Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Wie gaat er racen op Zolder?

ma apr 14, 2014 21:44

Zolder Belgie wel te verstaan :lol:

Tijdschema:

10.10 UUR VRIJE TRAINING VOLVO/S.I.
13.05 UUR TIJD TRAINING VOLVO/S.I.
15.05 UUR 1E MANCHE VOLVO/S.I
17.10 UUR 2E MANCHE VOLVO/SI
Laatst gewijzigd door HAAK28 op di mei 06, 2014 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

ma apr 14, 2014 23:04

sper is naar de vaantjes, maar dat moet nog wel op tijd te fixen zijn. Heb besloten het daar nog ééééééééééééééén keertje te proberen: motorruimte vullen met Pritex, naar beneden gebogen buiske om den knalpijp en dan in de vrije training maar een keer volgas langs de geluidspalen brullen en kijken wat er gebeurt. De eerstvolgende zwarte vlag is tevens de lááááátste zwarte vlag die ik ooit nog in Zolder ga krijgen !! :twisted: :twisted: :twisted:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Wie gaat er racen op Zolder?

ma apr 14, 2014 23:15

sper is naar de vaantjes, maar dat moet nog wel op tijd te fixen zijn. Heb besloten het daar nog ééééééééééééééén keertje te proberen: motorruimte vullen met Pritex, naar beneden gebogen buiske om den knalpijp en dan in de vrije training maar een keer volgas langs de geluidspalen brullen en kijken wat er gebeurt. De eerstvolgende zwarte vlag is tevens de lááááátste zwarte vlag die ik ooit nog in Zolder ga krijgen !! :twisted: :twisted: :twisted:
Hoop dat je dan iets minder nijdig om je heen blaft dan afgelopen keer... :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

ma apr 14, 2014 23:33

:blue_lol: :blue_lol:

Dat was niét mijn dag Frank !! Training van nog geen vier fatsoenlijke rondjes, (wilde in de training een keer luid blaffend (de Juul dan) langs de palen denderen om te kijken of dat "ging", maar die kans kreeg ik niet eens) en in de race vervolgens de koppakking lek... Toen heb ik inderdaad het geblaf van m'n Juul maar ff overgenomen... Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa...

Maarrr... deze keer met d'n campert de dag vtv naar de baan, dus ook wat fitter & relaxter aan de racedag beginnen, dat helpt (me) vast !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

ma apr 14, 2014 23:43

:lol: Had toen jou selespeed smorgens eerst al niet de pijp aan maarten gegeven..? :twisted:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

ma apr 14, 2014 23:55

oh ja, ook dat nog, bussie moeten charteren en door de navi in dat ding nog een stukkie het bos ingestuurd ook. Had het kennelijk al verdrongen.. Thnx voor het openrijten van dees' race-oorlogswond.. :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di apr 15, 2014 00:08

Ja als ik ergens mee kan helpen... :whistle:

:wink:

OT: helaas dit jaar geen tijd om ff aan te wippen bij de squadra Italia 'buitenlandrace'.. :(

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di apr 15, 2014 09:34

sper is naar de vaantjes, maar dat moet nog wel op tijd te fixen zijn. Heb besloten het daar nog ééééééééééééééén keertje te proberen: motorruimte vullen met Pritex, naar beneden gebogen buiske om den knalpijp en dan in de vrije training maar een keer volgas langs de geluidspalen brullen en kijken wat er gebeurt. De eerstvolgende zwarte vlag is tevens de lááááátste zwarte vlag die ik ooit nog in Zolder ga krijgen !! :twisted: :twisted: :twisted:
Of je laat er een extra dempertje tussen zetten waar origineel ook 1 zit, ben je voor eens en voor altijd van dat gezeik af....

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di apr 15, 2014 09:51

Heb al twee demperkes André, en alles in RVS 60 mm in "under axle" variant. Schijnt een soort van uitgekiend systeempke te zijn, de Juul loopt er zéér goed op en scheelde me tov het oude ééndemper BSM systeem een aardig handjevol PK's en een berg koppel en dat ga ik voor die geluidmeneer echt niet op de schop nemen !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di apr 15, 2014 10:16

Emile, ik bewonder je enthousiasme. Maar ik zou mij de moeite besparen en niet naar Zolder gaan: dat blijft ge-emmer met jouw setup. Ga lekker in juni naar die Alfa-trackday op Spa...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di apr 15, 2014 13:11

Het aparte is dat die setup (als het de set is die ik denk dat het is) erop gebouwd is aan geluidsbeperkingen te voldoen. toch teveel inlaatgeluid dan dus? doet geen extra demper iets tegen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di apr 15, 2014 13:46

Is inderdaad de AH pijp Walter, en die zou "stil" genoeg moeten zijn. Kan maar zo zijn dat ik door de geluidballotage kom hoor ! Had dit (dus) vorig jaar willen uittesten maar de SI trainingstijd werd geslachtofferd voor het inhalen van verloren tijd en/of gekaapt voor anderen die men toen belangrijker vond, weet niet meer precies hoe het zat. Inlaatgeluid is wel kritieker denk ik, rij met pipercross & inlaatkelken ipv de good-old beschuitbus. Maar dat zou het Pritex-schuim van m'n Tannoy Cheviot HPD (mooi spul, over Engelse meuk gesproken !) project moeten oplossen..

Ik/we gaan het zien !! (horen..)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di apr 15, 2014 14:13

Heb al twee demperkes André, en alles in RVS 60 mm in "under axle" variant. Schijnt een soort van uitgekiend systeempke te zijn, de Juul loopt er zéér goed op en scheelde me tov het oude ééndemper BSM systeem een aardig handjevol PK's en een berg koppel en dat ga ik voor die geluidmeneer echt niet op de schop nemen !
Ik heb dezelfde uitlaat, wel met een ander spruitstuk. In de auto is het een stuk luider, dan wat ik er op had (volledig originele uitlaat, met 3 dempers)

Ik ga voor de zekerheid een er makkelijk tussen te hobby-en extra dempertje meenemen, zou erg balen, als ik vanwege geluid gediskwalificeert wordt.

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di apr 15, 2014 19:22

ik heb denk ook weleens op zolder met die uitlaat gereden, ging goed, keer ervoor moest ik ook na een gele kaart ff afstand nemen van die geluidpaaltjes, dat scheelt ook veel hoor een beetje afstand houden, was een tip van mijn geluidman, werkte goed

Gebruikersavatar
robert slop
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: za jan 02, 2010 18:42
Locatie: Huizen
Contacteer: Website

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

wo apr 30, 2014 23:02

Ja ja Auto is bijna klaar maar Hotel is al geboekt.

wie komen er nu allemaal rijden ???.

Terug naar “Racen - Algemeen”