Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 12:05

Dat heeft lang geduurd eer ik weer boven water kwam hè :wink:

Gisteren 'n dagje verlof gepland en ook meteen de 1e schooldag van m'n 3 dochters (twins volgen de oudste naar' hoger onderwijs = veel opwinding) gecombineerd met 'n beetje bijslapen .

Ik heb dan ook eigenlijk gewoon niet geslapen, wel 2u in de mobilhome gelegen met oordopjes in wat gerust, maar geslapen niet echt adrenaline weet ge wel :wink:

Wat heb ik genoten van dit WE in de eerste plaats van m'n kleine bijdrage als nachtrijder waarin ik alle valstrikken heb weten te ontwijken met moeite en ik heb mezelf verbaasd, zeker na de tankstop met frisse voorbandjes (de Linkervoorband zat op het canvas ...) zijn de tijden constant gezakt van 1.58 tot 1.56 voor de bandenwissel naar 1.55 tot 1.52.8 waarvoor ik niet hoefde te blozen .
Vooraf was ik bang dat ik teveel tijd zou toegeven op Ronny & Marc maar ik denk dat we als trio 1 vd snelste én homogeenste bemanningen hadden . Zoveel Porsches heb ik nog nooit ingehaald (en niet op't rechte eind ... :lol: ) . Wel had ik zelf ook moeten bijtanken tijdens de Pitstop 't laatste halfuur reed ik zonder drinken en m'n helm leek plots 2 maten te klein zo'n hoofdpijn .
Wetende hoe schitterend Marc op Slicks het in de regen deed heb ik bewust 'n stapje opzij gezet om de aangekondigde regen te anticiperen en toen was het plan dat Ronny absoluut 'm over de meet moest rijden én op 1 uur voor't einde evt. nog kon versnellen onder de 1.50 wat ik niet zou gekund hebben . Helaas heeft die remklauw dat niet toegestaan .
Ik sta vol blauwe plekken (linkerkant constant tegen rolkooi aan, wat 'n bochtensnelheid staat die vlakke bodem & diffusor toe(en hoe heet wordt het in de cockpit hè Seesing ) maar dat is net als't vuil op de wagen ; die wil je'r eigenlijk niet meer af ...

Libby(Billy :lol: ik ben "Ben" als hij moe is) heeft't al uitvoerig toegelicht dus het lijstje met interventies en telkens weer terugvechten hoef ik niet op te sommen .
En wat 'n team hadden we : geen kat die gelooft dat de meesten pas dit WE mekaar leren kennen hebben zo geolied liep alles .

Constant hebben we zitten berekenen hoe de concurrentie met rondetijden en pitstops zou uitkomen : de Bmw Diesel zouden we mits versnellen in't laatste uur kunnen pakken hebben, De M3 GTR vloog maar zoop(50 minuten met 100L) zodanig dat we die ook zouden kunnen afhouden hebben . Lars, Mike & Arne gingen er ook helemaal mee in op ; we zijn ook regelmatig gaan spioneren in de box van de concurrentie welke banden klaarlagen en hoeveel tankstops nog :twisted:

Volgend jaar wel dat podium ? Ik doe in ieder geval mee weliswaar in een andere rol, of toch niet als gezin, conditie & vooral rug het toestaan ? De datum ligt niet moeilijk kwa gezin, school & werk en dan zou ik zelf de races er kunnen uitpikken die niet voor conflicten op de kalender zorgen ook met de Trofeo waar Ronny met Arne het vaste duo zou kunnen vormen .
8 november vormen we een trio met de Abarth in 5u Race Promotion Night in Zolder ...als we daar mijn 4 vrouwen(1 volwassen & 3 tieners) zouden kunnen overtuigen van 24u & 5u in 2015 ... Wie helpt er mee op 8 november om ze er warm voor te maken :?: :idea:

Ideetjes heb ik al genoeg voor 2015 en als Ronny hier de commentaren leest en hier : https://www.facebook.com/gtaracing19 + in de wandelgangen zal'm ook al wel met't idee spelen zeker :twisted:

2015 voor't podium wat denkt ge Ronaldinho ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 12:22

Laatst gewijzigd door marc7eleven op di sep 02, 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 12:23

Laatst gewijzigd door marc7eleven op di sep 02, 2014 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 12:24

B-Lee heeft het heel mooi verslagen. Er is nog veel aan toe te voegen, iedere ronde was bijzonder. Als je zoals wij in het front van de middenmoot zit, dan heb je het altijd druk, voor en achter heb je wat te doen (wat je inhaalt of dat jou komt inhalen).

Ik ben er nog stil van hoe mooi de race is verlopen en ben zo blij dat het kunstje met de afgeknepen remklauw is gelukt!

En inderdaad, wat was dat genieten op de slicks in de regen, ik dacht, die gasten moeten gek worden om een auto zonder spray voorbij te zien komen terwijl ze zelf op slicks aan het worstelen waren. Je moet een beetje zoeken naar de grip, maar wat is dat lekker. Overigens, op regenbanden in de regen was de 156 GTA ook erg sterk! En ieder rondje maar weer genieten van de soundtrack van de busso V6, van 3, naar 4, naar 5 en met een paar stoten tussengas weer terug, kan ik niet genoeg van krijgen! En heerlijk om met Frank tijdens de stint te overleggen hoe de vooruitzichten waren qua regen, hoe de rondetijden waren ten opzichte van de rest, dan de strategie bepalen en bijvoorbeeld doorrijden in de regen op slicks tot het laatste drupje, of juist op de regenbanden zo lang mogelijk blijven rijden. Tactics.

Het was een geweldige ervaring en super prestatie en dank iedereen bij deze die dit heeft meegeholpen mogelijk te maken.
Ongelofelijk goed hoe het serviceteam de auto heeft bijgehouden, top pitstops, alspf ze een ervaren 24h crew waren. Enorm goed werden we als coureurs verzorgd door masseur en voedingscoach. En ook de catering. We waren gewoon één reuze groot TEAM!

In één woord: GEWELDIG!
Alfa romeo: The art of the machine!

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 14:19

:D
Was ik nog vergeten te vermelden @ Dennis FO , ja ik kan nu bandjes wisselen onder de 10min. :moon:
Ik ben zelfs al vergeten wat onze snelste tijd was voor een banden wissel in de Pits met maar 2 elktr.slagmoersleutes en getokt op 10kg.
:lol:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 14:42

@ Bart : Dubai, veel te heet man :lol: Zolder kan ook zonnig warm zijn, ik was er eigenlijk niet rouwig om dat't niet zo was 't was nu al 60 graden binnenin daar zit de vlakke bodem en diffusor voor veel tussen . Warm hé Seesing :wink:

Die Gtr hoorde eigenlijk in de klasse hoger thuis alhoewel met dat verbruik ...

Ronny moest gelukkig niet langs de Dopingcontrole, zou daar echt gewone "naft"(benzine NL :wink: ) in die drinkbus gezeten hebben :?: :!: :lol:

Communicatie was nieuw voor mij, hoe heb ik 't zo lang zonder kunnen doen ? Frank zorgde altijd dat je op je gemak was, altijd kalm altijd 'n smile erbij .

Verslavend is dit, ik mis het nu al, de sfeer, de crew, de adrenaline, de spanning, het eten(na't rijden ...) wat zijn gewone weekdagen toch saai .

En 4 keer heb ik ze gereden 3 keer uitgereden, 3 keer met 'n Alfa(3x 156 '98 en '99 ook) , 1x vreemd gegaan(Marcos 2001) en bestraft voor merkenontrouw :oops:
Ik was vergeten hoe euforisch ik na die 2 keer was door dat mislukt partijtje vreemd gaan :roll: mij krijgen ze alleen nog in 'n Italiaan en bij voorkeur 1 met Klavervier .

Die mix van "Pelgen" en "Ollaanders" (+ 1 toffe Duitser) was schitterend, spijtig dat Italie niet deel uitmaakt van de Benelux anders annexeren we dat toch gewoon :idea:
Het klikte gewoon met ieder Teamlid door dat ene ding wat ons bindt : Alfa Romeo .

Ik blijf water drinken en als de rug het toelaat ga ik weer meer sporten voor't geval ik toch toehap voor 2015 al wil ik best ook in een andere rol buiten de cockpit een bijdrage leveren, dit smaakt naar meer !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 15:11

Was dat nu wel zo'n goed idee Peter, deze 24H rijden met een BigBusso , zo vlak (??) voor je geplande race-retirement ? :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 16:21

Was dat nu wel zo'n goed idee Peter, deze 24H rijden met een BigBusso , zo vlak (??) voor je geplande race-retirement ? :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:
Eigenlijk niet hè :wink: Maar toch ben ik blij dat ik toen het een beetje er begon op te lijken dat Ronny alleen bleef de aanzet gegeven heb door als eerste toe te zeggen weliswaar voor een beperkte drive maar gelukkig heeft Marc dan ook kort nadien ingepikt .

En ja ik zit vol twijfels nu, maar dat was al voordien ; ik doe het nog veel te graag maar anderzijds als ik nu in schoonheid kan stoppen met 'n titel in de Trofeo Abarth ... :?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 789
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 20:31
Locatie: Helmond

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 17:49

De snelste pitstop was 2.11 mim, vier wielen gewisseld, spelingen gecontroleerd, onder de kap gecontroleerd en coureur wissel.
Niet slecht toch?
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 19:40

:shock: :shock:
Daar sta ik zelf verstomd van
Als ik naar die wiel moertjes zat te staren bij het verwijderen van de wielen met de elktr.slagmoersleutel , vond ik dat het veel te traag was.
Daar is dat nog wat tijd af te pitsen in Dubai :lol:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 20:47

Het ging echt supersnel en zag er van buiten ook zeer georganiseerd en safe uit. En als je in de auto zat, dan had je alle vertrouwen dat alles correct en ongehaast gemonteerd was en gecontroleerd!
Helemaal te gek die tijd!
Alfa romeo: The art of the machine!

high fidelitaly
Full Member
Full Member
Berichten: 365
Lid geworden op: do mei 03, 2012 17:24
Locatie: Oevel
Contacteer: Website

Re: RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 20:59

Dat heeft lang geduurd eer ik weer boven water kwam hè :wink:

Gisteren 'n dagje verlof gepland en ook meteen de 1e schooldag van m'n 3 dochters (twins volgen de oudste naar' hoger onderwijs = veel opwinding) gecombineerd met 'n beetje bijslapen .

Ik heb dan ook eigenlijk gewoon niet geslapen, wel 2u in de mobilhome gelegen met oordopjes in wat gerust, maar geslapen niet echt adrenaline weet ge wel :wink:

Wat heb ik genoten van dit WE in de eerste plaats van m'n kleine bijdrage als nachtrijder waarin ik alle valstrikken heb weten te ontwijken met moeite en ik heb mezelf verbaasd, zeker na de tankstop met frisse voorbandjes (de Linkervoorband zat op het canvas ...) zijn de tijden constant gezakt van 1.58 tot 1.56 voor de bandenwissel naar 1.55 tot 1.52.8 waarvoor ik niet hoefde te blozen .
Vooraf was ik bang dat ik teveel tijd zou toegeven op Ronny & Marc maar ik denk dat we als trio 1 vd snelste én homogeenste bemanningen hadden . Zoveel Porsches heb ik nog nooit ingehaald (en niet op't rechte eind ... :lol: ) . Wel had ik zelf ook moeten bijtanken tijdens de Pitstop 't laatste halfuur reed ik zonder drinken en m'n helm leek plots 2 maten te klein zo'n hoofdpijn .
Wetende hoe schitterend Marc op Slicks het in de regen deed heb ik bewust 'n stapje opzij gezet om de aangekondigde regen te anticiperen en toen was het plan dat Ronny absoluut 'm over de meet moest rijden én op 1 uur voor't einde evt. nog kon versnellen onder de 1.50 wat ik niet zou gekund hebben . Helaas heeft die remklauw dat niet toegestaan .
Ik sta vol blauwe plekken (linkerkant constant tegen rolkooi aan, wat 'n bochtensnelheid staat die vlakke bodem & diffusor toe(en hoe heet wordt het in de cockpit hè Seesing ) maar dat is net als't vuil op de wagen ; die wil je'r eigenlijk niet meer af ...

Libby(Billy :lol: ik ben "Ben" als hij moe is) heeft't al uitvoerig toegelicht dus het lijstje met interventies en telkens weer terugvechten hoef ik niet op te sommen .
En wat 'n team hadden we : geen kat die gelooft dat de meesten pas dit WE mekaar leren kennen hebben zo geolied liep alles .

Constant hebben we zitten berekenen hoe de concurrentie met rondetijden en pitstops zou uitkomen : de Bmw Diesel zouden we mits versnellen in't laatste uur kunnen pakken hebben, De M3 GTR vloog maar zoop(50 minuten met 100L) zodanig dat we die ook zouden kunnen afhouden hebben . Lars, Mike & Arne gingen er ook helemaal mee in op ; we zijn ook regelmatig gaan spioneren in de box van de concurrentie welke banden klaarlagen en hoeveel tankstops nog :twisted:

Volgend jaar wel dat podium ? Ik doe in ieder geval mee weliswaar in een andere rol, of toch niet als gezin, conditie & vooral rug het toestaan ? De datum ligt niet moeilijk kwa gezin, school & werk en dan zou ik zelf de races er kunnen uitpikken die niet voor conflicten op de kalender zorgen ook met de Trofeo waar Ronny met Arne het vaste duo zou kunnen vormen .
8 november vormen we een trio met de Abarth in 5u Race Promotion Night in Zolder ...als we daar mijn 4 vrouwen(1 volwassen & 3 tieners) zouden kunnen overtuigen van 24u & 5u in 2015 ... Wie helpt er mee op 8 november om ze er warm voor te maken :?: :idea:

Ideetjes heb ik al genoeg voor 2015 en als Ronny hier de commentaren leest en hier : https://www.facebook.com/gtaracing19 + in de wandelgangen zal'm ook al wel met't idee spelen zeker :twisted:

2015 voor't podium wat denkt ge Ronaldinho ?

8 november zijn wij ook terug van de partij, heeft Liam weer karting stage bij Speedwear . dus weer mooie gelegenheid om jullie terug aan het werk te zien in de Abarth :D
kan mijn madam u 4 vrouwen mee warm maken voor 2015 :D

Kurt
Alfa 155 2.0 ts
Alfa 145 1.4 16v ts
Lancia Delta Integrale EVO II
alfa 33 16v qv

no Jap shit!

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 23:33

:D
Was ik nog vergeten te vermelden @ Dennis FO , ja ik kan nu bandjes wisselen onder de 10min. :moon:
Ik ben zelfs al vergeten wat onze snelste tijd was voor een banden wissel in de Pits met maar 2 elktr.slagmoersleutes en getokt op 10kg.
:lol:
:jumping: :thumbs: :thumbs: je bent en blijft mijn grote vriend B-lee :D. Jullie zijn allemaal HELDEN jongens 8) .
Heb zelf ooit een 24 uur gereden op Oschersleben en vond het ook een geweldige ervaring (wel vreemd gegaan Peter, maar toch uitgereden met alleen een 4e versnelling over op het laatst.

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: 24H of Zolder 2014

wo sep 03, 2014 07:22

@ Dennis
Wie het kleine niet eert , is het grote niet weert
:lol:
We hebben je ginder wel gemist :cry:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

wo sep 03, 2014 08:48

Zodra ik van "Ronaldinho" de ontbrekende Email adressen heb volgt er nog een uitgebreide dankmail naar alle medewerkers van de 24u .
We zijn als piloten echt wel verwend geweest ; mechanisch, mentaal, culinair, lichamelijk(niet verkeerd begrijpen hè :wink: ) en aanvulling van alle lichaamssappen . 8)

't kan nog wel effe duren ; Ronny heeft maandag en dinsdag evenveel geslapen als zaterdag en zondag ... :shock: Den opkuis weet ge wel :roll:

Degenen die't hier al lezen mogen gerust al 'n maileke sturen naar Mijn Initialen @pestaartje Buga-Auto . be

Marc, Billy, Jan, Sam, Wim, Guido, Tim Puttenaers, Arne & Ronny uiteraard heb ik al :wink: Facebook & Twitter gazetten zit ik niet op (maar ik kijk wel mee via mijn madam's account :wink: ) .
En op onze facebook pagina : https://nl-nl.facebook.com/pages/BUGA-A ... 4188322524
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”