Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 11:24

Hoe vet is dit? Nou, heel vet!

Weer iets voor op mijn bucket list ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 12:26

WAT EEN SUPER WEEKEND , SUPER :banana:

eerst wil ik,zeker de piloten feliciteren , die hebben super rondjes gereden .
Peter die een perfect gecontroleerde nacht rit heeft gedaan met snelle tijden
Marc die in de regen 10 sec. sneller reed op slick's dan de andere op regenbanden.
En Ron die dan in de regen vertrok en toen het opdroogde zijn rit af maakte van 1.5h op regen banden op een droge baan zonder tijd te verliezen .
Alles verliep volgens plan zodat we op een bepaalde tijd 12plaats algemeen tussen de proto's en fabrieks teams en 2de in onze klasse reden .
Tot ons eerste zwak punt naar boven kwam de aandrijf assen , met als gevolg 45min in de box en terug 39ste plaat alg. en 5de in onze klas.
Spijtig genoeg hadden ze de diesels mee in onze klasse gezet , de wagens reden 3h. de max voor een piloot om te komen tanken en wij +/- 1,5h.
Dwz dat de diesels ongeveer 3 ronden reden als wij binnen stonde om te tanken.
De piloten hebben telkens de verloren tijd terug in gewonnen door perfecte snelle rondjes te draaien zodat we steeds tussen de 2de en 4de plaats in onze klasse aan het strijden waren.
Dan één v/d remcilinders v/d pedalbox die de geest gaf , terug het zelfde senario alles geven om terug op onze positie te komen
Dan de aandrijf as van de andere kant , terug 45min box , terug rijden voor onze positie.
Dan temperatuur v/d bak te hoog , de pomp v/d koeling lag out , binnen herstellen en buiten , terug rijden we lagen nu 4de in onze klasse met +/- 10 ronden achter plaats 3
Dan hebben Ron en Marc alles gegeven en we waren goed op weg om het podium te halen , de diesel reed onder tussen 15sec.trager dan wij per ronde.
En de fabrieks BMW kwam moest om de 45min binnen komen omte tanken , en als alles zou hebben blijven lopen zolas we hadden geteld zat er zelfs een 2de plaats in.
Maar het geluk lag niet aan onze kant , met nog een klein uurtje te rijden zagen we opde schermen Ron aan de kan staan .
Een emo shock voor iedereen in de box , zeker toen Ron door de vrachtwagen van Zolder werd afgeleverd voor de box , op dat moment zijn er al een paar traantjes gevloeid in box.
Toen het het linker wiel werd verwijderd zagen we de schade , de remklauw gescheurd, aandrijf as gebroken en wielager vastgelopen en dat alles gloeiend heet .
We dachten toen allemaal het is over .........., en toen kwam Marc met het mooiste idee v/d 24h .
Hij zei : als we nu voor Ron de remleiding afnijpen en alles monteren zodat we met 3 remmen nog 1 rondje rijden zodat Ron toch nog de finish kan halen . Hij vroeg , zou dat lukken ?
En toen gebeurde er een moment van pure emotie en adrenaline wij zijn allemaal op de wagen gesprongen en op een half uurtje stond er een nieuwe aandrijf as, wiel lager , remschijf , wiel en afgeknepen linker remleiding .
De Alfa Romeo 159 nr 19 stond klaar om 16.50 om zijn laatste ronde te doen.
En toen gebeurde voor mij persoonlijk het emo moment van de 24h , als Ron de pits straat uit reed stonden alle pit crew's buiten in hun handen te klappen zowel de prof. teams als de kleinere teams .
opdat moment stond ik zelf met tranen in men ogen van pure ontlading en blijheid , vooral voor Ron en de rest van het team.
Wanneer Ron dan uiteindelijk na twee ronden over de finish ging en de alfa vlaggen over het circuit wapperde , gaf het voor ons de pit crew een zeer voldaan gevoel .
Daaron wil ik zeker iedreen van het team bedanken voor een zeer mooie 24h ,
En sorry voor de schrijf fouten , maar ik was +36h uur wakker toen ik ging slapen en moest er deze ochtend om 4.15h weer uit om te gaan werken.
Mijn voeten en enkels zijn nog gezwollen en mijn benen voelen als of ik de 24h op rol schaatsen heb gedaan.

Volgend jaar opnieuw Ron :lol: , ik doe mee 8)
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 13:07

Super gedaan mannen, respect!

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 14:14

Kan er niets meer aan toe voegen, zeker na het prachtige verhaal van B-lee!

:thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 789
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 20:31
Locatie: Helmond

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 14:27

Na een aantal zware dagen mijn verhaal.
Ten eerste sluit ik me aan bij het verhaal van B-lee, hij was monteur van links achter en ik was monteur van rechts achter en de airjack.
Mijn complimenten gaan eerst uit naar Ron en zijn vaste monteurs die de afgelopen maanden alles hebben gegeven om de auto voor deze 24h klaar te maken. Zij hebben een zeer degelijke auto gebouwd.
Donderdagochtend hebben de meeste monteurs elkaar pas voor het eerst ontmoet en donderdagmiddag stonden we al als een gesmeerde machine pitstops te trainen.
Vrijdag was het rustdag en konden we rustig nog remmen vervangen en bakolie wisselen.
Zaterdag ochtend hadden we al vroeg warming up, Ron heeft paar rondjes gereden om remmen in te remmen en controle of alles in orde was.

Het verloop van de race hebben jullie al kunnen lezen bij B-lee.
Complimenten aan Ron en familie voor de fantastische organisatie.
Nogmaals complimenten aan Ron voor zijn prestaties.
Complimenten aan Marc voor zijn prestaties in de regen.
Complimenten aan Peter voor zijn zeer constante stints tijdens de nacht.

Ik heb geweldige dagen gehad tussen een geweldig team met een zeer technisch alfa hart.
De pitstops in de regen zijn minder prettig om in te werken dus wij willen wel met je mee naar de 24h van Dubai Ron :wink:
Nogmaals iedereen bedankt, we waren een fantastisch team
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 14:30

Gefeliciteerd allemaal.
Top dat jullie hem uitgereden hebben. Kon de boel hier op m'n werk volgen via life timing als regenbuien de verbinding niet overhoop gooiden.
Was mooi om 5 min voor einde nr 19 weer de baan op te zien komen.

Gr
DJ

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 15:47

DUBAI HERE WE COME
:jumping:
Bijna gedaan met werken hier op de luchthaven , nog een alu versn. bak steun bij een vriend zijn spider gaan lassen en dan terug een warm badje nemen om te relaxen .
Mijn voeten en enkels zijn nog steeds dik en stram , of waren die al zo voor de 24h ?
:lol:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 16:13

Complimenten boy's ! Prachtige ervaring voor jullie en het merk wordt weer eer aan gedaan! Was zelf tijdens de HGP op Zandvoort aan het rijden, anders zeker komen kijken. Wellicht nog een kleine toegift 4-6 Oktober bij de ARC op Nurburgring?
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1291
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 19:48

8) nice mannen!

Barcelona, Dubai,Paul Ricard .... http://www.24hseries.com

En eentje dichter bij huis: 24h Nurburgring (gp + nordschleife) :idea:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

high fidelitaly
Full Member
Full Member
Berichten: 365
Lid geworden op: do mei 03, 2012 17:24
Locatie: Oevel
Contacteer: Website

Re: RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 20:58

WAT EEN SUPER WEEKEND , SUPER :banana:

eerst wil ik,zeker de piloten feliciteren , die hebben super rondjes gereden .
Peter die een perfect gecontroleerde nacht rit heeft gedaan met snelle tijden
Marc die in de regen 10 sec. sneller reed op slick's dan de andere op regenbanden.
En Ron die dan in de regen vertrok en toen het opdroogde zijn rit af maakte van 1.5h op regen banden op een droge baan zonder tijd te verliezen .
Alles verliep volgens plan zodat we op een bepaalde tijd 12plaats algemeen tussen de proto's en fabrieks teams en 2de in onze klasse reden .
Tot ons eerste zwak punt naar boven kwam de aandrijf assen , met als gevolg 45min in de box en terug 39ste plaat alg. en 5de in onze klas.
Spijtig genoeg hadden ze de diesels mee in onze klasse gezet , de wagens reden 3h. de max voor een piloot om te komen tanken en wij +/- 1,5h.
Dwz dat de diesels ongeveer 3 ronden reden als wij binnen stonde om te tanken.
De piloten hebben telkens de verloren tijd terug in gewonnen door perfecte snelle rondjes te draaien zodat we steeds tussen de 2de en 4de plaats in onze klasse aan het strijden waren.
Dan één v/d remcilinders v/d pedalbox die de geest gaf , terug het zelfde senario alles geven om terug op onze positie te komen
Dan de aandrijf as van de andere kant , terug 45min box , terug rijden voor onze positie.
Dan temperatuur v/d bak te hoog , de pomp v/d koeling lag out , binnen herstellen en buiten , terug rijden we lagen nu 4de in onze klasse met +/- 10 ronden achter plaats 3
Dan hebben Ron en Marc alles gegeven en we waren goed op weg om het podium te halen , de diesel reed onder tussen 15sec.trager dan wij per ronde.
En de fabrieks BMW kwam moest om de 45min binnen komen omte tanken , en als alles zou hebben blijven lopen zolas we hadden geteld zat er zelfs een 2de plaats in.
Maar het geluk lag niet aan onze kant , met nog een klein uurtje te rijden zagen we opde schermen Ron aan de kan staan .
Een emo shock voor iedereen in de box , zeker toen Ron door de vrachtwagen van Zolder werd afgeleverd voor de box , op dat moment zijn er al een paar traantjes gevloeid in box.
Toen het het linker wiel werd verwijderd zagen we de schade , de remklauw gescheurd, aandrijf as gebroken en wielager vastgelopen en dat alles gloeiend heet .
We dachten toen allemaal het is over .........., en toen kwam Marc met het mooiste idee v/d 24h .
Hij zei : als we nu voor Ron de remleiding afnijpen en alles monteren zodat we met 3 remmen nog 1 rondje rijden zodat Ron toch nog de finish kan halen . Hij vroeg , zou dat lukken ?
En toen gebeurde er een moment van pure emotie en adrenaline wij zijn allemaal op de wagen gesprongen en op een half uurtje stond er een nieuwe aandrijf as, wiel lager , remschijf , wiel en afgeknepen linker remleiding .
De Alfa Romeo 159 nr 19 stond klaar om 16.50 om zijn laatste ronde te doen.
En toen gebeurde voor mij persoonlijk het emo moment van de 24h , als Ron de pits straat uit reed stonden alle pit crew's buiten in hun handen te klappen zowel de prof. teams als de kleinere teams .
opdat moment stond ik zelf met tranen in men ogen van pure ontlading en blijheid , vooral voor Ron en de rest van het team.
Wanneer Ron dan uiteindelijk na twee ronden over de finish ging en de alfa vlaggen over het circuit wapperde , gaf het voor ons de pit crew een zeer voldaan gevoel .
Daaron wil ik zeker iedreen van het team bedanken voor een zeer mooie 24h ,
En sorry voor de schrijf fouten , maar ik was +36h uur wakker toen ik ging slapen en moest er deze ochtend om 4.15h weer uit om te gaan werken.
Mijn voeten en enkels zijn nog gezwollen en mijn benen voelen als of ik de 24h op rol schaatsen heb gedaan.

Volgend jaar opnieuw Ron :lol: , ik doe mee 8)

heel mooi verslag!

super-team!
Alfa 155 2.0 ts
Alfa 145 1.4 16v ts
Lancia Delta Integrale EVO II
alfa 33 16v qv

no Jap shit!

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 21:03

Na B-lee zijn verhaal nog meer respect! En stik jaloers op de rijders en aanwezige pitcrew.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 22:10

:thumbs:

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 23:43

Na al het vorige gelezen te hebben kan ik er eigenlijk weinig aan toevoegen.
Dit was onmogelijk geweest zonder dit team van mensen met het Alfa-hart op de juiste plaats.
Rijders, mekaniekers, cateringmensen, supporters, sponsoren... ze waren allemaal TOP !!!
Een onvergetelijke ervaring die uniek zal blijven.
Ciao amici :wink:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

ma sep 01, 2014 23:47

Die "het kan WÉL !" en "zo niet, dan tóch ! " instelling en mentaliteit, geweldig hoor ! Krijg meteen van die flash-backs van mijn eigen (& enige) 24 uurs race. Zo'n evenement moet eigenlijk op de bucket-list van iedere (amateur)coureur staan ! Iedereen die er ooit de kans voor krijgt: niet over nadenken, gewoon doen. Totdat het tegendeel is bewezen: je leeft maar één keer hoor !!

Ook van mij een dik compliment voor rijders én crew !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: 24H of Zolder 2014

di sep 02, 2014 11:34

Een super prestatie, grote klasse!
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”