Pagina 17 van 19

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: do jun 12, 2014 15:11
door Stan75
Like!👍

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: vr jun 13, 2014 10:47
door rutgerdow
Top waardes heel erg mooi, maar zijn die curves niet erg vreemd? (of ligt dat aan mij)

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: vr jun 13, 2014 14:36
door TurboMarc
Turbo komt er pas in op 4000 toeren, vandaar de vreemde curve?

Moet nog een keer testen met het dicht laten van de wastgate op lage toeren zodat de turbo sneller opspoelt.
Tijdens het racen kom ik niet onder 4500 toeren...

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: vr jun 13, 2014 20:54
door Gerben
He Marc,

Ziet er mooi uit , gave foto ook!
Gr Gerben

Re: RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: vr jun 13, 2014 21:01
door Stan75
Turbo komt er pas in op 4000 toeren, vandaar de vreemde curve?

Moet nog een keer testen met het dicht laten van de wastgate op lage toeren zodat de turbo sneller opspoelt.
Tijdens het racen kom ik niet onder 4500 toeren...
Heb je een boostcontroller?
Wat is je AFR met volle boost?
En hoeveel brandstofdruk rijd je, ik heb namelijk ook de groene Bosch 440cc injectoren en die doen het nog super met 1,6 bar.
Dan staat het nog heel rijk qua brandstof, AFR 11-12

Verder heb ik denk de zelfde setup met andere nokstokken en misschien iets kleinere turbo, verder wel 3" uitlaat

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: vr jun 13, 2014 22:04
door TurboMarc
Ik gebruik een selenoid van GM om de boost te regelen.

Afr weet ik niet maar injectoren voldoen ruimschoots.

Boven 1.3 bar werd het extra vermogen per hogere druk rap minder..
Inlaat lucht temp ging ook omhoog.
Kan vast wel meer dan 300 pk eruit halen maar wil de boel graag heel houden.
Benzinedruk is redelijk standaard, iets boven 3 bar stationair..

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: za aug 02, 2014 11:57
door TurboMarc
Actiefotos van afgelopen donderdag :D

Vroegtijdig moeten afhaken ivm temperatuur problemen. Grote intercooler voor de kleine standaard turbo radiator gaat toch niet helemaal goed.

Eerste 2:05 is gereden, zit nog veel meer in 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: za aug 02, 2014 11:58
door vV
fotogeniek is ie in ieder geval! :thumbs:

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: za aug 02, 2014 15:32
door Jorioni Cooperini
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!! Meesterlijke bak! :P

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: za aug 02, 2014 17:43
door TurboMarc
Dank u, nu nog de puntjes op de i. Dit seizoen maar als opbouw beschouwen, volgend jaar knallen :D

Temperatuur probleem zat hem vooral in de ontluchting, had de 2 kleine slangen op expantievat verkeerd om aangesloten.

Komt iig wel een mega radiateur in, over de volle breedte. Kan de intercooler ook beter ademen.

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: za aug 02, 2014 17:46
door Stan75
:thumbs: Kicke die foto's!
Ben benieuwd naar de oplossing van je radiateur, heb het zelfde probleem...
Verder nog niet naar een oplossing gezocht.

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: za aug 02, 2014 17:50
door TurboMarc
Het wordt de config die Jouke ook heeft.

Heb een dikke alu BMW radiateur bij Jaco Sekeris besteld. Jouke's temp komt niet boven 80 graden ..
(al schakelt hij al wel bij 5000 toeren, heb ik uit persoonlijk onderhoud vernomen)

Better save than sorry.

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: zo aug 03, 2014 22:48
door Jouke JS
Mooie foto's Marc, heeft die man toevallig die rode die bij 5000 schakelt ook op de gevoelige plaat vastgelegd ?
Heb trouwens inmiddels ook de 6000 in beeld :wink:
Groet, Jouke

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: ma aug 04, 2014 08:59
door TurboMarc
Jouke,

check de DNRT site voor fotos:

http://www.dnrt.nl/raceklasses/dnrt-fotoservice-17

groet, Marc

RE: Project: Evoluzione Superleggera

Geplaatst: ma aug 04, 2014 17:27
door Niels
6 of 7000, vindt het allbei een beetje laag toerental hoor :P :lol: