal gevaarlijk glad was. Ik heb in deze race mooie gevechten gehad, en alles ging eigenlijk toppie! Gestart als 10e algemeen en gefinisht als 5e algemeen en winnaar van me klasse!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Alfetta-Amsterdam
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: di aug 21, 2007 17:53
Locatie: Baarn
Contacteer: Website

RE: SSAR racen ?

di aug 26, 2014 16:48

Nou Andre ik wacht op je verslag ouwe deurdichtgooier. :D

Wij hadden een prima weekend met ons 'reserve motortje' . Ondanks de schamele pk's konden we goed meekomen, auto ligt mooi in balans dankzij de aanpassingen van SKW.
De 1 uurs race begon goed. gelijk volle bak erin en de gebroeders Aarts direct voorbij en begonnen aan inhaalrace totdat Andre voor m'n neus verscheen, ik geloofd dat ie zwart voor ogen zag.
uiteindelijk met 10 seconden straf in pit vanwege draaiende motor als 10e geëindigd.

Het weer hadden we mee, echt. Die regenbuien 's ochtends daar gaan we niet over zeiken!

Top weekend, met dank aan de ARC organisatie.
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: SSAR racen ?

di aug 26, 2014 17:24

mooie klassering jongens!
er is veel straf uitgedeeld voor niet opvolgen regels pitstop. Hoort ook bij racen...regeltjes lezen EN opvolgen. :D
ik zag ook andere dingen langskomen, niet goed opstellen, plek doorschuiven bij startopstelling, inhalen onder vlaggen waarbij dat niet mocht en zo...iets te lange lijst eigenlijk.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: SSAR racen ?

di aug 26, 2014 19:37

Ja wat zal ik er van zeggen, voor mij zelf geen top weekend, wagen vooraf nog goed nagelopen Op de rollenbank gezet even alles getest vermogen goed etc. Ik had een jaar niet gereden dus zaterdag begon onwennig. Code rood halverwege de sessie dus wachten in de pitstraat tot de baan weer opengaat en dan word je verwezen naar de paddock de sessie zou over zijn. Samen met wat anderen dus de baan af. En wat schets mijn verbazing ik zie na een paar minuten de rest van het veld weer gewoon rijden ?????
Kwalificatie kreeg ik de smaak weer een beetje te pakken. 1e race motor redelijk hoog in de temperatuur en weinig oliedruk dus race staken. Alles nalopen, niets geks gevonden dus waarschijnlijk de sensoren die roet in het eten gooien. Zondag goede keuze om op regenbanden te starten leuk gevecht gehad met o.a. Andre waar ik stuivertje mee wisselde maar uiteindelijk aan het kortste eind moest trekken. Vond het wel vreemd dat ik met accelereren moeite had om Andre en mijn broer bij te kunnen houden want dat zou in princiepe met mijn motor niet moeilijk moeten zijn.
1uurs race gestart en merkte al direct dat het vermogen weg was iedereen liep van me weg en de motor kwam nauwelijks op toeren, toch nog een paar rondes geprobeerd, maar voelde niet goed en alle meters gaven onheilspellende waardes, dus helaas weer einde.
We hebben weer wat te doen, jammer voor mij was een mooi startveld en verder leuk weekend !

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: SSAR racen ?

di aug 26, 2014 20:46

Mijn verslagje dan maar.

Op vrijdag rond 15u vertrokken naar Zandvoort. Aangekomen bleek de paddock ternauwernood bereikbaar, omdat de tunnel onder de baan door vol water stond. Ik ben er toch maar dorheen gebanjerd. Eenmaal op de paddock een mooi plaatsje gevonden net naast het kartbaantje. Tent opgezet en streamer gehaald bij Tazman. Daarna naar het TC-gebouw voor de keuring. Door een communicatieprobleem bj de organisatie, bleek daar echter geen keuring te zijn. Terug op de paddock was HS-corse aan het lobby-en om mijn plekje in te pikken. Zij hadden meer ruimte nodig vonden ze en ik moest maar een ander plekje zoeken. Ik was er inmiddels wel klaar mee. Geen keuring en gezeik over een plaatsje op de paddock waren niet goed voor mijn humeur en heb ze gezegd, dat ze het maar moesten bekijken en ben naar huis gegaan. Wel volgens planning, maar ik had net zo goed zaterdagmorgen kunnen aankomen.

Zaterdagmorgen in alle vroegte weer naar Zandvoort gereden. Daar aangekomen, was HS-corse nog steeds bezig mijn plek af te pikken. Ik heb ze verteld, dat ik alleen weg ging, als ze een fatsoenlijke plek voor me regelden. Uit eindelijk met tussenkomst van Paul van Stenis verhuisd naar een mooi plekje helemaal aan het begin van de paddock.

Na al dit gedoe was het tijd voor de vrije training. Lekker wat rondjes gereden, tot het de sessie gestopt werd met een rode vlag. Hierdoor stond ik net op tijd weer onder mijn tent, om niet een enorme plensbui op mijn dak te krijgen.
Na de middag was het tijd voor de kwalificatie, op een opdrogende baan. Ik had voor mijn gevoel een aardige tijd gezet, maar hij viel me achteraf wel wat tegen, een 2.16.5 Goed voor een 41e plek.

De 1e race begon chaotisch. Er stonden geen rijnummers op de opstelplaats en de opstelling was laat beschikbaar, dus niemand wist eigenlijk precies waar hij moest staan. Daarbij waren veel mensen laat. We werden al op pad gestuurd, terwijl lang niet iedereen op zijn plek stond. De start was rollend, wat tot nog meer chaos leidde, omdat mensen al ver voor start/finish begonnen in te halen. Ik ben flink in gevecht geweest met Arie Vreugdenhil, die me na de start ingehaald had. Na een aantal ronden, waren er zoveel mensen van de baan geraakt, dat de safetycar de baan op werd gestuurd. Wij werden na een ronde of 2 doorgestuurd, waarna we in volle vaart(het ging wel heel hard) met een groepje doorreden tot we de staart van het veld weer hadden bereikt. Na de herstart volgde na een halve ronde code rood, omdat een fiat punto een wiel verloren had. Gefinsihed als 26e, maar de 1e 5 werden teruggezet vanwege negeren van code rood.
Vanwege de chaos tijdens de race, werd voor zondag een extra briefing afgekondigd (weer geen uitslapen…).

Na een flinke donderpreek, mochten we ons klaar maken voor de 2e race. Op de startopstelling begon het steeds harder te regenen. De eerste ronden heb ik veel posities ingeleverd op mijn toyo’s, aan mensen die op regenbanden reden. Daarna flink in gevecht geweest met de gebroeders Aarts. Eerst ingehaald door Barend, die weer teruggepakt. Later door Maarten, op een moment dat Joke Flokstra zich in het gevecht mengde toen het wat droger werd. Deze niet meer in kunnen halen. Barend wel achter me kunnen houden, met name door flink laat te remmen, want in de bochten was het glibberen geblazen. Gefinished als 35e.

De 3e race, de uurs race, was gelukkig droog, gelukkig, want het was voor mij de 1e keer, dat ik een uurs race ging rijden. Ik had de mannen van A-repair gevraagd mijn pitstop te doen, wat ze zeer professioneel gedaan hebben. Het opstellen en starten ging een stuk beter dan de 1e 2 races en we kwamen allemaal goed de 1e bochten door. Na de 1e paar bochten, had ik een al een aantal mannen ingehaald, door wat ongebruikelijke lijnen te kiezen. Na een paar rondjes had ik Elmer met zijn zwarte 75 in mijn nek hangen. Door heel veel inzet, heb ik deze achter me weten te houden, want de wegligging van de 75 was duidelijk beter. Elmer heeft meerdere keren naast me gereden, is er zelfs voorbij geweest, maar niet voorbij gebleven, tot aan de pitstop. Mijn pitstop werd zeer professioneel afgewerkt door de mannen van A-repair, na het tanken ruime tijd gehad om nog even wat te drinken en precies op tijd de baan weer op gestuurd.
Terug op de baan, heb ik een tijdje alleen gereden en flink tempo kunnen maken. Na de pitstop lag Djan, de medecoureur van Elmer, flink achter. Na een aantal ronden, kwamen de snellere mannen me op een ronde zetten en was er van snelle ronden geen sprake meer. Op het eind nog een paar plaatsen kunnen winnen, doordat een aantal deelnemers(of hun auto) geen puf meer hadden. Ik ben gefinshed als 24e.

Eindklassering is me onduidelijk, die was toen ik vertrok volgens mij nog niet beschikbaar.

Al met al lekker geraced, met wat tegenvallende rondetijden, maar daar had bijna iedereen last van.

Op naar Assen over 2 weken(11 september).

Terug naar “Racen - Algemeen”